Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Straks gaat Toots onder narcose, kut hartruis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Straks gaat Toots onder narcose, kut hartruis!

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dank jullie voor het mee denken en sterkte wensen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Aiii wat een tegenvaller zeg :ugh: Ik duim dat het niks ernstigs is, veel sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

toots schreef:
Neeltje schreef:Misschien is het ook niets. Bij Lotje dachten ze ook dat ze een hartruisje gehad. Vorige echo laten doen, en er is helemaal geen sprake van een hartruis. Haar bloed heeft een iets andere snelheid wat hetzelfde geluid geeft als een hartruis. Dus rustig de echo afwachten.

Er is een overduidelijke hartruis, volgens da geen twijfel mogelijk.
Ja, zo klinkt het bij Lotje ook. Twee weken geleden bij controle begonnen ze er weer over, maar ik vroeg haar even in het dossier te duiken en ja daar stond het. Het staat er nu groot boven dat Lotje geen hartruis heeft, zodat ze daar niet iedere keer naar op zoek gaan.

Wil niet zeggen dat het bij Toots hetzelfde heeft, ik bedoel meer dat het van alles kan zijn.

Dit was de uitslag van Lotje:
algemeen - anamnese : Bij de laatste enting is naar voren gekomen dat Lotje een klein hartruisje heeft
bevindingen : AI: attente hond, AO: gb, AH 20/min, P: 100 bpm syst bijgeruis 1/6
ECG: geen afwijkingen
ECHOCARDIO: Normale grootte beide kamers en boezems, normale contractiekracht, geen kleplekkages, geen
vernauwingen in de beide uitstroombanen, verder ook geen andere afwijkingen. Thv de aorta wordt een bloedsnelheid
gemeten van 1.9 m/s, dit kan wel eens een bijgeluid geven maar heeft geen betekenis.
diagnose : Hart: geen afwijkingen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef: Er is een overduidelijke hartruis, volgens da geen twijfel mogelijk.
Dat is bij Micron ook geconstateerd al jaren terug, hij is toen direct op de medicijnen gegaan en doet het nu nog steeds prima, hij is 13 jaar oud nu.
Kort geleden ging hij minder maar na een da bezoek en veranderde medicatie is hij weer helemaal opgeknapt.
Hopelijk zal dat met Toots ook zo gaan :wink:

Warmerdam zijn wij ook geweest voor de echo en dat is echt een fijne kliniek die je veel ruimte geven in de begeleiding van je hondje en hoe jij dat wil doen.
Sterkte toch met nare bericht want een hoorbare hartruis is nooit leuk om als nieuws te krijgen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Neeltje: Bij lotje is een systolische hartruis 1/6 gehoord, bij Toots 4/6 dit is een behoorlijk verschil. Ik vrees dus dat het bij Toots ook niet zo een 'simpele' oplossing zal zijn!
Hopelijk valt het bij Toots allemaal wel mee en kan hij met wat medicatie nog jaren mee! Hopelijk kunnen ze hem dan ook gauw genoeg helpen met zijn gebit!
Hoe oud is hij nu?
Bij mijn hond is ook een hartruis geconstateerd een aantal jaar terug, altijd akelig als je dat te horen krijgt..
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn Jack Russel kruising heeft ook een hartruisje. Op zijn 8e jaar ontdekt en hij is nu 14,5 jaar en hij heeft er nog steeds geen last van, hij heeft er ook geen medicijnen voor.
Begin vorig jaar is met een aangepaste narcose zijn gebit schoongemaakt en er zijn meerdere tanden en kiezen getrokken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:
toots schreef: Er is een overduidelijke hartruis, volgens da geen twijfel mogelijk.
Dat is bij Micron ook geconstateerd al jaren terug, hij is toen direct op de medicijnen gegaan en doet het nu nog steeds prima, hij is 13 jaar oud nu.
Kort geleden ging hij minder maar na een da bezoek en veranderde medicatie is hij weer helemaal opgeknapt.

Warmerdam zijn wij ook geweest voor de echo en dat is echt een fijne kliniek die je veel ruimte geven in de begeleiding van je hondje en hoe jij dat wil doen.
Sterkte toch met nare bericht want een hoorbare hartruis is nooit leuk om als nieuws te krijgen.

Dank je wel.
De hartruis opzich ben ik niet zo heel erg bang voor.
We zullen daar vast wel goed mee geholpen worden.
Alleen er moet altijd nog die narcose plaatsvinden, en zijn stress icm de hartruis daar wordt ik echt niet happy van. Ik hoop dus dat die aangepaste narcose wat is. Als er geen aangepaste narcose kan plaatsvinden kan hij niet aan zijn gebit geholpen worden en hij heeft dus wel pijn.

En de vraag is natuurlijk wat de oorzaak is van de hartruis. Misschien heeft hij gewoon nog wel meer aan de hand.

Trouwens ik las ergens iets over dental nog wat voor door het water. Weet iemand wat dat is en waar ik dat kan halen of bestellen? Zodat we iig misschien iets aan zijn adem kunnen doen tot hij geholpen wordt. De narcose zie ik nu iig niet op zeer korte termijn gebeuren ;(

Chihuahua-paws
Zeer actief

joline schreef:Mijn Jack Russel kruising heeft ook een hartruisje. Op zijn 8e jaar ontdekt en hij is nu 14,5 jaar en hij heeft er nog steeds geen last van, hij heeft er ook geen medicijnen voor.
Begin vorig jaar is met een aangepaste narcose zijn gebit schoongemaakt en er zijn meerdere tanden en kiezen getrokken.

Ik hoop dat het zo zal uitpakken voor Toots.

Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

toots schreef:
Tineke schreef:

Dank je wel.
De hartruis opzich ben ik niet zo heel erg bang voor.
We zullen daar vast wel goed mee geholpen worden.
Alleen er moet altijd nog die narcose plaatsvinden, en zijn stress icm de hartruis daar wordt ik echt niet happy van. Ik hoop dus dat die aangepaste narcose wat is. Als er geen aangepaste narcose kan plaatsvinden kan hij niet aan zijn gebit geholpen worden en hij heeft dus wel pijn.

En de vraag is natuurlijk wat de oorzaak is van de hartruis. Misschien heeft hij gewoon nog wel meer aan de hand.

Trouwens ik las ergens iets over dental nog wat voor door het water. Weet iemand wat dat is en waar ik dat kan halen of bestellen? Zodat we iig misschien iets aan zijn adem kunnen doen tot hij geholpen wordt. De narcose zie ik nu iig niet op zeer korte termijn gebeuren ;(
Dat kun je gewoon bij de dierenwinkel halen.
Ik heb het voor Bros even gebruikt persoonlijk vond ik het wel goed werken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

OK dan ga ik morgen even kijken bedankt

Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots heeft een lekkende hartklep.
Ik moet straks even naar onze eigen da bellen om te bespreken over zijn medicatie.
En dan moeten we nog even kijken hoe we dat gaan doen met evt aangepaste narcose, ivm zijn gebit.

Chihuahua-paws
Zeer actief

O ja het was idd een fijne kliniek. Hele aardige meneer. Ik heb aangegeven dat Toots lelijk kan doen en we hadden hem direct een kapje omgedaan. Daarna is hij heel rustig te werk gegaan we hebben Toots op zijn zij gelegd en ik mocht zijn hoofd op tafel houden en zijn voorpootjes vasthouden. Toots heeft niet gegild. Ik vond dat hij het heel goed heeft gedaan daar, had er een beetje een hardhoofd in maar het is gelukt.

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:O ja het was idd een fijne kliniek. Hele aardige meneer. Ik heb aangegeven dat Toots lelijk kan doen en we hadden hem direct een kapje omgedaan. Daarna is hij heel rustig te werk gegaan we hebben Toots op zijn zij gelegd en ik mocht zijn hoofd op tafel houden en zijn voorpootjes vasthouden. Toots heeft niet gegild. Ik vond dat hij het heel goed heeft gedaan daar, had er een beetje een hardhoofd in maar het is gelukt.

Ja is zeker een fijne kliniek, hopelijk nu snel medicijnen en is er ook een oplossing voor de narcose.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ja de da had de uitslag nog niet binnen ik heb gezegd dat ik morgen nog een keer bel.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”