Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is de codenaam van jouw hond?
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: Wat is de codenaam van jouw hond?
bij ons spellen we de namen...gelukkig hebben ze alle 3 korte namen 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Gizmo is 'het blonde monster' 

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Haha wat een leuke namen komen er voorbij. Hier is het gewoon 'Laat jij de hond uit?' dat heeft Tobi nog steeds niet door. Zijn andere namen kent hij ondertussen wel dus die werken niet meer.
_Esmee
- kipo
- Zeer actief
Mila, Amy, Amoz en Taartje?DeDiana schreef:De heks, de aap, de luilak en de oma
Woorden spellen werkt hier nog maar matig, Mila kan ondertussen ook aardig spellen
Hier is het gewoon "ga jij of ga ik?"
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Precies dit. Fitz en Flow voelen zich gewoon altijd aangesproken. Zelfs als ik bij een kind informeer of ze al ontbeten hebben loopt Fitz hoopvol naar het voerhok.Liesbeth schreef:Codenamen werken hier niet.
ZE hebben meteen door dat we het over (één van) hun hebben. Maakt niet uit of je hun namen noemt of een 'codenaam'. Zij weten gewoon dat zij bedoelt worden.
Maakt ook niet uit of je Tessa of Luuk zegt, beiden reageren op die namen (of niet).
Als mijn man en ik elkaar op iets willen wijzen, m.b.t Luuk en/of Tessa, dan zoeken we oogcontact of zwaaien even om contact te krijgen en wijzen we naar de desbetreffende hond. Vaak genoeg kijkt het lijdend voorwerp dan nog eens op, zo van "hé, heb je het over mij?".
Neemt niet weg dat we diverse bijnamen voor ze hebben, maar geen codenamen.

Maddie voelt zich nooit aangesproken. Ook niet als ik toch duidelijk Maddie! zeg

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
kipo schreef:Mila, Amy, Amoz en Taartje?DeDiana schreef:De heks, de aap, de luilak en de oma
Woorden spellen werkt hier nog maar matig, Mila kan ondertussen ook aardig spellen

Kon niet missen

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Voor Finn is dat niet nodig, die blijft toch gewoon liggen
Voor Joris gebruikten we wel altijd het B-A-èlletje, want balletje uitspreken gaf gegarandeerd een blafconcert.

Voor Joris gebruikten we wel altijd het B-A-èlletje, want balletje uitspreken gaf gegarandeerd een blafconcert.
-
- Zeer actief
Ik zei altijd "die aap" over Manu maar hij heeft nu door dat hij ook soms Aap heet
Uma is "dikzak", "puntoor" of "kat". Al is kat ook niet zo fijn meer want Manu vliegt dan de bank op, de vensterbank in (waar Uma vaak ligt te knorren) en je dus een Uma de bank af ziet rollen
Ze zijn zo leuk
Manu is nu gewoon "beer" of "grote". Ik ben benieuwd hoe lang dit volhoudt, hij heeft alles veel te snel door.

Manu is nu gewoon "beer" of "grote". Ik ben benieuwd hoe lang dit volhoudt, hij heeft alles veel te snel door.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Geweldig die codenamen en bijnamen
Hier hebben we niet echt codenamen, wel bijnamen. Hippo is: Stinky, die naam is gekomen van de Cartoon Pinky & the Brain waarbij Oscar the Brain was en Hippo de ander
, die grijze, monster of Mr. Muscle.
Dico: langpootmug, haarbal, die lange of dikkop
Leukste vind ik eigenlijk dat ze buiten altijd reageren op 'Jongens'. Zoals van die Jumbo reclame dat de kids + man er een zooitje van maken en die moeder zegt nou jóngens!! Dan kijken ze altijd allebei en toen Oscar er nog was hij ook
Overigens springen ze hier alleen op als ik zeg: Wie is daar? Of Waar is de bal?. Andere woorden/zinnen met betrekking tot eten of uitgaan geeft pas een reactie als je ook aanstalten maakt om wat te gaan doen

Hier hebben we niet echt codenamen, wel bijnamen. Hippo is: Stinky, die naam is gekomen van de Cartoon Pinky & the Brain waarbij Oscar the Brain was en Hippo de ander

Dico: langpootmug, haarbal, die lange of dikkop
Leukste vind ik eigenlijk dat ze buiten altijd reageren op 'Jongens'. Zoals van die Jumbo reclame dat de kids + man er een zooitje van maken en die moeder zegt nou jóngens!! Dan kijken ze altijd allebei en toen Oscar er nog was hij ook

Overigens springen ze hier alleen op als ik zeg: Wie is daar? Of Waar is de bal?. Andere woorden/zinnen met betrekking tot eten of uitgaan geeft pas een reactie als je ook aanstalten maakt om wat te gaan doen
-
- Zeer actief
Ah wat leuk! Dat doen die van mij ook en dat vind ik ook altijd zo vertederend. Als ze dan in een groepje staan en ik roep: "jongens" kijken ze allebei omHippo schreef: Leukste vind ik eigenlijk dat ze buiten altijd reageren op 'Jongens'.

Ik kan Manu nooit lang voor de gek houden. Als ik dénk aan wandelen, en dan is het nooit aan een buurtrondje maar aan een tripje, en meneer lag voorheen plat op de grond heb ik al twee van die verwachtingsvolle ogen die me aankijken. En dan ben ik nog niet eens opgestaan hè. Hij heeft een telepathisch vermogen

-
- Vaste gebruiker
Haha, leuk! Gizmo het blonde monster en Ziggy de gouden draak. Zou een lekker stel samen zijn.GoldenGizmo schreef:Gizmo is 'het blonde monster'

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
daarvoor gebruiken wij de eerste letter van de naam. dus L, N en P.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
samen zijn het "de dames"of "de meisjes" Siena is de oude en Aiki is de kleuter of de dikke

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik ze allebei bij me moet roepen op straat is het ook 'jongens!' En daar reageren ze dus ook goed op. En als ik ze allebei bedoel, maar niet hun aandacht hoef, heb ik het over de zwartjes of de frummels
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Puppert, Stommerd of Sufferd.
Maar wat ik het meest gebruik is al geen code meer: Klein Hondje.
Die gebruik ik te vaak: "zie ik daar een klein hondje? Wil het klein hondje naar buiten? Wat heb ik hier voor het klein hondje? Wil het klein hondje eten?"
En verder de verzamelnaam voor al mijn honden: Lief.
Yuna Tu en Arjuna vallen af als codewoord, dat zijn koosnaampjes en Zoon gebruikt graag DjoenDjoen.
Voor dochter is het: dat beest of op zijn best die hond.
Maar wat ik het meest gebruik is al geen code meer: Klein Hondje.
Die gebruik ik te vaak: "zie ik daar een klein hondje? Wil het klein hondje naar buiten? Wat heb ik hier voor het klein hondje? Wil het klein hondje eten?"
En verder de verzamelnaam voor al mijn honden: Lief.
Yuna Tu en Arjuna vallen af als codewoord, dat zijn koosnaampjes en Zoon gebruikt graag DjoenDjoen.
Voor dochter is het: dat beest of op zijn best die hond.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Zeker! Maar we moeten er wel heel creatief mee omgaan en steeds iets nieuws bedenken.
Want Bo snapt na 2 keer precies waar het over gaat.
Aan de andere kant snapte ze gelukkig ook heel snel dat het woord uit of uitlaten kennelijk niet altijd betekent dat er altijd direct actie is.
Met eten ligt dat wat lastiger, haha!
Want Bo snapt na 2 keer precies waar het over gaat.
Aan de andere kant snapte ze gelukkig ook heel snel dat het woord uit of uitlaten kennelijk niet altijd betekent dat er altijd direct actie is.
Met eten ligt dat wat lastiger, haha!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh zo herkenbaar, dat heeft Doran ook. Net als dat ze precies weten wanneer het vrijdagavond is, dan mogen ze boven slapen, ik doe niks anders dan op welke dag dan ook, maar zodra ik klaar ben om naar bed te gaan op vrijdag, rennen ze naar de gang en gaan voor de trap zitten wachtenManuma schreef:
Ik kan Manu nooit lang voor de gek houden. Als ik dénk aan wandelen, en dan is het nooit aan een buurtrondje maar aan een tripje, en meneer lag voorheen plat op de grond heb ik al twee van die verwachtingsvolle ogen die me aankijken. En dan ben ik nog niet eens opgestaan hè. Hij heeft een telepathisch vermogen

Codenamen e.d hebben hier ook geen nut, ze verstaan/snappen alles gewoon meteen. Van de week ook, buuf/vriendin zegt in de tuin, ik kom zo ff een bakkie doen, honden rennen naar binnen, gaan voor bij het raam staan jumpen, lopen naar de deur en weer terug naar het raam....ze komt, ze komt

Net als Zinzi, die is door vrienden omgedoopt tot Ciska (de rat) mja, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, luisterd ze er gewoon vanaf het eerste moment naar

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva en Fiji zijn de kleintjes. Al is Fiji ondertussen zowat even groot als Dumás 
De reuen zijn de mannen. Vaak gaan zulke gesprekken namelijk over of Csiva en Fiji, of Luca en Dumas.

De reuen zijn de mannen. Vaak gaan zulke gesprekken namelijk over of Csiva en Fiji, of Luca en Dumas.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Buster is mister "B",
Of "de groterd", pannenkoek, of reetkever of ouwe rufter, terwijl hij nooit ruft
hij heeft eigenlijk vele namen, omdat het zo'n markant figuur is.
Luca is "de kleine". Of gewoon "kijk nou" en dan wijzen wij haar aan.
"Meisje" gebruik ik ook wel, of vloeka, i.l.v Luca. En ik zeg ook veel "lux" tegen haar.
Of "de groterd", pannenkoek, of reetkever of ouwe rufter, terwijl hij nooit ruft

Luca is "de kleine". Of gewoon "kijk nou" en dan wijzen wij haar aan.
"Meisje" gebruik ik ook wel, of vloeka, i.l.v Luca. En ik zeg ook veel "lux" tegen haar.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb ik geprobeerd, maar heeft geen zin.
Mijn vorige honden konden en Ita kan gedachten lezen
Dus hier geen codenamen.
Wel koosnaampjes, maar dat is wat anders
Mijn vorige honden konden en Ita kan gedachten lezen

Dus hier geen codenamen.
Wel koosnaampjes, maar dat is wat anders

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier geen echt codenamen voor de honden ik noem ze wel mijn muizen of nog vaker de mini's. Wel gebruikte we codetaal voor k.o.e.k.j.e maar dit had Mowgli heel snel door.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Als we het over alle 2 hebben dan is het "De to" (die twee)
Alex is "den gamle" (de oude)
Vusi is "lang oere" (lang oor)
Alex is "den gamle" (de oude)
Vusi is "lang oere" (lang oor)
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
"de dames", "mormels", "zwarte" of "witte", maar eigenlijk kunnen we gewoon namen uitspreken zonder dat er iets verwacht wordt, ik hou niet van dat zenuwachtige gedoe
Daarentegen kunnen we niet "plassen" zeggen zonder dat er 2 zowat hun nek breken om op te staan en "ga je mee" is ook geen goed plan, aangezien dat de woorden zijn die we gebruiken als ze wel mee mogen

Daarentegen kunnen we niet "plassen" zeggen zonder dat er 2 zowat hun nek breken om op te staan en "ga je mee" is ook geen goed plan, aangezien dat de woorden zijn die we gebruiken als ze wel mee mogen

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik had maar een hond waar dat bij nodig was, jan natuurlijk, en daarvoor gebruikten we 'captain catastrophe' 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
The big one, the little one, the queen, bug eyes, the baby and the bat.
Wij hebben ook niet zo'n grote fantasie
Wij hebben ook niet zo'n grote fantasie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Heel simpel 'de hond'
(zijn bijnamen 'Apie' als hij lief is en 'Pelud' als ik streng ben, die herkent hij allemaal).

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Het werkt hier niet echt want ze lezen beiden lichaamstaal als de beste
Diem noem ik 'de dikke' als ik zijn (bij)namen niet wil noemen in een gesprek. En hij is niet dik maar is als jonge hond veel ziek en broodmager geweest. Sinds hij wel op gewicht is verwijs ik naar hem als de dikke
Mies is vaak 'de teckel', maar ook wel 'de kleine' of iets minder flatteuze benamingen zoals dat hysterische beest of de mafketel

Diem noem ik 'de dikke' als ik zijn (bij)namen niet wil noemen in een gesprek. En hij is niet dik maar is als jonge hond veel ziek en broodmager geweest. Sinds hij wel op gewicht is verwijs ik naar hem als de dikke

Mies is vaak 'de teckel', maar ook wel 'de kleine' of iets minder flatteuze benamingen zoals dat hysterische beest of de mafketel