Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Auto op slot, hond eruit.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Auto op slot, hond eruit.

Ongelezen bericht door mijke »

Shibby schreef:Ik zal wel een dierenbeul zijn, maar ik heb Loutje de afgelopen dagen hier op vakantie toch echt even in de auto achtergelaten met 21-25 graden. 1 keer zelfs in de zon, want geen schaduw mogelijkheid. Alle ramen een stuk open en dan maar even de supermarkt in rennen voor wat eten en drinken.
En verrek, ze leefde nog toen ik terug bij de auto kwam :O:
Ideaal? Nee. Voelde ik me helemaal fijn bij die 24 graden en zon? Nee. Maar het alternatief was eerst 25 minuten terug naar het huisje rijden, haar daar in het onbekende huisje in de bench gooien en dan weer 25 minuten heen en weer terug rijden. Nah, dat vind ik geen alternatief ;)

Ik heb mezelf wel aangewend om in de zomer altijd een parkeerschijf in de auto te leggen. Dan kan iemand tenminste zien dat ik net 3 minuten weg ben en er nog geen reden is om een ruit in te slaan ;)
Precies, dat doe ik op vakantie ook wel eens, dan is er even zo snel geen andere redeljike optie. Bovendien heb ik niet het idee dat het in een stilstaande auto met ramen open echt serieus zo veel sneller zo veel warmer wordt dan in een rijdende auto zonder airco. En daar houdt ze het ook prima tijden uit.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Neeltje schreef:
veertje schreef:Door al die aandacht die hier al aan besteed is, ben ik steeds vaker bang om de honden even in de auto te laten bij bijvoorbeeld de supermarkt. Genoeg mensen die niet nadenken en gewoon doen. Dus nee, doe maar geen bord en ook geen campagne.
Ook even kun je alleen doen als het buiten koud is en geen zon.
Zuchttttttttttttttttttttttttttt :80:

Niks mag meer :jank: kom op doe effe normaal, hier zitten ze vaak even in de auto en ik kan prima inschatten of dat kan of niet, en ik ga me niet aanpassen voor die dombo's die niet nadenken, ik wordt er echt moe van wat je allemaal niet meer mag of anders of beter of niet en wel enz enz enz enz :gvd:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Neeltje schreef:
veertje schreef:Door al die aandacht die hier al aan besteed is, ben ik steeds vaker bang om de honden even in de auto te laten bij bijvoorbeeld de supermarkt. Genoeg mensen die niet nadenken en gewoon doen. Dus nee, doe maar geen bord en ook geen campagne.
Ik heb een auto zonder airco. Merk dus tijdens het rijden snel genoeg hoe warm het is in de auto :wink:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik had t een paar jaar terug op Terschelling. Mijn man ging even boodschappen doen en Murdock zat in de auto. Graad of 22 in de schaduw. Er liep een stel langs al commentaar spuiend over de dierenbeulen die die hond zomaar lieten zitten in de auto... dat hoorde ik want ik zat zelf nota bene voorin op de passagiersstoel, maar dat zagen ze waarschijnlijk niet. :piew:

Gelukkig sloegen ze het raam niet in :LOL:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

jvanringen schreef:Misschien moeten ze gewoon op dat bord zetten dat je een flinke boete kunt krijgen als je je hond in de auto laat als het buiten 20 graden of warmer is en dat je de schade niet vergoed krijgt als de politie het nodig acht om je autoruit kapot te slaan. Dat wil bij sommige mensen de hersenen nog weleens aan het werk krijgen.

Wat het bord betreft: dat vind ik niet iets om me over op te winden, dan weet ik wel belangrijkere dingen. Of het wel of niet helpt weet ik niet, maar op zich heb ik er niks op tegen als de overheid probeert om mensen iets bij te brengen waar niemand slechter van wordt.
Mee eens, als er geld in het geding is blijken veel luie minimalistische hersenen nog best te kunnen denken.
Bovendien ís het gros van de mensen helaas te dom om zelf na te denken en ze worden echt niet dommer door die borden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kells schreef:
Neeltje schreef:
Ach schei toch uit zeg! Wij organiseren clubwandelingen en bij temperaturen tot 20 graden doen we gewoon na afloop een terrasje terwijl de honden allemaal in de auto liggen. Alleen op echt zomerse dagen slaan we het terrasje over of gaan de honden mee op het terras.

Wij hebben onze auto een beetje aangepast voor onze honden. Het dak kan open en we hebben een kenneldeur achter de achterklep dus die kan ook open. Zo liggen onze honden zelfs bij warm weer comfortabel in de auto.
Ja, jullie misschien wel, maar gezien de honden die dus dood gaan in de auto, heel veel mensen dus niet. En laten we het dan nog maar niet hebben over de babies die in de auto worden achtergelaten en sterven. Gisteren nog een in Oostenrijk.
Een 2-jarig jongetje is in Oostenrijk omgekomen nadat hij urenlang bij warm weer in een auto lag. Het kind was daar achtergelaten door zijn ouders.

De auto stond in de deelstaat Bludenz, in het uiterste westen van Oostenrijk. De 17-jarige moeder en haar vriend hadden het kind naar eigen zeggen in de auto laten liggen omdat het na een lange autorit zo lekker lag te slapen. De twee gingen zelf naar binnen en vielen toen in slaap.

Pas uren later wilden ze het kind uit de auto halen. Maar toen was het jongetje al overleden, meldt de Oostenrijkse politie. De officiële doodsoorzaak staat nog niet vast, maar vermoed wordt dat de hitte de jongen fataal is geworden. In dat geval wordt de moeder vervolgd voor dood door schuld.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon maar verbieden om je hond in de auto te laten zonder toezicht. Ben je van al het gezeik af.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Mijn honden zitten regelmatig in de auto met de ramen open, dat vinden ze fijner dan alleen thuis zijn. Alleen met hogere temperaturen of als ik weet dat er geen plek in de schaduw is laat ik ze thuis. Ze hebben er nog nooit wat van gekregen.
Laatst was er nog een stel wat het zielig vond, ik was gelukkig in de buurt van de auto, weet niet wat ze anders gedaan hadden. Van die 'hondenredderstypjes', die al eens wat gehoord hebben over dat je honden niet in de auto moet laten. Nou was het bewolkt en iets van 18 graden, geen reden imo om je bezorgd te maken. Luna was idd aan het blaffen, maar dat was omdat zij om de auto liepen te draaien..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”