Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond zonder klik
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Hond zonder klik
Ik heb er 1 in huis... Ik klik niet met Winni. Zij vindt mij oké en wil best een keer een aai komen halen en doet blij als ik thuis kom, maar dat is vooral omdat we dan naar buiten gaan. Daarbij heeft zij gedrag dat ik vreselijk irritant vind. Als ik alleen zou zijn, ik haar zou herplaatsen, omdat ik in het trainen ook niet met haar overweg kan. Maar zij heeft wel die enorme klik met mijn man en ze draait als hij weg is wel gewoon mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Moet je dan maar beide ongelukkig zitten zijn omdat je teveel verschild .?jacq1970 schreef:Ik geloof niet in een klik, vind het eigenlijk ook een smoes om van een dier af te komen waar je helemaal geen zin in hebt... heb er geen klik mee dus daarom zoek ik een ander mandje.. jaja mooi verhaal
Bowie en ik lagen elkaar niet zo, heb daar heel hard voor gewerkt en uiteindelijk is dat goed gekomen en is het een hele fijne hond, Esperanza kwam als oudere hond en die had niets met mij persoonlijk of met welk mens dan ook die vond iedereen prima als ze maar wel in ons huis kon blijven, ons huis dat was haar plek en wie daar bij hoorde maakte haar niet uit.. ook prima.
Dieren zijn geen doorgeef producten... als het je niet aanstaat dat ze maar weg moeten... en heb je nou echt een dier waar je totaal niet mee overweg kan omdat die agressief is en bijt dan snap ik dat nog maar omdat die dom is, of dat die je irriteert...
Niet eerlijk naar dat beest en naar jezelf. Gaat voor iedere relatie op natuurlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Net als in een huwelijk blijven hangen omdat je moet vechten voor je relatie uit liefde. Ga weg en word AUB met iemand anders gelukkig.Cleva schreef:Precies.bouvierpoedel schreef:Moet je dan maar beide ongelukkig zitten zijn omdat je teveel verschild .?jacq1970 schreef:Ik geloof niet in een klik, vind het eigenlijk ook een smoes om van een dier af te komen waar je helemaal geen zin in hebt... heb er geen klik mee dus daarom zoek ik een ander mandje.. jaja mooi verhaal
Bowie en ik lagen elkaar niet zo, heb daar heel hard voor gewerkt en uiteindelijk is dat goed gekomen en is het een hele fijne hond, Esperanza kwam als oudere hond en die had niets met mij persoonlijk of met welk mens dan ook die vond iedereen prima als ze maar wel in ons huis kon blijven, ons huis dat was haar plek en wie daar bij hoorde maakte haar niet uit.. ook prima.
Dieren zijn geen doorgeef producten... als het je niet aanstaat dat ze maar weg moeten... en heb je nou echt een dier waar je totaal niet mee overweg kan omdat die agressief is en bijt dan snap ik dat nog maar omdat die dom is, of dat die je irriteert...
Niet eerlijk naar dat beest en naar jezelf. Gaat voor iedere relatie op natuurlijk.
Honden aanhouden terwijl je er zelf geen plezier in schept is allesbehalve leuk voor de hond.
Dat wordt altijd een armoedige toestand.
Honden zijn teveel werk om het met tegenzin te doen.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ik heb echt precies het tegenovergestelde. Ik vind heel veel van andermans honden vaak helemaal niet leukDeDiana schreef:Maar eigenlijk heb ik met vrij veel honden wel een klik en vind ik honden in het algemeen gewoon heel erg leuk, ook als ze niet van mij zijn en/of totaal andere types dan mijn eigen honden.

-
- Zeer actief
Ik vind tot nu toe alle honden leuk, maar een klik beschouw ik wel als iets dat vanzelf gaat. Dat heb ik tot nu toe, heel eerlijk, alleen met Cody gehad. Dat ging vanzelf. Ik was dol op hem en hij op mij.
Met Manu heb ik er keihard voor moeten werken. Ik begreep hem gewoon niet en daardoor stak hij zijn middelvinger naar mij op. Wat dat betreft had hij meer met mijn ex, die nam hem voor wat hij was. Ik niet. Ik verlangde altijd dat hij dit of dat kon en dat ging niet, dus was het moeilijk.
Pas toen ik met Manu alleen was en ik heel erg mijn best ging doen kwam er iets heel moois uit. Daarvoor was het vooral mijn geluk dat ik éindelijk een hond had. Ik was daar zo blij mee, maar ik zag wel het hebben van een hond als strandwandelingen waarbij je een balletje gooit en je hond heel blij is dat je met hem bezig bent. Nou, daar kwam ik van een koude kermis thuis. Nu weten we precies wat we aan elkaar hebben en ik kan hem lezen als geen ander. Hij vertrouwt mij volledig en zelfs mijn vriend wantrouwt hij nog met bepaalde dingen.
Uma heeft een klik met mijn vriend. Toen we haar ophaalde van het vliegveld was ze zo bang maar ze zat bij mijn vriend in de auto en legde haar kop op zijn been en dat is nooit meer anders geweest. Dat was meteen dikke mik. Mijn vriend wilde altijd al een hond, gewoon als gezelschap. En Uma is dat. Een heel aanhankelijke en hulpbehoevende hond die niets liever wil dan samen met jou zijn. Hij is er zielsgelukkig mee. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik blij dat Uma niet mijn enige hond is want dat had ik oersaai gevonden. Manu daagt mij uit en tast elke dag de grenzen af. Als ik lach, huil, schreeuw, of juist stil wordt reageert hij direct op mij. Als hij maar één wenkbrauw optrekt weet ik wat er aan de hand is. Wat dat betreft zijn we heel erg op elkaar ingespeeld en ik denk dat Manu altijd mijn diamant onder de honden blijft, maar een werkelijke klik is er niet geweest. Wij zijn naar elkaar toe gegroeid. Ik denk ook weleens dat hij een andere baas had moeten hebben, iemand die al heel blij is dat hij überhaupt luisteren leuk vindt etc. Ik neem er geen (/niet genoeg) genoegen mee, ik wil altijd meer van hem en helemaal eerlijk is dat eigenlijk niet.
Omdat ik nog niet veel honden heb, of opvanghonden heb gehad, kan ik er wellicht niet goed over meepraten. Maar ik heb wel heel veel paarden in handen gehad en ook daaronder is er nooit één geweest waar ik niets aan vond of me aan ergerde. Maar er zijn er wel maar twee waarmee ik echt een klik had. Waar ik vanaf het begin meer mee kon dan ieder ander, puur omdat je meteen voelt dat het goed gaat. Iets binnenin, wat je niet direct kunt benoemen, waardoor alles gewoon gemakkelijk gaat. En ook als het niet gemakkelijk gaat, dat het gewoon oké is, omdat je de ander vertrouwt.
Met Manu heb ik er keihard voor moeten werken. Ik begreep hem gewoon niet en daardoor stak hij zijn middelvinger naar mij op. Wat dat betreft had hij meer met mijn ex, die nam hem voor wat hij was. Ik niet. Ik verlangde altijd dat hij dit of dat kon en dat ging niet, dus was het moeilijk.
Pas toen ik met Manu alleen was en ik heel erg mijn best ging doen kwam er iets heel moois uit. Daarvoor was het vooral mijn geluk dat ik éindelijk een hond had. Ik was daar zo blij mee, maar ik zag wel het hebben van een hond als strandwandelingen waarbij je een balletje gooit en je hond heel blij is dat je met hem bezig bent. Nou, daar kwam ik van een koude kermis thuis. Nu weten we precies wat we aan elkaar hebben en ik kan hem lezen als geen ander. Hij vertrouwt mij volledig en zelfs mijn vriend wantrouwt hij nog met bepaalde dingen.
Uma heeft een klik met mijn vriend. Toen we haar ophaalde van het vliegveld was ze zo bang maar ze zat bij mijn vriend in de auto en legde haar kop op zijn been en dat is nooit meer anders geweest. Dat was meteen dikke mik. Mijn vriend wilde altijd al een hond, gewoon als gezelschap. En Uma is dat. Een heel aanhankelijke en hulpbehoevende hond die niets liever wil dan samen met jou zijn. Hij is er zielsgelukkig mee. Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik blij dat Uma niet mijn enige hond is want dat had ik oersaai gevonden. Manu daagt mij uit en tast elke dag de grenzen af. Als ik lach, huil, schreeuw, of juist stil wordt reageert hij direct op mij. Als hij maar één wenkbrauw optrekt weet ik wat er aan de hand is. Wat dat betreft zijn we heel erg op elkaar ingespeeld en ik denk dat Manu altijd mijn diamant onder de honden blijft, maar een werkelijke klik is er niet geweest. Wij zijn naar elkaar toe gegroeid. Ik denk ook weleens dat hij een andere baas had moeten hebben, iemand die al heel blij is dat hij überhaupt luisteren leuk vindt etc. Ik neem er geen (/niet genoeg) genoegen mee, ik wil altijd meer van hem en helemaal eerlijk is dat eigenlijk niet.
Omdat ik nog niet veel honden heb, of opvanghonden heb gehad, kan ik er wellicht niet goed over meepraten. Maar ik heb wel heel veel paarden in handen gehad en ook daaronder is er nooit één geweest waar ik niets aan vond of me aan ergerde. Maar er zijn er wel maar twee waarmee ik echt een klik had. Waar ik vanaf het begin meer mee kon dan ieder ander, puur omdat je meteen voelt dat het goed gaat. Iets binnenin, wat je niet direct kunt benoemen, waardoor alles gewoon gemakkelijk gaat. En ook als het niet gemakkelijk gaat, dat het gewoon oké is, omdat je de ander vertrouwt.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik zie een klik meer als echt oprecht genieten van een hond. Ik kan dat van al mijn honden, en van Bo kon ik dat niet. Hij voelde altijd als verplichting.
Dat heeft imo niets met een lastige hond ofzo te maken. Denk juist daar een hond die bloed, zweet en tranen gekost heeft, voor heel veel voldoening zorgt.
Misschien een gekke vergelijking, maar ik heb 2 kinderen. Mijn zoon is de oudste en daar is altijd een bewerkelijk kind geweest. Ik heb altijd van hem genoten maar het heeft me bloed zweet en heel veel tranen gekost om hem te begeleiden in het leven. En nog steeds vraagt het wel eens en berg creativiteit. Mijn dochter gaat dus helemaal vanzelf. Zij is gewoon altijd lief en gezellig. Ik hou van beide evenveel. Maar als je vraagt waar ik meer voldoening uithaal is het toch de opvoeding van mijn zoon. Juist omdat het zoveel moeite gekost heeft.
Dat heeft imo niets met een lastige hond ofzo te maken. Denk juist daar een hond die bloed, zweet en tranen gekost heeft, voor heel veel voldoening zorgt.
Misschien een gekke vergelijking, maar ik heb 2 kinderen. Mijn zoon is de oudste en daar is altijd een bewerkelijk kind geweest. Ik heb altijd van hem genoten maar het heeft me bloed zweet en heel veel tranen gekost om hem te begeleiden in het leven. En nog steeds vraagt het wel eens en berg creativiteit. Mijn dochter gaat dus helemaal vanzelf. Zij is gewoon altijd lief en gezellig. Ik hou van beide evenveel. Maar als je vraagt waar ik meer voldoening uithaal is het toch de opvoeding van mijn zoon. Juist omdat het zoveel moeite gekost heeft.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 13 dec 2017 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
het is natuurlijk moeilijk om 'klik' te definiëren. Misschien wel die vanzelfsprekendheid die er meteen vanaf het begin is. Ik heb gelukkig wel met al mijn honden een klik, hoewel dat (net als Dediana schrijft) met Kailen en Lizzy meer heeft moeten groeien. Dit heeft overigens ook sterk te maken met de manier waarop ik hen heb uitgekozen, nu ik er over nadenk.
Lizzy nam ik als maatje voor Douscha. Douscha, mijn herder met wie ik een norme klik had maar die enorm veel energie kostte, eiste als het ware alle aandacht. In die zin paste Lizzy perfect, omdat zij de 'gaten' opvulde. zij was de knuffelhond op de bank en verder huppelde ze altijd vrolijk mee, hoefde weinig byzondere aandacht. Pas toen Douscha er niet meer was, zag ik haar meer zoals ze was en ook hoeveel méér ze in haar mars had. Ik voel enorm veel liefde voor haar.
Kailen kwam hier ook als 'aanvulling' op. De dames hadden echt wel behoefte aan een stoere, zelfverzekerde broer, en ik aan een goede waakhond. Kailen is dat allemaal. Ik hoefde verder geen maatje, geen knuffelbeer en vond zijn onafhankelijke aard helemaal prima. Maar toen bleek dat hij zo'n gruwelijke jager was
en heb ik er heel hard aan moeten trekken om een echte band te creeren. Let wel, ik vond hem al direct een geweldige hond, die klik was er al, maar die band heeft van 2 kanten moeten groeien en doet dat nog steeds. Die enkele keer op een dag dat hij voor zijn knuffel komt, is dan ook direct héél byzonder
Het meest vanzelfsprekend is mijn relatie met Amber. Vanaf minuut 1 dè Klik. Ze sprong in de auto en was thuis. En dat terwijl ik met het verlies van mijn innig geliefde Douscha niet had verwacht een hond te vinden die uberhaupt in de buurt kon komen. Maar dat ging dus geheel vanzelf.
Verder vind ik ook gewoon heel erg veel honden leuk. Pas toen ik ging opvangen, ontdekte ik dat ik honden ook niet leuk kon vinden of er zelfs een uitgesproken hekel aan kon hebben
. Met anderen had ik dan wel weer direct die klik.
Dus wat mij betreft bestaat het wel. Het is wel de basis voor mij, anders ga ik mij ergeren en daar doe je niemand een plezier mee. Maar een band kan ook groeien, zolang het basisgevoel maar goed is.
Lizzy nam ik als maatje voor Douscha. Douscha, mijn herder met wie ik een norme klik had maar die enorm veel energie kostte, eiste als het ware alle aandacht. In die zin paste Lizzy perfect, omdat zij de 'gaten' opvulde. zij was de knuffelhond op de bank en verder huppelde ze altijd vrolijk mee, hoefde weinig byzondere aandacht. Pas toen Douscha er niet meer was, zag ik haar meer zoals ze was en ook hoeveel méér ze in haar mars had. Ik voel enorm veel liefde voor haar.
Kailen kwam hier ook als 'aanvulling' op. De dames hadden echt wel behoefte aan een stoere, zelfverzekerde broer, en ik aan een goede waakhond. Kailen is dat allemaal. Ik hoefde verder geen maatje, geen knuffelbeer en vond zijn onafhankelijke aard helemaal prima. Maar toen bleek dat hij zo'n gruwelijke jager was

Het meest vanzelfsprekend is mijn relatie met Amber. Vanaf minuut 1 dè Klik. Ze sprong in de auto en was thuis. En dat terwijl ik met het verlies van mijn innig geliefde Douscha niet had verwacht een hond te vinden die uberhaupt in de buurt kon komen. Maar dat ging dus geheel vanzelf.
Verder vind ik ook gewoon heel erg veel honden leuk. Pas toen ik ging opvangen, ontdekte ik dat ik honden ook niet leuk kon vinden of er zelfs een uitgesproken hekel aan kon hebben

Dus wat mij betreft bestaat het wel. Het is wel de basis voor mij, anders ga ik mij ergeren en daar doe je niemand een plezier mee. Maar een band kan ook groeien, zolang het basisgevoel maar goed is.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier ook wel. Vroeger bij mijn ouders thuis was de rottweiler echt mijn hond. Ik kon ermee lezen en schrijven. Alleen uitlaten mocht ik niet, dat was gewoon niet verantwoord op de leeftijd en gewicht die ik toen had en een rottweiler die het dubbele gewicht van mij had met hondagressie. Toen kwam daar het bastaarde van oma bij, mijn zusje vond hem geweldig, ik vond het vooral een vervelend kreng dat geregeld naar me uithaalde.
Toen de rottweiler overleed op 15 jarige leeftijd mocht ik een nieuwe hond uitzoeken. Mijn ouders hadden al een voor selectie gemaakt maar meerdere honden en weer een rottweiler teef erbij van 9 maanden. Uiteraard koos ik als eerst voor de rottweiler om daar te kijken en de klik was er direct dus ze is met ons mee gegaan. Inmiddels was ik ook een jaar of 14 en deze teef was wat gemoedelijker naar andere honden dus ik was uren op pad met haar. Heerlijk!
Toen moest ze herplaatst worden en de bastaard van oma was ook inmiddels al overleden. Dus een tijdje hondloos geweest.
Toen een labrador gehaald welke alles leuk en aardig vond maar toch minder een klik mee, ondanks dat ik wel van hem hield en alles ermee deed. Ook weer herplaatst(waarom weet ik niet eens meer, volgens mij vonden mijn ouders hem iets te druk).
Toen kwam er een franse basset(zelf uitgezocht en ouders overgehaald, vanaf moment 1 een super klik. Omdat ik 1 hond zielig vond is daar nog een kruising beagle x basset bij gekomen maar die heb ik zelf na een paar maanden herplaatst. Ik kon er niks mee, was een adhder en hyper sexueel. Heb hem nog gecastreerd, maar niks leek te helpen. de franse basset is een paar jaar bij ons geweest en uiteindelijk toch weer herplaatst toen mijn moeder ook ging werken en met mijn vader had hij echt geen klik met hem en zijn gedrag draaide helemaal om. Hij is toen naar zijn vorige eigenaar terug gegaan die inmiddels nog maar 2 van de 5 honden had(allemaal opvangers waar ze geen afstand van kon doen).
Daarna hebben we geen hond meer gehad(wilde ik zelf ook niet na zoveel herplaatsingen en veel van huis ivm school) en ik was 18 toen ik op samen ging wonen. Uiteraard kwam er toen wel weer een hond in de zomer vakantie, een kruising mechelaar x stafford. Ook daar kon ik niet zoveel mee, ik hield wel van haar maar echt een klik hebben we nooit gehad. Ik denk dat we elkaar nooit goed begrepen hebben. Ook haar heb ik herplaatst, niet om haar maar omdat ik ineens fulltime moest werken en daardoor elke dag 11 uur van huis weg was. Na een maand werd ik gebeld of ze niet terug kon(dat had ik afgesproken toen ik haar aan de mensen mee gaf) en zo geschiedde. Ik kreeg toch weer ander werk, en ze was inmiddels al 11 en vond alleen thuis zijn helemaal niet erg. Uiteindelijk is ze tot haar dood bij me gebleven en heb ik de ogen uit mijn kop gejankt, want houden van is niet het zelfde als een klik hebben.
En toen kwam Maylo de oeb, wederzijds verliefd vanaf het eerste moment. Vanaf de foto al, en toen ik hem ging halen helemaal. Elke dag kon ik verliefd wakker worden, ondanks dat hij zo autistisch als was wat en nog wel wat dingetjes had. En toen ging hij dood, kapot was ik er van! Izzy was er al maar dat is meer een hondje voor mijn vriend, ondanks dat hij er weinig mee doen hangt ze wat meer aan hem. Ook met haar heb ik dus geen enorme klik. Ik dacht dat ik nooit meer zoveel kon voelen voor een hond als dat ik voor Maylo deed.
Nu hebben we Droef, en de eerste maanden vond ik het wel even moeilijk om me aan hem te hechten. Toch de angst dat het zo weer over kan zijn denk ik. Inmiddels heb ik me daar ruimschoots overheen gezet. En ook met Droef heb ik een enorme klik, en Droef is zo makkelijk dus heel anders dan Maylo maar het is gewoon echt mijn ras denk ik. Ondanks de verschillen die er in zitten. Overigens is Droef wel heel makkelijk want ik kan hem zo aan een wild vreemde mee geven en hij kijkt me niet eens meer aan, boeit hem niks met wie hij mee moet.

Toen de rottweiler overleed op 15 jarige leeftijd mocht ik een nieuwe hond uitzoeken. Mijn ouders hadden al een voor selectie gemaakt maar meerdere honden en weer een rottweiler teef erbij van 9 maanden. Uiteraard koos ik als eerst voor de rottweiler om daar te kijken en de klik was er direct dus ze is met ons mee gegaan. Inmiddels was ik ook een jaar of 14 en deze teef was wat gemoedelijker naar andere honden dus ik was uren op pad met haar. Heerlijk!
Toen moest ze herplaatst worden en de bastaard van oma was ook inmiddels al overleden. Dus een tijdje hondloos geweest.
Toen een labrador gehaald welke alles leuk en aardig vond maar toch minder een klik mee, ondanks dat ik wel van hem hield en alles ermee deed. Ook weer herplaatst(waarom weet ik niet eens meer, volgens mij vonden mijn ouders hem iets te druk).
Toen kwam er een franse basset(zelf uitgezocht en ouders overgehaald, vanaf moment 1 een super klik. Omdat ik 1 hond zielig vond is daar nog een kruising beagle x basset bij gekomen maar die heb ik zelf na een paar maanden herplaatst. Ik kon er niks mee, was een adhder en hyper sexueel. Heb hem nog gecastreerd, maar niks leek te helpen. de franse basset is een paar jaar bij ons geweest en uiteindelijk toch weer herplaatst toen mijn moeder ook ging werken en met mijn vader had hij echt geen klik met hem en zijn gedrag draaide helemaal om. Hij is toen naar zijn vorige eigenaar terug gegaan die inmiddels nog maar 2 van de 5 honden had(allemaal opvangers waar ze geen afstand van kon doen).
Daarna hebben we geen hond meer gehad(wilde ik zelf ook niet na zoveel herplaatsingen en veel van huis ivm school) en ik was 18 toen ik op samen ging wonen. Uiteraard kwam er toen wel weer een hond in de zomer vakantie, een kruising mechelaar x stafford. Ook daar kon ik niet zoveel mee, ik hield wel van haar maar echt een klik hebben we nooit gehad. Ik denk dat we elkaar nooit goed begrepen hebben. Ook haar heb ik herplaatst, niet om haar maar omdat ik ineens fulltime moest werken en daardoor elke dag 11 uur van huis weg was. Na een maand werd ik gebeld of ze niet terug kon(dat had ik afgesproken toen ik haar aan de mensen mee gaf) en zo geschiedde. Ik kreeg toch weer ander werk, en ze was inmiddels al 11 en vond alleen thuis zijn helemaal niet erg. Uiteindelijk is ze tot haar dood bij me gebleven en heb ik de ogen uit mijn kop gejankt, want houden van is niet het zelfde als een klik hebben.
En toen kwam Maylo de oeb, wederzijds verliefd vanaf het eerste moment. Vanaf de foto al, en toen ik hem ging halen helemaal. Elke dag kon ik verliefd wakker worden, ondanks dat hij zo autistisch als was wat en nog wel wat dingetjes had. En toen ging hij dood, kapot was ik er van! Izzy was er al maar dat is meer een hondje voor mijn vriend, ondanks dat hij er weinig mee doen hangt ze wat meer aan hem. Ook met haar heb ik dus geen enorme klik. Ik dacht dat ik nooit meer zoveel kon voelen voor een hond als dat ik voor Maylo deed.
Nu hebben we Droef, en de eerste maanden vond ik het wel even moeilijk om me aan hem te hechten. Toch de angst dat het zo weer over kan zijn denk ik. Inmiddels heb ik me daar ruimschoots overheen gezet. En ook met Droef heb ik een enorme klik, en Droef is zo makkelijk dus heel anders dan Maylo maar het is gewoon echt mijn ras denk ik. Ondanks de verschillen die er in zitten. Overigens is Droef wel heel makkelijk want ik kan hem zo aan een wild vreemde mee geven en hij kijkt me niet eens meer aan, boeit hem niks met wie hij mee moet.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
we gaan mensen toch niet een beetje met honden zitten vergelijken of wel.. anders kunnen ook heel veel ouders hun kinderen ook wel weg doen hoor.bouvierpoedel schreef:Net als in een huwelijk blijven hangen omdat je moet vechten voor je relatie uit liefde. Ga weg en word AUB met iemand anders gelukkig.Cleva schreef:Precies.bouvierpoedel schreef:Moet je dan maar beide ongelukkig zitten zijn omdat je teveel verschild .?jacq1970 schreef:Ik geloof niet in een klik, vind het eigenlijk ook een smoes om van een dier af te komen waar je helemaal geen zin in hebt... heb er geen klik mee dus daarom zoek ik een ander mandje.. jaja mooi verhaal
Honden aanhouden terwijl je er zelf geen plezier in schept is allesbehalve leuk voor de hond.
Dat wordt altijd een armoedige toestand.
Honden zijn teveel werk om het met tegenzin te doen.
Volwassen mensen kunnen voor zichzelf kiezen een dier niet.. als jij kiest voor een dier om wat voor reden dan ook dan heb je de verantwoording daarvoor, dat dier kiest niet voor jou.. jij wilde een hond maar als die je dan even niet aanstaat moet die weg want hij doet irritant, of heeft lange haren , of hij is dom.. gaat toch wel, en dan onder het mom "ik heb er geen klik mee" bullshit.. nee je wilt een dier waar je niet zoveel werk aan heb en die het doet zoals jij het wil en als dat niet zo is dan moet die weg... kom dan niet met wel of geen klik
- dagmar88
- Zeer actief
Je hebt een hond voor je plezier, niet voor je verdriet.jacq1970 schreef: we gaan mensen toch niet een beetje met honden zitten vergelijken of wel.. anders kunnen ook heel veel ouders hun kinderen ook wel weg doen hoor.
Volwassen mensen kunnen voor zichzelf kiezen een dier niet.. als jij kiest voor een dier om wat voor reden dan ook dan heb je de verantwoording daarvoor, dat dier kiest niet voor jou.. jij wilde een hond maar als die je dan even niet aanstaat moet die weg want hij doet irritant, of heeft lange haren , of hij is dom.. gaat toch wel, en dan onder het mom "ik heb er geen klik mee" bullshit.. nee je wilt een dier waar je niet zoveel werk aan heb en die het doet zoals jij het wil en als dat niet zo is dan moet die weg... kom dan niet met wel of geen klik
Ik ben godsgruwelijk blij met mijn tweede-, derde- en zevendekansjes. Als een hond bij mij niet 100% op zijn plek zit, gun ik hem of haar hetzelfde als wat mijn honden nu met mij hebben.
-
- Zeer actief
Waarom zou je die hond willen houden als hij het ergens anders beter kan krijgen dan bij een baas waar geen klik mee is.
Leuk voor die hond zeg in een relatie zitten die niet werkt en eerder ergernis op gaat leveren dan geluk.
Karakters moeten ook te verenigen zijn net als met andere soorten relatie.
Ik wil niet meer dan 100 % inschikken en verwacht ik ook niet van mijn hond ook al hoeft het niet 100% te werken.
Tuurlijk heb jij dat dier gewild maar dan kom je tuurlijk op het punt dat het dier jouw niet heeft gewild. Moet je die dan zo dwingen om toch bij je te moeten blijven. Bek houden en pootje geven .
Ik wens anders behandeld te worden en niet als ongewenst en onwerkbaar en dat mag ik ook toepassen op een hond voor zijn/haar welzijn.
En ja sommige kinderen zouden beter af zijn bij andere verzorgers. Die worden ook herplaatst en maar goed ook.
Leuk voor die hond zeg in een relatie zitten die niet werkt en eerder ergernis op gaat leveren dan geluk.
Ik wil niet meer dan 100 % inschikken en verwacht ik ook niet van mijn hond ook al hoeft het niet 100% te werken.
Tuurlijk heb jij dat dier gewild maar dan kom je tuurlijk op het punt dat het dier jouw niet heeft gewild. Moet je die dan zo dwingen om toch bij je te moeten blijven. Bek houden en pootje geven .
Ik wens anders behandeld te worden en niet als ongewenst en onwerkbaar en dat mag ik ook toepassen op een hond voor zijn/haar welzijn.
En ja sommige kinderen zouden beter af zijn bij andere verzorgers. Die worden ook herplaatst en maar goed ook.

- dagmar88
- Zeer actief
Die hond kan niet z'n bak en flos pakken en de deur uit stappen.
Pjotr wilde niet eens meer naar huis na het wandelen, te veel spanning.
Pjotr wilde niet eens meer naar huis na het wandelen, te veel spanning.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ben het zelden met BP eens, maar ik sluit mij geheel aan bij bovenstaande.bouvierpoedel schreef:Waarom zou je die hond willen houden als hij het ergens anders beter kan krijgen dan bij een baas waar geen klik mee is.
Daarnaast heb ik al al meerdere herplaatsers gehad, 1 helaas ivm kanker moeten laten inslapen. De andere na training en opleiding verkocht aan politie/douane/luchtmacht. Ik blij, hond blij, vorige baasjes blij.
Het gaat hier in alle voorbeelden van dit topic niet 1x om geen klik hebben vanwege het lange haar of iets wat daarop lijkt. Dat ouderwetse gezwets met een hond kies je voor een leven, ga toch weg. Net als al die mensen die ongelukkig zijn in een huwelijk, ga alsjeblieft gewoon scheiden en wordt (opnieuw) gelukkig.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik heb met Ninthe nog altijd geen echte klik. Ik vind haar wel lief hoor, en zij is dol op mij. Maar het vinnige onzeker dominante karakter ligt mij niet. En dat zij geen andere dieren om haar heen wil past ook niet bij mij. Zoals het er nu naar uit ziet mag ze alsnog bij me blijven, ik heb recent haar herplaatsen nog serieus overwogen, maar ik krijg haar ondertussen toch lastig uit mijn hart. Maar misschien denk ik er later weer anders over. Ik ga in ieder geval haar eerst laten castreren, misschien verandert haar karakter nog wat ten goede.
Met Noa heb ik vanaf de allereerste keer dat ik haar zag een klik. Ze ging tegen mijn been aanzitten, met 4.5 week oud, en keek met een wijze blik de wereld in. Op het moment dat ze echt op haar gemak is, heeft ze nog steeds die uitrstraling. En ze zit nog steeds graag tegen mijn been of stoel aan, zonder dan aangehaald te worden. Ik smelt dan ook iedere keer als ik haar zie. Het is eigenlijk niet onder woorden te brengen. En dat terwijl Ninthe eigenlijk een veel gemakkelijker, "leuker" hondje is. Noa blijft een gecompliceerd karakter. Maar ze zit zo onwijs diep in mijn hart. Bij Ninthe moet ik stevig slikken als ze herplaatst zou moeten worden, maar alleen de gedachte aan het eventueel herplaatsen van Noa maakt me hondsberoerd. Het is gewoon geen optie. En dat heb ik met vrijwel geen enkel dier.
Met Noa heb ik vanaf de allereerste keer dat ik haar zag een klik. Ze ging tegen mijn been aanzitten, met 4.5 week oud, en keek met een wijze blik de wereld in. Op het moment dat ze echt op haar gemak is, heeft ze nog steeds die uitrstraling. En ze zit nog steeds graag tegen mijn been of stoel aan, zonder dan aangehaald te worden. Ik smelt dan ook iedere keer als ik haar zie. Het is eigenlijk niet onder woorden te brengen. En dat terwijl Ninthe eigenlijk een veel gemakkelijker, "leuker" hondje is. Noa blijft een gecompliceerd karakter. Maar ze zit zo onwijs diep in mijn hart. Bij Ninthe moet ik stevig slikken als ze herplaatst zou moeten worden, maar alleen de gedachte aan het eventueel herplaatsen van Noa maakt me hondsberoerd. Het is gewoon geen optie. En dat heb ik met vrijwel geen enkel dier.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.Hippo schreef:Ben het zelden met BP eens, maar ik sluit mij geheel aan bij bovenstaande.bouvierpoedel schreef:Waarom zou je die hond willen houden als hij het ergens anders beter kan krijgen dan bij een baas waar geen klik mee is.
Daarnaast heb ik al al meerdere herplaatsers gehad, 1 helaas ivm kanker moeten laten inslapen. De andere na training en opleiding verkocht aan politie/douane/luchtmacht. Ik blij, hond blij, vorige baasjes blij.
Het gaat hier in alle voorbeelden van dit topic niet 1x om geen klik hebben vanwege het lange haar of iets wat daarop lijkt. Dat ouderwetse gezwets met een hond kies je voor een leven, ga toch weg. Net als al die mensen die ongelukkig zijn in een huwelijk, ga alsjeblieft gewoon scheiden en wordt (opnieuw) gelukkig.
Maar er kunnen wel degelijk redenen zijn om een hond te herplaatsen, ook en juist in het belang van de hond. Een hond verdient een thuis waar men dol op hem is en met plezier alle ongemakken voor lief neemt of er iets aan wil doen.
alleen zouden heel wat mensen er beter aan doen helemaal geen hond te nemen, al heeft dat weinig met 'klik' te maken.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik geloof voor mijzelf iig niet in "klikken". Ik kan ook niet echt zeggen dat ik een uitgesproken voorkeur heb voor een hond, wel past de ene hond beter bij me dan de ander. Maar ik weet wel welk gedrag mij zou irriteren; bv agressie of jachtdrift, dus rassen die meer de neiging hebben dat gedrag te vertonenv laat ik links liggen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
wel heel typisch dat het gebrek aan klik altijd pas speelt als hondje niet 100% aan de vaak veel te hoge eisen voldoet
wel heel typisch dat het gebrek aan klik altijd pas speelt als hondje niet 100% aan de vaak veel te hoge eisen voldoet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ben ik absoluut met je eens. Hier in de straat mensen die 3 honden gehad hebben en ze allemaal na een jaar weggedaan hebben.lucie schreef:ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.Hippo schreef:Ben het zelden met BP eens, maar ik sluit mij geheel aan bij bovenstaande.bouvierpoedel schreef:Waarom zou je die hond willen houden als hij het ergens anders beter kan krijgen dan bij een baas waar geen klik mee is.
Maar er kunnen wel degelijk redenen zijn om een hond te herplaatsen, ook en juist in het belang van de hond. Een hond verdient een thuis waar men dol op hem is en met plezier alle ongemakken voor lief neemt of er iets aan wil doen.
alleen zouden heel wat mensen er beter aan doen helemaal geen hond te nemen, al heeft dat weinig met 'klik' te maken.
Ik vind ook daar je hond neemt voor de rest van zijn leven, maar in uitzonderlijke gevallen kan een hond een mismatch zijn. Ik had Bo net weggegaan als mijn nichtje zich niet aangediend had en als ik niet zeker had geweten dat hij daar goed zat. Maar ik heb die hond geen seconde gemist. En ik weet zeker hij mij ook niet. Want ik kwam elke maand bij mijn nichtje en hij heeft me altijd als een bezoeker begroet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En ik denk dat zulke honden verdraaid blij zijn met een nieuwe plek.lucie schreef:ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.
Ik heb echt wel met de een meer dan met de ander, dat is heel normaal.
Met de een kan je daardoor ook meer dan met de ander en een samenwerking is ook anders.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik had er eentje die mijn andere honden opvrat. En hoe graag ik hem had willen houden (want voor zn baas was t een wereldhond) ik deed zowel hem als mijn andere honden geen enkel plezier hem te houden. De laatste poging tot moord leverde 2 zeer gehavende honden op met 30+ hechtingen per hond, ogen die helemaal dicht zaten zo dik en mank aan 4 poten. En ja ik had ze gescheiden maar helaas blijf ik ook maar een mens die fouten maakt en het materiaal wat niet altijd bestand bleek te zijn hiertegen.jacq1970 schreef:
we gaan mensen toch niet een beetje met honden zitten vergelijken of wel.. anders kunnen ook heel veel ouders hun kinderen ook wel weg doen hoor.
Hij is herplaatst naar een mand wat ik hem nooit had kunnen geven; enig hond en geen contact meer met andere honden.
Pas toen hij hier al een hele tijd weg was merkte ik pas hoeveel negatieve invloed hij gehad had op mijn andere honden. Die veranderden helemaal qua gedrag. Maar als hij hem had willen houden had ik je veel succes gewenst... ik wil het nooit meer in ieder geval.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zo sta ik er ook in. Ik heb ook juist met de honden waar ik heel wat moeite in heb gestoken een heel sterke band, ik kan me niet voorstellen dat ik ze ooit zou herplaatsen, ook al kosten ze me soms heel wat hoofdbrekens. Ik geniet ook juist heel erg van dat proces van samen ergens naartoe werken, de hond en het wederzijdse begrip te zien groeien. Een hond hoeft van mij ook niet perfect te zijn, ik houd van mijn honden zoals ze zijn, dus ook met de dingen die misschien wel eens lastig of onhandig zijn. Daar passen we altijd wel een mouw aan.Miezemuis schreef:Ben ik absoluut met je eens. Hier in de straat mensen die 3 honden gehad hebben en ze allemaal na een jaar weggedaan hebben.lucie schreef:ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.
Ik vind ook daar je hond neemt voor de rest van zijn leven, maar in uitzonderlijke gevallen kan een hond een mismatch zijn. Ik had Bo net weggegaan als mijn nichtje zich niet aangediend had en als ik niet zeker had geweten dat hij daar goed zat. Maar ik heb die hond geen seconde gemist. En ik weet zeker hij mij ook niet. Want ik kwam elke maand bij mijn nichtje en hij heeft me altijd als een bezoeker begroet.
Wat betreft mijn opvangers waren het juist de makkelijke allemansvriendjes waar ik minder een klik mee had. Dat was natuurlijk geen enkel probleem, ze waren hier sowieso maar tijdelijk, en het was juist erg leuk om te zien dat ze vervolgens werden geadopteerd door mensen die alles aan die hond leuk en fantastisch vonden. Voor mij zegt een klik hebben dus niets over of de hond makkelijk is of zich naadloos naar mij voegt. En het is ook tweerichtingsverkeer natuurlijk, de hond moet die klik ook met mij hebben.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Sommige mensen zouden ook gewoon geen hond moeten nemen. Dat verdienen ze gewoon niet. Een dier aanschaffen gaat makkelijk maar als het allemaal moeilijk moeilijk moeilijk wordt dan is het zo makkelijk de hond te dumpen. Uiteindelijk denk ik dat de hond dan beter af is bij een ander.renee-uk schreef:laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
Maar in ts haar geval snap ik het wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hippo
- Zeer actief
lucie schreef: ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.
Het is jammer dat het nu over deze boeg wordt gegooid.renee-uk schreef:laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
Een hond zorgvuldig herplaatsen omdat je er geen klik mee hebt of omdat het niet samen gaat met je andere honden, is heel wat anders dan mensen die een impulsaankoop doen en hun hond niet veel later weer dumpen op Marktplaats of in een asiel (of binden aan een boom). Daar gaat het helemaal niet om.
Zoals ik al schreef in dit topic heeft Hippo ons 1,5jr bloed, zweet en tranen gekost, maar ik had hem nooit van mijn leven om die reden herplaatst. De herplaats mechels die ik krijg, daar zit ook heel wat werk in om die weer in het gareel te krijgen, omdat ze meestal zijn ontspoort. Dat vind ik juist een uitdaging.
Of gaat het nu weer om dat sommige mensen beter geen honden kunnen houden en de legio hondeneigenaren die niet verder lopen dan een rondje om het blok

- renee-uk
- Zeer actief
ik begrijp niet zoveel mis hoor, ik loop al een tijdje mee hier en nog veel langer in het hondenwereldje.ZivaNomi schreef:Ik denk dat je een verantwoord besloten herplaatsing misbegrijpt onder het mom "hond wegdoen als een oude paar onderbroeken". Zo heeft een gast hier uit de flat al zijn 4de pitbullpup in de 2 jaar dat we hier wonen. Guess what, over 4 maanden gaat deze ook weg.renee-uk schreef:laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
Maar de herplaatsing van de honden van mijn ouders ging heel anders, echt niet eens in de buurt van zo. Na 5 jaar moeite te stoppen in Remi en dan zien wat een plezier Remi en Josie hadden bij hun oppas adres (dat is een kennis van meer dan 20 jaar), de twee teleurgestelde honden in de auto te moeten proppen omdat ze niet mee naar huis willen... Tsja, wat moet je dan. Ja, je hart breekt, maar dat was meer dan duidelijk een betere match. Gebrek aan ervaring heeft er niets mee te maken. En opzich hadden mijn ouders Josie wel willen houden, maar die twee nou uit elkaar te halen was ook echt niet een vriendelijke zet geweest en niet beter voor Remi en al helemaal niet beter voor Josie. Wil niet zeggen dat ze niet van de honden hebben gehouden en dat zal ik nooit geloven. Ze zien ze regelmatig en worden ook nog steeds uitbundig begroet. Maar de honden willen niet met ze mee. Er zijn ook heel wat afspraken gemaakt met de nieuwe eigenaren. Sorry, maar ik kan ze hiervoor echt niet kwalijk nemen.
ik wil ook helemaal niet zeggen dat alle herplaatsingen om dezelfde redenen gaan als ik hierboven aangeef en ook niet dat de meeste herplaatste honden niet beter af zijn op een plek waar ze wel gewaardeerd worden om wat en hoe ze zijn.
maar ondanks dat blijf ik toch bij mijn mening.
we leven in een wegwerpmaatschappij en ook voor honden geldt dat: niet goed, wieberen maar en met welke smoes dat is maakt niet uit.
geen klik is een veelvoorkomende smoes, eentje die gestaag aan populariteit wint, en juist met die smoes veeg ik mijn niet zo royale reet af!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Heel misschien moet je je dan ook niet aangesproken voelen.
Je valt duidelijk niet in de categorie van mensen die een hond uit impuls aanschaft.
Maar die mensen bestaan wel en dat mag ook best benoemd toch?
Edit was een reactie op hippo.
Je valt duidelijk niet in de categorie van mensen die een hond uit impuls aanschaft.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Hippo
- Zeer actief
Lucie had mij geciteerd op pagina 3toots schreef:Heel misschien moet je je dan ook niet aangesproken voelen.

- dagmar88
- Zeer actief
DeDiana schreef:Maar dat heeft dan dus niets te maken met of de hond me wel of niet veel moeite en energie kost, want dat vind ik geen enkel probleem en zeker geen reden tot herplaatsing.

Op de één of andere manier geeft dat juist meer een gevoel van saamhorigheid.
Tibbe heb ik gehouden omdat hij domweg onplaatsbaar is. Hij is een jekyll en hyde hondje, gruwelijk nerveus en angst agressief en aan de andere kant behoorlijke dominante trekjes, een beetje de boel passief agressief lopen regelen met z'n 14 kilootjes

Hij is behoorlijk beperkt en beperkend.
Maar wel heel blij bij mij. Je moet er maar net tegen kunnen. Bij iemand die werkt, een sociaal leven heeft, of kinderen, zou het al onmogelijk zijn.
Ik ga er overigens vanuit dat we hier bijna allemaal bovengemiddeld begaan zijn met het wel en wee van onze honden.
- renee-uk
- Zeer actief
tja, misschien moet je dan zelf wat zorgvuldiger zijn met wat je schrijft.Hippo schreef:lucie schreef: ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.
alleen zouden heel wat mensen er beter aan doen helemaal geen hond te nemen, al heeft dat weinig met 'klik' te maken.Het is jammer dat het nu over deze boeg wordt gegooid.renee-uk schreef:laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
Een hond zorgvuldig herplaatsen omdat je er geen klik mee hebt of omdat het niet samen gaat met je andere honden, is heel wat anders dan mensen die een impulsaankoop doen en hun hond niet veel later weer dumpen op Marktplaats of in een asiel (of binden aan een boom). Daar gaat het helemaal niet om.
Zoals ik al schreef in dit topic heeft Hippo ons 1,5jr bloed, zweet en tranen gekost, maar ik had hem nooit van mijn leven om die reden herplaatst. De herplaats mechels die ik krijg, daar zit ook heel wat werk in om die weer in het gareel te krijgen, omdat ze meestal zijn ontspoort. Dat vind ik juist een uitdaging.
Of gaat het nu weer om dat sommige mensen beter geen honden kunnen houden en de legio hondeneigenaren die niet verder lopen dan een rondje om het blok. Ook van die honden vind ik dat ze beter af zijn met een andere, zorgzame eigenaar.
de sneer naar ouderwets gezwets kwam van jou en als je daar geen antwoord op wil zou je het beter niet kunnen zeggen.
ik vind het altijd zo frappant dat er naar de ene kant wel gemept mag worden, maar het een probleem is als er teruggeslagen wordt.
al eens gehoord van 'als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren'?

- Hippo
- Zeer actief
Het maakt mij niet zoveel uit als mensen het niet met mij eens zijn betreffende het herplaatsen of verkopen van honden. Dat is net als het gebruik van een teletac, over bepaalde dingen kan je het niet eens wordenrenee-uk schreef:tja, misschien moet je dan zelf wat zorgvuldiger zijn met wat je schrijft.Hippo schreef:lucie schreef: ik vind het principe 'een hond kies je voor het leven' zeker geen ouwerwets gelul. Maar al te veel honden worden de dupe van het ondoordacht nemen van een hond, geen zin of tijd maken om het beest een goed leven te geven en te werken aan eventuele problemen en er net zo makkelijk afstand van doen als betrof het paar oude schoenen.
alleen zouden heel wat mensen er beter aan doen helemaal geen hond te nemen, al heeft dat weinig met 'klik' te maken.Het is jammer dat het nu over deze boeg wordt gegooid.renee-uk schreef:laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, dat voelt beter dan nieuwerwets een hond wegdoen alsof het een paar oude schoenen is, onder het mom van 'ik heb er geen klik mee', alleen omdat je er wat werk in moet stoppen.
Of gaat het nu weer om dat sommige mensen beter geen honden kunnen houden en de legio hondeneigenaren die niet verder lopen dan een rondje om het blok. Ook van die honden vind ik dat ze beter af zijn met een andere, zorgzame eigenaar.
de sneer naar ouderwets gezwets kwam van jou en als je daar geen antwoord op wil zou je het beter niet kunnen zeggen.
ik vind het altijd zo frappant dat er naar de ene kant wel gemept mag worden, maar het een probleem is als er teruggeslagen wordt.
al eens gehoord van 'als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren'?

Het ging mij erom dat ik het ouderwets gezwets vind dat je koste wat kost een hond zou willen houden wegens dat 'een hond koop je niet voor even, maar voor zijn leven' . Dat vind ik achterhaald. Je kan van te voren niet altijd weten hoe een dier is in karakter.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Een klik hebben betekent voor mij niet dat alles moeiteloos gaat. Een klik hebben betekent dat er per direct een wederzjidse band is; interesse in elkaar, een basisgevoel van vertrouwen en respect, en een 'hoi wie ben je ik vind jou heel leuk!'-gevoel. En dat gaat dan automatisch, daar hoef je niks voor te doen. Dat moet ik echt direct hebben, en anders komt het ook nooit. Juist door het hebben van die klik kan ik veel moeite stoppen in een hond. Zonder klik heb ik daar gewoon geen zin in, en dat komt niet omdat ik lui ben, maar omdat ik niks voel voor die hond en die hond niet voor mij, we zijn dan gewoon een mismatch. Ik irriteer me sneller aan allerlei gedragingen die niet eens echt heel erg zijn. Daarentegen vertoont Oor op allerlei manieren gedragingen waarvan ik van tevoren had gedacht dat ik het vreselijk zou vinden. Maar dat is niet zo, want wij hebben dus wel een klik, een hele goeie zelfs, die er voor zorgt dat ik van haar hou zoals ze is en zin heb om tijd, moeite en energie in haar te stoppen. De liefde is onvoorwaardelijk, en vanuit dat beginsel kun je samen alles aan. Dát is wat ik bedoel met een klik, en dat is ook direct waarom ik het niet makkelijk of onachtzaam vind om een hond te herplaatsen als je absoluut geen klik hebt. Als je een hond neemt ben je verantwoordelijkheid voor diens gezondheid en geluk. Als blijkt dat die hond dat geluk bij jou niet kan vinden dan ben je die hond verplicht te zorgen dat ie dat ergens anders wel krijgt. En dan heb ik het dus (jammer dat je dat er in deze discussie bij moet zeggen blijkbaar) duidelijk niét over mensen die honden aanschaffen alsof het schoenen zijn. Dan heb ik het gewoon over mensen zoals wij allen hier die echt het beste met hun hond voor hebben en heus niet opgeven zodra de pup een keer op het tapijt plast ofzo.