Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halfwolven moeten dood
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Halfwolven moeten dood
Denk persoonlijk ook dat genetische invloed van huishonden niks toevoegd aan echte wolven, veel
oerinstincten zijn verdwenen uit de moderne huishond en ook de anatomie om te gaan jagen op lange afstanden zijn bij de meeste honden verdwenen , gezien er veel rashonden op hun uiterlijk worden geselecteerd. In het wild worden de zwakste schakels bij een roedel wolven gedood of verjaagd omdat die niks toevoegen aan een roedel.Het wolven leven is bikkelhard daar moeten ze simpelweg harde beslissingen maken om te kunnen overleven in een roedel.
oerinstincten zijn verdwenen uit de moderne huishond en ook de anatomie om te gaan jagen op lange afstanden zijn bij de meeste honden verdwenen , gezien er veel rashonden op hun uiterlijk worden geselecteerd. In het wild worden de zwakste schakels bij een roedel wolven gedood of verjaagd omdat die niks toevoegen aan een roedel.Het wolven leven is bikkelhard daar moeten ze simpelweg harde beslissingen maken om te kunnen overleven in een roedel.
-
- Zeer actief
Heb meerdere documentaires gezien waarde zwakke exemplaren werden verjaagd door de Alpha binnen de roedel.
Maar klopt ook dat sommigen hun eigen weg gingen bij volwassenheid.
Waar het mij om gaat dat de moderne huishond niks genetisch toevoegd aan een wolf die is superieur aan een huishond.
Maar klopt ook dat sommigen hun eigen weg gingen bij volwassenheid.
Waar het mij om gaat dat de moderne huishond niks genetisch toevoegd aan een wolf die is superieur aan een huishond.
Laatst gewijzigd door Rocco op 26 okt 2017 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
..
Laatst gewijzigd door Rocco op 26 okt 2017 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat zit je toch te doen? Voorstander van afknallen van alle marters en vossen ook? Want ze pakken kippen en ganzen? Mensen die lukraak roofdieren willen uitroeien hebben het gelukkig niet voor het zeggen hier. Vervolgens mag jij moeder en lammetjes wel lekker opeten? Wat een gelul weer.Nanna schreef:Ik denk niet dat wolven één schaap bestellen en zich daar tevreden mee stellen. Die jakkeren zo'n hele kudde in de gillende paniek. Fijn als je hoogdrachtige ooien hebt. Ik schoot als schapenboer die hele kutwolven voor hun raap.laeken schreef:We gaan het zien. Of het kan weet niemand. Op zichzelf verwacht ik dat het en der een stel wolven kan overleven maar of dat zo is is de vraag. Jonge dieren moeten dan in elk geval weer ergens heen en veel zullen het er nooit worden. Ja ze gaan schapen eten. Maar die zullen ze wel gaan vergoeden. Wolven eten overal schapen. Daarom bestaan er in landen waar wolven zijn speciale hondenrassen om de kuddes te bewaken. Hier doen wij daar niet aan dus hier is elke wij schapen een friettent voor de wolf. Nu zijn schapen sowieso bedoeld als shoarma dus daar ga ik effe niet wakker om liggen. Geef de boer de slachtprijs en het lijkt me klaar verder
De wolf kan veel meer opleveren dan wekelijks een schaap per wolf.
Je laat je eigen honden nog een drachtig konijn vangen en haalt je schouders op terwijl je hier hoog van de toren blaast. Sorry ik vind het echt ergerlijk en dat is niks persoonlijks maar je uitspraken steken me wel.
-
- Zeer actief
Lieve schat, wolven zijn hartstikke inheems. De wolven die hier naartoe lopen stammen af van wolven die hier inheems waren. Waar het me om gaat is je enorme tegenstand die gebaseerd is op niks. En de manier waarop je op de emoties gaat spelen. Ik hoor je nooit over hoe triest het is hoe wij met ons slachtvee om gaan. Ik hoor nooit hoe erg het is dat onze schapen half dood aankomen in Italië na gruwelijke transporten en mishandelingen. Maar als het om de wolf gaat ga je ineens sentiment vragen omdat ze een drachtige ooi kunnen doodmaken en opeten.....Nanna schreef:In 1897 voor het laatst gezien. In die tijd is er heel veel veranderd. Naar mijn idee teveel.Cleva schreef:Wolven zijn inheemserder dan schapen. En konijnen.
Als we toch mieren gaan kloven.
Maar goed, we gaan het beleven.
Dat kan ja. Maar dat jij daar dan zo wakker van zal liggen gaat er bij mij niet in. Je vraagt in feite om afschot van evt drachtige wolven hier. Ze komen nl sowieso. Dus als je ze niet wil moet je ze afschieten. Wolvinnen ook.
Ik begrijp je gewoon niet. Je lijkt echt een intense hekel aan wolven te hebben in Nederland. Je haalt er zelfs drachtige schapen bij om dat sentiment te versterken.
Sorry dat ik het zeg maar ik wordt als schaap liever door een wolf opgegeten dan op transport gezet na de nodige vermarkten en mishandelingen. Daar zal jij je nooit over uitlaten.
Ik merk dat je het leuk vind om grof en hard te zijn. Lekker fors uitlaten over dingen. Een nare trend in Nederland en ik heb er last van. Tja....Als je hond weg loopt en een koe bijt wordt hij afgeschoten. Tja....
En al die uitspraken tot het je eigen hond is. Dan is de wereld te klein, en terecht.... Ik probeer het gewoon meteen vanuit die kant te bekijken. Mijn honden zijn weg gelopen geweest. Mijn honden hebben wel eens achter vee aan gerend. Mijn honden zijn wel eens een weg over gestoken....Gaarne wat humaner denken als je het mij vraagt.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tsja, het is blijkbaar gewoon geworden om alle onderbuikgevoelens en emoties ongecensureerd door enige vorm van waarheidsvinding en ratio uit te venten. Jammer, want het discussieert beroerd.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Nanna schreef:Ik heb niks tegen wolven![]()
Integendeel, vind ze prachtig.
Maar hier kunnen ze wmb gewoon niet meer terecht. Te weinig ruimte voor ze, teveel infrastructuur. Waar moeten ze zich ophouden? Op dat lullige stukje Veluwe? Daar lacht een wolf om.
En als ze in de gaten hebben dat schapen veel makkelijker te pakken zijn dan dat handjevol herten en reeën is je kostje gekocht. Wolven zijn ook niet achterlijk en raszuivere opportunisten. Ik voorspel dat het geen succes gaat worden. Dat is alles.
Als er een Husky tekeer gaat in een schaapskudde is het gegil niet van de lucht maar als een wolf alles op stang jaagt mag het want 'dat is natuur' en moet je maar bij de overheid een schadevergoeding gaan halen. Ben benieuwd of je er nog zo over denkt als je je schapen of veulens dood aantreft.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als dat zo is dan zullen ze ook wel rechtsomkeer maken . Die wolf weet instinctief ook wel waar het goed wonen ,vreten en goed voorplanten is.Nanna schreef:Ik heb niks tegen wolven![]()
Integendeel, vind ze prachtig.
Maar hier kunnen ze wmb gewoon niet meer terecht. Te weinig ruimte voor ze, teveel infrastructuur. Waar moeten ze zich ophouden? Op dat lullige stukje Veluwe? Daar lacht een wolf om.
En als ze in de gaten hebben dat schapen veel makkelijker te pakken zijn dan dat handjevol herten en reeën is je kostje gekocht. Wolven zijn ook niet achterlijk en raszuivere opportunisten. Ik voorspel dat het geen succes gaat worden. Dat is alles.
Als er een Husky tekeer gaat in een schaapskudde is het gegil niet van de lucht maar als een wolf alles op stang jaagt mag het want 'dat is natuur' en moet je maar bij de overheid een schadevergoeding gaan halen. Ben benieuwd of je er nog zo over denkt als je je schapen of veulens dood aantreft.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
als die wolf enig gevoel voor zelfbehoud heeft draait ie om en gaat weer naar waar hij vandaan komt, Nederlanders kunnen het niet aan
1 echt roofdier tussen alle mensen die een biljoen dieren en meer slachten om te vreten/ kleding van te maken of weet ik veul wat ......

Dat heeft er niets mee te maken. Nederland is te klein.S@ndr@ schreef:als die wolf enig gevoel voor zelfbehoud heeft draait ie om en gaat weer naar waar hij vandaan komt, Nederlanders kunnen het niet aan1 echt roofdier tussen alle mensen die een biljoen dieren en meer slachten om te vreten/ kleding van te maken of weet ik veul wat ......
Dat gaat niet lukken.Een roedel wolven van 2 tot 10 dieren heeft een groot leefgebied van circa 250 vierkante kilometer.
-
- Zeer actief
Nederland is te vol: met mensen wel te verstaan, ... an ja de wereld is van de mens blijkbaar
alles moet wijken

-
- Zeer actief
Fijn al die zelfbenoemde experts hier. Jij hebt er gelukkig verstand van. Meer nog dan de wolf zelf die vrijwillig naar de Veluwe kwam. En meer nog dan de wolf die daar misschien al langer zit dan je denkt. Zal ik je eens wat leuks vertellen. Ik woon in Duitsland en hier zitten soms ook wolven. Jaja. En hier zijn ook huizen en wegen. En het bos waar ze gezien zijn is het bos waar ik Bas en Tom uitlaat. Je zal je nog verbazen over waar een paartje woven kan leven. We gaan het dus wel zien en tot die tijd zal ik proberen het geneuzel en de kennis van zelfbenoemde experts te negeren. Gewauwel speelt in de realiteit gelukkig geen rol.Neeltje schreef:Dat heeft er niets mee te maken. Nederland is te klein.S@ndr@ schreef:als die wolf enig gevoel voor zelfbehoud heeft draait ie om en gaat weer naar waar hij vandaan komt, Nederlanders kunnen het niet aan1 echt roofdier tussen alle mensen die een biljoen dieren en meer slachten om te vreten/ kleding van te maken of weet ik veul wat ......
Dat gaat niet lukken.Een roedel wolven van 2 tot 10 dieren heeft een groot leefgebied van circa 250 vierkante kilometer.
-
- Zeer actief
Mee eens Nederland is veeeel te klein en over bevolkt voor de wolven, die 1 of 2 wolven die hier de laatste jaren zijn waar genomen ,ook ka- boem overeden door auto,s, ze lopen gewoon over de autobaan 1 was er verdwaald die liep in de bebouwde kom ,hele social media in rep en roer, nee voor mij hoeft de wolf zich niet gaan vestigen in dit barre kikker landje geen plek voor.
-
- Zeer actief
Weet er nu iemand hoe lang die wolf in de Veluwe er al is? Lijkt me best van belang nl.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ben ik de enige die denkt.. nou top, paar genetische testjes op uitvoeren en als akkoord lekker mee door fokken. Wat vers bloed in bepaalde rassen kan helemaal geen kwaad. Mooie kandidaat voor outcross projecten.

Dus jij vindt jezelf wel een expert???? Goh, wat goed van jezelf.laeken schreef:Fijn al die zelfbenoemde experts hier. Jij hebt er gelukkig verstand van. Meer nog dan de wolf zelf die vrijwillig naar de Veluwe kwam. En meer nog dan de wolf die daar misschien al langer zit dan je denkt. Zal ik je eens wat leuks vertellen. Ik woon in Duitsland en hier zitten soms ook wolven. Jaja. En hier zijn ook huizen en wegen. En het bos waar ze gezien zijn is het bos waar ik Bas en Tom uitlaat. Je zal je nog verbazen over waar een paartje woven kan leven. We gaan het dus wel zien en tot die tijd zal ik proberen het geneuzel en de kennis van zelfbenoemde experts te negeren. Gewauwel speelt in de realiteit gelukkig geen rol.Neeltje schreef:Dat heeft er niets mee te maken. Nederland is te klein.S@ndr@ schreef:als die wolf enig gevoel voor zelfbehoud heeft draait ie om en gaat weer naar waar hij vandaan komt, Nederlanders kunnen het niet aan1 echt roofdier tussen alle mensen die een biljoen dieren en meer slachten om te vreten/ kleding van te maken of weet ik veul wat ......
Shiloh86 schreef:Ben ik de enige die denkt.. nou top, paar genetische testjes op uitvoeren en als akkoord lekker mee door fokken. Wat vers bloed in bepaalde rassen kan helemaal geen kwaad. Mooie kandidaat voor outcross projecten.

-
- Zeer actief
Juist moet je bij de wolven niet willen en ook niet bij de hond.Nanna schreef:Wat mij betreft liever geen wolvenbloed in de hondenpopulatie. Er is al angst en gestoordheid zat in hondenland. Je ziet wat een mislukking die halve wolven in de USA zijn. Zielige dieren, van allebei net niks en totaal ongeschikt als huisdier.Shiloh86 schreef:Ben ik de enige die denkt.. nou top, paar genetische testjes op uitvoeren en als akkoord lekker mee door fokken. Wat vers bloed in bepaalde rassen kan helemaal geen kwaad. Mooie kandidaat voor outcross projecten.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het lijkt me dat die wolf niet om hoeft te komen van de honger alhier gezien de hoeveelheid herten en wilde zwijnen.
Ik denk ook dat er geen hordes grote roedels zullen komen omdat daar te weinig ruimte voor is en ik denk dat die wolf heel wat slimmer is dan wij denken.
Kenners zijn er ook van overtuigd dat het kan trouwens.
https://www.wolveninnederland.nl/
Ik denk ook dat er geen hordes grote roedels zullen komen omdat daar te weinig ruimte voor is en ik denk dat die wolf heel wat slimmer is dan wij denken.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Denk ik ook en we moeten het maar accepteren en voor lief nemen dat het beest ook vreten moet en een keer een schaap pakt.Tineke schreef:Het lijkt me dat die wolf niet om hoeft te komen van de honger alhier gezien de hoeveelheid herten en wilde zwijnen.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
bouvierpoedel schreef:Denk ik ook en we moeten het maar accepteren en voor lief nemen dat het beest ook vreten moet en een keer een schaap pakt.Tineke schreef:Het lijkt me dat die wolf niet om hoeft te komen van de honger alhier gezien de hoeveelheid herten en wilde zwijnen.
In dat opzicht ben ik het volkomen met Marc eens , je hoort nooit iemand over de lange transporten van oa schapen , het onverdoofd slachten maar over de wolf gaan we een partij moeilijk zitten doen

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Dus je denkt dat een wolf een ever te lijf gaat? Er zijn veel makkelijker slachtoffers.Tineke schreef:Het lijkt me dat die wolf niet om hoeft te komen van de honger alhier gezien de hoeveelheid herten en wilde zwijnen.
Wie heeft het hier over doodschieten? Denk eerder dat ze gewoonweg niet blijven, of inderdaad dood gereden worden. En fijn dat je het vindt dat schapen maar doodgebeten mogen worden. En je denkt dat de boer daar dan voldoende vergoeding krijgen van de staat?? Want och ja, de boeren hebben het toch al zo breed.Cleva schreef:Het is geen persoonlijke aanval, hoor, bijna iedereen zegt dat namelijk en ik vind het zo'n intens domme opmerking.Rocco schreef:Mee eens Nederland is veeeel te klein en over bevolkt voor de wolven.
Er staat geen hek om Nederland heen. De kunnen gewoon heen en weer tussen Duitsland, België, Frankrijk en Nederland.
De afmetingen van het land waar ze toevallig even rondlopen heeft echt helemaal nergens iets mee te maken.
Ze zijn er al. Kennelijk kunnen ze oversteken want anders kom je echt Duitsland niet door (Noord-west Duitsland is amper minder dichtbevolkt dan Oost-Nederland).
Nee, natuurlijk lopen ze niet over het Damrak maar er is meer in Nederland te zien dan de Randstad.
Waarom zouden ze nu dan ineens massaal onder auto's gaan duiken? Dat doen vossen toch ook niet? Nou ja, wel natuurlijk maar daarom sterven ze nog niet uit.
Al dat geverzin om maar te onderbouwen waarom ze doodgeschoten moeten worden. Alleen maar omdat Nederlanders hun botte harses er niet omheen kunnen krijgen dat er ook dingen bestaan die niet door een zoneringscommissie bedacht zijn.
Die hele schapen vind ik echt geen factor. Dat is boedel van een bedrijf en dat kan gewoon vergoed worden als we al zo moeilijk gaan zitten doen.
Het wordt pas anders als ze de siamees uit de vensterbank rukken maar voor we dat stadium bereiken wil ik nog wel verder praten. Nu niet. Het is één wolf. Daar verzinnen we geen beleid over.
-
- Zeer actief
Hoeveel wolven tel jij mijn beste en hoe groot schat je een roedel op de Veluwe?Cleva schreef:nyckle schreef:Dus je denkt dat een wolf een ever te lijf gaat? Er zijn veel makkelijker slachtoffers.Tineke schreef:Het lijkt me dat die wolf niet om hoeft te komen van de honger alhier gezien de hoeveelheid herten en wilde zwijnen.
-
- Zeer actief
De schade door ganzen is al niet voldoende.Neeltje schreef:Wie heeft het hier over doodschieten? Denk eerder dat ze gewoonweg niet blijven, of inderdaad dood gereden worden. En fijn dat je het vindt dat schapen maar doodgebeten mogen worden. En je denkt dat de boer daar dan voldoende vergoeding krijgen van de staat?? Want och ja, de boeren hebben het toch al zo breed.Cleva schreef:Het is geen persoonlijke aanval, hoor, bijna iedereen zegt dat namelijk en ik vind het zo'n intens domme opmerking.Rocco schreef:Mee eens Nederland is veeeel te klein en over bevolkt voor de wolven.
Er staat geen hek om Nederland heen. De kunnen gewoon heen en weer tussen Duitsland, België, Frankrijk en Nederland.
De afmetingen van het land waar ze toevallig even rondlopen heeft echt helemaal nergens iets mee te maken.
Ze zijn er al. Kennelijk kunnen ze oversteken want anders kom je echt Duitsland niet door (Noord-west Duitsland is amper minder dichtbevolkt dan Oost-Nederland).
Nee, natuurlijk lopen ze niet over het Damrak maar er is meer in Nederland te zien dan de Randstad.
Waarom zouden ze nu dan ineens massaal onder auto's gaan duiken? Dat doen vossen toch ook niet? Nou ja, wel natuurlijk maar daarom sterven ze nog niet uit.
Al dat geverzin om maar te onderbouwen waarom ze doodgeschoten moeten worden. Alleen maar omdat Nederlanders hun botte harses er niet omheen kunnen krijgen dat er ook dingen bestaan die niet door een zoneringscommissie bedacht zijn.
Die hele schapen vind ik echt geen factor. Dat is boedel van een bedrijf en dat kan gewoon vergoed worden als we al zo moeilijk gaan zitten doen.
Het wordt pas anders als ze de siamees uit de vensterbank rukken maar voor we dat stadium bereiken wil ik nog wel verder praten. Nu niet. Het is één wolf. Daar verzinnen we geen beleid over.
-
- Zeer actief
Jawel, ik denk dat we het over de situatie in Nederland hadden. Jij haalt Amerika oid erbij.Cleva schreef:Daar hadden we het niet over. Je zei dat wolven geen everzwijnen pakken.
-
- Zeer actief
Schade is schade. Volgens mij. Het potje voor de ganzen is bijna op.Cleva schreef:Schade door ganzen wordt hier ook vergoed, en niet zuinig ook.
Ik vind het trouwens altijd nogal verneukeratief om het over schade te gaan hebben als je je handel in het vrije veld hebt staan.
Je gaat een hele rivierdelta inpolderen zodat je lekker kunt hooien en de vraat van de oorspronkelijke fauna noem je dan schade?
Dus, jij vind het geweldig dat als er een inkomen moet derven dat niet wordt vergoed.
-
- Zeer actief
Volgen mij weet jij niet hoeveel schapen hier lopen.Maar je mag ze voor mij de kost geven hoor 

En wat denk je dat je zelf uitkraamt? Meer grote onzin heb ik nog niet gehoord.Cleva schreef:Meer slap blufgelul.
Niet dat ik iets anders had verwacht.