Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op terras

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: Honden op terras

Ongelezen bericht door Cendy »

Lanavandevledders schreef:met mijn hond [half jaar] op een terras gaan zitten, zie ik het nut niet van in.
en ik doe haar er absoluut geen plezier mee,
a is ze te groot om onder de tafel te stoppen, loopt ze met tafel en al weg,
b is ze gek op mensen, wil ze iedereen begroeten en moet ik haar constant op haar plek leggen en corrigeren.
en c denk ik dat heel veel mensen liever geen grote Rottweiler in de buurt van zichzelf of hun kinderen/hondjes willen hebben,
dus begin ik er niet aan, zit liever thuis voor de blokhut met een vuurkorfje en wat te drinken en de hond aan mijn voeten.
Ik zit regelmatig met onze hond van 70 kilo op een terras :mrgreen:
Ja soms zie ik angstige blikken als ik langs de tafeltjes loop, maar ook een hoop leuke reacties.
Laatst nog zaten we ergens, een paar tafeltjes verderop zat een stel met een keffende chiahuaha, echt bloed irritant dat gekef de hele tijd.
Kreeg ook een paar keer de vraag of we onze hond niet even los konden laten :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heavy schreef:@ Neeltje dat ligt toch wat ingewikkelder dan jij denkt . Mensen kiezen een terras en kiezen een plekje uit waar ze willen gaan zitten . Als ze daar worden weggestuurd om wat voor reden dan ook dan zijn ze beledigd :wink:
Dat bedoel ik niet. Als de hond midden op het pad ligt, dat hij dan onder een stoel of tafel gaat liggen. Niet dat de mensen moeten 'verhuizen'.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:
Marion. schreef:Als wij dagwandelingen maken, doen we altijd tussendoor een terrasje. Dus als wij op een terras zitten, zijn altijd de honden mee. Wij zorgen zelf dat we ergens achteraf zitten. Niet omdat de honden gaan bijten, maar wel om de honden de rust te gunnen.
Zou ik ook doen maar wat doe je dan als het een heel druk terras is en er nog maar 1 plekje is . En die plek is dus naast een deur waar bedoening in en uitloopt .
Dan zou ik er met Mila, Amy en Amoz niet gaan zitten en een ander terrasje opzoeken of zo. Mila en Amoz zijn ook honden die wel zouden kunnen snappen bij schrik of pijn en Mila wil ook geen vreemde honden bij onze tafel. Ik zoek met Mila en Amoz dus een rustig plekje op of ik ga er niet zitten. Als we op een rustig plekje kunnen zitten, gaan ze liggen en merk je verder niet dat ze er zijn. Maar als er iemand boven op ze zou stappen terwijl ze liggen te dommelen... Eigenlijk weet ik alleen van Taartje 100% zeker dat ze niet zou snauwen of happen.
Voor Amy is die drukte al snel te veel, die vindt een rustig plekje al lastig en kan dan ook niet echt ontspannen, dus die neem ik sowieso alleen bij hoge uitzondering mee op een terras.
Met Taartje hoef ik met dat soort dingen geen rekening te houden. Al gaat Taartje ook echt pertinent NIET op de grond liggen. Die staat er dan dus ineengedoken en als een mishandelde hond bij te rillen, dus die doe ik er ook geen plezier mee.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Mijn honden gaan ook geregeld mee naar een strandtent en dan leg ik ze gewoon buiten de looppaden.
Vorig jaar heeft er een (waarvan ik ook nooit dacht dat ze dat zou doen) in de schoen van een serveester gesnept toen ze op haar pootje ging staan.
Ze lag al uit de looproute, maar de serveerster had gewoon helemaal niet gezien dat er een hond was. Nu let ik dus gewoon nog beter op.
Als ik haar eraf had moeten trekken had ik trouwens nog wel een keer goed nagedacht of ik haar wel mee zou moeten nemen naar een terras.
Maar ik zou het helemaal niet raar vinden als er gevraagd wordt om je hond uit een looproute te leggen hoor! Gewoon een bordje bij de toegang met daarop dat het hartstikke gezellig is als er honden langskomen, maar dat het liefst zo weinig mogelijk gekneusde staarten en pootjes gezien worden, dus of de hond hond gewoon handig neergelegd kan worden. Ik zou me daar ook niet beperkt door voelen als gast zijnde.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik word helemaal gek van al die bordjes, waarschuwingen etc. Moeten we dan maar iedereen ontslaan van de verplichting zelf na te denken? Als je met je hond op een terras zit dan zorg je ervoor dan anderen minimaal last van je hond (en jou) hebben. Om dat te kunnen bedenken hoef je zelfs je lagere school niet afgemaakt te hebben. Je moet wel opgevoed zijn, misschien ligt daar het probleem. En dat ga je niet met een bordje oplossen.
Ik houd Zappa op een terras scherp in de gaten: het is een stresskip en een bemoeial. Die kan je dus niet ongestoord zijn gang laten gaan.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Er zijn gewoon zat mensen die niet op die manier over dingen nadenken. Heeft niet zoveel met intelligentie te maken, meer met belevingswereld.
En als je die groep mensen eruit kan filteren met een bordje en daardoor een keer minder wordt gebeten als serveerster lijkt mij geen slechte zaak.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pienda schreef:Er zijn gewoon zat mensen die niet op die manier over dingen nadenken. Heeft niet zoveel met intelligentie te maken, meer met belevingswereld.
En als je die groep mensen eruit kan filteren met een bordje en daardoor een keer minder wordt gebeten als serveerster lijkt mij geen slechte zaak.
lijkt mij ook een top idee!

als het vaak voor zou komen. maar dat is niet zo dus zou ik graag afzien van zo'n bordje.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik geloof nooit dat zo'n bordje opvalt tussen alle andere reclame-uitingen en naamborden en stickers plus bordjes van drank-vergunningen etc. Helemaal niet op een terras, waarbij je vaak uberhaupt niet eens in de buurt van de ingang komt. Dus ik denk niet dat je er uberhaupt mensen mee uitfiltert. Hooguit zou het kunnen helpen als backup voor de serveerster om naar te wijzen als ze een klant vriendelijk aanspreekt.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Of er bordjes staan of niet, onverwachte dingen gebeuren altijd. Je kunt verrast worden door het gedrag van je hond zoals in de situatie die genoemd wordt.

Kijk als iemand nou half verscheurd wordt, maar een hap die nog niet eens noemenswaardige schade aan heeft gericht (wat alleen maar fijn is natuurlijk want bijtwonden zijn erg) en dan al gaan roepen wat te doen. Ik denk dat er heel veel opgeblazen wordt tegenwoordig bij gebeurtenissen met honden.

En ja er worden mensen gebeten jammer genoeg, maar dat gebeurde jaren geleden en dat blijft ondanks alle waarschuwingen en verboden en weet ik wat allemaal toch gebeuren. Het wordt er alleen niet leuker op door het in mijn ogen enorme gezeik in een geval waar er echt niet veel aan de hand is. Wees wat makkelijker en het is niet fijn als er zoiets gebeurd en die mensen die zullen dat zeker wel voorkomen voortaan verwacht ik. Accepteer ook eens dat er dingen gebeuren die echt niet zo erg zijn. Alles is niet perfect en dat hoeft ook niet.
mijke
Zeer actief

Ook mee eens Ria! We willen alles veel te veel dichttimmeren maar feit is dat ongelukken die niet per se iemands schuld zijn gewoon altijd zullen blijven gebeuren. Een hond kan per ongeluk net gaan verliggen of een serveerster struikelt over een tas. Tsja. Een snep zonder verdere schade vind ik dan niet dusdanig dat je daar ernstige maatregelen op moet nemen. Dat is gewoon een vervelend incident. Op dezelfde manier dat je wel eens kunt struikelen over een losse stoeptegel of dat een kind per ongeluk een bal de weg op laat stuiteren die tegen een fietser komt. Dat zijn gewoon dingen die horen bij het leven.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Nou inderdaad zeg!
Als je al niet meer op het terras kan zitten met je hond zonder gedoe...
Jij let op je hond, de serveerster let op haar voeten, tadaaaa. Niets aan de hand. En die keer dat er wel wat aan de hand is, tja, dat is pech, shit happens. Er hoeft toch niet meteen een protocol opgesteld te worden?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

er wordt tegenwoordig overal zo moeilijk over gedaan.

toen ik nog in de bediening liep en het was druk op het terras, vroeg ik gewoon vriendelijk aan de gasten in kwestie of de tas die in het pad stond, of de hond die in het pad lag, een beetje aan de kant konden.
daar heeft nooit iemand een probleem van gemaakt, kreeg meestal zelfs een 'sorry, niet bij nagedacht' of iets dergelijks als antwoord.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Arline schreef:Ik snap ook niet wat je met je bijtende hond op terras moet, of je moet als eigenaar erg goed weten wat je doet en dit voorkomen. Wanneer jullie in een wandelgebied zitten zou ik ook niet alle honden gaan verbieden, maar met de persoon in kwestie oplossen.
Niet? Mijn wekelijks bijtende landhaaien komen regelmatig op een terrasje :engel: .

Zonder gekheid, wij nemen de honden regelmatig mee, na een lange wandeling in een ander gebied of na een bootcampsessie. De honden gedragen zich uitstekend, die ploffen neer en zie je alleen als je wat te eten besteld en ze hopen dat zij ook wat krijgen. Hier is er wel eens een serveerster per ongeluk op een poot/staart van Oscar en Hippo gaan staan(bij het uitserveren en ze verder onder de tafel stapten), maar dat is echt geen aanleiding om te bijten. Je kunt gewoon over ze heen stappen en zijn vriendelijk, meestal krijgen ze nog een koekje je ook van het restaurant/strandtent.

Wat ik ergerlijk vind, mensen die hun hond meenemen naar een terras en als jij dan aankomt met je honden, die hond helemaal uit zijn stekker gaat en daarbij zowat de tafel ondersteboven trekt. Blijf lekker thuis met de reactieveling.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:
Hippo schreef:Wat ik ergerlijk vind, mensen die hun hond meenemen naar een terras en als jij dan aankomt met je honden, die hond helemaal uit zijn stekker gaat en daarbij zowat de tafel ondersteboven trekt. Blijf lekker thuis met de reactieveling.
Dat had ik op Terschelling, met van die klote onopgevoede Airedales waar alleen maar tegen gekoerd werd. Trokken mee het tafeltje om waarbij de koffie in de schoot van de baas viel. Dat deed me dan wel weer goed ;-)
Ik haal er altijd voldoening uit als mijn honden zo kijken :hmmm: en niet reageren, waarna ik heel zoet zeg: dát is braaf hoor jongens :engel: .

Dat doe ik overigens ook als ik ergens loop en iemand maar nauwelijks zijn agressieve hond kan houden, dan mompel ik: wie is er nu de agressieve vechthond :roll: ? :LOL:
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Dus om nou te zeggen dat er helemaal niks gebeurde en dat dat erbij hoort :denken:
Dat zeggen we ook helemaal niet. Natuurlijk is er wel wat gebeurt en leuk is dat echt niet. Net als dat het niet leuk is wanneer je met de fiets omklettert als het glad is of je door een bobbel in de weg hete koffie over je dure nieuwe zijden blouse heen morst. Wat we zeggen - nouja ik in ieder geval - is dat je dit soort dingen niet altijd kunt voorspellen, dat het ongelukken zijn die je niet altijd kunt voorkomen. En dat je dat ook niet moet willen want het alternatief zal zijn dat niemand nog op straat mag fietsen, niemand meer koffie mag drinken, kinderen niet meer buiten met de bal mogen spelen en mensen met honden nergens meer welkom zijn.
Jackira
Zeer actief

Hippo schreef:Dat doe ik overigens ook als ik ergens loop en iemand maar nauwelijks zijn agressieve hond kan houden, dan mompel ik: wie is er nu de agressieve vechthond :roll: ? :LOL:

:LOL:
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:
mijke schreef:
Heavy schreef:Dus om nou te zeggen dat er helemaal niks gebeurde en dat dat erbij hoort :denken:
Dat zeggen we ook helemaal niet. Natuurlijk is er wel wat gebeurt en leuk is dat echt niet. Net als dat het niet leuk is wanneer je met de fiets omklettert als het glad is of je door een bobbel in de weg hete koffie over je dure nieuwe zijden blouse heen morst. Wat we zeggen - nouja ik in ieder geval - is dat je dit soort dingen niet altijd kunt voorspellen, dat het ongelukken zijn die je niet altijd kunt voorkomen. En dat je dat ook niet moet willen want het alternatief zal zijn dat niemand nog op straat mag fietsen, niemand meer koffie mag drinken, kinderen niet meer buiten met de bal mogen spelen en mensen met honden nergens meer welkom zijn.
Ik vind het vragen om moeilijkheden om 50 man op een terras te zetten met een hond die niet bekend staat om zijn sociale gedag en dan snel lopende mensen die bedienen . Veel gepraat en geluiden van bestek enz . Vragen om ongelukken die dus wel voorkomen kunnen worden .
Maar heb je het nou over die ene specifieke hond, of over honden in het algemeen? Ik praat in ieder geval in het algemeen. Ik neem aan dat de baasjes van die ene specifieke hond nu ook wel 3x zullen nadenken voor ze die hond weer meenemen naar jullie als het druk is. Of dat ze er een korfje om hangen of extra goed uitkijken de volgende keer. Ze waren zelf ook geschrokken toch? De eigenaar kan dat natuurlijk gewoon overleggen met die mensen, ik gok zomaar dat die mensen zelf ook niet willen dat het nog een keer gebeurt. Wat ik zelf bedoel is dat er naar aanleiding van dit incident geen algemene maatregelen hoeven te worden genomen die alle honden aangaan.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Heavy schreef:Het is aan de baas om die hond daar uit die situatie weg te halen en niet meer mee te brengen of op een andere plek te leggen en beter in de gaten houden . Als het aan mij lag sprak ik elke eigenaar met snauwende of snappende hond aan maarja ik ben de baas niet :wink:
Daar heb je je antwoord toch? En ik snap echt niet waarom jij de eigenaar van een snauwende of snappende hond niet aan zou mogen spreken. Idem voor in de weg liggende honden. Dan bemoei je je echt niet mee opvoeding van een hond, jij hebt op dat moment last van de hond in je werk dus daar kun je prima iets aan doen.Maar verder is het gewoon aan mensen zelf of ze hun hond wel of niet meenemen. Zolang er geen overlast wordt veroorzaakt, zie ik het probleem niet.

Dat geldt overigens toch voor iedereen? Geen overlast veroorzaken. En natuurlijk kennen weallemaal de schreeuwende tokkies, rennende kinderen of keffende honden. Dat hoort erbij, dat er een fatsoensnorm is en dat er altijdmensen zijn die zich daar dan weer niets van aantrekken.
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 25 aug 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief

Maar gebeurt het dan óóit dat jij loopt te bedienen, een hond naar je snauwt of snept terwijl je alleen maar voorbij loopt, jij schrikt en het baasje zich niét verexecuseert en de hond wat meer aan de kant legt?
Jackira
Zeer actief

Heavy schreef:Honden in het algemeen gaan verbieden kan niet want dan loop je heel veel klanten mis en moeten ook de goede onder de kwade lijden . Want er zijn ook heel veel leuke en gezellige honden die na een wandeling moe en voldaan in slaap vallen en het allemaal wel best vinden .

Alle honden aan 1 kant van het terras waar geen bediening loopt zou kunnen maar hoe doe je dat dan weer met meerdere honden op een rij die elkaar misschien niet zo aardig vinden . En bovendien zullen ook niet alle honden het fijn vinden om apart van hun baas te moeten liggen .

Blijft er dus niet veel anders over dan de verantwoording aan de eigenaren van de hond over te laten maarja met dit dus als resultaat . En ik zal het niet snel zeggen maar in dit geval denk ik wel : het had ook een kind kunnen zijn wat daar langs liep en de hond aanraakte of aan tikte .

Daar komt nog bij dat niet iedereen een hondenmens is dus ook niet iedereen die daar bediend is bedacht op dit soort situaties . Ik loop wel met een grote boog om bepaalde rassen heen .
Maar dat het ook een kind had kunnen zijn maakt het toch niet nog meer ongewenst dan wanneer er zoals nu een volwassene gebeten wordt. Het mag allebei niet. Dat geroep vaak dat het een kind had kunnen treffen en dat het daardoor nog veeeeeel erger had kunnen zijn en het daarmee meer gewicht in de schaal proberen te leggen vind ik best ergerlijk.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Ik moest aan dit topic denken vanmiddag.
Lekker op het terras gezeten met twee baby's en een hond. Heerlijk!
Serveerster kwam zelf met een waterbak voor de hond aanzetten en ik zorgde dat Murdock niet in de weg lag of anderszins tot last was.

Als iedereen nou een beetje rekening met elkaar houdt én weet dat je niet in een geluidloze, contactloze, egobubbel kan leven is er toch weinig kans op gedoe?

Honden liggen wel eens in de weg, baby's huilen wel eens, serveersters maken wel eens een fout bij de bestelling opnemen.
Dat gebeurt nu eenmaal.
Er hoeft toch niet meteen een hele set regels of maatregelen te zijn voor vanalles? Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

wolvster schreef:Ik moest aan dit topic denken vanmiddag.
Lekker op het terras gezeten met twee baby's en een hond. Heerlijk!
Serveerster kwam zelf met een waterbak voor de hond aanzetten en ik zorgde dat Murdock niet in de weg lag of anderszins tot last was.

Als iedereen nou een beetje rekening met elkaar houdt én weet dat je niet in een geluidloze, contactloze, egobubbel kan leven is er toch weinig kans op gedoe?

Honden liggen wel eens in de weg, baby's huilen wel eens, serveersters maken wel eens een fout bij de bestelling opnemen.
Dat gebeurt nu eenmaal.
Er hoeft toch niet meteen een hele set regels of maatregelen te zijn voor vanalles? Afbeelding
Nou jouw baby huilt in ieder geval niet :I:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Regelmatig kom ik met Bowie op een terras en zij zal nooit een medewerker bijten of überhaupt toenadering zoeken positief of negatief, ik zorg ook altijd dat we niet in de weg zitten.
Helaas was zondag wel een meneer met een Boerboel die graag wilde laten zien dat zijn hond niets deed en het dier liep lekker los over het grote terras.. en das dan wel weer een dingetje als die komt buren want mijn hond houdt daar dus niet van ze vind het eng en laat dat ook weten door uittevallen... ik wordt daar iebelig van, hou je hond aan de lijn.
Of het nu bij mens of dier is als je plaats neem op een terras hoor je je hond bij je te houden en aan de lijn.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Huilende baby's vind ik niet erg. Daar heb je gewoon geen directe controle over en als je het toch probeert gaan ze doorgaans alleen maar harder janken. Je kunt mensen niet drie jaar verbannen uit het sociale leven. Je neemt iets en je laat wat. Dat komt wel goed.

Vanavond zat ik op een terras te eten met vrienden en vijf meter verderop is zo'n minispeeltuintje (hoort bij de gelegenheid) en daar stonden drie kinderen van een jaar of 8/9 85 keer achter elkaar "Olle heeft een boer gelaten" te schreeuwen. Echt krijsen om het domme krijsen en de ouders zitten daar dan een beetje dommig naar te kijken.
Dat vind ik wel echt heel asociaal. Natuurlijk heeft het hele terras daar last van.
Ik zeg daar dan heel terloops wel iets van. Ik verwacht geen gehoorzaamheid maar ik zeg wel dat ik er last van heb en daar ben ik dan in anderhalve seconde enorm duidelijk in. "Zorg dat die imbeciele kinderen van je ophouden met schreeuwen. Ze verzieken het voor de rest van de gasten.".

Het gaat er niet om dat ik in een "contactloze egobubbel" wil leven. Ik wil dat jij beseft dat er meer in de wereld is dan JOUW egobubbel.
Zullen we het trouwens een bel noemen? Of een stolp?
Dat gebubbel is zo amerikaans dokter phillerig.

Ik ben trouwens net zo snel weer in balans gebracht door de vader die in zijn uitstekend passende korte broek een beetje rondliep. Het is allemaal heus geen halszaak.
Maar andere mensen verwijten dat ze intolerant zijn omdat ze toevallig geen zin hebben in jouw uitwassen...dat steekt toch een beetje.
Ik weet niet of je in je laatste alinea aan mijn bericht refereert, maar dat is onderdeel van wat ik probeer te zeggen.

Schreeuwende kinderen vind ik ook irritant en het is buitengewoon asociaal als de ouders daar oenig naar staan de koekeloeren zonder in te grijpen. Je hebt rekening met elkaar te houden.

Dat iemand zn kind niet uren 100% stil kan houden heb je rekening mee te houden, maar andersom hebben de ouders en kinderen ook rekening te houden met de rest van de terrasgangers.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zou het laten bij wat het zijn, incidenten. En dan spreek je de veroorzakers daarop aan. Accepteren ze dat niet, dan staat het ze vrij om te vertrekken.
Daar hoef je je hele beleid niet op aan te passen.
Ik neem aan dat je mensen die onbeschoft zijn of serveersters of andere gasten lastig vallen daar ook op aanspreekt, zonder dat er een bordje staat dat je normaal fatsoen verwacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Weet je kinderen schreeuwen nu eenmaal, weinig rem nog hoewel t in de loop van hun leven steeds beter gaat N et als dat alle puppy's bijten, dat hoort erbij ,....... is werk in ontwikkeling...... mensen die te debiel zijn om te voorkomen dat hun volwassen hond een incident veroorzaakt omdat ze willens en wetens op een terras gaan zitten .... daar heb ik dan weer moeite mee, je zo toch moeten weten hoe je 4 poter in elkaar steekt zo niet ben je een beetje blond. en vinden dat je hond alles maar goed moet vinden terwijl je weet dat hij gevoelig is voor bepaalde dingen is gewoon dom. en na moedwil is dat soort onwetendheid wel heel erg
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat ouders oenig staan te kijken naar hun minderjarige tuig vind ik soms ook weer zo begrijpelijk. Als jonge ouders moet je tegenwoordig ook alles. Een carrière, een sociaal leven, de kinderen van pianoles naar hockey rijden (zelf laten fietsen is gevaarlijk) en dan ook nog eens een strak lichaam, een goede auto en na de zomer terugkomen met vakantiefotos.
Ik heb het soms met ze te doen. Als ik naar mn oudste broer kijk, die typisch op zo'n terras zn kinderen een speeltuin laten terroriseren, dan zie ik een man in shellshock met een rosétje :ugh:
Laatst gewijzigd door Paisley op 26 aug 2017 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

vroeger wel hoor, ........ en nu dus blijkbaar nog steeds, alleen in jou hoofd niet blijkbaar.... ze kunnen nog lang genoeg volwassen zij, de rest van hun leven...
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:Laten we nou niet schreeuwen op een terras waar je normaal gesproken gaat zitten om rustig iets te eten of te drinken normaal gaan vinden :LOL: rennen ook niet trouwens :ugh:
op het terras, niet dat mag je ze best meegeven, maar volgens het verhaal zaten deze in een speeltuintje, tja als je dan armen over elkaar en bek dicht moet gaan zitten, doe die speeltuintjes dan maar weg ......... heeft geen enkele zin dan :cool2:
S@ndr@
Zeer actief

1 er wordt te snel verwacht dat kinderen een soort van kleine mini volwassenen zijn, en dat zijn ze niet, en worden ze ook niet ( vaak niet, ) dus dat gillen hoort er ook een beetje bij alle remmen los moet soms kunnen :goeie: ..... maar er zijn ook plekken dat ze even moeten weten van hier kan het niet. zoals een terras, thuis aan tafel, en op school.... maar daar waar een speeltuin is daar moet het gewoon kunnen vind ik .. waar zou het andere moeten.... als ze die uitlaatklep even nodig hebben .
een terras vlak bij een speeltuintje is misschien voor mensen zonder kinderen niet handig, ouders ( grootouders) met (klein) kinderen vinden het dan weer ideaal, kunnen ze gaan en in de gaten gehouden worden,...... voor iedere doelgroep is er wat toch
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”