Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvanger Vig/ Nikki, update: losloopfilmpjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Opvanger Vig/ Nikki

Ongelezen bericht door Gollum »

Lothian schreef:Wat een ontzettend leuke hond om te zien :80: hier gaat mijn hart wel sneller van kloppen.
Hebben? :mrgreen:
Het is ook echt een poepie. En ze kan zich als een kat oprollen op je schoot. Je zult alleen wel met de angst (die zich vooral buiten uit) moeten kunnen en willen omgaan maar ik gok dat daar met routine en voorspelbaarheid nog een hoop winst in te behalen valt.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Als ik toch eens een derde hond zocht... maar nee, twee is een mooi aantal.
Ik denk dat er wel snel mensen zich zullen melden. Zo op de filmpjes bezien kan het ook een lekker actieve hond zijn.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Gisteravond zijn we met de auto naar de plas geweest omdat ik nog niet echt met Nikki de straat durfde over te steken. In de auto deed ze het hartstikke goed, op het veld was het nog wat onwennig. Kevin had zijn camera meegenomen en heeft wat mooie plaatjes proberen te schieten.

In de auto, snoepjes!
Afbeelding

Afbeelding

Lekker rondstappen aan de lange lijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De anderen waren ook mee natuurlijk, grijze muis <3
Afbeelding

Woef!
Afbeelding

Gollumpje lekker spelen met de bal <3
Afbeelding

Afbeelding

Rani Bombari <3
Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag kwam mijn vriendin langs met haar Labradorreu, die viel ook in de smaak bij Nikki. We zijn met z'n allen gaan wandelen en vandaag durfde ik het wel aan om over straat met Nikki te gaan. Ze deed het onwijs goed! Ze werd alleen even lastig gevallen door een andere overenthousiaste Labrador, dat was wel vervelend. Maar Rani heeft hem goed weggejaagd. Trots op mijn roedeltje! :cheer:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oh ze klinkt zo leuk! :I:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Wat een super leuk hondje :I:
Gollum
Zeer actief

Het is wel een gek hondje hoor, ze knuffelt zo maf :LOL:
Ze duikt met haar kop tegen je aan en haar kont omhoog en maakt dan een soort halve koprol om half op haar rug te eindigen en wil dan op haar buikje gekriebeld worden :lol1:
Rani wil graag met Nikki spelen en andersom ook wel, alleen raakt Nikki dan wat overprikkelt en rent dan snel terug naar de bench. Ik ben eigenlijk anti-bench maar Nikki lijkt het nodig te hebben om zich te kunnen verstoppen. Op de een of andere manier zit ze nog in de vliegbench waarin ze naar NL kwam, ik had eerst alleen de onderkant onder de trap staan maar madame vond het nodig om de trap te gaan verdedigen tegen mijn honden dus ik heb de bovenkant erop gedaan met een doek eroverheen. Mijn sukkels laten zich nog wegjagen ook door die kontkrummel, ze is pittiger dan verwacht :lol1:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Haha, net als Elco als hij geknuffeld wil worden :D
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Wat een leuk hondje! Die moet toch wel snel haar eigen passende plekje vinden...

Super dat jullie haar opvangen, leuke foto's :)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

De kap met doek erover gaf geen verandering voor mijn honden, Nikki vond het nog steeds een goed idee om dat plekje te verdedigen en vond het ook nodig om daar te gaan piesen. We hebben vrij rigoreus de hele bench daar weggehaald, alles gewassen en Nikki een ander plekje gegeven zodat ze de boel niet meer zou terroriseren. Ze is dapperder dan gedacht, ze neemt het op tegen 3 grote honden en ze wint. Dag fluwelen handschoentjes :lol1:

Toch nog een beetje beschut tussen mijn bureau en de bar in, het is goedgekeurd:
Afbeelding

Afbeelding

Het wandelen buiten gaat ook al stukken beter, we kwamen vandaag wat mensen met hun honden tegen en ze liep tussen de grote honden alsof ze nooit anders had gedaan. Ze ging zelfs spelen met een van de reutjes en vond het ook nodig om even op hem te rijden :LOL:
Zo'n bangepoeperd is het dus niet :hmmm:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Haha, nog even en ze gaat helemaal los!!
Gollum
Zeer actief

sonj@ schreef:Haha, nog even en ze gaat helemaal los!!
haha ja die stinkerd staat gewoon vooraan hoor bij lekkere geuren uit de keuken :LOL:

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahahaha, ze komt helemaal los.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Niet te geloven hoe snel ze bij jullie thuis is, echt geweldig en nu al praatjes :lol1:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:Niet te geloven hoe snel ze bij jullie thuis is, echt geweldig en nu al praatjes :lol1:
Ik sta er ook een beetje van te kijken :lol1:
Ze is wel echt bang van kindergeluiden maar verder vind ik het reuze meevallen. Stiekum is het best een hittepetitje :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Qua uiterlijk vind ik haar een scheetje, maar qua karakter (pit en angst) lijkt ze me best bewerkelijk. Geen makkelijk plaatsbare hond in elk geval, dat is wel duidelijk.
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:Qua uiterlijk vind ik haar een scheetje, maar qua karakter (pit en angst) lijkt ze me best bewerkelijk. Geen makkelijk plaatsbare hond in elk geval, dat is wel duidelijk.
Het is een rare hond ja :LOL:
Het is ook even uitvogelen wat de beste benadering is, om Nikki duidelijk te maken wat ik van haar wil zonder haar bang te maken. Gollum vindt haar een beetje eng en durft niet naar haar eetplek te gaan wanneer Nikki daar staat bijvoorbeeld. Ik laat daarom overdag Nikki's tuigje aan in huis zodat ik haar voorzichtig kan sturen met het handvat, dat gaat goed. Het omdoen van het tuig lijkt ze wel eng te vinden, vanochtend stond ze enthousiast te kwispelen om uit te gaan maar zodra ik het tuig omdeed pieste ze zo op de grond.

Ik denk dat ze het best tot recht komt als enige hond in een huishouden. Gollum is heel zacht en laat zich overheersen, Mika moet Nikki niet in haar buurt hebben en gromt haar weg, Rani wil met haar spelen en dat vind Nikki weer eng en raakt overprikkelt.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:
Zamunda schreef:Qua uiterlijk vind ik haar een scheetje, maar qua karakter (pit en angst) lijkt ze me best bewerkelijk. Geen makkelijk plaatsbare hond in elk geval, dat is wel duidelijk.
Het is ook even uitvogelen wat de beste benadering is, om Nikki duidelijk te maken wat ik van haar wil zonder haar bang te maken. Gollum vindt haar een beetje eng en durft niet naar haar eetplek te gaan wanneer Nikki daar staat bijvoorbeeld. Ik laat daarom overdag Nikki's tuigje aan in huis zodat ik haar voorzichtig kan sturen met het handvat, dat gaat goed. Het omdoen van het tuig lijkt ze wel eng te vinden, vanochtend stond ze enthousiast te kwispelen om uit te gaan maar zodra ik het tuig omdeed pieste ze zo op de grond.

Ik denk dat ze het best tot recht komt als enige hond in een huishouden. Gollum is heel zacht en laat zich overheersen, Mika moet Nikki niet in haar buurt hebben en gromt haar weg, Rani wil met haar spelen en dat vind Nikki weer eng en raakt overprikkelt.
Och :( :ugh: .

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik ervan af gezien heb; dat was ik al maar met wat ik nu lees al helemaal. Qua angst heb ik mijn handen vol aan Willem en dat pittige (meer vanuit angst dan vanuit zekerheid) was met Lais vast niet goed gegaan. Voor Nikki vind ik het wel vreselijk sneu dat ze het leven hier nog steeds niet goed aankan.
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:
Gollum schreef:

Och :( :ugh: .

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik ervan af gezien heb; dat was ik al maar met wat ik nu lees al helemaal. Qua angst heb ik mijn handen vol aan Willem en dat pittige (meer vanuit angst dan vanuit zekerheid) was met Lais vast niet goed gegaan. Voor Nikki vind ik het wel vreselijk sneu dat ze het leven hier nog steeds niet goed aankan.
Daar moest ik ook nog aan denken, dat Nikki misschien niet goed was gegaan met Lais.
Voor Nikki is het natuurlijk wel het derde huis in korte tijd dus ik kan me voorstellen dat dat best moeilijk is. Als ik zie wat voor sprongen vooruit ze maakt in een paar dagen tijd denk ik dat er nog best verbetering in kan zitten. Nikki heeft een rustige en voorspelbare omgeving nodig, dan is het echt een heel leuk hondje. Het is geen hondje die je overal mee naartoe moet slepen zoals cursussen o.i.d.
Gollum
Zeer actief

Het wandelen gaat steeds beter! Staartje in de lucht en lekker meedoen!

Filmpje
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat ziet er vrolijk uit!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ingrid48
Zeer actief

wat een leuk filmpje! Ze doet dapper mee :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:wat een leuk filmpje! Ze doet dapper mee :ok:
Ze gaat met de dag vooruit, ze durfde ook al even bij Rani in de mand te liggen. Echt leuk om te zien :D

Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Een vriendin had een rode kong voor Nikki meegenomen, ik had er zelf al drie dus alle hondjes konden gisteravond weer aan de kong. Nikki vond het heel leuk! Toen de kongs leeg waren gingen Nikki en Rani gelijk wild spelen :lol1:
Nikki en Rani hebben elkaar wel gevonden, ze spelen op dezelfde manier, poten bijten en tikkertje spelen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Ik begin nu steeds meer te snappen waarom de eerste eigenaren Nikki een ADHD hondje vonden. Ze heeft inderdaad een wat onrustige drukke energie. Ze wil heel graag spelen en gek doen, ook met vreemde honden. Maar op een gegeven moment 'loopt ze over' en slaat de paniek toe, ze kan dan ineens heel erg om zich heen gaan happen naar alles. Toen ik haar even vasthield werd ze rustiger, we zijn daarna ook doorgelopen, weg van de prikkels. Ze herstelde zich daarna wel snel en heeft nog een paar rondjes gerend met Mika. Ik vond dat wel grappig, Mika wil verder niks van Nikki weten maar voor samen keihard rondjes rennen is ze wel te porren. Ik merk dat Nikki dat ook goed snapt en luistert naar wat Rani en Mika haar vertellen. Gollum is een zachtgekookt ei en ik merk dat Nikki dat ook erg goed doorheeft, die wil Gol wel uittesten door haar kop op Gollums nek te leggen. Bij Rani en Mika haalt ze dat echt niet in haar hoofd, toen Rani even haar tandjes liet zien omdat Nikki te ver ging bond ze gelijk in :ok:

Verder is Nikki echt een ontzettende knuffel, ze geniet ervan om zich op te rollen in je knieholte als je op de bank ligt. Wel makkelijk hoor, zo'n klein lijfje, ze past zelfs in mijn oksel :lol1: Contactliggen vind ze heerlijk, gelukkig mag dat wel bij Rani.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is gewoon een hondje dat zoekende is in wat er van haar verwacht wordt. Dat doordraaien bij overprikkeld zijn vind ik ook niet gek. Ik denk dat ze over een half jaar tot een jaar een geweldige hond is. Ze klinkt echt als zoekende, wat willen jullie, wat wil de wereld en hoe moet ik alles verwerken.
Mijn jongste (Fiji) begint ook te happen als ze overprikkeld of moe is. Alleen kiest zij dan voor mijn handen :F:
Gollum
Zeer actief

Machie schreef:Het is gewoon een hondje dat zoekende is in wat er van haar verwacht wordt. Dat doordraaien bij overprikkeld zijn vind ik ook niet gek. Ik denk dat ze over een half jaar tot een jaar een geweldige hond is. Ze klinkt echt als zoekende, wat willen jullie, wat wil de wereld en hoe moet ik alles verwerken.
Mijn jongste (Fiji) begint ook te happen als ze overprikkeld of moe is. Alleen kiest zij dan voor mijn handen :F:
Het is ook een heel leuk hondje, ik hoop dat ze echt een leuk baasje krijgt die haar de tijd geeft om overal aan te wennen.
Ingrid48
Zeer actief

Gollum schreef:Ik begin nu steeds meer te snappen waarom de eerste eigenaren Nikki een ADHD hondje vonden. Ze heeft inderdaad een wat onrustige drukke energie. Ze wil heel graag spelen en gek doen, ook met vreemde honden. Maar op een gegeven moment 'loopt ze over' en slaat de paniek toe, ze kan dan ineens heel erg om zich heen gaan happen naar alles. Toen ik haar even vasthield werd ze rustiger, we zijn daarna ook doorgelopen, weg van de prikkels. Ze herstelde zich daarna wel snel en heeft nog een paar rondjes gerend met Mika. Ik vond dat wel grappig, Mika wil verder niks van Nikki weten maar voor samen keihard rondjes rennen is ze wel te porren. Ik merk dat Nikki dat ook goed snapt en luistert naar wat Rani en Mika haar vertellen. Gollum is een zachtgekookt ei en ik merk dat Nikki dat ook erg goed doorheeft, die wil Gol wel uittesten door haar kop op Gollums nek te leggen. Bij Rani en Mika haalt ze dat echt niet in haar hoofd, toen Rani even haar tandjes liet zien omdat Nikki te ver ging bond ze gelijk in :ok:

Verder is Nikki echt een ontzettende knuffel, ze geniet ervan om zich op te rollen in je knieholte als je op de bank ligt. Wel makkelijk hoor, zo'n klein lijfje, ze past zelfs in mijn oksel :lol1: Contactliggen vind ze heerlijk, gelukkig mag dat wel bij Rani.
ik denk ook dat het klopt wat je zegt! Doordat haar vorige baasjes haar niet begrepen hebben ze (met alle goede bedoelingen!!) een gt ingeschakeld, zijn cursussen gaan doen en wat al niet meer, maar dit gaf juist steeds meer onrust en nog meer prikkels...

Ik ben net begonnen in een boekje waarin juist heel duidelijk wordt gezegd om zo min mogelijk met je hond te doen, zo min mogelijk prikkels opzoeken en laat ze zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben... best interessant :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik had inderdaad pas ook zo'n opvanger, Drako, een leuke bodeguero kruising. Twee jaar asiel achter de kiezen en hartstikke leuk en enthousiast. Maar daar moest ik echt niet langer dan een kwartiertje mee wandelen, die draaide dan helemaal door. Dat heb ik ook aan zijn nieuwe baasjes meegegeven. Alles rustig opbouwen, niet te lang wandelen etc. Hij is gelukkig helemaal op zijn plek terecht gekomen.
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:
Gollum schreef:Ik begin nu steeds meer te snappen waarom de eerste eigenaren Nikki een ADHD hondje vonden. Ze heeft inderdaad een wat onrustige drukke energie. Ze wil heel graag spelen en gek doen, ook met vreemde honden. Maar op een gegeven moment 'loopt ze over' en slaat de paniek toe, ze kan dan ineens heel erg om zich heen gaan happen naar alles. Toen ik haar even vasthield werd ze rustiger, we zijn daarna ook doorgelopen, weg van de prikkels. Ze herstelde zich daarna wel snel en heeft nog een paar rondjes gerend met Mika. Ik vond dat wel grappig, Mika wil verder niks van Nikki weten maar voor samen keihard rondjes rennen is ze wel te porren. Ik merk dat Nikki dat ook goed snapt en luistert naar wat Rani en Mika haar vertellen. Gollum is een zachtgekookt ei en ik merk dat Nikki dat ook erg goed doorheeft, die wil Gol wel uittesten door haar kop op Gollums nek te leggen. Bij Rani en Mika haalt ze dat echt niet in haar hoofd, toen Rani even haar tandjes liet zien omdat Nikki te ver ging bond ze gelijk in :ok:

ik denk ook dat het klopt wat je zegt! Doordat haar vorige baasjes haar niet begrepen hebben ze (met alle goede bedoelingen!!) een gt ingeschakeld, zijn cursussen gaan doen en wat al niet meer, maar dit gaf juist steeds meer onrust en nog meer prikkels...

Ik ben net begonnen in een boekje waarin juist heel duidelijk wordt gezegd om zo min mogelijk met je hond te doen, zo min mogelijk prikkels opzoeken en laat ze zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben... best interessant :wink:
Ik denk dat je een soort middenweg moet vinden, als ik het alleen aan Nikki had overgelaten zat ze nog steeds achterin de bench. Het was wel nodig om haar een beetje uit die comfortzone te halen en haar met de routine mee te laten doen. Ze heeft tot nu toe overdag steeds haar tuig omgehad zodat ik alleen voorzichtig haar hoef vast te klikken, om de stress van het tuigje omdoen te voorkomen. Eerst verstopte Nikki zich het liefst in een hoekje wanneer het wandeltijd was maar ik nam haar toch mee met een klein beetje dwang door iets te trekken aan de lijn. En inmiddels komt ze al uit zichzelf als het wandeltijd is en kwispelt er ook nog bij! Wat dat betreft leert ze echt heel snel, 2 of drie dagen hetzelfde doen en het is al een stuk veiliger allemaal.
We lopen steeds dezelfde rondjes, ik laat haar heel veel snuffelen en ondertussen voer ik haar steeds brokjes voor een fijn gevoel en om de angst te meten. Soms is ze echt te bang om brokjes aan te nemen, dan sluit ik het af met even vasthouden en aaien en gaan we weer naar huis. Thuis krijgt ze nog een kluifje en dan lekker uitrusten.

Vandaag moesten we even naar de dierenwinkel om het nieuwe tuigje te ruilen, we hadden alleen Nikki meegenomen om te passen. Ze vond het best spannend maar bleef wel snoepjes aannemen, zelfs toen er kleine kinderen langsliepen. Toen ik het staartje omlaag zag gaan heb ik de afstand wat vergroot en hebben we een omweg genomen naar het pashoekje. Daar hebben we het tuigje gepast (en omgelaten), daarna hebben we direct afgerekend en liepen we terug naar de auto. Ze deed het echt boven verwachting goed!
Wanneer je het rustig maar wel kordaat aanpakt met haar is er nog zoveel winst te behalen, dat kan echt wel goedkomen :cheer:
Ingrid48
Zeer actief

klinkt helemaal super, ze heeft bij jou een topplekje :E: :E:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”