Ik kan je ook een stukje Washbar zeep sturen, als je dat wil. Maar heel lang is het niet werkzaam, ik denk max een week na het wassen. Vlooien die op dat moment op je hond zijn doodt het wel. Je moet het dan wel zo'n 5 minuten in laten trekken en niet té goed uitspoelen voor een langer effect.
Het vlooienmiddel van Washbar werkt bij Emma tot nu toe verbazingwekkend goed, ze is een echte struikenduiker en ik ben maar 1 teek tegengekomen die op haar vacht liep. Hij heeft dus de hele autorit geen zin gehad zich ergens in Emma te bijten.
Het is een flesje van 40 mL die je gewoon aanbrengt zoals normale spot-on vlooienmiddelen, een paar drupjes in de nek bij kleine honden en een paar in de nek en op de kont bij grotere. Ik kam het zelf altijd wat door de vacht met een vlooienkam, zo neem je ook gelijk eventuele vlooien mee. Deze blijft wel zo'n week goed werkzaam maar is niet schadelijk als je het vaker aanbrengt.
Enige nadeel vind ik zelf dat de basis van zonnebloemolie de vacht op die plekken nogal vettig maakt. Ik doe nu al 4 maanden met het flesje en heb nog geen kwart gebruikt dus het is zeer economisch.

Als ik weer een babyteek vind zal ik eens een filmpje maken als ik hem vermoord.
Ik zal eens kijken of ik een kleiner flesje kan vinden om daar ook samples van te maken.