Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Man probeert hond te stelen?
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Man probeert hond te stelen?
deze is van vanmiddag, uit de eerste hand
Vanavond tussen 17:45 en 18:30 uur is mijn zwarte flatcoated retriever genaamd Kelly ontvoerd!!
Ik was mijn hond aan het uitlaten in Reeuwijk Brug en liep op de kruising van de John Raedeckersingel en de Groen van Prinstererlaan bij de witte brug. Kelly liep op dat moment los met haar halsband om. Plotseling stopte er een blauwe auto met een witte kentekenplaat en de bestuurder van deze auto sleepte Kelly aan haar halsband de auto in.
Als er iemand is, die iets gezien of gehoord heeft: wilt u dan alstublieft contact met mij opnemen of met mijn zus Carla Rabouw
Vanavond tussen 17:45 en 18:30 uur is mijn zwarte flatcoated retriever genaamd Kelly ontvoerd!!
Ik was mijn hond aan het uitlaten in Reeuwijk Brug en liep op de kruising van de John Raedeckersingel en de Groen van Prinstererlaan bij de witte brug. Kelly liep op dat moment los met haar halsband om. Plotseling stopte er een blauwe auto met een witte kentekenplaat en de bestuurder van deze auto sleepte Kelly aan haar halsband de auto in.
Als er iemand is, die iets gezien of gehoord heeft: wilt u dan alstublieft contact met mij opnemen of met mijn zus Carla Rabouw
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is inmiddels weer terug las ik.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Is inderdaad terug. Vreemd trouwens dat als je ziet dat je hond gestolen wordt je de tijd waarop dat gebeurt moet raden met een marge van drie kwartier.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom zou iemand een 1500 á 2000 km rijden en een flink bedrag aan benzine om honden te jatten of te kopen voor veel geld en dan weer helemaal terug rijden terwijl er zat in zijn eigen wereldje/netwerkje te koop is voor een zacht prijsje .
In geval van die FL coated ziet een gemiddelde hondenkenner ook in 1 oogopslag dat het beest een ouwe grijze bek had en dus niet waardevol voor de fok.
.
In geval van die FL coated ziet een gemiddelde hondenkenner ook in 1 oogopslag dat het beest een ouwe grijze bek had en dus niet waardevol voor de fok.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Er wonen ook broodfokkers in Nederlandbouvierpoedel schreef:Waarom zou iemand een 1500 á 2000 km rijden en een flink bedrag aan benzine om honden te jatten of te kopen voor veel geld en dan weer helemaal terug rijden terwijl er zat in zijn eigen wereldje/netwerkje te koop is voor een zacht prijsje .
.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Zo'n 35 jaar geleden is de boxer van mijn ouders meegenomen. Het was een heel mooie hond, dus ik geef degene die hem meenam ook geen ongelijk.
We kregen een telefoontje, van iemand in een kazerne in de buurt van Den Bosch, dat hij gevonden was. Wij woonden toen in de buurt van Overasselt, even onder Nijmegen. Hij ging nog wel eens de hort op en had daarom een halsband met telefoonnummer om, gelukkig.
Maar deze keer was hij in een uurtje tijd wel heel erg ver uit de buurt
.
Voor ons gelukkig was hij een draak in de auto, sloopte alles, sprong de auto door etc. Ze zullen hem wel gedumpt hebben van ellende
.
We kregen een telefoontje, van iemand in een kazerne in de buurt van Den Bosch, dat hij gevonden was. Wij woonden toen in de buurt van Overasselt, even onder Nijmegen. Hij ging nog wel eens de hort op en had daarom een halsband met telefoonnummer om, gelukkig.
Maar deze keer was hij in een uurtje tijd wel heel erg ver uit de buurt
Voor ons gelukkig was hij een draak in de auto, sloopte alles, sprong de auto door etc. Ze zullen hem wel gedumpt hebben van ellende
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar die hebben geen witte kentekenplaat.Liesbeth schreef:Er wonen ook broodfokkers in Nederlandbouvierpoedel schreef:Waarom zou iemand een 1500 á 2000 km rijden en een flink bedrag aan benzine om honden te jatten of te kopen voor veel geld en dan weer helemaal terug rijden terwijl er zat in zijn eigen wereldje/netwerkje te koop is voor een zacht prijsje .
.![]()
.
Gr. Aniek

- Tineke
- Zeer actief
En daar werd dan ook vrolijk een foto van op fb geplaatstBudkes schreef:Maar die hebben geen witte kentekenplaat.Liesbeth schreef:Er wonen ook broodfokkers in Nederlandbouvierpoedel schreef:Waarom zou iemand een 1500 á 2000 km rijden en een flink bedrag aan benzine om honden te jatten of te kopen voor veel geld en dan weer helemaal terug rijden terwijl er zat in zijn eigen wereldje/netwerkje te koop is voor een zacht prijsje .
.![]()
.
Ik snap het gewoon niet want mij kijkt dat je direct 112 belt als je zoiets overkomt ipv je tot fb te wenden en niet tot de politie.
Ik blijf het een wazig verhaal vinden , hond is vijf uur weggeweest maar wel weer in dezelfde omgeving gevonden. Terug gebracht door de daders is dan de veronderstelling , want ja criminele bendes die uit landen komen waar je de honden zo van de straat kunt plukken of uit de talloze asiels raken erg overstuur van fb berichten uiteraard en blijven in de buurt om de hond uren later weer los te laten.

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Jij bent zoveel beleefder dan ikMaryanne schreef:Gezegd dat ze voor geen miljoen te koop was. En maar goed ook want ze is nu ruim 16 jaar. Dus hadden ze lang met haar opgescheept gezeten. Hun auto portier stond al open. Ik denk achteraf dat ze haar wilden hebben voor de broodfokwilma23 schreef:Word plaatsvervangend giftig zeg. Die durven zo he. Hoe heb je gereageerd?Maryanne schreef:Voor onze ToBe boden mensen ook 1000 euro en toen ik zei voor nog geen miljoen begonnen ze aan de lijn te trekken. Was voor het huis en ToBe was nog een pupje, wel een heel schattig pupje trouwens
Ja geheid dat ze daar be land was, brrr je mot er toch niet aan denken vreselijk volk
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ja idd het klopt niet je hebt gelijk. Als die dingen gebeuren zijn deTineke schreef:En daar werd dan ook vrolijk een foto van op fb geplaatstBudkes schreef:Maar die hebben geen witte kentekenplaat.Liesbeth schreef:Er wonen ook broodfokkers in Nederlandbouvierpoedel schreef:Waarom zou iemand een 1500 á 2000 km rijden en een flink bedrag aan benzine om honden te jatten of te kopen voor veel geld en dan weer helemaal terug rijden terwijl er zat in zijn eigen wereldje/netwerkje te koop is voor een zacht prijsje .
.![]()
.
![]()
Ik snap het gewoon niet want mij kijkt dat je direct 112 belt als je zoiets overkomt ipv je tot fb te wenden en niet tot de politie.
Ik blijf het een wazig verhaal vinden , hond is vijf uur weggeweest maar wel weer in dezelfde omgeving gevonden. Terug gebracht door de daders is dan de veronderstelling , want ja criminele bendes die uit landen komen waar je de honden zo van de straat kunt plukken of uit de talloze asiels raken erg overstuur van fb berichten uiteraard en blijven in de buurt om de hond uren later weer los te laten.
daders weg, de eigenaar reden waarom ze een hond zouden dumped is als her beestje agresief is denk ik. Verder zal het ze geen worst zijn ze hebben waar ze voor komen.
Hoewel het een gok blijft want bij een teef weten ze niet of ze geholpen is of niet.
Dat er een ongv tijd genoemd word is logic want binnen een aantal minuten kan de dader op een bepaalde afstand zitten.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, ik blijf het een raar verhaal vinden. Als je zonder enig risico gratis of vrijwel gratis allerhande soort honden van marktplaats kunt trekken, waarom zou je als jezelf respecterend crimineel zomaar honden op straat gaan ontvoeren? Dat slaat toch helemaal nergens op?
En ja, ik heb ook wel eens de vraag van iemand gehad of ze mijn hond konden kopen. 'Omdat ze zo mooi was'. Dat gebeurde 35 jaar geleden met mijn eerste collie en dat gebeurde ook later wel eens met mijn latere collies. Ik zag het maar als een compliment in plaats van een voorbode tot een mogelijke ontvoering.
Ook trouwens niet als een mogelijkheid dat ze in de broodfok zouden verdwijnen want er werd vele honderden guldens/euro's geboden en een serieuze broodfokker is echt niet zo gek om zoveel geld uit te geven aan een fokteef. Die halen ze nl. wel voor een schijntje uit Oost-Europa of zo.
En ja, ik heb ook wel eens de vraag van iemand gehad of ze mijn hond konden kopen. 'Omdat ze zo mooi was'. Dat gebeurde 35 jaar geleden met mijn eerste collie en dat gebeurde ook later wel eens met mijn latere collies. Ik zag het maar als een compliment in plaats van een voorbode tot een mogelijke ontvoering.
Ook trouwens niet als een mogelijkheid dat ze in de broodfok zouden verdwijnen want er werd vele honderden guldens/euro's geboden en een serieuze broodfokker is echt niet zo gek om zoveel geld uit te geven aan een fokteef. Die halen ze nl. wel voor een schijntje uit Oost-Europa of zo.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik kwam ergens een text tegen.
Wie kent deze mannen.
Was een foto van 2 mannen met oost Europees uiterlijk.
Die rondliepen op een hondenshow en aan de praat geraakt waren met iemand die een bull mastiff had. De heren vroegen of dit een boxer was.
Maargoed de heren werden aangezien voor honden ronselaars en hun foto staat online met een leuk verhaaltje.
Ik gok er niet op dat hondjes ronselaars op zo,n groot evenement waar veel mensen rondlopen zo vrolijk hondjes gaan jatten. Jammer dat men gelijk op tilt slaat en denkt dat het mede vanwegen hun uiterlijk gok ik ronselaars zijn.
Wie kent deze mannen.
Was een foto van 2 mannen met oost Europees uiterlijk.
Die rondliepen op een hondenshow en aan de praat geraakt waren met iemand die een bull mastiff had. De heren vroegen of dit een boxer was.
Maargoed de heren werden aangezien voor honden ronselaars en hun foto staat online met een leuk verhaaltje.
Ik gok er niet op dat hondjes ronselaars op zo,n groot evenement waar veel mensen rondlopen zo vrolijk hondjes gaan jatten. Jammer dat men gelijk op tilt slaat en denkt dat het mede vanwegen hun uiterlijk gok ik ronselaars zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Manuma
- Zeer actief
Volgens mij hebben wij nog nooit een bod gehad voor Manu. Wel heb ik al vaak de opmerking gehad dat ie vast wel heel duur was, of ie veel waard is, te koop is of dekt.
Hij is mij weleens kwijt geraakt nadat ie te lang met zijn kop aan een tevenplasje bleef hangen
Ik was het zat en bleef niet wachten dus ik was doorgelopen. Toen is ie blijkbaar naar de uitgang van het bos gegaan en heeft daar op me zitten wachten terwijl ik hem gepikeerd liep te zoeken bij zijn snuffelplek. Toen was ik als de dood dat ie gejat was. Zat ie op zijn gat bij de uitgang 
Hij is mij weleens kwijt geraakt nadat ie te lang met zijn kop aan een tevenplasje bleef hangen
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Mijn pup was 9 weken toen het gebeurde. Dus ze hadden nog veel aan haar kunnen hebben, daar ik mijn teefjes zwz niet laat castreren. Bij haar is dat wel gebeurd omdat ik haar als X niet fokgeschikt vond.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die broodfokker hijst zichzelf en gezin zondag gewoon in het nette pak en gaan wat stamboom fokkers langs die puppen hebben die al weg mogen.
Zo komt een broodfokker aan zijn nieuwe verse genen , meestal kopen ze dan reuen.
Zo komt een broodfokker aan zijn nieuwe verse genen , meestal kopen ze dan reuen.

- Tineke
- Zeer actief
Welnee er is geen hond gestolen , er waren twee mannen die (hoe verbazingwekkend op een Hondenshow) vragen stelde over een hondNanna schreef:Op de hondenshow in Echt werd steeds omgeroepen alert te zijn op je hond omdat er hondenronselaars actief waren...het schijnt dat er op zaterdag twee honden gejat zijn door Italianen die later gepakt werden. Op zondag was het weer kloterij, ditmaal met oost-europeanen...
Die werden fijn met hun gezichten op FB geplempt maar dat bericht is inmiddels volgens mij alweer verdwenen. Ook zie je steeds berichten met er worden steeds meer honden gestolen terwijl er zegge en schrijve nog geen een hond is verdwenen.
Het is gewoon massahysterie voor de wat minder slimmer bedeelde onder ons, want als je een beetje logisch nadenkt dan klopt er niets van. Ja er zijn professionele criminele bendes actief, al enkele weken komende uit landen waar honden geen drol kosten maar er is nog geen een hond gestolen. Tot zover de professionaliteit
Dan gaan ze vervolgens naar Hondenshows om daar honden te gaan lopen ronselen , voor broodfokkers want ja die zijn zo met vers bloed en rasverbetering bezig natuurlijk.
Kortom gewoon een hoax en nepnieuws,
Ook moet ik steeds aan dit topic denken
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hilit=zoon

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
toots had toch ook iets soortgelijks pas geleden. Die werd met een kulverhaal op Facebook geplaatst terwijl er helemaal niets aan de hand was.
- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad en alle dommerdjes maar delen en krijsen of ze er ook naast hebben gestaan , er zou een straf op het verspreiden van nepnieuws moeten staan , stande pe een maand geen internet ofzoBarkley schreef:toots had toch ook iets soortgelijks pas geleden. Die werd met een kulverhaal op Facebook geplaatst terwijl er helemaal niets aan de hand was.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dat is er toch ook? Over mij werd er geen naam ofzo genoemd gelukkig had ze die niet en heb ik er dus geen schade door geleden verder. Maar ik ben er wel zeker van dat als er niet direct berichten waren gekomen over dat het verhaal toch iets anders was het wel de ronde had gedaan of ze me de volgende keer weer zou zien en dan een foto zou maken. Ik vind het echt te bizar dat mensen dus omdat ze iets vermoeden en foto maken en roeptoeteren en de foto plaatsen. Zo,n foto van kenteken of gewoon van een persoon of een naam noemen met daarbij beschuldigingen valt onder laster. Daar kan men gewoon aangiften van doen. Kennelijk plaatsen mensen graag met een hoop poeha foto's van anderen. Ik gok erop dat die mensen niks te doen hebben de hele dag.
Zulke mensen treffen vast nog eens de verkeerde.
Ik heb op het bericht over die mannen bij de gene die het geplaatst heeft wel een leuke reactie gegeven dat het strafbaar is. En dat als de mannen er zelf achter komen ze waarschijnlijk nog niet klaar is. Als er van mij een foto geplaatst had geweest met Toots naast de fiets had er ook een mooie klacht gelegen bij de politie. Je gaat gewoon niet openbaar van alles op internet kwakken over een ander, als je iets serieus vermoed bel je de politie en die lossen het op klaar.
Ik heb op het bericht over die mannen bij de gene die het geplaatst heeft wel een leuke reactie gegeven dat het strafbaar is. En dat als de mannen er zelf achter komen ze waarschijnlijk nog niet klaar is. Als er van mij een foto geplaatst had geweest met Toots naast de fiets had er ook een mooie klacht gelegen bij de politie. Je gaat gewoon niet openbaar van alles op internet kwakken over een ander, als je iets serieus vermoed bel je de politie en die lossen het op klaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kennelijk kreeg mevrouw niet genoeg aandacht en heeft ze er een schepje bovenop gedaan. Vandaar dat het oorspronkelijke bericht is verwijderd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik blijf bij "stemmingmakerij". Mensen gaan ineens overal wat in zien.
Suzanne
Suzanne
- Tineke
- Zeer actief
Ja en als je dan vraagt hoeveel honden er al gestolen zijn blijft het akelig stilJohnny Jones schreef:Kennelijk kreeg mevrouw niet genoeg aandacht en heeft ze er een schepje bovenop gedaan. Vandaar dat het oorspronkelijke bericht is verwijderd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Tineke schreef:Ja en als je dan vraagt hoeveel honden er al gestolen zijn blijft het akelig stilJohnny Jones schreef:Kennelijk kreeg mevrouw niet genoeg aandacht en heeft ze er een schepje bovenop gedaan. Vandaar dat het oorspronkelijke bericht is verwijderd.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
OH, het zal best gebeuren. Incidenteel. Die jachthond die op een wedstrijd gejat was, was geen toeval natuurlijk.
En ex-echtelieden die elkaar het leven zuur willen maken of anderszins "wraak-akties" of inderdaad die incidentele "wat een leuke hond ik jat 'm"-aktie...
Maar structureel?
Nee, geloof ik niet in.
Suzanne
En ex-echtelieden die elkaar het leven zuur willen maken of anderszins "wraak-akties" of inderdaad die incidentele "wat een leuke hond ik jat 'm"-aktie...
Maar structureel?
Nee, geloof ik niet in.
Suzanne
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ik zo een berichtje plaats op internet dat Jezus is opgestaan en mijn moeder weer tot leven heeft gebracht gaan er ook een stel gekken mee aan de wandel.

- Tineke
- Zeer actief
Nou niet hier op het forumtoots schreef:Dat is er toch ook?
Nou daar moet je nog blij om zijn want als het even tegenzit dan sta je met naam en toenaam op het net. En het doet er niet toe of het klopt of niet mensen lezen iets ,nemen het zondermeer voor waar aan en delen en verspreiden het.toots schreef: Over mij werd er geen naam ofzo genoemd gelukkig had ze die niet en heb ik er dus geen schade door geleden verder. Maar ik ben er wel zeker van dat als er niet direct berichten waren gekomen over dat het verhaal toch iets anders was het wel de ronde had gedaan of ze me de volgende keer weer zou zien en dan een foto zou maken. Ik vind het echt te bizar dat mensen dus omdat ze iets vermoeden en foto maken en roeptoeteren en de foto plaatsen. Zo,n foto van kenteken of gewoon van een persoon of een naam noemen met daarbij beschuldigingen valt onder laster. Daar kan men gewoon aangiften van doen. Kennelijk plaatsen mensen graag met een hoop poeha foto's van anderen. Ik gok erop dat die mensen niks te doen hebben de hele dag.
Maar goed dat is ook wat de sociale media is , van de lofzang van de correct geschilde aardappel tot de klachtenregen over de bakker op de hoek wiens brood niet op de juiste smaak was vandaag. De diarree van volstrekt nutteloze informatie moet denk ik inderdaad het gebrek aan sociaal leven maskeren iets anders kan ik er ook niet van maken.
Laatst gewijzigd door Tineke op 04 jul 2017 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.

-
stoffeltje
- Zeer actief
Jaren gelden, ver voordat internet laat staan faceboek bestond, hadden mijn schoonouders een zwart toy poedeltje.
Op een dag was Mira, zo heette ze, verdwenen....heel de buurt afgezocht maar geen hondje...
Inmiddels hadden zich al wat buren, die door hadden dat er wat te beleven viel, zich verzameld voor het huis...
Toen kwam er een mevrouw langs die vroeg wat er aan de hand was en er werd haar verteld dat we een hondje kwijt waren.
De mevrouw had toevallig iemand zien lopen met een klein zwart hondje richting het buiten gebied.
Omdat mijn schoonmoeder in alle staten was en een buurman zelfs al de politie wilde bellen omdat Mira was gestolen wilde ik toch eerst wel even onze zoek ronde iets uitbreiden met de auto. Mijn schoonvader en ik stapten in zijn oude volkswagen kever....en wie zat daar op de zwarte achterbank?
Sneaky in de auto gesprongen toen mijn schoonvader iets uit de auto pakte....
We zijn tich keren langs die auto gelopen die op de oprit stond...maar ja...zwart hondje, zwarte achterbank
Op een dag was Mira, zo heette ze, verdwenen....heel de buurt afgezocht maar geen hondje...
Inmiddels hadden zich al wat buren, die door hadden dat er wat te beleven viel, zich verzameld voor het huis...
Toen kwam er een mevrouw langs die vroeg wat er aan de hand was en er werd haar verteld dat we een hondje kwijt waren.
De mevrouw had toevallig iemand zien lopen met een klein zwart hondje richting het buiten gebied.
Omdat mijn schoonmoeder in alle staten was en een buurman zelfs al de politie wilde bellen omdat Mira was gestolen wilde ik toch eerst wel even onze zoek ronde iets uitbreiden met de auto. Mijn schoonvader en ik stapten in zijn oude volkswagen kever....en wie zat daar op de zwarte achterbank?
Sneaky in de auto gesprongen toen mijn schoonvader iets uit de auto pakte....
We zijn tich keren langs die auto gelopen die op de oprit stond...maar ja...zwart hondje, zwarte achterbank