Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.
kloesje schreef:Als ze niet loops is, dan is ze ook altijd hier welkom
Hier bos en weiland genoeg waar ze los kan lopen en gezien ik Kiwi een beetje ken, verwacht ik dat loslopen geen probleem word
Onwijs bedankt voor het aanbod!
Ik ben alleen aan het twijfelen geslagen Sentimentele doos als ik ben (zal wel ongesteld moeten worden ofzo) zit ik vakantiefoto's van vorig jaar te bladeren en denk ik: "Kiwi hoort er toch ook gewoon bij!"
Mn eerste 3000m bergje, Kiwi staat me hier al een half uur op te wachten tot ik hijgend als een oude merrie mn karkas de berg op sleur.
Ik ga ff mn duitse collega vragen om de berghutten voor me op te bellen, om ff te checken of ik met 2 honden kan komen. Laat ik voor de verandering eens een vakantie voorbereiden
Tamara81 schreef:Die foto van jouw avontuur met Kiwi
Als ik jou was zou ik haar meenemen. Wanneer er ergens één hond welkom is, dan kan twee toch zeker ook wel?
Mijn tactiek vorig jaar was om gewoon aan te komen zetten. Als je om 5 uur voor de deur van een berghut staat na een tocht van 7 uur lopen, gaan ze je niet terug sturen
Maar goed, helemaal lekker voelt dat niet.
Hondenvoer is wel echt een dingetje. Ik ben zomaar 7 dagen bij de auto weg en dat zou 4kg hondenvoer op mn rug betekenen, samen met mn bagage loop ik met 15kg en dat voelt te zwaar. Maar misschien moet ik dit jaar gewoon bij een berghut een tientje op de bar leggen en vragen hoeveel brood ik daarvan kan kopen en na het eten de restjes bedelen. Een paar dagen eenzijdig eten krijgen ze niets van.
K9natural bijvoorbeeld. Moet je water toevoegen, hebben ze soort kvv. Niet heel goedkoop, maar van 1 kilo maak je iets van 4 of 5 kilo voer, meen ik. Dus dan valt de hoeveelheid gewicht die je mee moet sjouwen heel erg mee
Fotogravinnetje schreef:K9natural bijvoorbeeld. Moet je water toevoegen, hebben ze soort kvv. Niet heel goedkoop, maar van 1 kilo maak je iets van 4 of 5 kilo voer, meen ik. Dus dan valt de hoeveelheid gewicht die je mee moet sjouwen heel erg mee
Zeg maar gerust echt superduur Ze hebben de adviesprijzen omhoog gegooid afgelopen jaar, voor 3,6 kilo betaal je nu 150 euro. Nou, het is een heel mooi product maar ik vind het wel erg ruim in prijs.
Fotogravinnetje schreef:K9natural bijvoorbeeld. Moet je water toevoegen, hebben ze soort kvv. Niet heel goedkoop, maar van 1 kilo maak je iets van 4 of 5 kilo voer, meen ik. Dus dan valt de hoeveelheid gewicht die je mee moet sjouwen heel erg mee
Zeg maar gerust echt superduur Ze hebben de adviesprijzen omhoog gegooid afgelopen jaar, voor 3,6 kilo betaal je nu 150 euro. Nou, het is een heel mooi product maar ik vind het wel erg ruim in prijs.
Voor dat bedrag eten mijn honden liever a la carte
Ik snap ook heel goed dat je beide honden mee wilt nemen, dat zou ik zelf ook hebben
Je zou ze inderdaad aan een tuigje met rugzakje kunnen laten wennen, zodat ze hun eigen eten mee kunnen nemen.
En anders brood, eieren en bijvoorbeeld wat rauwe kip, kom je ook een heel eind.
Rugtaske he ik ook wel aan gedacht, maar de hele dag wandelen met zoveel hoogte verschil is al zo belastend, ik vind t niet lekker voelen om dan nog een rugtas te laten dragen. Ik denk dat ze veel liever gewoon lekker vrij bewegen zonder gewicht.
Ik ook natuurlijk, maar goed t is mijn idee
Welk land wordt het? En de route weet je neem ik aan? Ik zou geloof ik kijken of er mogelijkheden zijn om inderdaad bij te voeren met wat er beschikbaar is. Dus de helft van hun voer meenemen en de andere helft ter plekke regelen. En inderdaad, van een paar dagen een beetje eenzijdig gaan ze niet dood.
Je kunt als je de route van tevoren al hebt bepaald ook de dagportie voer met de post naar de respectievelijke hutten versturen misschien?
15 kilo bepakking vind ik op zich best te doen voor een aantal dagen als je daar van tevoren al aan gewoon bent geraakt. Je zal niet heel veel op 3.000 meter hoogte lopen toch, zo veel bergen van die hoogte zijn er toch ook weer niet in Oostenrijk, of ik moet er erg naast zitten.
Ik zou er indien het mogelijk is ook gewoon 2 meenemen, als dat in de hutten toegestaan is. Je gaat alleen nog wel in het huttenseizoen in plaats van erna, zoals ik een aantal keer gedaan heb met een groep met meerdere honden. Buiten het seizoen is de kans groter dat je met 1 of meer honden welkom ben dan tijdens het seizoen.
Het is wel een tochtje met veel hoogtemeters. Oostenrijk zit vol met bergen boven de 3000 hoor Vooral Tirol en Salzburg. In mijn route zitten er 2. Afgelopen zomer liep ik te zwaar dus dat ga ik deze zomer anders doen.
Ik weet eigenlijk niet of je ook post naar hutten kan sturen. Sommigen worden bevoorraad met helikopters, andere met een materialenbaantje. Maar ik ga ze gewoon met de pot laten mee eten en voor de helft voer meenemen, zoals Sooof zegt. Dat zijn ze thuis ook gewend.
Paisley schreef:Het is wel een tochtje met veel hoogtemeters. Oostenrijk zit vol met bergen boven de 3000 hoor Vooral Tirol en Salzburg. In mijn route zitten er 2. Afgelopen zomer liep ik te zwaar dus dat ga ik deze zomer anders doen.
Ik weet eigenlijk niet of je ook post naar hutten kan sturen. Sommigen worden bevoorraad met helikopters, andere met een materialenbaantje. Maar ik ga ze gewoon met de pot laten mee eten en voor de helft voer meenemen, zoals Sooof zegt. Dat zijn ze thuis ook gewend.
Ik ben pas 10x met de honden in Oostenrijk geweest en heb in de regio rondom Kaprun, Zell am See, Grossglockner, Rauris, Weissee en meer gebieden daar al heel wat bergen en hutten gezien, maar toch bedankt voor je uitleg.
Je hebt overigens gelijk dat er best een aantal bergen boven de 3.000 meter zinn daar, alleen zal het aantal waar je veilig met je hond boven die hoogte kunt lopen heel wat lager liggsn.
Nou minder gewicht helpt alvast
Ik weet niet waarom je zo nurks doet over mijn "uitleg", ik was me vooral aan het afvragen of er post bij hutten komt maar als jij daar ervaring in hebt dan hoor ik t graag.
Paisley schreef:Nou minder gewicht helpt alvast
Ik weet niet waarom je zo nurks doet over mijn "uitleg", ik was me vooral aan het afvragen of er post bij hutten komt maar als jij daar ervaring in hebt dan hoor ik t graag.
Ik doe helemaal niet nurks hoor, maar goed. Je leek me alleen nogal de les te lezen in je post en aangezien ik geen leerling van je ben reageerde ik daar nog even op.
Ik neem aan dat er op de 1 of andere manier wel post bij de berghutten bezorgd zal worden, voorraden kunnen er immers ook wel gebracht worden, al dan niet per helicopter en afhankelijk van de bereikbaarheid van de hut met gemotoriseerde voertuigen. En anders is er ongetwijfeld een postbus waar de beheerder van de hut geregeld komt om post op te halen als hij zelf voorraden inslaat. Maar ik weet dat niet zeker aangezien ik zelf nog nooit post verstuurd heb naar een berghut. Kan het eventueel wel eens informeren bij iemand die daar woont en het wellicht wel weet.
ik verwacht niet dat dat mogelijk is eigenlijk. Bevoorraden is al lastig genoeg en zal vermoedelijk ook op gewicht gaan. Post zal in een postvak komen en evt met de bevoorrading meegaan, maar dat is niet iedere dag natuurlijk. het kan zijn dat het voor sommige hutten kan, maar voor genoeg hutten wss niet.
Je zal sowieso iedere hut van te voren moeten boeken en aangeven dat je met honden wilt komen. Niet in iedere hut zijn honden toegestaan, of maar beperkt. Als er al iemand anders geboekt heeft met honden en de hondenplekken zijn vol, dan kan het zijn dat je dus pech hebt.
Jeannettebo schreef:
Je zal sowieso iedere hut van te voren moeten boeken en aangeven dat je met honden wilt komen. Niet in iedere hut zijn honden toegestaan, of maar beperkt. Als er al iemand anders geboekt heeft met honden en de hondenplekken zijn vol, dan kan het zijn dat je dus pech hebt.
Ja ik weet t, ga van te voren nog wel bellen maar heb ook een tent mee, dus mochten ze niet naar binnen mogen dan heb ik plan B.
Ik ben niet goed in plannen, al helemaal niet tijdens een vakantie, dus ik boek niets vooraf. De hutten die ik bezoek staan wel bekend als heel rustig, ook in hoogseizoen.