Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fonds voor kosten operatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Fonds voor kosten operatie?

Ongelezen bericht door crutz »

Neeltje schreef:
crutz schreef:Sorry maar voor 500€ valt er toch wel een regeling te treffen met de betreffende dierenarts?
Denk alleen maar als de dierenarts je kent, dus ligt eraan hoe vaak je er bent geweest, te vaak kunnen ze fluiten naar het geld.

Pas begrepen dat er ook dierenartsen samenwerken met bv Famed voor betalingsregelingen waardoor de kans op betaling hoger ligt.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Even een tipje:

Ik hoop dat ze het geld bij elkaar krijgt maar pas wel op want als zij een bijstandsuitkering heeft, wordt dit gezien als inkomen.
Het kan zijn dat ze dan flink gekort wordt.
Ben daar voorzichtig in.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Kippenvel Habibi. Mooi geschreven. Manu was van mijn ex maar ik heb hem vrijwel letterlijk ontvoerd terwijl ik geen huis had, weer bij mijn ouders in huis moest met een hondenhatende vader. Dankzij hem is het allemaal zo meegevallen ondanks de stress die ik er met hem bijnam.
Ik weet heel zeker dat hij nu anders via marktplaats herplaatst was geweest.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers die het ook erg veroordelend vinden. Mensen veranderen, situaties veranderen en soms kan 500 euro een onoverkomelijk bedrag zijn.
Verzekeren is ook niet altijd een optie. Ik heb Maggie bijvoorbeeld als ruim 6-jarige hond uit Roemenië geadopteerd. Zij werd door haar leeftijd niet eens geaccepteerd. Ik heb een goede baan en altijd een spaarrekening voor de dieren achter de hand. Maar in anderhalf jaar tijd moest ik eerst 2500 euro ophoesten voor Bonnie's operatie en nierfalen (wat ze ook niet heeft overleefd), vervolgens moest Bonnie een zeer dringende gebitssanering ondergaan à 550 euro, een maand later kreeg Abby een gesloten baarmoederontsteking en moest met spoed worden geopereerd: € 900 en toen brak Maggie haar poot wat resulteerde in allerhande behandelingen en een brace op maat en was ik weer € 1500 kwijt.
De orthopeed adviseerde een ingewikkelde operatie die minstens € 2000 zou kosten maar waarschijnlijk dichter tegen de € 3000 zou komen.

Mijn dieren-spaarrekening was op dat moment echt finaal leeg. Ik heb nog wel een 'gewone' spaarrekening maar als ik die zou gaan plunderen, dan is het eind zoek. Daar betaal ik ook de schoolopleiding van mijn zoon van. Moet ik tegen hem zeggen 'schat, dit jaar kun je niet naar school want Maggie moet geopereerd worden?'
En als mijn wasmachine kapot gaat? Maar naar de Rijn gaan om op de ouderwetse manier op de keien mijn was te doen? Of mijn huis verkopen en gezellig met de hele beestenboel en zoonlief naar het Leger des Heils gaan? :roll:
Dus dan zou ik Maggie maar moeten herplaatsen? Alsof iemand een tien-jarige manke vuilnisbak met een half gebit zou willen hebben. :piew:

Nee dus, ik kies dan de pragmatische weg. Die uiteraard niet zo nobel is als je hele hebben en houwen op te offeren voor de dieren maar dan hebben die dieren zich toch maar te schikken.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Jeetje, heftig Habibi.

Ik heb nu ook even niks. Door allerlei omstandigheden. Financieel gezien waren de hondjes voor mij geen geniale beslissing. Maar ik geef ze in principe alles wat ze nodig hebben en ik heb ze verzekerd (al moet je tegenwoordig toch bijbetalen, dus nog steeds een risico). Mijn hondjes zijn reuze gelukkig, net als ik zelf. Dan moet ik maar wat lenen als ze iets ernstigs zouden krijgen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Verzekeren is geen optie als je IPO doet. Dus niets verzekerd. Weet wat t is als je na 10 haar huwelijk ineens alleen alles moet doen, incl onderdak zien te vinden. En ja er zijn dagen geweest dat de honden meer en beter aten dan ik.. dat zal me een zorg zijn dat was t enige wat ik nog had waar ik plezier aan en mee had. Geen haar op mn hoofd dat ze weg gingen dan maar leven op wat (oude) boterhammen. Ik snap werkelijk niet dat je zoiets maar uberhaupt durft ze zeggen ... blijkbaar nooit in zo'n situatie gezeten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

crutz schreef:Sorry maar voor 500€ valt er toch wel een regeling te treffen met de betreffende dierenarts?

Dit was ook mijn gedachte.
Bij onze da was het vanaf begin mogelijk, bij ond niet nodig maar kwam zo uit omdat de kat waarmee we voor het eerst kwa,en ingeslapen moest worden en hun vonden dat we genoeg aan ons hoofd hadden kregen we pas na 3 maanden de rekening en daar stond onder dat we bedrag in geheel konden overmaken of contact konden opnemen voor een regeling. Ik denk dat elke goede da dit hoort te doen.
Ik zou dat dus eerst proberen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sorry, maar hoezo met je dierenarts? Daar heb je je sociale netwerk toch voor, en niet een vreemde?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Sorry, maar hoezo met je dierenarts? Daar heb je je sociale netwerk toch voor, en niet een vreemde?

Omdat de dierenarts de operatie uitvoerd.
En het zou niet zoveel uit moeten maken of hij of zij het geld in 1 x of in 10 x krijgt.
Een sociaal netwerk is leuk. Maar ik zou Dys biet aan iemand vragen of die me even 500 euro kan lenen. Ik heb het nooit nodig gehad. Maar kan me best indenken dat dat een beetje een hoge drempel is.

Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Kells schreef:
Mary schreef:Even een tipje:

Ik hoop dat ze het geld bij elkaar krijgt maar pas wel op want als zij een bijstandsuitkering heeft, wordt dit gezien als inkomen.
Het kan zijn dat ze dan flink gekort wordt.
Ben daar voorzichtig in.
Want de gemeente heeft daar zicht op? :denken:
Als de gemeente om een financieel overzicht vraagt wel.
Gewoon niet iets op je rekening laten storten.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

toots schreef:
Anne&Taar schreef:

En het zou niet zoveel uit moeten maken of hij of zij het geld in 1 x of in 10 x krijgt.
Een sociaal netwerk is leuk. Maar ik zou Dys biet aan iemand vragen of die me even 500 euro kan lenen. Ik heb het nooit nodig gehad. Maar kan me best indenken dat dat een beetje een hoge drempel is.
Oké, dan krijgt je vriend van al zijn klanten het factuurbedrag in stukjes van 1/1000 uitbetaald, duurt het gewoon 1000 maanden voor de rekening is betaald. Maakt niet uit toch?

Ik vraag liever financiële hulp van familie of vrienden, dan van een vreemde die zijn werk gewoon doet.
Anne&Taar
Zeer actief

toots schreef:
Anne&Taar schreef:

Dat is echt onzin. En dierenarts heeft met zo goed rekeningen en salaris te betalen. En dat kan niet een paar dagen later omdat nu net in die tijd en hoop mensen op de pof zouden willen betalen. Een dierenarts is geen credietbank voor een goedkope (lees: gratis) lening. Ontzettend vreemd dat dit altijd de enige professie is waar dat van wordt verwacht. Of staan mensen ook bij de bekende buurtsuper in de rij voor gratis brood als t geld op is?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Leonie. schreef:Jeetje, heftig Habibi.

Ik heb nu ook even niks. Door allerlei omstandigheden. Financieel gezien waren de hondjes voor mij geen geniale beslissing. Maar ik geef ze in principe alles wat ze nodig hebben en ik heb ze verzekerd (al moet je tegenwoordig toch bijbetalen, dus nog steeds een risico). Mijn hondjes zijn reuze gelukkig, net als ik zelf. Dan moet ik maar wat lenen als ze iets ernstigs zouden krijgen.
Voor mij ook niet, hoewel het inmiddels prima gaat heb ik ook een tijdje met niks gezeten (op bijstandsniveau). Ik heb nooit getwijfeld om ze weg te doen, ik at nog liever 4 dagen in de week tomatensoep uit blik :D En ja, als er eentje wat had gebroken of anders voor veel kosten had gezorgd, had ik wel even moeten zweten om het bij elkaar te krijgen. Maar dat zien we dan wel weer hoor.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Een dierenarts verleent zorg aan dieren. Waarbij de zorg voor dieren voorop moet staan.
Dat betekend niet dat er geen geld verdient mag worden. Alleen of dat in 1 of in 5 of 10 keer is zou niet zo,n punt moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 30 mei 2017 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Anne&Taar schreef:
toots schreef:
Anne&Taar schreef:

Dat is echt onzin. En dierenarts heeft met zo goed rekeningen en salaris te betalen. En dat kan niet een paar dagen later omdat nu net in die tijd en hoop mensen op de pof zouden willen betalen. Een dierenarts is geen credietbank voor een goedkope (lees: gratis) lening. Ontzettend vreemd dat dit altijd de enige professie is waar dat van wordt verwacht. Of staan mensen ook bij de bekende buurtsuper in de rij voor gratis brood als t geld op is?
Ik vind dat ook altijd erg bijzonder, voor dierenartsen moet dat maar normaal zijn.
Anne&Taar
Zeer actief

Ik vind dat ook altijd erg bijzonder, voor dierenartsen moet dat maar normaal zijn.[/quote]

Ik ben ronduit in shock dat de drempel voor lenen bij familie hoger ligt dan die van een dierenarts. :80:
Ik weet niet of dat nu meer over t netwerk dan de dierenarts zegt... :eek:
Anne&Taar
Zeer actief

toots schreef:Een dierenarts verleent zorg aan dieren. Waarbij de zorg voor dieren voorop moet staan.
Dat betekend niet dat er geen geld verdient mag worden. Alleen of dat in 1 of in 5 of 10 keer is zou niet zo,n punt moeten zijn.
Wat een grapjas jij... met die houding had je aan mij een slechte gehad.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik vind dat ook altijd erg bijzonder, voor dierenartsen moet dat maar normaal zijn.
Ik ben ronduit in shock dat de drempel voor lenen bij familie hoger ligt dan die van een dierenarts. :80:
Ik weet niet of dat nu meer over t netwerk dan de dierenarts zegt... :eek:[/quote]

Ik denk dat dat per persoon kan verschillen.
De dierenarts zit er in de eerste plaats voor de dieren.
In principe hebben ze nog altijd de plicht om een dier in nood te helpen.
Dit hoeft niet gratis en als een dier een eigenaar heeft betaald die de rekening.
Echter ben ik van mening dat een da een dier geen zorg zou mogen ontzeggen en dat hij of zij open zou moeten staan voor een regeling.
Lenen bij vrienden of familie is leuk hoor maar er zijn ook mensen die hun sores niet willen bespreken in de vriendenkring. De dierenarts daar ga je in principe gewoon een contract mee aan. Net als dat je bij veel bedrijven achteraf kunt betalen. En ja zelfs mijn vriend krijgt regelmatig in gedeeltes betaald. Maar in zijn beroep is dat nou eenmaal logisch. Het is niet zo dat een da niks kan doen als de betaling uit blijft.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
toots schreef:Een dierenarts verleent zorg aan dieren. Waarbij de zorg voor dieren voorop moet staan.
Wat een grapjas jij... met die houding had je aan mij een slechte gehad.
Jij aan mij :wink:

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn garage verleent mij een dienst aan mijn auto. Mijn - voor mij - zeer belangrijke vervoermiddel, maar stiekem toch een niet noodzakelijke luxe.
Die rekening betaal ik dan wel in 10 keer. Dat moet die garagehouder maar begrijpen, dat dat niet in 1 met kan. Dan betaalt hij die onderdelen maar wat later. Of hij betaalt de monteurs hun vakantiegeld en maandje of 2 later. Snappen ze best.
:piew:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

toots schreef:
Anne&Taar schreef:

Dat maakt administratief gezien wel degelijk wat uit of je in een of in tien keer betaald krijgt Toots. Denk aan de administratieve rompslomp zoals debiteurenbewaking en het uurtarief van de boekhouder. Denk hierbij ook aan de vele extra telefoontjes die je moet plegen of extra ritjes omdat de telefoon niet opgenomen word. Al die extra energie en geld die je erin steekt doe je in de hoop om toch maar iets van je geld terug te zien. Onderschat vooral niet de ergernissen van betaalafspraken niet nakomen. Ik heb al met de meest vreemde smoesjes te maken gehad. Het zich in alle bochten wringen om maar onder de betaling uit te komen is overigens geen exclusief recht voor uitkeringsgerechtigden. Met name de laatste 15 jaar is het met de betalingsmoraal zeer, zeer treurig gesteld.
Mijn ervaring is ook dat hoe socialer je je opstelt door aangepaste tarieven te hanteren of incidenteel zelfs geheel pro Deo je werk verricht, omdat mensen geen geld hebben, hoe groter deze groep word. Zeker wat betreft dierenartsen met een dure praktijk en personeel dat elke maand betaald moet worden kan dat gewoon niet meer. Uiteindelijk gaan zij ten onder aan hun eigen goedheid. Het zijn namelijk geen incidentele gevallen meer om eens iets pro Deo te doen. Ik zeg niet dat het meer regel dan uitzondering is geworden, maar het komt gewoon te vaak voor. Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde beroepsgroepen hier niet langer aan mee willen doen, hoe sociaal ze in de meeste gevallen ook zijn.

En geld uitlenen? Breek me de bek niet open. Heb ik drie keer gedaan in mijn leven. Zeer forse bedragen overigens. Hoe vaak denk je dat ik het heb terug gekregen? Juist ja.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

toots schreef:
Anne&Taar schreef:Ik vind dat ook altijd erg bijzonder, voor dierenartsen moet dat maar normaal zijn.
Ik weet niet of dat nu meer over t netwerk dan de dierenarts zegt... :eek:
Ik denk dat dat per persoon kan verschillen.
De dierenarts zit er in de eerste plaats voor de dieren.
In principe hebben ze nog altijd de plicht om een dier in nood te helpen.
Dit hoeft niet gratis en als een dier een eigenaar heeft betaald die de rekening.
Echter ben ik van mening dat een da een dier geen zorg zou mogen ontzeggen en dat hij of zij open zou moeten staan voor een regeling.
Lenen bij vrienden of familie is leuk hoor maar er zijn ook mensen die hun sores niet willen bespreken in de vriendenkring. De dierenarts daar ga je in principe gewoon een contract mee aan. Net als dat je bij veel bedrijven achteraf kunt betalen. En ja zelfs mijn vriend krijgt regelmatig in gedeeltes betaald. Maar in zijn beroep is dat nou eenmaal logisch. Het is niet zo dat een da niks kan doen als de betaling uit blijft.[/quote]
Hoe komen mensen er nu bij dat een DA verplicht dieren in nood , in dit geval een pootje uit de kom te helpen .
Een DA is juist 1 van de ondernemers die het meest genaaid word door zijn klanten en de dierenliefde bij hem neer leggen en verantwoordelijkheid ipv bij hun zelf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
toots schreef:
Anne&Taar schreef:

Dat maakt administratief gezien wel degelijk wat uit of je in een of in tien keer betaald krijgt Toots. Denk aan de administratieve rompslomp zoals debiteurenbewaking en het uurtarief van de boekhouder. Denk hierbij ook aan de vele extra telefoontjes die je moet plegen of extra ritjes omdat de telefoon niet opgenomen word. Al die extra energie en geld die je erin steekt doe je in de hoop om toch maar iets van je geld terug te zien. Onderschat vooral niet de ergernissen van betaalafspraken niet nakomen. Ik heb al met de meest vreemde smoesjes te maken gehad. Het zich in alle bochten wringen om maar onder de betaling uit te komen is overigens geen exclusief recht voor uitkeringsgerechtigden. Met name de laatste 15 jaar is het met de betalingsmoraal zeer, zeer treurig gesteld.
Mijn ervaring is ook dat hoe socialer je je opstelt door aangepaste tarieven te hanteren of incidenteel zelfs geheel pro Deo je werk verricht, omdat mensen geen geld hebben, hoe groter deze groep word. Zeker wat betreft dierenartsen met een dure praktijk en personeel dat elke maand betaald moet worden kan dat gewoon niet meer. Uiteindelijk gaan zij ten onder aan hun eigen goedheid. Het zijn namelijk geen incidentele gevallen meer om eens iets pro Deo te doen. Ik zeg niet dat het meer regel dan uitzondering is geworden, maar het komt gewoon te vaak voor. Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde beroepsgroepen hier niet langer aan mee willen doen, hoe sociaal ze in de meeste gevallen ook zijn.

En geld uitlenen? Breek me de bek niet open. Heb ik drie keer gedaan in mijn leven. Zeer forse bedragen overigens. Hoe vaak denk je dat ik het heb terug gekregen? Juist ja.
Een da is een ondernemer, een beetje ondernemer factureert.
Er bestaat zo iets als risico spreiding ;)
Daarnaast is het ook zeker geen goede reclame als er rondgeroddeld wordt dat een da enkel werkt voor het geld. Toch verwacht ik dat iemand met zo'n beroep de patiënt gewoon voorop stelt.

Een da die een hondje naar huis stuurd met de knie uit de kom "zeer pijnlijk" omdat het vrouwtje het bedrag niet in 1 keer kan missen vind ik best slecht.

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

toots schreef:
Een da die een hondje naar huis stuurd met de knie uit de kom "zeer pijnlijk" omdat het vrouwtje het bedrag niet in 1 keer kan missen vind ik best slecht.

akkoord, maar wij weten niet wat er nog meer al gespeeld heeft als een dierenarts tot dat besluit komt.
Weet van een recente situatie waar ook aangegeven werd dat indien er verder geopereerd/behandeld werd er getekend moest worden vooraf dat de kosten bij ophalen van de hond direct voldaan moesten worden. Dit had er mee te maken dat de betreffende dierenarts met die klanten al meegemaakt had dat lopende regelingen (overigens via famed, vandaar dat ik dat dus weet dat er dierenartsen zijn die daarmee werken) niet nagekomen waren en ja dan wordt een dierenarts ook harder in het oordeel en dat is naar mijn idee terecht
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mensen hun omstandigheden kunnen veranderen , en zoals ik begrijp is dat hier het geval. Dan vind ik een helpende hand eigenlijk heel logisch. Bewust dieren aanschaffen in een onstabiele financiele situatie en dan soms ook nog hele hordes vind ik wat anders , dan weet je dat je verder in de problemen komt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:Een da is een ondernemer, een beetje ondernemer factureert.
Daarnaast is het ook zeker geen goede reclame als er rondgeroddeld wordt dat een da enkel werkt voor het geld. Toch verwacht ik dat iemand met zo'n beroep de patiënt gewoon voorop stelt.

Ja en bijna dertig procent van alle faillissementen is het directe gevolg van slecht betalingsgedrag van klanten. Jouw da heeft ook gewoon kosten die betaald moeten worden en als iedereen er zo over dacht als jij was het snel gedaan met de da.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief

crutz schreef:
toots schreef:

akkoord, maar wij weten niet wat er nog meer al gespeeld heeft als een dierenarts tot dat besluit komt.
Weet van een recente situatie waar ook aangegeven werd dat indien er verder geopereerd/behandeld werd er getekend moest worden vooraf dat de kosten bij ophalen van de hond direct voldaan moesten worden. Dit had er mee te maken dat de betreffende dierenarts met die klanten al meegemaakt had dat lopende regelingen (overigens via famed, vandaar dat ik dat dus weet dat er dierenartsen zijn die daarmee werken) niet nagekomen waren en ja dan wordt een dierenarts ook harder in het oordeel en dat is naar mijn idee terecht

Ik kan me voorstellen dat als de klant een "wanbetaler" is dat een da zegt eerst met geld geld op de proppen komen. Ik ken ook wel zo'n geval dat is wel al lang geleden. Die moest ook haar kat achterlaten en die kon ze pas ophalen als de betaling voldaan was.

In elk beroep heb je te maken met dit soort gevallen. Mensen die niet willen of kunnen betalen.
Maar een dier dat lijd moet m.i behandeld en hoe dat financieel besproken wordt en afgehandeld vind ik iets tussen da en klant.

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
toots schreef:Een da is een ondernemer, een beetje ondernemer factureert.

Ja en bijna dertig procent van alle faillissementen is het directe gevolg van slecht betalingsgedrag van klanten. Jouw da heeft ook gewoon kosten die betaald moeten worden en als iedereen er zo over dacht als jij was het snel gedaan met de da.

Zeg dat wel, het is niet maar een klant die niet gelijk kan betalen. Er komen er ook steeds meer die helemaal niet betalen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tja ik ben wel eens met spoed naar de da gereden dat ik mijn geld en pinpas was vergeten. Een da heeft de plicht een dier te helpen, nou koos ik ervoor om vanuit huis het geld over te maken of later die dag te komen brengen. Maar als het alleen om de centen draaid dan is de beroepskeuze wellicht verkeerd.

Ik denk toch dat ik heel blij ben met onze da die 24 uur per dag bereikbaar is een vast tarief hanteerd voor consulten en waarbij de klant kan kiezen voor direct per contant of pin te betalen maar waar dus ook een factuur mogelijk is. In gevallen van spoed doen ze automatisch factureren.

Een da die klaarblijkelijk alleen maar zit om de zakken te vullen zal ons iig niet meer zien.
Wij hebben altijd wel gewoon kunnen betalen in 1 x maar je weet nooit wat er gebeurd. En een dier heeft dan toch zorg nodig. Als iemand echt niet kan betalen in 1 keer maar ook het dier niet weg zou doen dan moet er toch ergens geld vandaan komen, of de dienst moet verleend worden en de mogelijkheid geboden worden om in termijnen te betalen. Een dier laten lijden is nooit een optie.

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

toots schreef:Tja ik ben wel eens met spoed naar de da gereden dat ik mijn geld en pinpas was vergeten. Een da heeft de plicht een dier te helpen, nou koos ik ervoor om vanuit huis het geld over te maken of later die dag te komen brengen. Maar als het alleen om de centen draaid dan is de beroepskeuze wellicht verkeerd.

Ik denk toch dat ik heel blij ben met onze da die 24 uur per dag bereikbaar is een vast tarief hanteerd voor consulten en waarbij de klant kan kiezen voor direct per contant of pin te betalen maar waar dus ook een factuur mogelijk is. In gevallen van spoed doen ze automatisch factureren.

Een da die klaarblijkelijk alleen maar zit om de zakken te vullen zal ons iig niet meer zien.
Wij hebben altijd wel gewoon kunnen betalen in 1 x maar je weet nooit wat er gebeurd. En een dier heeft dan toch zorg nodig. Als iemand echt niet kan betalen in 1 keer maar ook het dier niet weg zou doen dan moet er toch ergens geld vandaan komen, of de dienst moet verleend worden en de mogelijkheid geboden worden om in termijnen te betalen. Een dier laten lijden is nooit een optie.
Nee, de verantwoording neerleggen bij een ondernemer is lekker. :piew:
Ik mag aannemen dat dierenartsen heel graag een dier in nood willen helpen en dat dit de reden is waarom ze voor dit beroep hebben gekozen. Maar ze zijn ook ondernemer. Met heel veel vaste lasten zoals de kosten van de praktijk(ruimte), personeelslasten, voorraden (en ja, medicijnen een medische apparatuur kost hen ook een boel geld). En gek genoeg zullen ze ook wel willen eten.
En dan moeten ze maar iedereen helpen die bij hen op de stoep staat met een huilverhaal? Met het risico dat ze hun geld, ondanks mooie beloftes, never nooit zullen krijgen. :roll:
Dat ze hun vaste klanten wel eens op afbetaling helpen, soit. Die kennen ze.
Maar een vreemde die ineens langs komt en vaak ook nog met dieren die al langer ziek zijn en die al veel eerder geholpen zouden moeten zijn maar ja, daar is geen geld voor en dan kan de dierenarts het probleem van een ander oplossen, tja, dan kan ik me voorstellen dat je na 99x er te zijn ingetrapt, vriendelijk zegt dat ze maar een deurtje verder moeten gaan.
't Is ook niet voor niks dat er bij alle dierenartsen waar ik ben geweest, een bordje hangt 'contante betaling of per pin'. Die mensen hebben echt wel leergeld betaald, hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”