Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierentuinwolf en voeding

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Dierentuinwolf en voeding

Ongelezen bericht door Tineke »

Liesbeth schreef:
Die regels komen vanuit de directie.
Ik kreeg ook nul op rekest bij de grote ketens. Misschien dat het bij een franchiser wel lukt, maar de gewone Appie's en Jumbo's durven het meestal niet aan.
Alles wat over de datum is en niet verkocht moet terug naar het distributiecentrum. Zo ontzettend zonde :ugh: .
Dat zou kunnen, ik weet wel iemand die het van de c1000 kreeg in het verleden. Nu is het geen C1000 meer en komt hij er niet meer. Jammer dat grote bedrijven hier niet aan mee willen werken, er zou zoveel vlees nog een bestemming kunnen krijgen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
malinois schreef:Bij de Jumbo gooien ze t liever weg, stel dat ze er ziek van worden :x
Belachelijk , ik droog het maar sommige dingen zoals kippenpoten met bot of zalm wat er ook weleens bij zit geef ik aan onze honden en die zijn er nog nooit ziek van geworden.
Heb je aangegeven dat je het voor je honden wilt gebruiken en niet zelf?
Ja speciaal voor de honden zelfs gevraagd. Ook nog ingebracht dat ze al vlees eten en dat dit voornl afvalvlees is dus dat dit zelfs beter is maar nee als als als dan kunnen wij de dierenarts betalen.... ik zal de jumbo zelf eens aanschrijven hierover want ik vind t te belachelijk voor woorden dat je t liever weggooid dan te eten geeft
Geef anders aan dat je wel iets ondertekenen waarin je aangeeft hun nooit aansprakelijk te zullen stellen , wie weet trekt dat ze over de streep :wink:
Heb ik idd gedaan zonder resultaat:

Wij mogen wettelijk gezien geen producten verkopen of zelfs weggeven die al over de datum zijn. Wij kunnen jou hier dus ook niet mee helpen. Onze excuses voor het ongemak. Fijne dag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Dat klopt hoor, dat het wettelijk niet mag. Je mag producten die voorbij de t.g.t datum zijn niet meer in winkel of voorraadmagazijn hebben liggen. Die moeten dus direct de afvalbak in.

Controles hierop zijn meestal wel ongeveer aangekondigd maar de grotere ketens zullen niet graag van de regels afwijken. De boetes zijn best hoog én een slechte hygiëne waardering kost je klanten.
Afbeelding
Cowboy_Bebop
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Tineke schreef:Dieren in gevangenschap leven sowieso langer dan hun soortgenoten in het wild. Het is nogal simpel om dat enkel op voeding te gooien. Ze staan namelijk ook aan veel minder gevaren bloot en krijgen indien nodig medische zorg. Daar heeft het ook heel veel mee te maken want zouden deze wolven gewoon vers krijgen werden ze ook ouder dan hun soortgenoten in het wild.
Inderdaad. Het ligt natuurlijk meer dan alleen maar aan voeding.

Maar dit artikel is eigenlijk meer een reactie op het opmerkelijke gegeven dat natuurvoedingsproducenten mensen blaasjes wijsmaken dat hun honden minder lang leven dan hun voorouders, de wolven, omdat die hondenbrokken de bron van alle kwaad zijn.
In dat opzich is het interessant dat wolven in gevangenschap die brok krijgen helemaal niet sneller sterven.
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

grote ketens doen het idd. niet. en mijn buurtsuper geeft het aan de voedselbank mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”