Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef: Overigens is elke ochtend iets op moeten ruimen amper moeite.

...

Ik moet ook elke ochtend rapen en drogen. Duurt vijf hele minuten. Als de koffie klaar is ben ik het ook. Ik zit er totaal niet mee.

:80: Ik vind dit echt niet normaal. Jij bent er misschien op 1 of andere duistere reden aan gewend geraakt maar ik sta te kokhalsen als ik een koude ingedroogde drol van mn vloer aan het schrapen ben met een plastic zakje. En als de zeik in je bank en houten meubels trekt blijf je dat ruiken.

Ik vind stront niet vies zolang het buiten mijn huis, iets wat sinds de puppy-tijd de norm is.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Punt lijkt me heel duidelijk. Ik vind het ook wel bijzonder om te lezen dat poep opruimen in huis normaal gevonden wordt.
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
Paisley schreef:
Cleva schreef: Overigens is elke ochtend iets op moeten ruimen amper moeite.

...

Ik moet ook elke ochtend rapen en drogen. Duurt vijf hele minuten. Als de koffie klaar is ben ik het ook. Ik zit er totaal niet mee.

:80: Ik vind dit echt niet normaal. Jij bent er misschien op 1 of andere duistere reden aan gewend geraakt maar ik sta te kokhalsen als ik een koude ingedroogde drol van mn vloer aan het schrapen ben met een plastic zakje. En als de zeik in je bank en houten meubels trekt blijf je dat ruiken.

Ik vind stront niet vies zolang het buiten mijn huis, iets wat sinds de puppy-tijd de norm is.
Wat is je punt?
Dat ik me erover sta te verbazen dat jij doet alsof het erbij hoort. Dat doet t hier niet, erbij horen.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ik zou er ook niet ‘s nachts uitgaan.
Ik verbaas me er gewoon over. Ik heb oprecht nooit gehoord dat een volwassen hond het ‘s nachts niet kan ophouden.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Jack kan het ook niet ophouden 's nachts. Ik zou er wat voor geven als hij het gewoon rustig in huis ergens zou doen :mrgreen: Maar hij is nogal hardnekkig in iemand wakker maken als hij moet. dan ga je er van ellende maar uit. Om de rest van de nacht wakker te liggen. Als hij nog eens doorslaapt ben ik de gelukkigste mens van de wereld. :F:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

*noteert: windhond aanleren om op een puppypad te gaan*

Ik heb wel een hekel om poep of plas op te ruimen binnenshuis, maar ben wel daardoor een jaar lang min of meer iedere nacht eruit geweest voor Ninthe (of ze nu in de slaapkamer of woonkamer sliep, maakte overigens niet uit). Tegenwoordig houden ze het prima op. Soms heb ik een vrije dag en geen zin om ze 's ochtends uit te laten en dan melden ze zich vaak pas rond een uur of 12. En soms ook niet, zoals vanmorgen, toen kwamen ze me om 7.30 vertellen dat ze uit moesten (iets met een waterbak gisteravond achter elkaar leegdrinken. Het viel me nog mee dat ze zich niet eerder meldden).

Maar bij een komende teef zal ik echt de puppypad of kattenbak aanleren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Echt. De enige huishond hier onze Umi is natuurlijk op leeftijd (14+) en waar ik dacht dat het dan ook wel allemaal wat lastiger werd met de zindelijkheid is het juist andersom. Ze houdt het nog gemakkelijker dan voorheen op, want bv als het regent of geregend heeft hoeft ze echt niet naar buiten dan houdt ze t wel op tot de volgende ronde, ook al is het de laatste van die dag ;)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Jiska pieste en poepte de eerste 1,5 week 1-2x per dag binnen, die was niet gewend aan uitlaatrondes maar een binnenplaats dus die vergat de eerste dagen wat te doen wegens alle indrukken. Sindsdien kraakzindelijk. Moet er echt niet aan denken dat mijn niet-senior hond elke nacht in huis pist en poept. Alleen die lucht al waar je dan elke ochtend tegenaan loopt :schrik: .

Nee dat had ik wel een hondenluik gemaakt in de deur en weet nu dat ik al helemaal nooit een windhond zal nemen :80: .

Hoe gaat het inmiddels met de teckels van de TS?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

14 jaar een teckel gehad, geweldig leuke hond.
Maar niet zindelijk te krijgen, en er is niets maar dan ook niets wat ik daarin niet geprobeerd heb. En hoe erg ik hem ook mis...Ik mis die onzindelijkheid niet.
Sterkte.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik begrijp Cleva wel. Zeker als je een stenen vloer hebt en er geen poot opgetild wordt tegen de bank.
Van Lily heb ik de nodige plas en poep opgeruimd. Ze was pas met 7 maanden echt zindelijk. Ik heb er wel eens een topic over geopend. De oplossing is dan om een paar keer per nacht op te staan en met de pup naar buiten te gaan. Maar eerlijk gezegd, dan ruim ik liever wat langer de plas en poep op. Het is gelukkig helemaal goed gekomen. 's Nachts houdt ze het 12 uur op. Overdag ook behoorlijk lang. Ik zet als ik langer weg ben wel altijd de deur naar het balkon open en af en toe ligt er dan een plas in het hoekje. Persoonlijk vind ik het dan geen moeite om het even op te ruimen. Liever dan haar uren opsluiten in een bench met een blaas die op klappen staat.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef: Het werrkt gewoon goed voor alle betrokkenen, waarom dan dat imbeciele taboegelul?
Nou ben blij dat je dat doorbreekt. Want in alles wat ik gelezen heb over windhonden, heb ik nooit meegekregen dat windhonden zo onzindelijk zijn.

Ik maak aantekeningen. Nooit een windhond voor Paisley.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:Ik zou het je ook niet aanraden. Het past niet bij je.
Net zoals ik zo'n zwakzinnige inteeltstabij niet leuk kan vinden.
Oh wat schattig. Hij is beledigd en wil iets terugzeggen, ofzo
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Hier drie whippets en een afghaan en ik onderschrijf het 's nachts onzindelijk zijn dan weer totaal niet. Vooral de afghaan is superzindelijk en weigert zelfs pertinent om iets in de tuin te doen. Denk dat het toch afhankelijk blijft van het individu.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sommige honden zijn gewoon niet zindelijk te krijgen of heel moeilijk. Heb er hier ook 1 lopen die tot bijna een jaar oud de boel onder zeek en nu de zindelijkste van allemaal is. Heb ook 1 ouwe demente teef gehad die de boel onder zeek en haar zus die na haar eerste nest haar pis niet meer kon ophouden terwijl ze tot aan 3 jaar de schoonste hond was.
Beest word ook maar op tijden uitgelaten als het ons uitkomt en dat is niet altijd het juiste moment . Kan ook niet pissen op commando , het is maar net wanneer je nodig moet of kunt..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou daar slecht tegen kunnen. Oud of ziek geen enkel probleem maar daar zit een eind aan... alleen de oudste dober werd slecht zindelijk; tot 9 maanden elke nacht om 3.00 uur eruit want in huis vind ik gewoon geen optie, maar de rest was of gelijk of na een week al nachtzindelijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb in Gaits eerste jaar heel vaak in de nacht naar buiten gemoeten met hem. Twee weken na z'n verjaardag lag er toch weer een drol van hem binnen. Dat was ook de laatste. Meeste nachten kunnen we nu doorslapen, maar ik ben wel blij dat ze me wakker maken als het een keer niet lukt om de hele nacht vol te houden. Ik ga liever even vijf minuutjes m'n bed uit om ze in de tuin te laten dan dat ik de volgende ochtend moet gaan lopen opruimen in huis
Wiempie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wiempie »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Probeer het eens met biotex groen schoon te maken? Teckel of niet, een binnen pissende/poepende hond is niet normaal als ze normaal wel zindelijk zijn. Waarschijnlijk ruiken ze de ontlasting nog en markeren daar gewoon nog eens vrolijk overheen. Biotex groen haalt die geur helemaal weg omdat het eiwitten afbreekt.
Nee hoor. Topsi doet het ook. Als ze boven slaapt is ze perfect zindelijk maar als ze beneden moet blijven kan ik rekenen op een drol. Het is pure nijd.
----------------------------------------------------------------------------------------
Pure nijd?
hahahahahahahahaha!
Zo denkt een hond niet.
Daardoor ontstaan en zijn we hondenliefhebbers.
Toch?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wiempie schreef:
Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Probeer het eens met biotex groen schoon te maken? Teckel of niet, een binnen pissende/poepende hond is niet normaal als ze normaal wel zindelijk zijn. Waarschijnlijk ruiken ze de ontlasting nog en markeren daar gewoon nog eens vrolijk overheen. Biotex groen haalt die geur helemaal weg omdat het eiwitten afbreekt.
Nee hoor. Topsi doet het ook. Als ze boven slaapt is ze perfect zindelijk maar als ze beneden moet blijven kan ik rekenen op een drol. Het is pure nijd.
----------------------------------------------------------------------------------------
Pure nijd?
hahahahahahahahaha!
Zo denkt een hond niet.
Daardoor ontstaan en zijn we hondenliefhebbers.
Toch?
Had een nichtje en die zeek en scheet ook van zich af uit nijd , onvrede en als ze haar zin niet kreeg. Die zat de boel met een verknepen rode kop er uit te knijpen als het weer zo ver was .Die begreep ook nog helemaal niet waarom ze dat deed . Dus ja geloof wel dat er portretten tussen honden lopen die dat ook kunnen doen zonder zich echt bewust te zijn waarom. Heb vroeger ook een boef terug gehad die geleerd had zo haar zin te krijgen .
Mensen zijn zich ook vaak niet bewust waar om ze dingen doen maar ze doen het wel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Pfffff, we zijn nu al weer een behoorlijk tijdje verder....en hebben inmiddels allerhande tips geprobeerd, maar ben echt radeloos......

Niks lijkt te helpen :wachten: .....
Zelfs het mee naar boven nemen heeft geen effect gehad, snachts zijn ze van bed gesprongen, en hebben gewoon naast mn bed zitten poepen en plassen :19:
Ik weet het echt even niet meer....
In de bench, levert behoorlijk wat herrie op en dat kan ik echt niet hebben voor de buren, maar ook niet voor ons gezin, iedereen moet toch met een goed nachtrust weer aan een drukke dag beginnen.
Mijn man heeft al eigenlijk een soort ultimatum gesteld......dit moet stoppen, voor we in November gaan verhuizen.
Alles gaat kapot, de vloer, wit laminaat, begint te verkleuren, en op sommige plekken al wat omhoog te gaan staan, ook mijn meubels gaan het niet meer zo leuk vinden.....
Ik zou ze niet willen missen, maar het wordt herplaatsen is hier al gevallen, maar wie wil 2 onzindelijke teckels??? :ugh:
Terwijl ik dit typ staan de tranen in mijn ogen...pffff weet het gewoon niet meer!!!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Luier om? Eventueel rompertje eromheen zodat ze het niet uittrekken?
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Gollum schreef:Luier om? Eventueel rompertje eromheen zodat ze het niet uittrekken?
Nou dat is nog best een idee hoe vies is het om in je eigen poep te zitten.
Leonie.
Zeer actief

Ik weet niet wat al is geprobeerd, maar wat gebeurt er als ze in aparte kamers slapen?
En als je er midden in de nacht nog eens uit gaat?
ruudstofferboa
Zeer actief

Leonie. schreef:Ik weet niet wat al is geprobeerd, maar wat gebeurt er als ze in aparte kamers slapen?
Snacht eruit heb ik ook gedaan....9 vd 10 ker doen ze dan niks of een klein pasje maar smorgens liggen er dan toch drollen en plas , maakt geen verschil :80:
In aparte ruimtes gaat niet, dan gaan ze naar elkaar zitten blaffen of joelen..
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

ruudstofferboa schreef:
Leonie. schreef:Ik weet niet wat al is geprobeerd, maar wat gebeurt er als ze in aparte kamers slapen?
Snacht eruit heb ik ook gedaan....9 vd 10 ker doen ze dan niks of een klein pasje maar smorgens liggen er dan toch drollen en plas , maakt geen verschil :80:
In aparte ruimtes gaat niet, dan gaan ze naar elkaar zitten blaffen of joelen..
Daarom hup luier om, eventueel alleen het rompertje zonder luier, dan voelen ze beter dat ze nat zijn. Misschien moet je een paar keer de honden wassen maar in ieder geval hoef je dan niet meer te rapen en te poetsen de volgende ochtend.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Als de bench geen optie is, mss een deel afzetten met panelen? En daar puppy pads inleggen?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik zat te denken aan een plasbandje. Maar dan zit je nog met het poepen. Dus wat Gollum zegt is wel een idee.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Later in de nacht er pas uit gaan. Je moet ze naar buiten doen als ze wel moeten, maar nog niets in huis gedaan hebben. Als ze niets of nauwelijks iets doen, ben je dus te vroeg en moet je anderhalf uur later ofzo nog eens gaan. In het begin zal het uitzoeken zijn wat het juiste moment is, maar dan kun je het binnen poepen en plassen in de nacht wel doorbreken
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ben je teruggegaan naar kvv 's avonds? En hoe laat voer je de honden? Krijgen ze 's ochtends ook kvv?
Paisley
Zeer actief

ruudstofferboa schreef: In de bench, levert behoorlijk wat herrie op en dat kan ik echt niet hebben voor de buren, maar ook niet voor ons gezin, iedereen moet toch met een goed nachtrust weer aan een drukke dag beginnen.
Wat doe je dan, als de honden een keel opzetten in de bench?
Ga je zitten balen dat het mislukt, of trek je de volledige trukendoos open om die hondjes aan het verstand te peuteren dat blaffen een slecht idee is?

Ik zou eens een kalenderdag vrij plannen met als enige doel om de honden hun kop te laten houden in de bench. Het is niet teveel gevraagd hoor, maar op 1 of andere manier weten de hondjes precies hoe ze jou op andere gedachten kunnen brengen, en dat kan het gedrag heel hardnekkig hebben gemaakt. Maar als je er ècht een punt van maakt (en ik bedoel ècht. Alsof de wereldvrede afhangt van jou gebenchte teckel) dan kunnen ook jou honden gewoon in een bench.
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief

Ik ga het proberen met die romper, maar denk dat het niks word, een jasje of hondentruitje hebben ze hier gruwel hekel aan, en als je niet oplet is het binnen kortste keren uit of kapot gebeten.....

Maar wat ik niet niet snap, waarom zijn ze zo onzindelijk??
Ze gaan vaak genoeg uit...lopen lange wandelingen, krijgen veel aandacht, maar zodra we langer dan 3-4 uurtjes uit zicht zijn, of om een boodschap, is het raak, en kan je gaan ruimen......onze labrador doet het gelukkig nooit, het zijn echt de tecklels..... :S:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”