Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien! Ik word gek!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vlooien! Ik word gek!

Ongelezen bericht door maitestar »

De vlooien zelf zullen uiteindelijk wel dood gaan bij afwezigheid van dieren en mensen.
De larven en poppen zijn echter een ander verhaal... De larven eten o.a ook huidschilfers en de poppen kunnen een jaar blijven liggen en wachten gewoon een goed moment af om uit te komen.
Dit is vaak als je thuiskomt na een lange afwezigheid, in de winter als de kachels weer aangaan en dat soort grapjes.
Daarom moet je echt door blijven behandelen en niet alleen de dieren, want dat is echt maar het topje van de ijsberg.
Met een anticonceptie zorg je er in ieder geval voor dat er geen nieuwe poppen bij komen, want die zijn dus het grootste probleem. Deze kunnen namelijk niet gedood worden met een gifspray of stoom o.i.d :schrik:
Groetjes,
Wendy
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

maitestar schreef:De vlooien zelf zullen uiteindelijk wel dood gaan bij afwezigheid van dieren en mensen.
De larven en poppen zijn echter een ander verhaal... De larven eten o.a ook huidschilfers en de poppen kunnen een jaar blijven liggen en wachten gewoon een goed moment af om uit te komen.
Dit is vaak als je thuiskomt na een lange afwezigheid, in de winter als de kachels weer aangaan en dat soort grapjes.
Daarom moet je echt door blijven behandelen en niet alleen de dieren, want dat is echt maar het topje van de ijsberg.
Met een anticonceptie zorg je er in ieder geval voor dat er geen nieuwe poppen bij komen, want die zijn dus het grootste probleem. Deze kunnen namelijk niet gedood worden met een gifspray of stoom o.i.d :schrik:
Nog veel en veel langer. Als ik hondenmandjes of -kleedjes uit de kelder haal (laatst gedaan) van jaren terug (minstens zes jaar), springen daar gegarandeerd weer vlooien uit en gaan de honden krabben als ze erop liggen.
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik kan je ook een stukje Washbar zeep sturen, als je dat wil. Maar heel lang is het niet werkzaam, ik denk max een week na het wassen. Vlooien die op dat moment op je hond zijn doodt het wel. Je moet het dan wel zo'n 5 minuten in laten trekken en niet té goed uitspoelen voor een langer effect.

Het vlooienmiddel van Washbar werkt bij Emma tot nu toe verbazingwekkend goed, ze is een echte struikenduiker en ik ben maar 1 teek tegengekomen die op haar vacht liep. Hij heeft dus de hele autorit geen zin gehad zich ergens in Emma te bijten.
Het is een flesje van 40 mL die je gewoon aanbrengt zoals normale spot-on vlooienmiddelen, een paar drupjes in de nek bij kleine honden en een paar in de nek en op de kont bij grotere. Ik kam het zelf altijd wat door de vacht met een vlooienkam, zo neem je ook gelijk eventuele vlooien mee. Deze blijft wel zo'n week goed werkzaam maar is niet schadelijk als je het vaker aanbrengt.

Enige nadeel vind ik zelf dat de basis van zonnebloemolie de vacht op die plekken nogal vettig maakt. Ik doe nu al 4 maanden met het flesje en heb nog geen kwart gebruikt dus het is zeer economisch. :ok: Als ik weer een babyteek vind zal ik eens een filmpje maken als ik hem vermoord.

Ik zal eens kijken of ik een kleiner flesje kan vinden om daar ook samples van te maken.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb een keer een vlooienplaag weten te bestrijden met monikkenwerk - kammen kammen kammen. En heel veel stofzuigen
Ik was toen vaak te gast op een anti-kraak boerderij waar heel veel katten liepen en waar een stel hippies leefden die een gifvrij leven verkozen boven een parasietvrij leven :hmmm: Dat had volgens mij eerder te maken met een gebrek aan inkomsten dan met werkelijk milieubewuste overtuigingen, maar t resultaat was t zelfde: vlooienplaag
Mayke zat altijd onder de vlooien als ik daar was geweest. Ik nam dr pas weer mee naar huis na een uur kammen en tientallen vlooien plukken.
In het deel van de boerderij waar wij leefden (er waren verschillende gebouwtjes) heb ik heel veel stofgezogen en alle noeste arbeid had wel resultaat. Ik heb de vlooien nooit mee naar mn eigen huis genomen en in t deel van de boerderij waar wij zaten waren de vlooien op den duur vertrokken. Braaf weer terug naar hun jeukende hippies met hun katten :engel:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou, ik heb ze allemaal weer een keer gewassen (met dreft) maar het effect lijkt maar minimaal :oeps: Bizzy kan ik veel vlooien vanaf plukken door te kammen maar Segno en vooral Nilo hebben zo'n dikke vacht dat ik niet tot de huid kom, dat is niet te doen.
En Nilo kauwt zich steeds bijna hotspots, ik zit toch sterk te overwegen ze maar weer een pipet te geven :ugh: Echt, wat een narigheid.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Maeve schreef:Nou, ik heb ze allemaal weer een keer gewassen (met dreft) maar het effect lijkt maar minimaal :oeps: Bizzy kan ik veel vlooien vanaf plukken door te kammen maar Segno en vooral Nilo hebben zo'n dikke vacht dat ik niet tot de huid kom, dat is niet te doen.
En Nilo kauwt zich steeds bijna hotspots, ik zit toch sterk te overwegen ze maar weer een pipet te geven :ugh: Echt, wat een narigheid.
Als je nog steeds vlooien op de honden hebt dan doen die pippetjes toch niks bij ze ?
Ik heb ook een keer veel vlooien gehad en dat was vreselijk . Na het geven van ecostyle pippetjes . Blijkbaar deden die niks . Ik heb de honden een pil gegeven van de DA ik weet niet meer welke maar dat was mijn eerste zorg .

Vooral bij een langharige hond en een herder die al snel jeuk heeft . Na die pil vielen de vlooien er dood af en hadden ze snel geen jeuk meer . Ik werd nog wel gebeten :ugh: dus kwestie van ongeving goed behandelen .
De pipet heeft wel iets gedaan, toen ik die gaf (3 weken geleden) waren ze direct van de vlooien af. Een paar dagen daarna gingen we een weekje weg, en in de tussentijd zijn er thuis dus schijnbaar vlooieneitjes uitgekomen. Dus bij thuiskomst werden de honden direct weer besprongen, maar volgens de dierenwinkel werken de pipetten 8 weken en mogen ze er niet eerder nog één krijgen. Alleen op deze nieuwe vlooien lijken ze dus echt niks te doen.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:De pipet heeft wel iets gedaan, toen ik die gaf (3 weken geleden) waren ze direct van de vlooien af. Een paar dagen daarna gingen we een weekje weg, en in de tussentijd zijn er thuis dus schijnbaar vlooieneitjes uitgekomen. Dus bij thuiskomst werden de honden direct weer besprongen, maar volgens de dierenwinkel werken de pipetten 8 weken en mogen ze er niet eerder nog één krijgen. Alleen op deze nieuwe vlooien lijken ze dus echt niks te doen.
Gemiddeld werken de pipetten 5-6 weken, maar je ziet bij een hoge vlooiendruk dat de werking dan niet meer voldoende is.
Er moet minimaal 4 weken tussen behandelingen zitten, dus je kan al bijna nieuwe er opgooien hoor :ok:

Edit: Je zou ook nog Tea Tree shampoo kunnen proberen. Dat werkt rustgevend voor de huid en vlooien zijn er ook niet dol op.
Groetjes,
Wendy
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

maitestar schreef:
Maeve schreef:De pipet heeft wel iets gedaan, toen ik die gaf (3 weken geleden) waren ze direct van de vlooien af. Een paar dagen daarna gingen we een weekje weg, en in de tussentijd zijn er thuis dus schijnbaar vlooieneitjes uitgekomen. Dus bij thuiskomst werden de honden direct weer besprongen, maar volgens de dierenwinkel werken de pipetten 8 weken en mogen ze er niet eerder nog één krijgen. Alleen op deze nieuwe vlooien lijken ze dus echt niks te doen.
Gemiddeld werken de pipetten 5-6 weken, maar je ziet bij een hoge vlooiendruk dat de werking dan niet meer voldoende is.
Er moet minimaal 4 weken tussen behandelingen zitten, dus je kan al bijna nieuwe er opgooien hoor :ok:

Edit: Je zou ook nog Tea Tree shampoo kunnen proberen. Dat werkt rustgevend voor de huid en vlooien zijn er ook niet dol op.
Oh thank god, dat klinkt beter! Dan zingen we dit nog even uit en kan er over een weekje een nieuwe op!
En die anticonceptie waar jij het over had, wat is dat? Wat ik heb hier nu waarschijnlijk vlooien in alle cycli :roll:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het gewoon rigoreus aanpakken. Je honden geven wat mogelijk is en je huis grondig laten schoonmaken. Dan maar even wat geld er aan uit geven, anders grote kans dat je maanden bezig bent om van de vlooienplaag af te komen. Kost nog geen drol ook, voor €79 alles weer vlooivrij.
http://www.vlooiendokter.com/?gclid=CLX ... 0wod1W4GGQ
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Maeve schreef:
Heavy schreef:
Maeve schreef:Nou, ik heb ze allemaal weer een keer gewassen (met dreft) maar het effect lijkt maar minimaal :oeps: Bizzy kan ik veel vlooien vanaf plukken door te kammen maar Segno en vooral Nilo hebben zo'n dikke vacht dat ik niet tot de huid kom, dat is niet te doen.
Als je nog steeds vlooien op de honden hebt dan doen die pippetjes toch niks bij ze ?
Ik heb ook een keer veel vlooien gehad en dat was vreselijk . Na het geven van ecostyle pippetjes . Blijkbaar deden die niks . Ik heb de honden een pil gegeven van de DA ik weet niet meer welke maar dat was mijn eerste zorg .

Vooral bij een langharige hond en een herder die al snel jeuk heeft . Na die pil vielen de vlooien er dood af en hadden ze snel geen jeuk meer . Ik werd nog wel gebeten :ugh: dus kwestie van ongeving goed behandelen .
De pipet heeft wel iets gedaan, toen ik die gaf (3 weken geleden) waren ze direct van de vlooien af. Een paar dagen daarna gingen we een weekje weg, en in de tussentijd zijn er thuis dus schijnbaar vlooieneitjes uitgekomen. Dus bij thuiskomst werden de honden direct weer besprongen, maar volgens de dierenwinkel werken de pipetten 8 weken en mogen ze er niet eerder nog één krijgen. Alleen op deze nieuwe vlooien lijken ze dus echt niks te doen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar als je even logisch nadenkt dan werken ze nu dus niet want je honden hebben vlooien :wink: hebben je honden misschien veel gezwommen toen je die week weg was dat zou de werking kunnen verminderen . Of doseer je te laag misschien dat heb ik ook een keer gehad met Jip die is 20 kilo en toen gaf ik een pipet tot 20 kilo maar dat was te weinig . Heb je de pipet over de hele rug verdeeld tot staart toe ?

Het kan ook zijn dat de vlooien er niet gevoelig voor zijn dus misschiennkannje een ander merk proberen ? Tea tree olie druppelen achter de oren en staart misschien ?
Nou, jouw laatste zin is wat ik bedoelde. De werking van de pipetten is op zich dus goed, want de vlooien waren weg. Dus aan het middel zelf twijfel ik niet, alleen de timing is nu rottig geweest.
Bizzy en Segno hebben gezwommen ja, maar pas een week na toediening van de pipet, wat volgens de bijsluiter moet kunnen. Nilo heeft amper gezwommen en die is ook niet in de buurt geweest van de andere 2 die week, hij logeerde bij m'n ouders. De dosering zou goed moeten zijn, 10-20kg en Nilo zit precies rond 20, de andere 2 rond de 10-15.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Oh thank god, dat klinkt beter! Dan zingen we dit nog even uit en kan er over een weekje een nieuwe op!
En die anticonceptie waar jij het over had, wat is dat? Wat ik heb hier nu waarschijnlijk vlooien in alle cycli :roll:
De anticonceptie zorgt ervoor dat de eitjes niet uitkomen, daarmee voorkom je dus die ellendige poppen waar je nu mee te maken had :schrik:
En dan is het een kwestie van doorbehandelen voor alles wat nu nog aanwezig is, maar dan is er wel een eind in zicht.
Nu blijf je een beetje in deze cirkel hangen, al zullen er wel momenten zijn waarop je niks ziet. Maar de poppen zijn er dan nog wel en dus komt er een moment waarop ze weer uitkomen.
Groetjes,
Wendy
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En vergeet je huis ook niet , want anders blijf je bezig

Ik heb gehoord dat er van die soort vlooienbommen zijn waardoor je in huis er zo vanaf bent
Maar hoe en wat precies weet ik niet , maar dr zal hier vast wel iemand zijn die weet wat ik bedoel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef:En vergeet je huis ook niet , want anders blijf je bezig

Ik heb gehoord dat er van die soort vlooienbommen zijn waardoor je in huis er zo vanaf bent
Maar hoe en wat precies weet ik niet , maar dr zal hier vast wel iemand zijn die weet wat ik bedoel
Bolfo heeft die, alleen zijn ze hier in NL verboden. Ik geloof dat Zooplus ze wel heeft :ok:
Groetjes,
Wendy
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Getver wat een ellendigheid!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef: Jammer voor de lieveheersbeestjes in de kozijnen want die waren ook dood
Good riddance... Als het Aziatische liefeheersbeestjes zijn ben je ze liever kwijt dan rijk.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dat hoeft niet per se hoor Heavy, die marges van dat soort producten zijn vaak erg ruim. Ik heb Oor wel bravecto gegeven dit jaar, zij zat ook op het randje qua gewicht en ik heb haar de lage dosis gegeven. Werkt als een tierelier, geen teek of vlo meer gezien!

Maeve, als je de pipetjes bij de dierenwinkel haalt zou ik die niet meer gebruiken. Die zijn echt beduidend minder goed dan die van de dierenarts. Vaak zijn dat verouderde middelen waar veel vlooien resistend voor zijn, en dan werkt het bijvoorbeeld voor 60%. Wel iets, maar niet volledig. En ik weet dat je niet van pilletjes houdt, maar Comfortis werkt hier echt nog duizend keer beter dan welke pipetjes dan ook, helemaal als ze dus al vlooien hebben. En is niet omstreden zoals Bravecto.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef: Maeve, als je de pipetjes bij de dierenwinkel haalt zou ik die niet meer gebruiken. Die zijn echt beduidend minder goed dan die van de dierenarts. Vaak zijn dat verouderde middelen waar veel vlooien resistend voor zijn, en dan werkt het bijvoorbeeld voor 60%.
Wat is dat voor onzin?
Wij verkopen o.a Advantage en Advantix, deze liggen hier ook bij de da. En geloof me, dat zijn exact dezelfde middelen en met dezelfde werking.
Voordeel van de da is dat die vaak de nieuwste producten hebben en die promoten ze wel heel erg graag.
Groetjes,
Wendy
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

maitestar schreef:
mijke schreef: Maeve, als je de pipetjes bij de dierenwinkel haalt zou ik die niet meer gebruiken. Die zijn echt beduidend minder goed dan die van de dierenarts. Vaak zijn dat verouderde middelen waar veel vlooien resistend voor zijn, en dan werkt het bijvoorbeeld voor 60%.
Wat is dat voor onzin?
Wij verkopen o.a Advantage en Advantix, deze liggen hier ook bij de da. En geloof me, dat zijn exact dezelfde middelen en met dezelfde werking.
Voordeel van de da is dat die vaak de nieuwste producten hebben en die promoten ze wel heel erg graag.
Dit dus, vaak zijn ze bij de dierenwinkel nog goedkoper dan bij de DA.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nouja nogmaals, ik twijfel niet aan de werking van de pipetjes :wink: Het probleem was dat ze die nog niet opnieuw mochten hebben en in de tussentijd weer nieuwe vlooien hadden opgelopen.

Nilo heeft inmiddels weer een hotspot :ugh: Dus vandaag nieuwe pipetten gehaald, dan hebben ze hopelijk snel wat verlichting. Die paar dagen die ze nog zouden moeten uitzingen zullen het verschil wel niet maken hopen we dan.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

vaagheid schreef:Ik kan je ook een stukje Washbar zeep sturen, als je dat wil. Maar heel lang is het niet werkzaam, ik denk max een week na het wassen. Vlooien die op dat moment op je hond zijn doodt het wel. Je moet het dan wel zo'n 5 minuten in laten trekken en niet té goed uitspoelen voor een langer effect.

Het vlooienmiddel van Washbar werkt bij Emma tot nu toe verbazingwekkend goed, ze is een echte struikenduiker en ik ben maar 1 teek tegengekomen die op haar vacht liep. Hij heeft dus de hele autorit geen zin gehad zich ergens in Emma te bijten.
Het is een flesje van 40 mL die je gewoon aanbrengt zoals normale spot-on vlooienmiddelen, een paar drupjes in de nek bij kleine honden en een paar in de nek en op de kont bij grotere. Ik kam het zelf altijd wat door de vacht met een vlooienkam, zo neem je ook gelijk eventuele vlooien mee. Deze blijft wel zo'n week goed werkzaam maar is niet schadelijk als je het vaker aanbrengt.

Enige nadeel vind ik zelf dat de basis van zonnebloemolie de vacht op die plekken nogal vettig maakt. Ik doe nu al 4 maanden met het flesje en heb nog geen kwart gebruikt dus het is zeer economisch. :ok: Als ik weer een babyteek vind zal ik eens een filmpje maken als ik hem vermoord.

Ik zal eens kijken of ik een kleiner flesje kan vinden om daar ook samples van te maken.
Heb het stukje washzeep bij Rasta gebruikf, het is nu afwachten of hij zich minder krabt (geen vlooien gelukkig) geloof van wel maar wat me vooral opvalt, hij is zóóó lekker zachtttt :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Maeve schreef:Nouja nogmaals, ik twijfel niet aan de werking van de pipetjes :wink: Het probleem was dat ze die nog niet opnieuw mochten hebben en in de tussentijd weer nieuwe vlooien hadden opgelopen.

Nilo heeft inmiddels weer een hotspot :ugh: Dus vandaag nieuwe pipetten gehaald, dan hebben ze hopelijk snel wat verlichting. Die paar dagen die ze nog zouden moeten uitzingen zullen het verschil wel niet maken hopen we dan.
Ik vind het allemaal prima hoor en zal wel te simpel denken maar die pippetjes moeten je hond toch beschermen tegen vlooien? En als ze die pippetjes hebben gehad en ze lopen toch vlooien op dan werken die pippetjes toch niet ? Als jij zegt dat jouw pippetjes 8 weken werken en ze waren nog niet toe aan een nieuwe dosering omdat die 8 weken nog niet om waren en ze lopen toch vlooien op dan gaat er toch iets mis ?
Dat is te simpel gedacht ;-)
De pipetten doden wel de vlooien, maar enkel die op de hond komen.
De rest zit zich dus heerlijk voort te planten in de omgeving.
Als je echt op tijd bent wil een pipetje nog wel eens voldoende zijn. Maar in dit geval zit je met een besmette omgeving en kan pipet het niet alleen af.
Groetjes,
Wendy
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef: Ik snap dat je de omgeving op een andere manier moet aanpakken maar ik dacht echt dat 8 weken bescherming op de hond dus ook 8 weken vlo afwerend was dus als een vlo op de hond komt en bijt dat de vlo dan dood is :19: maar dat telt dus alleen maar voor een enkele verdwaalde vlo? En niet voor een vlooienplaag ?
Het doodt wel de vlooien, bij de meeste producten hoeven ze hier niet eens voor te bijten, aanraking is genoeg.
Maar enkel dus de vlooien die op de hond springen om zich te voeden. En dat is helaas niet zo vaak, hun voortplanting gaat in die tussentijd een stuk sneller....
Groetjes,
Wendy
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Heavy schreef:
mijke schreef:Dat hoeft niet per se hoor Heavy, die marges van dat soort producten zijn vaak erg ruim. Ik heb Oor wel bravecto gegeven dit jaar, zij zat ook op het randje qua gewicht en ik heb haar de lage dosis gegeven. Werkt als een tierelier, geen teek of vlo meer gezien!

Maeve, als je de pipetjes bij de dierenwinkel haalt zou ik die niet meer gebruiken. Die zijn echt beduidend minder goed dan die van de dierenarts. Vaak zijn dat verouderde middelen waar veel vlooien resistend voor zijn, en dan werkt het bijvoorbeeld voor 60%. Wel iets, maar niet volledig. En ik weet dat je niet van pilletjes houdt, maar Comfortis werkt hier echt nog duizend keer beter dan welke pipetjes dan ook, helemaal als ze dus al vlooien hebben. En is niet omstreden zoals Bravecto.
Van Bravecto is het bekend dat het langer werkt dan wordt aangegeven en van pippetjes is bekend dat ze over het algemeen minder lang werken dan is aangegeven :wink:
Maar van Bravecto lijkt het ook bekend te zijn, dat het soms epileptische aanvallen kan veroorzaken.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Maeve schreef:Nouja nogmaals, ik twijfel niet aan de werking van de pipetjes :wink: Het probleem was dat ze die nog niet opnieuw mochten hebben en in de tussentijd weer nieuwe vlooien hadden opgelopen.

Ik vind het allemaal prima hoor en zal wel te simpel denken maar die pippetjes moeten je hond toch beschermen tegen vlooien? En als ze die pippetjes hebben gehad en ze lopen toch vlooien op dan werken die pippetjes toch niet ? Als jij zegt dat jouw pippetjes 8 weken werken en ze waren nog niet toe aan een nieuwe dosering omdat die 8 weken nog niet om waren en ze lopen toch vlooien op dan gaat er toch iets mis ?
Nogmaals dan: ze hebben de pipetten gehad en waren toen vlo-vrij. Toen zijn we een week niet thuis geweest en hebben daar dus vlooieneitjes fijn kunnen ontwikkelen. Dus zo'n 2 weken nadat ze de pipetten hebben gehad kwamen we weer thuis, en toen werden ze besprongen door de nieuwe vlooien. En nee, daar hielpen de pipetten niet tegen. Maar in eerste instantie werkten ze dus wél, we waren van de vlooien af. Op de honden dan..

En @ bravecto: het komt er echt niet in :wink: Die epilepsie is dusdanig bewezen dat de European Medicine Agency de fabrikant heeft bevolen om het binnen een half jaar als bijwerking aan de bijsluiter toe te voegen. En dat is op basis van gemelde bijwerkingen die zijn onderzocht. Da's mij genoeg bewijs. Ja, die hotspots zijn ook heel kut maar mij dit risico niet waard.
pepim
Zeer actief

Heavy schreef:
pepim schreef:
Heavy schreef:
mijke schreef:Dat hoeft niet per se hoor Heavy, die marges van dat soort producten zijn vaak erg ruim. Ik heb Oor wel bravecto gegeven dit jaar, zij zat ook op het randje qua gewicht en ik heb haar de lage dosis gegeven. Werkt als een tierelier, geen teek of vlo meer gezien!

Van Bravecto is het bekend dat het langer werkt dan wordt aangegeven en van pippetjes is bekend dat ze over het algemeen minder lang werken dan is aangegeven :wink:
Maar van Bravecto lijkt het ook bekend te zijn, dat het soms epileptische aanvallen kan veroorzaken.
Is dat al bewezen ? Ik geloof best dat het troep is hoor :wink: maar als je hond zo'n last van jeuk heeft en een hotspot krijgt dan zal je uiteindelijk ook aan de prednison moeten en dat is ook rommel . Ik denk dat je in sommige gevallen moet kiezen tussen 2 kwade .
Ik heb zelf een hond met epilepsie, en dan is het inderdaad kiezen tussen 2 kwaden en dan wordt het niet Bravecto.
Ik wilde gewoon hier daarom even een kanttekening bij plaatsen, omdat jij schrijft dat het langer werkt (nou mooi), maar misschien dus ook niet mooi.
pepim
Zeer actief

Heavy schreef:Ik zou ook geen Bravecto geven aan een hond met epilepsie hoor :wink: En ik snap ook heel goed dat mensen die al eens iets ernstigs hebben meegemaakt met hun hond heel terug houdend zijn met pillen.
Ik heb trouwens ook geen Bravecto aanbevolen ik gaf alleen aan dat het wel ongeveer algemeen bekend is dat pippetjes minder lang werken dan op de verpakking staat en Bravecto juist langer . Daar kan je ook gebruik van maken door bijvoorbeeld een dosering te verhogen ( bij de pippetjes ) of een dosering te verlagen ( bij bv Bravecto )

Ik weet niet meer wat ik toen voor pil heb gegeven aan mijn honden het was iets wat de vlo onvruchtbaar maakte .
Ik vind, dat je het op deze manier wel aanbeveelt, maar goed misschien lees ik het verkeerd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maeve schreef:
Heavy schreef:

Nogmaals dan: ze hebben de pipetten gehad en waren toen vlo-vrij. Toen zijn we een week niet thuis geweest en hebben daar dus vlooieneitjes fijn kunnen ontwikkelen. Dus zo'n 2 weken nadat ze de pipetten hebben gehad kwamen we weer thuis, en toen werden ze besprongen door de nieuwe vlooien. En nee, daar hielpen de pipetten niet tegen. Maar in eerste instantie werkten ze dus wél, we waren van de vlooien af. Op de honden dan..

En @ bravecto: het komt er echt niet in :wink: Die epilepsie is dusdanig bewezen dat de European Medicine Agency de fabrikant heeft bevolen om het binnen een half jaar als bijwerking aan de bijsluiter toe te voegen. En dat is op basis van gemelde bijwerkingen die zijn onderzocht. Da's mij genoeg bewijs. Ja, die hotspots zijn ook heel kut maar mij dit risico niet waard.
Dan ga je toch je huis rigoreus behandelen? Want op deze manier kom je er nooit vanaf.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Maeve schreef:
Heavy schreef:

Dan ga je toch je huis rigoreus behandelen? Want op deze manier kom je er nooit vanaf.
Ja, dat doe ik ook en dat blijf ik nog wel even doen :wink: Dus op deze manier zou ik er prima vanaf moeten komen.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

En, al vlo vrij?

Wij hadden voor onze vorige verhuizing vlooien en ik ben echt 3 maanden bezig geweest, en uiteindelijk geloof ik 400 euro armer aan bestrijdingsmiddelen.
Elke keer weer die bussen, halsbanden, pipetten, shampoo, etc.... ik dacht dat ik gek werd.
Daarna een keer een kleine plaag gehad hier in huis na een bezoekje waar dus inderdaad ook vlooien waren (zonder dat ik het wist), die relatief snel onder controle was.
Maar ik moet zeggen, ik kwam vandaag in aanraking met een verdelingsbedrijf door dat we een wespennest hebben, en die man vertelde dat ze ook vlooien bestrijden... en de prijs vond ik eerlijk gezegd nog best behapbaar.. Ik zou het bij een hardnekkige plaag zeker overwegen. http://www.vlooiendokter.com/?gclid=CI- ... GwodXLAE6Q
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”