Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke kleine hondenras past bij mij?
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Welke kleine hondenras past bij mij?
Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
-
- Zeer actief
Edit: denk wel dat het klikt
-
- Zeer actief
2 honden kan ik niet betalen helaas
-
- Zeer actief
Dit omdat ik een dure verzekering wil
*knikt*Nanna schreef:Ik geloof er geen hol van dat je psychologie studeert. Je klinkt veel meer als een kind van 12. Dit niet als aanval hoor, voor we dat weer krijgen. Het is puur een observatie.DoggoLover schreef:Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik geloof er geen hol van dat je psychologie studeert. Je klinkt veel meer als een kind van 12. Dit niet als aanval hoor, voor we dat weer krijgen. Het is puur een observatie.DoggoLover schreef:Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
Nou, wel lief doen

Deze is pas schattig! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... -de-wissel
-
- Zeer actief
Nope studeer het nog niet. Begin in september. Ben 26. En ja ik zal altijd een kind in me blijven houden. Nogmaals. Stop met mijn topics volgen aub.Nanna schreef:Ik geloof er geen hol van dat je psychologie studeert. Je klinkt veel meer als een kind van 12. Dit niet als aanval hoor, voor we dat weer krijgen. Het is puur een observatie.DoggoLover schreef:Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
-
- Zeer actief
Als er iets is waardoor ik het kind in me omhoog voel komen is het wel een dier. En dat kind in mij zal ik het liefst altijd willen houden
De reden dat ik nog geen hond kan nemen is omdat ik thuis woon. Meer niet

De reden dat ik nog geen hond kan nemen is omdat ik thuis woon. Meer niet

-
- Zeer actief
Lees mn reactie en stop ook met mijn topics volgen aub.Sandra&co schreef:*knikt*Nanna schreef:Ik geloof er geen hol van dat je psychologie studeert. Je klinkt veel meer als een kind van 12. Dit niet als aanval hoor, voor we dat weer krijgen. Het is puur een observatie.DoggoLover schreef:Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
-
- Zeer actief
Je zoekt mijn Digger
Geen rashond, maar hij past helemaal in je plaatje!
Heb je er al eens over nagedacht om twee honden te nemen? Dat lijkt me fijner als jij niet thuis bent vanwege werk!

Heb je er al eens over nagedacht om twee honden te nemen? Dat lijkt me fijner als jij niet thuis bent vanwege werk!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Dat lukt me niet

En TS, je hebt Nanna nodig om de leukste herplaatsers overal vandaan te vinden
-
- Zeer actief
Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.
-
- Zeer actief
Lees maar is mn vorige topic door dan snap je waarom ik het op geef om informatie te vragen op een forum vol met mensen die er alleen maar zijn om problemen te zoeken en niet eens weten hoe je een normaal gesprek voert
lees maar is de honden wc topic van mij. Kan je je vermaken is vol met mensen zoals jou
kunnen jullie elkaar bezig houden
Doeidoei

Doeidoei
-
- Zeer actief
Ow en sla wel de eerste paar bladzijdes over want dat zijn aardige en respectvolle reacties. Zal jou niks intereseren
ik ben uiteindelijk daar ook slecht vertrokken dus vergeet de bladzijdes na blz 8 of 10 ofzo niet kan je je al helemaal vermaken
veel plezier.

-
- Zeer actief
Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verder
bedankt!

-
- Zeer actief
Mijn budget is 120 voor een hond inclusief hoge verzekering. Komt goed. Zat hondjes die ook graag alleen in een huis willen wonenBoutje schreef:Als je geen 2 hondjes kan betalen, dan kan je 1 ook niet betalen, zeker niet kleine herplaatsersDoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
dure verzekering....
Goede raad? Kies een andere studie. Eentje met schattige dieren of zo. Kom je vanzelf je perfecte hondje tegen.
Of ga in afwachting (van je studie uiteraard...) helpen in een asiel.
Succes.

-
- Zeer actief
Bedankt alemaal voor alle aanraders!
Dat was mijn advies ook, maar goed, weet niet meer waarvoor ze me uitmaakte.Boutje schreef:120 verzekering incluis???DoggoLover schreef:Mijn budget is 120 voor een hond inclusief hoge verzekering. Komt goed. Zat hondjes die ook graag alleen in een huis willen wonenBoutje schreef:Als je geen 2 hondjes kan betalen, dan kan je 1 ook niet betalen, zeker niet kleine herplaatsersDoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
dure verzekering....
Goede raad? Kies een andere studie. Eentje met schattige dieren of zo. Kom je vanzelf je perfecte hondje tegen.
Succes.toch bedankt voor t advies.
![]()
Een asielhond of herplaatster kost al snel 200 euro... verzekering zelf ook (vanaf 10 euro per maand en dan is niet alles gedekt, dus aan verzekering alleen is je budget op), eerst maar studeren, werken en sparen dan.
-
- Zeer actief
120 euro vaste lasten hond *Boutje schreef:120 verzekering incluis???DoggoLover schreef:Mijn budget is 120 voor een hond inclusief hoge verzekering. Komt goed. Zat hondjes die ook graag alleen in een huis willen wonenBoutje schreef:Als je geen 2 hondjes kan betalen, dan kan je 1 ook niet betalen, zeker niet kleine herplaatsersDoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
dure verzekering....
Succes.toch bedankt voor t advies.
![]()
Een asielhond of herplaatster kost al snel 200 euro... verzekering zelf ook (vanaf 10 euro per maand en dan is niet alles gedekt, dus aan verzekering alleen is je budget op), eerst maar studeren, werken en sparen dan.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Het was je al veel eerder aangeraden: Niet blindstaren op een bepaald ras. Wanneer het zover is dat je een hond kan nemen een topic openen en dan krijg je zeker wel passende honden voorgeschoteld. En in de tussentijd eens mee met een hondenwandeling en kennismaken met verschillende honden.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Mijn advies; ga eerst studeren en kijk hoe dat bevalt. Ik was ook 26 toen ik begon met studeren en qua tijd, planning en noem het maar op is het mij heel vies tegen gevallen. En dan heb ik nog niet eens een beperking die zou maken dat ik een 100% belasting niet aan kan (anders zou je geen wajong hebben, ga ik tenminste vanuit)
Helemaal als je alleen bent, een lange schooldag hebt, vantevoren vroeg op moet staan om met hond te wandelen, naar school moet, de hele dag volgestouwd wordt met prikkels, thuis eerst weer met de hond eruit moet, eten koken, huiswerk maken cq. Lessen van morgen voorbereiden, hond weer uitlaten en naar bed.
Helemaal als je alleen bent, een lange schooldag hebt, vantevoren vroeg op moet staan om met hond te wandelen, naar school moet, de hele dag volgestouwd wordt met prikkels, thuis eerst weer met de hond eruit moet, eten koken, huiswerk maken cq. Lessen van morgen voorbereiden, hond weer uitlaten en naar bed.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
DoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!

Ik snap wel wat Nanna bedoelt, niet boos worden hoor. Je komt gewoon niet heel stabiel en volwassen op over en als ik dat andere topic eens doorlees, lijk je ook nogal beïnvloedbaar. Als dat klopt met hoe je in het echt bent, zijn dat echt niet per sé slechte eigenschappen; niet stabiel kan ook flexibel zijn. Onvolwassen kan zorgen voor een onbevooroordeelde kijk op dingen en als je beïnvloedbaar bent, neem je sneller raad aan van anderen.
Het zijn wel eigenschappen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hond. Een teckel zal misschien gauw een loopje met je nemen. Een heel angstig hondje zal misschien eerder een heel stabiele baas nodig hebben. Maar er blijft natuurlijk genoeg over! Je hebt in elk geval een hoop liefde te geven en je bereidt je erg goed voor. Ik zou inderdaad te zijner tijd op zoek gaan naar een leuke herplaatskruising en laat dan ook vooral je gevoel meebeslissen. Van een hond waar je verliefd op bent, kun je meer haren verdragen, zeg maar

Ten slotte zou ik vooral incalculeren dat alles altijd anders loopt dan gepland, dus als het zover is en je hebt een hond, geniet er dan vooral van. Wees niet bang om fouten te maken en wees vooral trots op wat je gaat bereiken met je hond.
Ik vind het trouwens een briljant idee om als Turkstalige psycholoog aan het werk te gaan, ik hoop dat het allemaal lukt, succes!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Waar haal je het vandaan dat er zat honden zijn die graag alleen in een huis willen zitten?
Volgens mij is er geen een hond die dat bovenaan zijn wensen lijstje heeft staan !
Ik zou als ik jou was helemaal niet aan een hond beginnen . Ik heb het idee dat je geen idee hebt wat het houden van een hond inhoud . Financieel ook niet .
En verder ben ik het met dat zielige vrouwtje Nanna eens

Volgens mij is er geen een hond die dat bovenaan zijn wensen lijstje heeft staan !
Ik zou als ik jou was helemaal niet aan een hond beginnen . Ik heb het idee dat je geen idee hebt wat het houden van een hond inhoud . Financieel ook niet .
En verder ben ik het met dat zielige vrouwtje Nanna eens

Fenneke en Baloe

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Sandra&co schreef:*knikt*Nanna schreef:Ik geloof er geen hol van dat je psychologie studeert. Je klinkt veel meer als een kind van 12. Dit niet als aanval hoor, voor we dat weer krijgen. Het is puur een observatie.DoggoLover schreef:Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
Fijn dat ik niet de enige ben

-
- Zeer actief
Prikkels en veel doen maakt me niets uit. Een hondje zou me juist energie geven en me dwingen om door te zetten als ik het betik om op te staan. Want dan is ze afhankelijk van mij. En als er iets is wat ik absoluut nooit zou doen is een levende wezen wat afhankelijk is van mij verwaarlozen omdat ik griep heb of een nacht niet heb geslapen etc. Je hebt wel gelijk hoor want dat geld voor de meeste mensen met een wajong vaak welShibby schreef:Mijn advies; ga eerst studeren en kijk hoe dat bevalt. Ik was ook 26 toen ik begon met studeren en qua tijd, planning en noem het maar op is het mij heel vies tegen gevallen. En dan heb ik nog niet eens een beperking die zou maken dat ik een 100% belasting niet aan kan (anders zou je geen wajong hebben, ga ik tenminste vanuit)

-
- Zeer actief
Dit was mijn eerste ervaring van negatieve mensen achter een toetsenbord die keer op keer blijven triggeren en uiteindelijk ben ik getrigggerd. In real life is het toch anders. Dan zie je hun fysiek en hun gezichtsuitdrukkingen en betrap je ze in een seconde waar die opmerking vandaan kwam (narcisme. Sadisme. Onzekerheid. Wat dan ook). En dan kan je daar op in spelen en er tochvoor zorgen dat ze hun plek kennen en daarmee ophouden. Achter een toetsenbord hebben mensen grote praatjes en ik kan er niks mee. Kan alleen lezen en reageren in de hoop dat ze inzien dat het totaal geen nut heefr om zo een reactie te geven en uit te lokken. Maarja heb ik dat ook weer meegemaakt :pAlex schreef:DoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
Arme Nanna! Volgens mij valt dat wel mee, hoor
Ik snap wel wat Nanna bedoelt, niet boos worden hoor. Je komt gewoon niet heel stabiel en volwassen op over en als ik dat andere topic eens doorlees, lijk je ook nogal beïnvloedbaar. Als dat klopt met hoe je in het echt bent, zijn dat echt niet per sé slechte eigenschappen; niet stabiel kan ook flexibel zijn. Onvolwassen kan zorgen voor een onbevooroordeelde kijk op dingen en als je beïnvloedbaar bent, neem je sneller raad aan van anderen.
Het zijn wel eigenschappen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hond. Een teckel zal misschien gauw een loopje met je nemen. Een heel angstig hondje zal misschien eerder een heel stabiele baas nodig hebben. Maar er blijft natuurlijk genoeg over! Je hebt in elk geval een hoop liefde te geven en je bereidt je erg goed voor. Ik zou inderdaad te zijner tijd op zoek gaan naar een leuke herplaatskruising en laat dan ook vooral je gevoel meebeslissen. Van een hond waar je verliefd op bent, kun je meer haren verdragen, zeg maar![]()
Ten slotte zou ik vooral incalculeren dat alles altijd anders loopt dan gepland, dus als het zover is en je hebt een hond, geniet er dan vooral van. Wees niet bang om fouten te maken en wees vooral trots op wat je gaat bereiken met je hond.
Ik vind het trouwens een briljant idee om als Turkstalige psycholoog aan het werk te gaan, ik hoop dat het allemaal lukt, succes!
-
- Zeer actief
En bedankt dat je me succes wenstAlex schreef:DoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
Arme Nanna! Volgens mij valt dat wel mee, hoor
Het zijn wel eigenschappen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hond. Een teckel zal misschien gauw een loopje met je nemen. Een heel angstig hondje zal misschien eerder een heel stabiele baas nodig hebben. Maar er blijft natuurlijk genoeg over! Je hebt in elk geval een hoop liefde te geven en je bereidt je erg goed voor. Ik zou inderdaad te zijner tijd op zoek gaan naar een leuke herplaatskruising en laat dan ook vooral je gevoel meebeslissen. Van een hond waar je verliefd op bent, kun je meer haren verdragen, zeg maar![]()

-
- Zeer actief
Wanneer het zover s ga ik op zoek naar een hondje via facebook en de asielen van de dierenbescherming. Ik ben er wel achter nu dat ik geen ras kan kiezen :p moet echt per hond kijken naar de haren en of het klikt ik snap m
bedankt allemaal!

-
- Zeer actief
Ik ga naar de wandeling in gelderland in februarihakunamatata schreef:Het was je al veel eerder aangeraden: Niet blindstaren op een bepaald ras. Wanneer het zover is dat je een hond kan nemen een topic openen en dan krijg je zeker wel passende honden voorgeschoteld. En in de tussentijd eens mee met een hondenwandeling en kennismaken met verschillende honden.