Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv verdelen, hoe doen jullie dat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: kvv verdelen, hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tja, ik weet het nog niet. Tot een paar dagen geleden kregen ze hier 1 kilo per dag (en 1 maal brokken) en die kon ik mooi over alledrie de honden verdelen waarbij Mister het meest kreeg. Nu dus nog maar twee... Misschien dat ze tweemaal daags een halve krijgen met z'n tweeën en anders twee dagen met een rol doen.

Bellaatje schreef:Hoe hakken/verdelen jullie het bevroren vlees? Dat lukt mij niet zo makkelijk
Voor de honden heb ik dat nog niet hoeven doen (er ging gewoon een hele rol per keer doorheen) maar voor mijn kat snijd ik zo'n twintig (ja, 20!) plakjes van een bevroren rol. Ik haal dan 's ochtends een rol uit de vriezer en doe die in een bak in de koelkast. Afhankelijk van hoe vroeg/laat ik de gelegenheid heb om hem te snijden gaan er dan nog één of twee zakje omheen (hoe meer zakjes, hoe langer het keihard bevroren blijft). Ergens tussen halverwege de middag en begin van de avond ga ik dan snijden: de rol is dan echt nog wel bevroren, maar wel snijdbaar geworden. Ik snij met een goed stevig en scherp soort broodmes. De plakjes gaan in een zak en dan gelijk weer de vriezer in.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Voor in de ochtend ontdooi ik 1 bakje Smuldier. 1/3e naar Dalí, 2/3e naar Lucca.
's Avonds 2 bakjes, waarvan 1 1/3e naar Lucca en 2/3e bakje naar Dalí.

Als ze wat vet worden krijgen ze een paar keer 's avonds maar één bakje en als ze mager worden een bakje erbij, maar dat is zelden nodig.

Als ik andere merken gebruik maak ik eenzelfde verdeling, puur en alleen op gevoel.

Ik ben echt te lui om te gaan hakken en snijden en zagen in ieder geval :mrgreen: als ik een oneven hoeveelheid zou moeten voeren zou ik bepalen hoeveel ze per twee dagen of week ofzo nodig hebben en dan die hoeveelheid zo netjes mogelijk per portie verdelen.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

kvv verdelen, hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Leonie. »

Darf Eko kwam in blokjes van 365 gram (gemiddeld). Dan kreeg Lou 100 en een beetje en Millie 250 ofzo. En dan had ik meestal nog wat van het blokje over.

Ik heb gelezen dat ze sinds kort op 250 gram per blokje zijn overgestapt. Lou moet nog steeds afvallen en Millie is klaar met groeien dus kan minder gaan krijgen, dus het komt me prima uit. Als het te weinig is krijgen ze ergens op de dag een (extra) kluifje, of wat brokjes om te zoeken.

Hiervoor kregen ze Carnibest en die rol zaagde ik in tweeën als ie ietwat ontdooit was. De ene helft ging dan terug de vriezer in.
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik bestel bij natural paws 7-8 soorten van 1kg en laat dat door hun in porties snijden van 125 gram. Super makkelijk en scheelt mij dat vieze klusje.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb echt veel voor Malou over lees ik al :LOL:

Edit: oké, dankzij Zamunda voel ik me niet helemaal gestoord :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Om de dag een kilo worst ontdooien. S ochtends en s avonds dan ongeveer 250 gram.

Ik doe twee dagen met een rol dus. Na het ontdooien krijgt hij zijn eerste ochtend portie van 250 gram en gaat de rest de koelkast in..

Oh en ik heb samengestelde worsten met minimaal 4 diersoorten.Via Herby.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Shibby schreef:Ik heb echt veel voor Malou over lees ik al :LOL:

Ik doe het ook als ze nog pup zijn :LOL: Maar heb nu gewoon een hond die enorm veel vreet en het geluk dat de 2 anderen de restjes kunnen eten als het nodig is.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik denk dat iemand hier beledigd zou zijn als ik een stuk van zijn rol weer in de koelkast zou leggen. :LOL:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam krijgt 250gram per dag. Ik heb vaak kilo worsten. Die haal ik 's avonds uit de vriezer, even enigszins licht ontdooien, dan in vieren verdelen. Twee ervan terug in vriezer, 2 in koelkast, zodat ik 2 dagen vooruit kan. De andere 2 dagen krijgt hij dan weer een ander dier-soort etc. Liefst heb ik 500grams worsten.
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik pak een bakje smuldier, en daar moet Saar 3 dagen mee doen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat doen jullie moeilijk met kleine porties. :mrgreen:
Ik ontdooi in één keer een aantal bakjes tegelijk, vlei de ontdooide smurrie teder in een grote tupperware-bewaardoos (die gepromoveerd is tot Speciale Honden-Voer-Doos) en bewaar het onder in de koelkast (binnen drie dagen is dat op). De kvv wordt overigens aangevuld met tafelrestjes.
Wanneer de bodem van de doos in zicht komt, haal ik weer wat bevroren zooi uit de vriezer en herhaal de procedure.

Ik weeg overigens niets af maar voer op het oog. Vind ik ze te mollig worden, krijgen ze een week lang de helft.
Afbeelding
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

lieke schreef:Wat doen jullie moeilijk met kleine porties. :mrgreen:
Ik ontdooi in één keer een aantal bakjes tegelijk, vlei de ontdooide smurrie teder in een grote tupperware-bewaardoos (die gepromoveerd is tot Speciale Honden-Voer-Doos) en bewaar het onder in de koelkast (binnen drie dagen is dat op). De kvv wordt overigens aangevuld met tafelrestjes.
Wanneer de bodem van de doos in zicht komt, haal ik weer wat bevroren zooi uit de vriezer en herhaal de procedure.

Ik weeg overigens niets af maar voer op het oog. Vind ik ze te mollig worden, krijgen ze een week lang de helft.
Bovenstaande, behalve dat van de helft. Toen we nog meer honden hadden, ontdooiden we 2 rollen tegelijk, nu doen we er 1. Die verdeel ik over 2 of 3 maaltijden, dan eventueel aangevuld met brokken, tafelrestjes, groente etc. De baas voert op het oog meer dan ik, dus daarmee kwam het gemiddeld prima uit.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

lieke schreef:Ik weeg overigens niets af maar voer op het oog. Vind ik ze te mollig worden, krijgen ze een week lang de helft.
Ik weeg ook niets af hoor, veel teveel werk :LOL:

Ik heb nu een logeetje met de opmerking "40-45 gram voer per dag", uh oke ongeveer 2 handjes dus :mrgreen:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ken iemand die zweert bij de decoupeerzaag :mrgreen: , die zaagt de bevroren kiloverpakkingen in reepjes en bewaart die dan in de vriezer. Dag van te voren een zakje eruit om te ontdooien.
TessaThomas schreef:Het ligt er aan welk merk ik voer. Tay eet tussen de 1200 en 1500 gram per dag. Smuldier krijgt hij dus gewoon meerdere pakjes, grootverpakking tammenga ook, maar bij merken met kilo verpakking laat ik er 2 ontdooien en soms krijgt hij die halve kilo de volgende dag, anders krijgt Winni of Tessa het.

Meerdere honden is dus wel makkelijker :LOL: Of een hond die gewoon veel eet.
Ik zat al met verbazing alle reacties te lezen met de hoeveelheden, zó weinig :80: . Dico kreeg een kilo per dag + wat brokken en bleef nog mager. Dat is dan ook de reden dat ik nu brok geef met regelmatig KVV voor het lekkere.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

dre schreef:
lieke schreef:Ik weeg overigens niets af maar voer op het oog. Vind ik ze te mollig worden, krijgen ze een week lang de helft.
Ik weeg ook niets af hoor, veel teveel werk :LOL:

Ik heb nu een logeetje met de opmerking "40-45 gram voer per dag", uh oke ongeveer 2 handjes dus :mrgreen:
ik heb werkelijk nog nooit in grammen naar voer gekeken, ook niet met de kruimel van 9 kilo. en toch honden die keurig op gewicht zijn/waren.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Toen Xavi nog barf kreeg stond ik regelmatig te hakken en te zagen. Ik vind dat vreselijk klote werk. :mrgreen:
Hij krijgt nu kvv. 1 rol is 500 gram. Hij krijg elke dag 1 rol plus een zakje spiervlees van ongeveer 250 gram(dat portioneer in dus nog wel, heel veel in 1 keer) of hij krijgt 2 rollen van 500 gram.
Zo nu en dan krijgt hij 1 kg pens of een 1 kg mix rol (3 dierssorten in 1).
En soms een eendkarkas of zo.

Ik let er op dat ie wel genoeg krijgt maar voer verder op het oog. Hij doet t hier prima op qua gewicht.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hippo schreef:Ik ken iemand die zweert bij de decoupeerzaag :mrgreen: , die zaagt de bevroren kiloverpakkingen in reepjes en bewaart die dan in de vriezer. Dag van te voren een zakje eruit om te ontdooien.
TessaThomas schreef:Het ligt er aan welk merk ik voer. Tay eet tussen de 1200 en 1500 gram per dag. Smuldier krijgt hij dus gewoon meerdere pakjes, grootverpakking tammenga ook, maar bij merken met kilo verpakking laat ik er 2 ontdooien en soms krijgt hij die halve kilo de volgende dag, anders krijgt Winni of Tessa het.

Ik zat al met verbazing alle reacties te lezen met de hoeveelheden, zó weinig :80: . Dico kreeg een kilo per dag + wat brokken en bleef nog mager. Dat is dan ook de reden dat ik nu brok geef met regelmatig KVV voor het lekkere.
Ik geef 1.5 kg per dag verdeeld over 2 honden. Weeg niets af maar Xygan krijgt rond de 800-900 gram denk ik en Xavi rond de 600-700 gram.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hippo schreef:Ik ken iemand die zweert bij de decoupeerzaag :mrgreen: , die zaagt de bevroren kiloverpakkingen in reepjes en bewaart die dan in de vriezer. Dag van te voren een zakje eruit om te ontdooien.

Ik ben ook verbaasd hoor. Maar Tay mag absoluut geen brok,dus die moet het met alleen kvv/barf. Winni heb ik idd op brok gezet met kvv erbij, ook die moest veel eten, die verbruikt bizar veel. Ook qua brok moet ze veel eten. Tessa zat ook ruim boven het gemiddelde met kvv maar ook met brok, tot ze gecastreerd werd. En zelfs nu eet die ongeveer de aanbevolen hoeveelheid of net wat meer.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

2 Bakjes Smuldier op een dag uit de vriezer halen. Sofi krijgt 200 gram, Izzy de rest :) (En dan tussendoor tafelrestjes en soms brokken als ik het weer vergeten ben te ontdooien).
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb rollen 450gr en daar doe ik twee dagen mee.
Bros krijgt iets minder dan Yorgos.
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Ik haal hier 4 kilo uit de vriezer. Wat over is, bewaar ik in een afgesloten bak in de koelkast en gaat de volgende dag op. Je kan het nog prima 2 of 3 dagen in de koelkast bewaren.
Ik weeg alles af. Is niet zoveel werk hoor.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar ik vind t afwegen niet zo spannend... de een krijgt wat meer dan de ander. Wordt een van de 2 te dik/te mager dan wordt de verdeling aangepast. Overigens krijgen ze naast hun kvv een paar keer per week een eigengemaakte groenteprutje erbij, eens per week een energiepapje en in t weekend BARF. Eventuele restjes (eten) van mij gaan ook naar de honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Komt me zo bekend voor, tot de kleur diepvrieszakjes aan toe :F:
Kiloworsten gevierendeeld voor Kaiou en dan smaak om smaak in de vriezer zodat hij steeds iets anders eet.

Afbeelding
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik had eerst altijd van die rollen van een kilo voor de kleintjes. Nu krijgen ze met z'n 3en 's ochtends een bakje Smuldier en 's avonds een bakje. Niet meer delen, heerlijk. :D
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

als ze kvv krijgen is het heel gemakkelijk hier, ik geef aan nisha Duck omdat dit mager is en het verdeelt in 100 gram schijven en krijgt ze 3 plakken per maaltijd met daaronder princesbonen

mila krijgt rodi, pakje van 4 schijven van 100 gram, dus 400 gram per maaltijd

hoef dus niet te snijden of af te wegen, rollen ook al gegeven hoor, maar wat een vettig gedoe allemaal, beetje laten ontdooien, dan snijden en dikwijls kloppen de verhoudingen dan nog niet, aanrecht dat helemaal vol hangt dus ik hou het lekker bij men 100 gram schijven
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Gewoon niet, ik kwak een rol in een bak die ik in de koelkast zet, en daar eten ze met zijn 3en twee dagen van :)
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Shibby
Zeer actief

Kaiou schreef:Komt me zo bekend voor, tot de kleur diepvrieszakjes aan toe :F:
Kiloworsten gevierendeeld voor Kaiou en dan smaak om smaak in de vriezer zodat hij steeds iets anders eet.

Afbeelding
:cheer: :cheer:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Grappig hoe verschillend het is. Ik lees toch meerdere malen dat het zo'n gedoe is, terwijl ik dat zelf echt niet zo zie.

Worsten op het aanrecht een half uurtje laten ontdooien. Hoeveelheid zakjes pakken en klaarleggen naast de weegschaal en hakken maar. Ik was gister nog geen half uur bezig om 37 porties te maken. En de blijheid als je een stuk afhakt en vervolgens precies het juiste gewicht hebt gepakt. Ik kan daar zó van genieten :LOL:
Na afloop even met wat Dettol over het aanrecht en alles is weer fris en fruitig. :cheer:

Edit: eerder schreef ik ook nog op een stukje tape de diersoort en plakte dat op het zakje, maar dat is me dan wel teveel gedoe. Nu maak ik gewoon weekzakken en pleur daar de verschillende diersoorten in. Nu weet ik alleen dus niet meer of ze vandaag Haas of hert heeft gegeten, maar daar kan ik wel mee leven. :mrgreen:
Afbeelding
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

als ik thuis ben eten ze 1.5 kilo samen liz 1 kilo dips 500 gram dus gingen er de ene dag 2 de andere 1 rol uit.

nu zijn we al 2 weken aan t logeren en gaan er hier zon 3 hele dozen smuldier op een dag doorheen haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Shibby schreef:Ik heb echt veel voor Malou over lees ik al :LOL:

Hm, bedankt voor deze twijfelachtige eer :hmmm: :Q: .

Tsja, die rotkat moet speciaal vlees (met pancreas erin verwerkt) dus dat is alleen voor haar en ze krijgt een kilo niet in twee dagen op :Q: . Daarnaast ben ik dan weer te zuinig om kleinere verpakkingen te kopen (weet niet eens of dat in die smaak verkrijgbaar is trouwens) :engel: .

Met de honden was het voorheen wel heel fijn dat ik ze gewoon iedere dag een andere smaak kon geven zonder gedoe, gewoon elke dag een hele rol van een kilo. Ik vind het wel heel mooi hoe je Maloutje elke dag een andere smaak voert maar ik denk wel dat ik mijn tweetal nu maar gewoon twee dagen van dezelfde rol laat eten. Ze vinden het sowieso lekker en het scheelt mij een hoop gedoe als ik niet elke rol weer voor de helft hoef in te vriezen.

Afwegen heb ik nooit gedaan trouwens, ik verdeel altijd gewoon een beetje op het oog.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”