Ik werd er wel vrolijk van iig_Jules_ schreef:Het zorgt wel voor leuk vermaak op fb hemijke schreef:Laura84 schreef:honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)

Moderator: moderatorteam
Ik werd er wel vrolijk van iig_Jules_ schreef:Het zorgt wel voor leuk vermaak op fb hemijke schreef:Laura84 schreef:honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)
Ik was zaterdag eigenlijk verbaasd van mezelf. Een collega had haar teacup pup mee, in draagzak. En ik ben een puppenmens pur sang, lig bij alle pups die ik onderweg tegenkom ook gelijk op de grond, maar dit vond ik niks. Heb het gillende ding alleen even mijn hand laten ruiken, maar ik vond er helemaal niets vertederends aanDees en Maylo schreef:Met stipt op 1.. De chihuahua. Te klein teveel geluid. Dat hysterische kan ik echt niet hebben.
Ik hou van hetzelfde en kom ik rasgroep 1 uitTara schreef:
Ik hou van actief, ondernemend, gezond, coöperatief, baasgericht, stoer, sportief en bovenal eindeloos lief.
Ik sta vaker op Zahra dan op de kleintjes. En ik ben erg lomp en onhandig. Kleintjes maken wel dat ze wegkomen. Zahra blijft gewoon staan.yodi schreef:Kleine rassen, ik ga er prompt op staan.
Leg mij dan nu eens uit waarom jij denkt dat je in gefokt jachtgedrag met training onder controle kunt krijgen maar dat dit blijkbaar volgens velen hier, bij een zogenaamde vechthond niet gaat lukken ondanks training?Tara schreef:Duitse staandes, niet staanders.Mellow schreef:Ik heb een hele lange lijst dan..
Geen staande honden (bracco, drent, duitse staanders etc, teveel jachtgedrag, moet bij mij overal los kunnen lopen)![]()
Ik merk dat heel veel mensen dat vooroordeel hebben. Dat jachtgedrag zit er inderdaad wel in, maar dat is met training heel goed onder controle te krijgen. Mijn honden lopen ook gewoon altijd en overal los.![]()
Bijna alle honden vertonen jachtgedrag, dat is niks exclusiefs voor honden uit de jachthondengroep.
Ambullen, mastiffs, cane corso's, dat soort.Nanna schreef:Aan welk ras denk je dan?-Saskia- schreef: een aars zo groot dat je er je wekelijkse boodschappen in kan parkeren
hahaha dat is ook echt zoń reuenkwaaltje volgens mij. En zeker met die gladde vacht valt het extra op.-Saskia- schreef:Ambullen, mastiffs, cane corso's, dat soort.Nanna schreef:Aan welk ras denk je dan?-Saskia- schreef: een aars zo groot dat je er je wekelijkse boodschappen in kan parkeren
ik snap het...bedankt voor je uitleg!Tara schreef:Ik denk dat niet, ik wéét dat.stoffeltje schreef:
Leg mij dan nu eens uit waarom jij denkt dat je in gefokt jachtgedrag met training onder controle kunt krijgen maar dat dit blijkbaar volgens velen hier, bij een zogenaamde vechthond niet gaat lukken ondanks training?![]()
Nanna's uitleg deugt wel, maar vergeet ook niet dat jachtgedrag bij jachthonden een facet is van hondengedrag dat gecultiveerd is ten behoeve van de mens. Om met een jachthond te kunnen werken is er nooit een andere optie geweest dan samenwerking, dus kun je dat beheersbaar krijgen.
Anders is dat bij zelfstandige jagers die dat nooit in dienst van mensen hebben gedaan. Deze vorm van jachtgedrag zit in heel erg veel honden, en neemt vaak veel ernstiger vormen aan dan bij jachthondenrassen. Denk daarbij maar aan een husky, of wat dacht je van herdershonden? Die kunnen er ook wat van.
Waarom je hondagressie niet beheersbaar kunt krijgen is omdat het een eigenschap is die nooit direct ten dienste van mensen is geweest. Formeel natuurlijk wel, maar mensen hebben nooit direct profijt kunnen hebben van honden die soortgenoten doodbijten. Daarbij is het een eigenschap die gaat over (a)sociaal gedrag tussen honden onderling, mensen hebben geen deel aan zulke discussies. Dat gaat alleen maar over blind d'r op of d'r onder, ik geloof niet dat je daar als mens enige nuance in kunt aanbrengen. Een vechthond kun je denk ik in het beste geval prima leren om andere honden te ontwijken of te negeren, maar in situaties waarin de hond zelf niet ontweken of genegeerd wordt, dan zal de hondagressie er toch uitkomen denk ik.
Wild komt doorgaans niet uit zichzelf naar een hond toe, en bij gebrek aan provocatie zal een jachthond dan ook geen aanleiding krijgen om er op los te gaan. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Jaaawolvster schreef: Aanstellerige honden (vaak, maar niet altijd, windhonden) moet ik vaak heel hard om lachen, maar ik vraag me af of dat na lange tijd nog leuk is.
Ik wil dit ook en heb gekozen voor rasgroep 9, tsjaMachie schreef:Ik hou van hetzelfde en kom ik rasgroep 1 uitTara schreef:
Ik hou van actief, ondernemend, gezond, coöperatief, baasgericht, stoer, sportief en bovenal eindeloos lief.