Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russell terriër, vacht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Jack Russell terriër, vacht

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben anders heel happy met mijn rashondenpup. Dat is geen karikatuur. Maarja, wordt ook amper gefokt en is niet gewild voor show want het zijn maar saaie degelijke honden qua bouw. Weinig showy.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
Machie schreef:Ik ben anders heel happy met mijn rashondenpup. Dat is geen karikatuur. Maarja, wordt ook amper gefokt en is niet gewild voor show want het zijn maar saaie degelijke honden qua bouw. Weinig showy.
Is toch helemaal een dikke prima? Ik zou het raar vinden als ze bepaalde uiterlijke kenmerken gaan uitvergroten om maar mee te kunnen op de show naast de meer showy rassen. Als je dat dan zo nodig moet ga dan een glamoureuzer ras fokken :roll:
Ik ben verrekte blij dat ze dat eigenlijk niet doen. Ik zou ook niet weten wat je bij een kroaat moet uitvergroten. Er zit al 'n gek vachtje op, maar verder? Ze zijn qua bouw zo gruwelijk gewoontjes, daar is niks aan te uitvergroten :LOL:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Maar zo zijn er toch legio rassen waar niets aan wordt overdreven?

De Belgische herders, veel terriërrassen, veel staande honden uit verschillende landen, om er maar een paar te noemen.

Ja er zijn veel rassen verpest door extreme exterieurfokkers, maar we zien eigenlijk altijd dezelfde excessen en dat zijn er niet eens zo heel veel.

Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het dan niet erg is. Maar om nu de hele rashonden wereld zo weg te zetten vind ik ook wat kras.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk dat de Jack er nog aardig op lijkt... functioneel gebouwd, functionele vacht en nog steeds werkdrift zat...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Nanna schreef:
wolvster schreef:Maar zo zijn er toch legio rassen waar niets aan wordt overdreven?

De Belgische herders, veel terriërrassen, veel staande honden uit verschillende landen, om er maar een paar te noemen.

Ja er zijn veel rassen verpest door extreme exterieurfokkers, maar we zien eigenlijk altijd dezelfde excessen en dat zijn er niet eens zo heel veel.

Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het dan niet erg is. Maar om nu de hele rashonden wereld zo weg te zetten vind ik ook wat kras.
Wie heeft het over de hele rashondenwereld? En ik denk dat als je de huidige rashond vergelijkt met die van honderd jaar geleden je bij meer rassen dan je denkt een doodschrik krijgt.
Ugh. Ik kan niets vet maken in je quote. Kloterige Tapatalk...

Maar je laatste opmerking:
Hoort verandering er ook niet gewoon bij? Zo zijn rassen/raseigenschappen toch überhaupt ontstaan?

Dat het doorslaat ten koste van de hond is verschrikkelijk natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn!

Maar inderdaad als ik honden van een eeuw of meer geleden vergelijk met diezelfde rassen van nu geeft dat een enorm verschil. Niet per se ten nadele van de hond (ook niet per se ten voordele) Nog 100 à 300 jaar eerder waren er niet eens rassen. Toen was alles groot, middelgroot of klein.
Tja. Tussen die allegaartjes en de eerste rashonden zijn pas enorme verschillen, is dat dan per definitie slecht?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

wolvster schreef: Ja er zijn veel rassen verpest door extreme exterieurfokkers, maar we zien eigenlijk altijd dezelfde excessen en dat zijn er niet eens zo heel veel.

Ik heb het niet alleen over het exterieur. Vooral over gezondheid eigenlijk. Een flattcoated of golden retriever zitten weinig excessen aan, maar zou jij het aandurven??
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb een hond die, mits gezond, nbest gebruikt zou kunnen worden voor outcross flatcoat :tongue:

Afbeelding

kruising Lab x Ierse Setter
Afbeelding
Niet de meest voordelige foto...maar voor het idee
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

nou, toch even mee doen........ Deze teckel werd tweede in de groep op een show in een oostblokland

Afbeelding

tja....... mét een overduidelijk rokje
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Met bril maar zonder rokje, onze Pepita :I:

Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef:nou, toch even mee doen........ Deze teckel werd tweede in de groep op een show in een oostblokland
tja....... mét een overduidelijk rokje
En ongetrimde, te korte poten. Ik vind het niks. Geef mij dit maar:

Afbeelding
Heb je nog foto's van leuke kaninchen pups?
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nee. Ik ben helemaal chagrijnig :LOL:
Kom alleen maar de vreselijkste foto's van teckels tegen :ugh:

Afbeelding
Och :80: :(:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nanna schreef:
Paisley schreef:[ Een flattcoated of golden retriever zitten weinig excessen aan, maar zou jij het aandurven??
Een Golden wel. Bij een Flatcoat bleef ik héél ver vandaan.
Aandurven??? Ik denk dat je inderdaad niet wilt weten hoeveel dierenartskosten we aan Saar (13 jaar en 3 maanden) en Miep (14 jaar en 8 maanden) hebben gehad. Wij durven dus weer zomaar een goldenpup aan. Wat een lef hebben we hè!

Overigens lieten wij ze ook trimmen. Voor de mooi. We gaan zelf ook naar de kapper, voor de mooi.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”