toots schreef:Tja ik ben wel eens met spoed naar de da gereden dat ik mijn geld en pinpas was vergeten. Een da heeft de plicht een dier te helpen, nou koos ik ervoor om vanuit huis het geld over te maken of later die dag te komen brengen. Maar als het alleen om de centen draaid dan is de beroepskeuze wellicht verkeerd.
Ik denk toch dat ik heel blij ben met onze da die 24 uur per dag bereikbaar is een vast tarief hanteerd voor consulten en waarbij de klant kan kiezen voor direct per contant of pin te betalen maar waar dus ook een factuur mogelijk is. In gevallen van spoed doen ze automatisch factureren.
Een da die klaarblijkelijk alleen maar zit om de zakken te vullen zal ons iig niet meer zien.
Wij hebben altijd wel gewoon kunnen betalen in 1 x maar je weet nooit wat er gebeurd. En een dier heeft dan toch zorg nodig. Als iemand echt niet kan betalen in 1 keer maar ook het dier niet weg zou doen dan moet er toch ergens geld vandaan komen, of de dienst moet verleend worden en de mogelijkheid geboden worden om in termijnen te betalen. Een dier laten lijden is nooit een optie.
Nee, de verantwoording neerleggen bij een ondernemer is lekker.
Ik mag aannemen dat dierenartsen heel graag een dier in nood willen helpen en dat dit de reden is waarom ze voor dit beroep hebben gekozen. Maar ze zijn ook ondernemer. Met heel veel vaste lasten zoals de kosten van de praktijk(ruimte), personeelslasten, voorraden (en ja, medicijnen een medische apparatuur kost hen ook een boel geld). En gek genoeg zullen ze ook wel willen eten.
En dan moeten ze maar iedereen helpen die bij hen op de stoep staat met een huilverhaal? Met het risico dat ze hun geld, ondanks mooie beloftes, never nooit zullen krijgen.
Dat ze hun vaste klanten wel eens op afbetaling helpen, soit. Die kennen ze.
Maar een vreemde die ineens langs komt en vaak ook nog met dieren die al langer ziek zijn en die al veel eerder geholpen zouden moeten zijn maar ja, daar is geen geld voor en dan kan de dierenarts het probleem van een ander oplossen, tja, dan kan ik me voorstellen dat je na 99x er te zijn ingetrapt, vriendelijk zegt dat ze maar een deurtje verder moeten gaan.
't Is ook niet voor niks dat er bij alle dierenartsen waar ik ben geweest, een bordje hangt 'contante betaling of per pin'. Die mensen hebben echt wel leergeld betaald, hoor.