Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door Budkes »

Helaas heb ik in mijn carrière nog nooit 4 weken vrij kunnen krijgen waarbij ik dan ook nog eens hele dagen thuis kon zijn.
Ik heb nu 4 honden en binnen lopen 2 Jack Russels en een Mechelse herder pup van 5 maand los. En ojee die laat ik soms zo maar alleen los in de kamer. Op de vloer liggen rauwe botten, rubberen speeltjes, spijkerbroeken, flostouwen, kapotte fleecevesten, een pluchen haai van ongeveer 1 meter lang en een pluchen beestje van 5 centimeter. Marco ligt buiten in de kennel met rauwe botten, een flostouw en een bal.
Alles leeft nog en ziet er gelukkig uit.

:schrik: living on the edge.
Gr. Aniek

Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Je bent goed bezig. Maar laat dat hele wc gedoe nou maar los. Gewoon voor je weggaat een flinke wandeling en dan redt een hond het echt wel!!

Hier zit er wel eens 12 uur tussen. Als we bijvoorbeeld op een zaterdag om 22.00 naar bed gaan en zondag pas weer tegen 10 uur beneden komen. Dan nog wilt Tobi eerst met ons allebei kroelen en als we in het park zijn plast hij ook niet meteen.

Gewoon aankijken wat de hond kan en daar je leven/wandelingen op aanpassen.

Wij hebben een kong wobler. Erg leuk om de brokken in te doen en kun je echt gewoon geven als je weggaat.
_Esmee
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik vind het wel een leuk topic om te lezen. Ik lees in elk geval berichten van iemand die heel enthousiast is en het graag goed wil doen, maar totaal onervaren is :mrgreen:

Ik zou bijna zeggen, je mag mijn hond wel eens lenen. Even eens proefdraaien, zodat je merkt hoe het is. Is sowieso misschien wel een idee. Eens een logeerhond in huis hebben, zodat je ervaart hoe het is zo'n hond in huis en dat icm studie. Bedenk daarbij ook dat je straks met stage misschien langere dagen maakt, maar gaat het ook zeker lukken een stage vlakbij huis te vinden of komt daar ook nog reistijd bij? En dat dan 5 dagen in de week? Verschilt natuurlijk ook per opleiding en stage hoe dat te combineren valt met een hond. Ik ben zelf student met hond (en regelmatig een opvanghond) dus het kan zeker wel :lol1:

Die hondenwc is goed bedoelt en leuk bedacht, maar in de praktijk zullen er vrijwel geen honden zijn die daar gebruik van (willen) maken. 's Ochtends een lekkere wandeling en de meeste honden houden het prima een dag uit. Was je anders van plan om 's nachts ook je wekker te zetten halverwege je nacht? Nee hoor, dan slaapt een beetje hond ook gewoon door. Sterker nog, ik ben een echte uitslaper (slaapstoornis, hahah) en vaak genoeg kijken er een stel slaperige ogen mijn kant op of ik echt al opsta zodra ik dan eindelijk eens mijn bed uit kom, ook de opvanghonden.

Het alleen thuis zijn verschilt ook enorm. Ook voor honden die uit het asiel komen waarvan bekend was dat ze eerder goed alleen thuis konden zijn. De ene past zich in een nieuw huis makkelijk aan en kan ook zowat gelijk weer prima alleen thuis zijn. De ander ervaart het asiel/ verhuizen als toch wel erg stressvol of past zich gewoon minder makkelijk aan en moet je opnieuw beginnen met opbouwen van alleen thuis zijn. Natuurlijk kun je dat misschien wel wat inschatten wanneer je bij een asiel duidelijke informatie krijgt en voor een hond gaat waar gewoon al veel meer over bekend is. En ik denk dat hoe je daar zelf mee omgaat ook zeker wel voor een deel wat uitmaakt. Wat dat betreft ben ik er vrij makkelijk in trouwens. Mijn opvangers zijn eigenlijk altijd de tweede dag al even alleen thuis. Camera aan en dan kijk ik later terug hoe het ging. Ga ik zelf even boodschappen doen ofzo. Ik begin hier altijd heel snel met het af en toe even alleen thuis zijn en bouw dat vrij vlot op zodra dat kan bij de hond, dan is het gewoon iets wat erbij hoort en niet zo'n 'ding'. Hier krijgen ze altijd iets om te kauwen of een bv een kong voordat ik ga. Zijn ze afgeleid wanneer ik de deur uitga en vallen ze daarna vaak tevreden in slaap. Dat riedeltje hebben ze altijd snel door.

Om wat voor hond gaat het eigenlijk? Groot/klein/jong/oud/ras(groep)/Nederlands/buitenlands? Informeer ook eens bij asielen. Er zijn er meerdere waar je al geen hond meekrijgt wanneer die langer dan een dagdeel alleen thuis zal moeten gaan zijn. En sommige honden worden heel snel geplaatst, dus ook wat dat betreft is het handig om van te voren een beetje te weten hoe het werkt.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik zie nu je vorige topic. Toen ging het nog over twee hondjes ná je studie etc. Wat is er in die tijd veranderd dat je daar nu zo vanaf gestapt bent?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

DoggoLover schreef:
Leonie. schreef:Oh ja vergeten: een wc zouden ze niets vinden, dat weet ik vrij zeker. Ze kunnen hier gelukkig de hele dag via het luikje de tuin in.
Ik heb ineens een idee! Is dit een optie? Dat ik van hout een bak maak van 1 vierkante meter met een hoge rand. Dat lak zodat het tegen regen etc kan. Daar aarde en gras zaadjes in doe. En tadaaa. Mini grasveldje op balkon :) kan dat? :o

Of iets van zand ofzo dat ik het regelmatig kan vervangen?
Waarschijnlijk wordt dat heel smerig, want de plas kan dan niet weg.

Over alleen blijven, daar zou ik niet bijv na twee weken pas mee beginnen, maar gelijk. Bijv even naar de andere kamer en later even naar de andere kamer met de deur dicht, etc.

Je moet inderdaad wel een noodoplossing (oppas) hebben, mocht het allemaal niet zo makkelijk gaan als je hoopte.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier krijgen ze ook wel eens een kong als ik wegga en er liggen altijd nylabones waar ze op kunnen kluiven. Met een voerbal kan een hond zichzelf ook prima vermaken zonder dat jij er per se bij hoeft te zijn. De kans dat daar iets mis mee gaat als je er niet bij bent, is ontzettend klein. Kluifjes geef ik inderdaad om die reden niet als ik er niet bij ben, want dan is de kans op verslikken of een te groot stuk inslikken iets groter en dat vind ik dus minder veilig.
Overigens doen ze er geen uren mee hoor, meestal zo'n minuut of 10 ;-) Ik geef het dan ook vooral omdat ze dan even lekker bezig zijn op het moment dat ik de deur uitga en het weggaan daarmee een positieve associatie krijgt. De rest van de tijd liggen ze hier ook alleen maar te slapen als ik weg ben.

Als je met alle mogelijke rampscenario's vooraf rekening wilt houden (zie de posts van ~Suzanne~) maak je het denk ik onnodig ingewikkeld. Maar het is wel handig om een plan b te hebben voor het geval het alleen zijn na die maand nog niet helemaal lukt. De kans is klein dat dat vanwege de zindelijkheid zal zijn, maar misschien is het nog iets te veel gevraagd of heb je wat langer tijd nodig om het alleen zijn verder op te bouwen. Dan kun je wellicht iemand vinden die een paar uurtjes op wil passen of de hond tussendoor even uit wil laten. Alleen maar mooi als dat uiteindelijk niet nodig blijkt, maar wel handig als je daar vast over nadenkt voor het geval het wel nodig is.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb mijn pup zindelijk gemaakt op een balkon op 7 hoog, dat ging perfect! Ik had daar geen honden wc, ik schrobde het balkon gewoon elke dag. Poep gelijk opruimen, emmer water met sop erover en klaar. Ik weet niet of een volwassen hond dat zo snel op zou pikken maar ik denk dat dat ook wel kan.
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

hakunamatata schreef:Ik zie nu je vorige topic. Toen ging het nog over twee hondjes ná je studie etc. Wat is er in die tijd veranderd dat je daar nu zo vanaf gestapt bent?
Ik ontdekte dat de opleidingen (2) die ik ga doen niet zo lange schooldagen hadden als ik had verwacht. 2 hondjes heb ik besloten niet te doen omdat ik las over honden die prima samen gaan als je thuis bent. En dat je weg gaat en terug komt en ze elkaar hebben aangevallen.
DoggoLover
Zeer actief

Allemaal heel erg bedankt voor jullie adviezen!:) en inderdaad ik voel me ook onwetend wat dit betreft want ik heb nog niet als een volwassene zijnde een hond gehad.. maar toen ik ongeveer 13 a 14 jaar oud was kreeg ik een puppy. Maar lang verhaal kort we waren opgelicht en ze was erg snel overleden.. ik was erg verdrietig.. en de dierenarts kende iemand met een hond die bij een dochter en moeder woont. Vaak in de bench echt lange dagen. En ook al ben je er dat hij meubela kapot beet. Erg bang was voor vreemden. En de vader van het meisje sloeg hem met een stok als hij blafte of gromde. Dus hij was getraumatiseerd en moest soms persee naar die klootzak van een vader van t meisje. Toen kwam hij bij ons. Geen bench. Geen stok. Ik had 8 uur per dag school. Vader werkt. Zusje te klein maar ook school. En moeder afstandelijk naar de hond. Dus ik zorgde voor hem. Het enige wat mn vader deed was hem om 12 uur snachts uitlaten omdat ik dan in bed moest liggen. Verder was ik de enige die zich bezig hield met hem.

Binnen 1 dag was hij niet meer bang en afstandelijk naar mij toe. Alle andere huisgenoten duurde een week ongeveer. Na die week kwam er bezoek en ik leerde hem met snoepjes dat het oke is dus na max een half uurtje ongeveer was bezoek ook ineens leuk. Meubels bijten bleef hij wel nog doen maar ook dat werd minder en uiteindelijk hield dat op. Dat deed hij vooral als hij alleen thuis was en dat leer ging erg snel kapot. Na een maand ongeveer bleef alles in dezelfde toestand dus hij deed het niet meer. Hij was erg vrolijk. Niet meer bang. Sociaal naar andere honden toe ( behalve 1 x toen een loslopende hond op hem afrende. Ik zag dat hij zich beschermend opstelde en hij was klein dus ik tilde hem op. Wist niet dat optilen het erger maakte.. was ook mn beslissing die ik snel in een paar seconde maakte). Ik heb daarom het idee dat een bange hond wel goed zal gaan met mij. Toen was ik kind en ik weet niet wat het is met mij en bange honden maar dat lukt me goed denk ik hihi. Ook het alleen zijn leerde hij best anel terwijl hij per direct alleen moest blijven wat wel erg zielig was en slecht geplant... maar ja qe wisten niet beter..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

DoggoLover schreef:
Ik heb ineens een idee! Is dit een optie? Dat ik van hout een bak maak van 1 vierkante meter met een hoge rand. Dat lak zodat het tegen regen etc kan. Daar aarde en gras zaadjes in doe. En tadaaa. Mini grasveldje op balkon :) kan dat? :o

Of iets van zand ofzo dat ik het regelmatig kan vervangen?
Dat is wel een goede optie, ik heb graszode die je per rol kan kopen dan heb je gelijk gras en kost geen drol. Mijn honden doen in noodgevallen daar hun behoefte op. En zo snel gaat dat niet stinken, en het makkelijke is dat je het zo weer weg kan halen en een nieuwe rol kan leggen. Ik heb er wel dik plastic eronder gelegd.
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het liefst in een super hoge flat woon maar ben gestopt met reageren op flatwoningen zodat mn hond een tuin heeft.. ik leea dat er honden zijn die het lang op kunnen houden maar dat lijkt me zo vervelend.. wat moet ze als ze ineens diarree krijgt? Of ouder is en het allemaal niet meer zo makkelijk op kan houden? Ik denk dat ik beter een huis met een tuin kan nemen want anders ga ik teveel schuldgevoel naar mn hond toe krijgen denk ik..

Ow en wat het ras betreft, ik wil Of een golden retrievwr Of een labrador Of een american staffordshire terrier. Ik vind deze 3 rassen toch de mooiste karakters hebben en toch zijn ze zo anders. Ik denk dat t beste voor mij een golden retriever is omdat die zoooooo zacht zijn o mijn god :) ! Maar blijkbaar krijgen die en labradors snel gewrichtsklachten dus dat is waarom ik een beetje zorgen maak of dat wel een goed idee is.. maar ja aan de andere kant. Elke hond kan gezondheidsproblemen krijgen. Daarom ga ik ook de beate vwrzekering die ik kan vinden voor haar regelen netals ik dat ook voor mezelf heb gedaan want je kan de toekomst nooit voorspellen.. ik wil niet mijn hond laten in slapen omdat ik haar diabetes medicatie niet kan betalen. Een mens blijft ook leven met suikerziekte dua een hond moet dat recht ook hebben. Alleen ik ga niet verzekeren voor chemotherapie etc wat met kanker te maken heeft want de hond kan dan niet kiezen of ze door wilt met al die pijn. Dan vind ik het alleen maar menselijk om in te laten slapen. Maar echt alleen in zo een situatie. Alle andere dingen moet ze kunnen krijgen. En een potje werkt niet voor mij want dan denk ik van Oh wat als het over 1 jaar al gebeurd en niet over 5 jaar.
DoggoLover
Zeer actief

Gollum schreef:Ik heb mijn pup zindelijk gemaakt op een balkon op 7 hoog, dat ging perfect! Ik had daar geen honden wc, ik schrobde het balkon gewoon elke dag. Poep gelijk opruimen, emmer water met sop erover en klaar. Ik weet niet of een volwassen hond dat zo snel op zou pikken maar ik denk dat dat ook wel kan.
Dat is dus ook waar ik tegen aan loop want al die dingen die mensen aan honden leren om hun plasje te kunnen doen alles wat anders is dan buiten lopen zijn toch elke keer puppies. Uitleg over hoe je het ewn puppy leert. Kon niks vinden over het leren aan een volwassen hond die al zindelijk is. Daarom heb ik het idee dat het niet kan werken dua ik heb besloten om een huis met een tuin te regelen en mijn droom van een hoge flat maar achterwege te laten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

DoggoLover schreef:
Gollum schreef:Ik heb mijn pup zindelijk gemaakt op een balkon op 7 hoog, dat ging perfect! Ik had daar geen honden wc, ik schrobde het balkon gewoon elke dag. Poep gelijk opruimen, emmer water met sop erover en klaar. Ik weet niet of een volwassen hond dat zo snel op zou pikken maar ik denk dat dat ook wel kan.
Dat is dus ook waar ik tegen aan loop want al die dingen die mensen aan honden leren om hun plasje te kunnen doen alles wat anders is dan buiten lopen zijn toch elke keer puppies. Uitleg over hoe je het ewn puppy leert. Kon niks vinden over het leren aan een volwassen hond die al zindelijk is. Daarom heb ik het idee dat het niet kan werken dua ik heb besloten om een huis met een tuin te regelen en mijn droom van een hoge flat maar achterwege te laten.
Mijn pup was destijds op 6 hoog zo zindelijk, een plas tussendoor op het balkon heeft ze altijd prima gevonden.
De volwassen reuen die er bij kwamen namen het over, een damesplas doet wonderen :engel:
Maar, zoals ik het opvat is het je bedoeling dat de hond tussendoor op eigen initiatief een plas kan doen.
Dat zou ik op een balkon echt niet aandurven.
In een tuin zonder toezicht ook alleen maar met een flap naar een kennel, mits het geen blafferd is.
DoggoLover
Zeer actief

dagmar88 schreef:
DoggoLover schreef:
Mijn pup was destijds op 6 hoog zo zindelijk, een plas tussendoor op het balkon heeft ze altijd prima gevonden.
De volwassen reuen die er bij kwamen namen het over, een damesplas doet wonderen :engel:
Maar, zoals ik het opvat is het je bedoeling dat de hond tussendoor op eigen initiatief een plas kan doen.
In een tuin zonder toezicht ook alleen maar met een flap naar een kennel, mits het geen blafferd is.
Wat betekent met een flap naar een kennel?
En ook al blaft ze. Zoveel honden blaffen. Dus als mensen daar veel over gaan klagen dan haal ik wel zo een halsband dat trilt als ze blaft ( GEEN SCHOK DAT IS ZIEK) . ze bestaan en het enige wat het doet is trillen en dan stoppen ze met blaffeb blijkbaar. En dat alleen als ik weg ben. Als ik thuis ben kan ze gwn lekker blaffen en als het teveel word kan ik haar corrigeren :)

Maar even voor de duidelijkheid. Zo een trillende halsband begin ik alleen aan als er echt een wijk agent ofzo langs komt. 1 persoon die komt klagen zegt me niks want er zijn zat mensen die om elk geluid klagen. Zo iemand zal ook om mijn geluid komen klagen omdat ik van hard geluid hou. Dus ja :)
DoggoLover
Zeer actief

dagmar88 schreef:
DoggoLover schreef:
En inderdaad mijn wens is dat er een hondenluik is en ze haar behoefte kan doen wanneer ze maar wilt en het niet persee op hoeft te houden. Ook kan ze lekker in t zonnetje liggen of in de regen spelen wanneer ze wilt. Ik ben niet zo van tuinen en in de zon dus zal wel een stuk maken dat in de schaduw zit en het open deel gewoon een grasveldje. Met uitlaten neem ik wel een poepje mee in een zakje en leg ik het in de tuin zo van kijk. Dit is jouw wc. Haha. En dan samen lang in de tuin zitten en spelen en eten en drinken ook daar. Lekker muziekje aan en open ik een fles champagne. Vieren dat ik eindelijk mn hond heb. Verder rustig sameb alleen. En dan zodra ze eeb plasje doet meteen snoepje en belonen en aandacht en dan buiten wandelen hihi:) aw dat word echt geweldig
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik lees dat je een asielhond wil, hou je er rekening mee dat veel asiels niet plaatsen als de hond geregeld alleen moet zijn?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

En je schrijft over de beste verzekering, weet ook dat een verzekering voor een oudere hond veel duurder is en vaak zaken uitgesloten zijn
DoggoLover
Zeer actief

crutz schreef:En je schrijft over de beste verzekering, weet ook dat een verzekering voor een oudere hond veel duurder is en vaak zaken uitgesloten zijn
Ik wil niet een hond ouder dan 5 jaar. Verzekeringen gaan vaak tot 8 jaar. En als een asiel liever heeft dat een hond in een kooi leeft en een huis en tuin en alles wat ik haar kan bieden niet goed genoeg vind weet ik ook meteen dat die plek niet voor mij bedoeld is en zoek ik gewoon verder
DoggoLover
Zeer actief

crutz schreef:En je schrijft over de beste verzekering, weet ook dat een verzekering voor een oudere hond veel duurder is en vaak zaken uitgesloten zijn
Plus mijn budget voor een honden verzekering is max 60 euro dus dat moet goedkomen. Heb ook uitgerekent hoeveel een grote hond eet. Heb gekeken naar de zwaarste mogelijkheid en dat is 40 kilo. Brokken en vlees en denta sticks dagelijks. Met regelmatig een stuk hondenworst en dagelijks een kluifje. Plus 1 vlees stick snoep ding per dag met een hond van 40 kilo kwam ik uit op 50 a 70 euro aan eten. Dat moet me wel lukken als ik zelf zuinig doe en geen sigaretten maar shag rook scheelt het al een hoop.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

DoggoLover schreef:
dagmar88 schreef:
DoggoLover schreef:
Wat betekent met een flap naar een kennel?
En ook al blaft ze. Zoveel honden blaffen. Dus als mensen daar veel over gaan klagen dan haal ik wel zo een halsband dat trilt als ze blaft ( GEEN SCHOK DAT IS ZIEK) . ze bestaan en het enige wat het doet is trillen en dan stoppen ze met blaffeb blijkbaar. En dat alleen als ik weg ben. Als ik thuis ben kan ze gwn lekker blaffen en als het teveel word kan ik haar corrigeren :)

Maar even voor de duidelijkheid. Zo een trillende halsband begin ik alleen aan als er echt een wijk agent ofzo langs komt. 1 persoon die komt klagen zegt me niks want er zijn zat mensen die om elk geluid klagen. Zo iemand zal ook om mijn geluid komen klagen omdat ik van hard geluid hou. Dus ja :)
Een flap naar een kennel betekent dat de hond in een kennel terecht komt in plaats van zonder toezicht in de tuin. En misschien bedoel je het anders dan dat je het schrijft maar een hond lekker laten blaffen als je thuis bent en een trilband omdoen als je weg bent, vind ik pas ziek. Een hond heeft dan geen idee waarvoor er gestraft wordt. Handiger is het een pup of herplaatser vanaf het begin gewoon te leren dat overmatig blaffen niet toegestaan is.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik lees dingen waarvan ik denk "doe maar beter niet" en dan vooral een hond alleen laten op een balkon van 6 hoog of hoger en een blafband. Maar daar komen straks genoeg reacties op denk ik :wink:

Voor, tijdens of na haar loopsheid heeft Akira moeite om haar plas op te houden, en of ik haar nou uren uitlaat die blaas vult zich als een malle. Ik wil niet het water weghalen dus heb ik gekozen voor plasmatjes. Als wij naar bed gaan dan leg ik zo'n matje neer en plas ze echt daarop als de nood hoog is. Op de dag heeft ze er geen last van omdat ze altijd de beschikking heeft tot de tuin.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En er worden ook honden uit tuinen gejat, schijnt
DoggoLover
Zeer actief

Reageren per bericht werkt niet meer ik weet niet waarom dus ik probeer het zo even.

Wauw.. echt sorry sorey sorry dat ik dacht aan de trillende halsband. Ik wist niet dat een hond dat ervaart als een straf. Nu ik dit weet zal ik ook absoluut niet echt nooit zoiets doen :(

Een kennel vind ik zielig. En ik weet dat honden graven dus ik wil zowiezo die hele tuin aanpakken voordat ik een hond haal zodat er ondergronds langs de grenzen vanmijn tuin ook echt een muurtje is soort van waar ze niet doorheen kan en de onderkant van de schuttinf maak ik ook dicht. Gewoon de hele rand van de tuin 1 meter diep uitgraven. Randjes ondergrond maken. En weer vullen met aarde en gras zaadjes ofzo.

Weten jullie misschien een goed boek over hoe je het beste een hond kan behandelen en leren alleen zijn en afleren om te blaffen etc? Nu k lees dat ik bijna perongeluk mijn hond obnodig ging straffen ben ik erg geschrokken en wil graag een boek lezen als jullie een goede boek weten.. ben er wel van geschrokken :(
DoggoLover
Zeer actief

Ow en wat betreft een hond stelen... ik zal een goede slot op de tuin deur zetten. En ik neem zowiezo een hond dat voorzichtig is naar vreemden toe want hou wel van een hond dat waaks is. Dus denk niet dat ze zich over de schutting laat tillen.. hoop ik..
DoggoLover
Zeer actief

Als ze veel blaft ga ik met haar naar een gedragsdeskundige zodat die persoon mij kan leren wat de oorzaak is en hoe ik deze aan pak... damn ik voel me echt lullig nou.. had bijna mn toekomstigr baby geestelijk mishandeld..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ZivaNomi schreef:
Fotogravinnetje schreef:En er worden ook honden uit tuinen gejat, schijnt
Ja inderdaad, je kan het niet verzinnen zo gek kan het zijn :piew:
Of er worden zaken over de schutting gegooid waar honden ziek van worden. Of er zal maar een baldadig kind over de schutting klimmen en gebeten worden, allemaal problemen waar je niet op zit te wachten.
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

alm@ schreef:
ZivaNomi schreef:
Fotogravinnetje schreef:En er worden ook honden uit tuinen gejat, schijnt
Ja inderdaad, je kan het niet verzinnen zo gek kan het zijn :piew:
Of er worden zaken over de schutting gegooid waar honden ziek van worden. Of er zal maar een baldadig kind over de schutting klimmen en gebeten worden, allemaal problemen waar je niet op zit te wachten.
Wauw.. o mijn god sommige mensen zijn echt ziek als je giftige dingen in mijn tuin wilt gooien.... oke ik maak wel de hele bovenkant dicht met gaas. Kan me niks beters bedenken...
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Als ze veel blaft ga ik met haar naar een gedragsdeskundige zodat die persoon mij kan leren wat de oorzaak is en hoe ik deze aan pak... damn ik voel me echt lullig nou.. had bijna mn toekomstigr baby geestelijk mishandeld..

Maak je niet druk, dit kan gebeuren. Kijk, je bent hier om een fatsoenlijk plan van aanpak samen te stellen, goed zo! Ik snap best wel dat je als een leek door al die verkooppraatjes helemaal in de war kan raken. De dingen die ze al niet verzinnen om geld binnen te krijgen, pfff. Maar daarom ben je hier en kun je de hulp van vele hondenbezitters krijgen :cheer:
Dus niet druk om maken, het is veel maar je komt er wel :wink:
Aww dankjewel :flower:
Vind het wel eng worden nu ik steeds meer en meer leer.. en inderdaad bij die trillende halsbanden staat overtuigende reclame dat het niet pijnlijk is en werkt etc etc... ik trapte er in..

Maar nu ik lees dat ze honden stelen. Giftige dingen in de tuin gooien. En ik bijna mn hond ging straffen terwijl ze niks ergs doet. En wie weet wat voor fouten ik nog meer perobgeluk kan maken.. wil ik graag een boek wat goed advies geeft... ik zal de bovebkant van mn tuin dichtmaken met gaas zodat er geen kind of kat of vogel in komt. De grenzen van mn tuin diepe randen maken zodat ze zich er niet uit kan graven. Goed slot op mn tuin. En verder weet ik eigelijk nirt wat ik kan doen zodat ze wel waneer ze wilt naar de tuin kan maar toch nog veilig is...

Ik zeg eerlijk ben bang geworden dat ik fouten maak en haar helemaal verpest... ik weet dat een stoute hond niet bestaat. Het komt door de onwetendheid van de mensen om de hond heen. En ik voel me erg onwetend nu op het punt dat ik bijna een hele grote fout maakte.. maar bedankt vor je hele lieve berichtje :roll: :roos:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

In plaats van een kennel kun je ook een hoekje tuin (ruim) afzetten met een zandbak waar je dingen in kunt verstoppen en goed hok waarin hij kan schuilen, zo heeft je hond zijn eigen plekkie waar hij kan graven, zijn behoeftes doen als hij hoge nood heeft en als het dan ook nog "ver" van de tuingrens is dan is de kans op (eventuele) vergiftiging oid ook minder :ok:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

DoggoLover schreef: Weten jullie misschien een goed boek over hoe je het beste een hond kan behandelen en leren alleen zijn en afleren om te blaffen etc? Nu k lees dat ik bijna perongeluk mijn hond obnodig ging straffen ben ik erg geschrokken en wil graag een boek lezen als jullie een goede boek weten.. ben er wel van geschrokken :(
Ik kan je sowieso aanraden om het boek 'Hondencultuur' van Jean Donaldson te lezen. :ok: Het is geen dik boek maar het staat barstensvol nuttige en verhelderende informatie.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”