Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe laat op de avond de laatste ronde?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Hoe laat op de avond de laatste ronde?

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Laat, meestal tussen 23 - 2 uur.
Ik slaap wel uit als ik kan (= vaak), en de 1ste wandeling kan dan zomaar rond 12 uur zijn.
Geen probleem voor Sinne.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje loopt gedurende de avond nog een paar keer door de tuin, dus als ze wil/moet plassen kan ze dat doen. Meestal komt ze rond half 10/10 uur weer binnen en gaat liggen slapen. Vlak voor Sinterklaas had ze haar teentje gebroken en konden we dus niet gaan wandelen. Madame ging de volgende dag pas om 13.30 uur de tuin in om te gaan plassen en daar gaan we dan iedere ochtend vóór het ontbijt mee wandelen....... :roll:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ergens tussen half 10 en 23.00 in het weekend is het iets later
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hier doet degene die als laatst naar bed gaat de laatste ronde. De tijd kan nogal verschillen, vooral als Marinus als laatst gaat slapen, die zit snachts nogal eens te gamen in het weekend. Maar gemiddeld gezien gebeurt de laatste ronde zo ergens tussen half twaalf en een uur. Later gebeurt dus wel eens, maar eerder doen we niet, want dan kan ik de volgende ochtend niet rustig opstaan :engel: En hoe ver? Waar we nu wonen is dat in de wijk langs de sloot heen en weer. In totaal minder dan 1000 stappen :P
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn zoon, na z'n werk rond 4.00 uur.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Niet :mrgreen: Ik heb er zo'n hekel aan en meer dan een plasje komt er toch niet, dus al jaren laat ik Puchu ergens rond 20.00 uur uit en vlak voor
het slapen gaan (meestal ergens tussen 22.30 en 23.30) gaat hij nog even snel de tuin in voor dat plasje.
Heerlijk :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Tussen 21.00u en 04.00u. Later wordt het meestal niet. Ben wel altijd vroeg wakker, hoe laat ik ook ga slapen. Laatste ‘ronde’ is hier altijd in de tuin dus geen moeite mee. :tongue:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ergens tussen 21 en 22 uur. En dan loop ik ongeveer 30 minuten.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Of om 21.45 (werken), of rond 23.00-00.00 (vrij). Lekker makkelijk, gewoon de tuin in. Ik zit 's avonds graag in fleecepak op de bank en dat Bambi-kostuum is niet bestemd voor de straat :engel:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

vlak voor ik naar bed ga en dat is meestal rond 00.00 uur, of ze moet eerder opstaan en aangeven dat ze eruit wil dan doen we dat, maar een rondje is het niet hoor, naar het gras aan de overkant en weer terug.
In de ochtend sta ik eigenlijk nooit heel vroeg op, vaak is dat 08.30 of 09.00 uur en dan gaan we meteen eruit vandaar dat ik misschien iets later dan de mensen ga die wel vroeg eruit moeten.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tussen 22:30 en 01:00.
De eerste ronde is dan doordeweeks vaak rond 07:00.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Voordat ik naar bed ga en dat is vrij laat. Zo tussen twaalf en één. Het is ook een echte ronde. Vind het lekker om laat nog even langs de dijk te lopen. De lichtjes van de haven in de verte, weinig mensen op straat, nachtgeluiden. De honden vinden het ook leuk. In ieder geval willen ze altijd graag mee.
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Om 22.00 meldt Loesje zich en gaan we een dik half uur lopen. Om half 8 de volgende morgen gaan we weer alleen dan wat langer.
Groetjes, Terry
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Rond 22.00 uur en Jack nog een keer extra om 23.30 uur. Shira loopt dan ook meestal mee want die wil geen kans missen om naar buiten te gaan. Normaal gesproken gingen ze dan rond 7 of 8 uur 's morgens weer naar buiten maar nu is het vaak 4 uur 'nachts voor Jack en dan natuurlijk ook weer Shira :mrgreen: en dan om zeven uur weer.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Laatste rondje is rond 22.30 en dan 's morgens rond een uur of 9 er weer uit.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Tussen 21.30 en 23u variërend.
Ik vind het echt bijzonder om te lezen dat sommige na 19u niet meer hoeven. Ik zou er voor tekenen. Mijn dames zijn wel zo lui denk ik maar Dartel kan de boel heerlijk wekker maken om mij in actie te krijgen haha
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Na het avondeten, dus uur of 18:00/18:30, en dan pas weer de volgende dag. Soms is alles hier nog zo lui in pyjama en ligt alles nog te slapen in de ochtend dat ze pas laat weer uit gaan. Als ze s'avonds zeuren mogen ze even in de tuin.

Zomers gaan ze vaak iets later uit s'avonds. Dan drinken ze ook meer dus ja. En ik denk omdat wij wat levendiger zijn in de zomer zijn zij het ook. Vroeger wakker en later naar bed. Maar in de winter zijn we allemaal wat trager en slomer hier haha
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Doordeweeks ergens tussen 20.00 en 22.00 ligt eraan of we nog zijn wezen trainen of heel verrot zijn. De volgende ochtend om 6.00 zijn ze weer aan de beurt.

In het weekend ergens tussen 21.00 en 22.00 en dan doen we vaak nog filmpje of serie kijken en dan lekker bed in zonder dat de honden nog uit moeten.
De volgende ochtend rond 11.00 gaan we er weer uit en dat redden ze makkelijk.

Onze laatste ronde is standaard rond een kwartier ongeveer. Dat komt omdat Shelly anders niet plast en nu doet ze het niet meer, maar toen ze er net was maakte ze je daarna rond 3 uur wakker omdat ze moest plassen.
Daarbij lopen we altijd samen die laatste ronde en vinden we dat zelf ook wel even lekker om samen nog wat te ouwehoeren in alle rust.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn man loopt rond half 11 een half uurtje met de honden.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heavy schreef:
Ri@ schreef:Rond 22.00 uur en Jack nog een keer extra om 23.30 uur. Shira loopt dan ook meestal mee want die wil geen kans missen om naar buiten te gaan. Normaal gesproken gingen ze dan rond 7 of 8 uur 's morgens weer naar buiten maar nu is het vaak 4 uur 'nachts voor Jack en dan natuurlijk ook weer Shira :mrgreen: en dan om zeven uur weer.
Ik heb ook eens een pup gehad die maandenlang 's nachts bleef komen :roll: met de wallen onder mijn ogen keek de dieren/ vee arts mij vreemd aan toen ik zei : Achja dat heb je met baby's ook .
Nee dat is niet normaal zei hij , heel de dag water neerzetten maar om 18.00 waterbak weg . Ik heb het geprobeerd en kon doorslapen :wink:
Het is voornamelijk omdat hij dan moet poepen. Z'n eten krijgt hij voor het laatst om 16 uur. Hij kreeg heel lang ook 's avonds nog eten (dus drie keer per dag) omdat we dachten dat hij van de honger wakker werd. :oeps: maar dat was het niet. Vandaag werd hij pas om half acht wakker, misschien is het kwartje gevallen bij hem :mrgreen:.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ri@ schreef:
Heavy schreef:
Ri@ schreef:Rond 22.00 uur en Jack nog een keer extra om 23.30 uur. Shira loopt dan ook meestal mee want die wil geen kans missen om naar buiten te gaan. Normaal gesproken gingen ze dan rond 7 of 8 uur 's morgens weer naar buiten maar nu is het vaak 4 uur 'nachts voor Jack en dan natuurlijk ook weer Shira :mrgreen: en dan om zeven uur weer.
Ik heb ook eens een pup gehad die maandenlang 's nachts bleef komen :roll: met de wallen onder mijn ogen keek de dieren/ vee arts mij vreemd aan toen ik zei : Achja dat heb je met baby's ook .
Nee dat is niet normaal zei hij , heel de dag water neerzetten maar om 18.00 waterbak weg . Ik heb het geprobeerd en kon doorslapen :wink:
Het is voornamelijk omdat hij dan moet poepen. Z'n eten krijgt hij voor het laatst om 16 uur. Hij kreeg heel lang ook 's avonds nog eten (dus drie keer per dag) omdat we dachten dat hij van de honger wakker werd. :oeps: maar dat was het niet. Vandaag werd hij pas om half acht wakker, misschien is het kwartje gevallen bij hem :mrgreen:.
Gait kwam ook een tijd 's nachts om te poepen. Toen tijd van voeren aangepast en jawel, we konden doorslapen
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier gaan we rond 22.30 uur voor de laatste plas. Dat is zo'n 5 minuten lopen. Soms vraag ik me af of ze het wel echt nodig vinden, ze plassen erg weinig en liefst pas als ik weer terug loop. En de volgende dag gaan ze op een werkdag weer om 7.30 naar buiten en als ik vrij ben rond 9.30 a 10.00 uur pas.

Als het weer wat beter weer is of flinke sneeuw dan wil ik ook nog wel eens een half uurtje lopen voor de laatste ronde, maar nu vind ik het echt maar niks. Ohh en als ze eens buikpijn hebben loop ik ook wat verder zodat ze genoeg tijd hebben om eventueel te poepen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Tussen 23:00 en 0:00 uur. Meestal lopen we dan nog een echte wandeling maar regelmatig ook maar een paar minuten. Het ligt eraan wat ze die dag al gedaan hebben.
De volgende ochtend gaan ze om half 9 weer. ' s Zomers neem ik ze graag mee om half 7 en mogen ze los rondrennen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tussen 2100-0000
Door de weeks meestal rond 2100, maar dan is de eerste ronde rond 0500/0530. In het weekend wat meer richting 0000 en dan zijn we in de ochtend ook later.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

voordat we naar bed gaan nog even een plas tegen de boom voor het huis. hoe laat dat is wisselt. meestal tussen 2200 en 2300
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier meestal tussen 23.00 uur en 02.00 uur.

Ze wil echt altijd erg graag mee, weer of geen weer...
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Wij doen geen rondje, maar schoppen ze in de tuin :tongue:
En dat is tussen 21 en 24 uur.
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Hier ook tussen 22.00 en 23.00 nog even naar het veldje , plassen en dan weer terug, en smorgens rond half 8 weer uit, waarbij ze a; wel rond half 7 in de tuin geweest zijn .
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Voor ik naar bed ga 22.00/23.00 even snel plassen aan de bosrand achter mijn huis.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Got, ergens tussen de 22.00uur en 03.00 uur :schrik: En dat is dan gewoon een rondje om het blok van een minuut of 10.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”