Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LPC operatie geslaagd! 2 Jaar later
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Uitglijden op nat gras gebroken teen
Het is ook al een oudere breuk, mogelijk speelt dat mee. Maar het is dus de eerste teen op de foto de meest linker.Jeannettebo schreef:Ik vind de breuk überhaupt moeilijk te vinden..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dees en Maylo schreef:Inmiddels zijn we 2 weken verder na de diagnose gebroken teen. Ik merk te weinig verbetering. Ondanks dat Droef amper loopt is hij geregeld aan het manken en het lijkt niet door zijn teen te komen.
We gaan dus voor een ct scan nu van zijn elleboog als de DA opneemt.
Als Droef nu wat mankt dan probeer ik zijn elleboog wat te strekken en te doen(laat hij prima toe) en dan is het soms het manken dus gewoon weer weg. Vind ik te typisch om die volle 6 tot 8 weken af te wachten.
Vorige weer was ik in de keuken bezig en hij heeft er een handje van om dan achter me te gaat staan, liggen of zitten en toen stond ik dus ineens op zijn tenen waarvan er dus 1 gebroken is. Ik in paniek natuurlijk want was er heilig van overtuigd dat ik hem echt pijn had gedaan maar volgens Droef moest ik gewoon maar even normaal doen en kreeg deze blik.![]()
Overigens wil in naar dierenkliniek Den Heuvel in Best op aanraden van Crutz, ik lees goeie ervaringen over ze en ze schelen een pak met geld t.o.v MCD in Amsterdam. Wordt dus nog vervolgd.
balen zeg dat het nog aanrommelen blijft met hem
trouwens weet ik inmiddels van Best zelf dat Strikkers (waar je dus voor de foto's bent geweest) bij scans ook naar Best doorverwijst omdat ze zelf geen apparatuur hebben
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, het ligt dus niet aan mijJeannettebo schreef:Ik vind de breuk überhaupt moeilijk te vinden..
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen idee waar Strikkers naartoe doorverwijst. Het kwam wel ter sprake dat als ik geen verbetering zag hij me wel kon doorverwijzen. Maar dat is niet nodig. Heb ze net gesproken en maandag 11.00 kan ik terecht, alle medische gegevens incl foto's heb ik ze al gemaild. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt, ben er nu wel een beetje heilig van overtuigd dat er echt een los fragment in zijn elleboog zit.crutz schreef:Dees en Maylo schreef:Inmiddels zijn we 2 weken verder na de diagnose gebroken teen. Ik merk te weinig verbetering. Ondanks dat Droef amper loopt is hij geregeld aan het manken en het lijkt niet door zijn teen te komen.
We gaan dus voor een ct scan nu van zijn elleboog als de DA opneemt.
Als Droef nu wat mankt dan probeer ik zijn elleboog wat te strekken en te doen(laat hij prima toe) en dan is het soms het manken dus gewoon weer weg. Vind ik te typisch om die volle 6 tot 8 weken af te wachten.
Vorige weer was ik in de keuken bezig en hij heeft er een handje van om dan achter me te gaat staan, liggen of zitten en toen stond ik dus ineens op zijn tenen waarvan er dus 1 gebroken is. Ik in paniek natuurlijk want was er heilig van overtuigd dat ik hem echt pijn had gedaan maar volgens Droef moest ik gewoon maar even normaal doen en kreeg deze blik.![]()
Overigens wil in naar dierenkliniek Den Heuvel in Best op aanraden van Crutz, ik lees goeie ervaringen over ze en ze schelen een pak met geld t.o.v MCD in Amsterdam. Wordt dus nog vervolgd.
balen zeg dat het nog aanrommelen blijft met hem![]()
trouwens weet ik inmiddels van Best zelf dat Strikkers (waar je dus voor de foto's bent geweest) bij scans ook naar Best doorverwijst omdat ze zelf geen apparatuur hebbenje bent in goede handen daar. Sterkte
Maar het blijft wel even aanmodderen nu, alleen wilde ik het wel een kans geven. Twee weken lijkt me dan meer dan genoeg als de pijn vanuit zijn teen kwam.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sterkte vandaag. Misschien zie ik je nog wel. Moet nog wat ophalen/afgeven daar.
- Tineke
- Zeer actief
Sterkte vandaag.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Toch LPC
Helaas de CT scan heeft mijn vermoede toch bevestigd. Droef heeft toch LPC aan beide zijde. Links wel duidelijk erger en pijnlijker dan rechts.
Heb inmiddels al de keus gemaakt na een bel rondje dat Droef bij Sleeuwijk geopereerd mag worden. Volgende week woensdag kan ik terecht dus ben nu van alles aan het regelen zodat ik donderdag en vrijdag thuis kan zijn voor Droef, woensdag ben ik sowieso al vrij.
Enerzijds een kut uitslag natuurlijk maar ik ben allang blij dat het nu gewoon duidelijk is en er wat aan te doen is.
Heb inmiddels al de keus gemaakt na een bel rondje dat Droef bij Sleeuwijk geopereerd mag worden. Volgende week woensdag kan ik terecht dus ben nu van alles aan het regelen zodat ik donderdag en vrijdag thuis kan zijn voor Droef, woensdag ben ik sowieso al vrij.
Enerzijds een kut uitslag natuurlijk maar ik ben allang blij dat het nu gewoon duidelijk is en er wat aan te doen is.
- Tineke
- Zeer actief
Balen deze uitslag 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh en voor wie nog twijfelde. Droef is echt een schatje en enorm lief zelfs bij zaken als een infuus prikken
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Jup jij kan het weten.crutz schreef:Oh en voor wie nog twijfelde. Droef is echt een schatje en enorm lief zelfs bij zaken als een infuus prikken
- runninggirl
- Zeer actief
Ach jee... wel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd anders had hij langer met de pijn rondgelopen.
Succes met de operatie alvast!
Succes met de operatie alvast!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch LPC
Ik was er ook bij met het prikken omdat ik de arts nog wat moest vragen. VandaarDees en Maylo schreef:Jup jij kan het weten.crutz schreef:Oh en voor wie nog twijfelde. Droef is echt een schatje en enorm lief zelfs bij zaken als een infuus prikkenGelukkig durfde je even op hen te passen toen wij de uitslag van de ct kregen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Balen, succes met de operatie alvast.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ai
Fijn dat er nu duidelijk is wat er aan de hand is, maar geen fijne uitslag.
Was hij niet al eens eerder geopereerd aan z'n elleboog, of ben ik in de war?
Hoe dan ook, sterkte en beterschap voor Droef!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, prikken is bij hem echt geen probleem. Hij laat echt alles toe van iedereen.crutz schreef:Ik was er ook bij met het prikken omdat ik de arts nog wat moest vragen. VandaarDees en Maylo schreef:Jup jij kan het weten.crutz schreef:Oh en voor wie nog twijfelde. Droef is echt een schatje en enorm lief zelfs bij zaken als een infuus prikkenGelukkig durfde je even op hen te passen toen wij de uitslag van de ct kregen.
hij ging gewoon liggen en liet het zo prikken zonder enig commentaar of reactie
Nee hij is gelukkig niet al eerder aan zijn elleboog geopereerd. Wel al 2 x aan zijn ogen ivm entropion wat weer terug kwam.Maeve schreef:AiFijn dat er nu duidelijk is wat er aan de hand is, maar geen fijne uitslag.
Ik heb wel Maylo(de vorige OEB) aan zijn kruisband laten opereren.
Nog even een kleine tip als er meer mensen met dit zelfde verhaal zitten. Er is een enorme prijs verschil overal. Alleen al de ct scan kan enorm wisselen. Ik was nu 230 euro kwijt bij Den Heuvel in Best maar als ik naar MCD was gegaan was ik 500 tot 800 euro kwijt plus nog een eerste extra consult van 100 euro. De operatie die Droef nu krijgt scheelt ook een hoop voor beide kanten ga ik bij Sleeuwijk rond de 1200 euro betalen en bij MCD zou ik 2400 tot 2600 euro moeten betalen plus wederom de eerste consult van 100 euro.
Ik ga voortaan dus wel even een rondje bellen indien het geen bloedspoed is voor meer info ipv mezelf door laten verwijzen naar MCD omdat deze het dichtstbijzijnd is.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ach jee, wat een narigheid LPC aan beide poten
Mijn Rottweiler Kaya, had ook LPC en is daaraan geopereerd. Revalidatie duurde wel lang (voordat ze weer normaal liep 12-14 weken), maar
daarna heeft ze het jaren prima gedaan totdat de artrose inderdaad te heftig werd en ze nog jarenlang pijnstilling heeft gekregen.
Ze is uiteindelijk bijna 13 jaar geworden nog. Het bleef wel uitkijken met haar poten, maar ze kon toch prima 1.5 uur wandelen (alleen niet al
te gekke sprongen maken).
Ik duim dat alles goed verloopt

Mijn Rottweiler Kaya, had ook LPC en is daaraan geopereerd. Revalidatie duurde wel lang (voordat ze weer normaal liep 12-14 weken), maar
daarna heeft ze het jaren prima gedaan totdat de artrose inderdaad te heftig werd en ze nog jarenlang pijnstilling heeft gekregen.
Ze is uiteindelijk bijna 13 jaar geworden nog. Het bleef wel uitkijken met haar poten, maar ze kon toch prima 1.5 uur wandelen (alleen niet al
Ik duim dat alles goed verloopt
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga er ook vanuit dat we een lange weg te gaan hebben. Helaas het is niet anders. Wel hoop ik dat hij na revalidatie wel wat meer aankan dan 1,5 wandelen. Maar goed we gaan het meemaken en als het niet anders is hebben we gewoon pech. Zolang hij maar pijnvrij is straks daar gaat het uiteindelijk om.Caro. schreef:Ach jee, wat een narigheid LPC aan beide poten![]()
Ik duim dat alles goed verloopt![]()
Hoe oud was Kaya tijdens operatie?
-
nomo
- Zeer actief
Och arme Droef
Hond die we vroeger hadden had het ook. Hij is aan beide ellebogen geopereerd. Langer dan 1,5 uur wandelen zat daar ook niet echt meer in. Maar hij had wel meer problemen (rug, HD). Revalidatie viel toen geloof ik op zich wel mee.
Hoop dat het bij Droef allemaal goed verloopt en hij straks pijnvrij is!
Hond die we vroeger hadden had het ook. Hij is aan beide ellebogen geopereerd. Langer dan 1,5 uur wandelen zat daar ook niet echt meer in. Maar hij had wel meer problemen (rug, HD). Revalidatie viel toen geloof ik op zich wel mee.
Hoop dat het bij Droef allemaal goed verloopt en hij straks pijnvrij is!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya was ruim 1.5 jaar (ik geloof 1 jaar en 8 maanden ofzo). Ze had toen al artrose ontwikkeld, dus dat gaf uiteraard extra problemen, maar al metDees en Maylo schreef:Ik ga er ook vanuit dat we een lange weg te gaan hebben. Helaas het is niet anders. Wel hoop ik dat hij na revalidatie wel wat meer aankan dan 1,5 wandelen. Maar goed we gaan het meemaken en als het niet anders is hebben we gewoon pech. Zolang hij maar pijnvrij is straks daar gaat het uiteindelijk om.Caro. schreef:Ach jee, wat een narigheid LPC aan beide poten![]()
Ik duim dat alles goed verloopt![]()
Hoe oud was Kaya tijdens operatie?
al heeft ze het haar hele leven er best goed op gedaan.
Ik denk dat je misschien wel rekening ermee moet houden dat het een zwakke plek blijft, ook al omdat er door de operatie alleen al artrose zal
ontstaan. Maar goed, niet opereren is eigenlijk geen optie bij LPC en de slagingskans is enorm hoog.
Succes!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou alles is geregeld de eerste 1,5 week is Droef sowieso niet alleen. Kan 1 dag thuiswerken en de rest heb ik weten te ruilen.
De bench heb ik alvast weer neergezet zodat hij er weer aan gewend is en niet ineens in de bench moet. Gelukkig vind hij het niet erg, maar is meer voor mijn eigen idee.
Ondertussen doet Droef het nu wel redelijk, we wandelen zo'n 2 x per dag een kwartiertje en nog even eentje van 5 minuten. Ook heeft hij zijn vriendjes weer een paar keer gezien. Wel heb ik hem aan de lijn gehouden dus spelen was het niet maar knuffelen en samen snuffelen vond hij ook wel goed.
Moet wel zeggen dat ik er nu het dichterbij komt wel echt tegen op zie maar goed zoals het nu is kan natuurlijk ook niet. Alleen die operatie vind ik echt vreselijk en dan de gedachten dat hij de eerste dagen echt pijn(meer dan nu) aan beide ellebogen zal hebben.
Maar goed we slaan ons er wel doorheen.
De bench heb ik alvast weer neergezet zodat hij er weer aan gewend is en niet ineens in de bench moet. Gelukkig vind hij het niet erg, maar is meer voor mijn eigen idee.
Ondertussen doet Droef het nu wel redelijk, we wandelen zo'n 2 x per dag een kwartiertje en nog even eentje van 5 minuten. Ook heeft hij zijn vriendjes weer een paar keer gezien. Wel heb ik hem aan de lijn gehouden dus spelen was het niet maar knuffelen en samen snuffelen vond hij ook wel goed.
Moet wel zeggen dat ik er nu het dichterbij komt wel echt tegen op zie maar goed zoals het nu is kan natuurlijk ook niet. Alleen die operatie vind ik echt vreselijk en dan de gedachten dat hij de eerste dagen echt pijn(meer dan nu) aan beide ellebogen zal hebben.
Maar goed we slaan ons er wel doorheen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Inmiddels zijn ze al ruim een half uur bezig met Droef het liep allemaal wat uit dus hij was een stuk later aan de beurt. Pff wachten duurt lang[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201709 ... 6a8986.jpg[/img]
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Toch LPC. Geopereerd.
Rond een uur of 2 waren we weer thuis. Onderweg naar huis hebben we de baas nog even opgepikt van zijn werk. Ik was alleen en niemand kon mee. De assistent was zo aardig om even te helpen Droef in de auto te tillen en vriendlief mocht thuis helpen met hem eruit tillen.
Grappig weet je, Droef is best snel weer bij van een narcose. Al is hij dan nog niet helemaal zichzelf. Ik wilde afrekenen maar het stond nog niet in het systeem dus 5 minuten later weer naar de balie en er was iemand voor me. Kom ik terug was Droef net opgestaan assistent stond even om de hoek om wat te pakken. Hij was dus van plan mij te zoeken toen ik weer aan kwam lopen plofte hij maar bij zijn buurman neer om daar nog even verder wakker te worden. Gelukkig was zijn buurman nog ver van wakker, dat was natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
Al met al is de operatie goed gelukt gaf dhr Strikkers aan, Droef doet het ook super al doet het hem wel vreselijk veel pijn. We slapen beneden de aankomende dagen en Droef maakt alvast dankbaar misbruik van ons matras. De bench is stom en het matras ligt lekkerder.
Grappig weet je, Droef is best snel weer bij van een narcose. Al is hij dan nog niet helemaal zichzelf. Ik wilde afrekenen maar het stond nog niet in het systeem dus 5 minuten later weer naar de balie en er was iemand voor me. Kom ik terug was Droef net opgestaan assistent stond even om de hoek om wat te pakken. Hij was dus van plan mij te zoeken toen ik weer aan kwam lopen plofte hij maar bij zijn buurman neer om daar nog even verder wakker te worden. Gelukkig was zijn buurman nog ver van wakker, dat was natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
Al met al is de operatie goed gelukt gaf dhr Strikkers aan, Droef doet het ook super al doet het hem wel vreselijk veel pijn. We slapen beneden de aankomende dagen en Droef maakt alvast dankbaar misbruik van ons matras. De bench is stom en het matras ligt lekkerder.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Gelukkig is dit nu achter de rug.
Hopelijk komt nu alles goed met Droef. Beterschap en een spoedig herstel!
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je.Yeufke schreef:Gelukkig is dit nu achter de rug.![]()
Hij is nog wel moe maar inmiddels wel weer aardig actief. Ook probeerde hij al aan zijn hechtingen te komen dus krijg hij vannacht een shirt aan. Lopen doet hij ook al, al is dit wel erg pijnlijk en ondanks dat moet ik hem echt tegenhouden dat hij niet te snel wil. Alleen liggen vergeet hij soms met beleid te doen en dat doet dan even pijn, dan geeft hij een kleine piep en vervolgens een mopperende grom erachteraan.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ach die arme kerel, hopelijk is ie die pijn snel kwijt.
beterschap!
beterschap!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Beterschap hoor, ik hoop dat hij snel minder pijn heeft.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Beterschap, hopelijk is hij snel weer de oude 
- Hakkene
- Zeer actief
Beterschap!!!