Fransebulldog1 schreef: Ik vind het jammer dat jullie als hondenliefhebbers honden op basis van afkomst en uiterlijke kenmerken veroordelen tot minderwaardig. Jullie zouden je heel diep moeten schamen!

Moderator: moderatorteam
Fransebulldog1 schreef: Ik vind het jammer dat jullie als hondenliefhebbers honden op basis van afkomst en uiterlijke kenmerken veroordelen tot minderwaardig. Jullie zouden je heel diep moeten schamen!
De engelse bulldoggen zijn fysieke mismaaksels die gevangen zitten in hun eigen lichaam. En een hoop engelse bullen vind ik inderdaad niet vriendelijk naar andere diersoorten, maar kunnen door hun mismaaktheid weinig schade aanrichten.Fransebulldog1 schreef: Dit is de grootst mogelijke onzin, je vergelijkt het oerinstinct "jacht" wat direct uit de wolf in elke hond aanwezig is. Met een zogenaamd instinct van "vecht honden" om andere soortgenoten aan te vallen. Instinct is iets natuurlijks wat je niet kan opwekken je kan het enkel versterken of afdrijven. Goed voorbeeld is een Engelse Bulldog. Volgens jou redenering valt die om slag en sloot vee aan want dat was zijn oorspronkelijke gebruikersdoel.
Beste, laat ik eerst zo vriendelijk te zijn een subtiele wijziging aan te brengen in je forum naam: DomoorDomor schreef:De engelse bulldoggen zijn fysieke mismaaksels die gevangen zitten in hun eigen lichaam. En een hoop engelse bullen vind ik inderdaad niet vriendelijk naar andere diersoorten, maar kunnen door hun mismaaktheid weinig schade aanrichten.Fransebulldog1 schreef: Dit is de grootst mogelijke onzin, je vergelijkt het oerinstinct "jacht" wat direct uit de wolf in elke hond aanwezig is. Met een zogenaamd instinct van "vecht honden" om andere soortgenoten aan te vallen. Instinct is iets natuurlijks wat je niet kan opwekken je kan het enkel versterken of afdrijven. Goed voorbeeld is een Engelse Bulldog. Volgens jou redenering valt die om slag en sloot vee aan want dat was zijn oorspronkelijke gebruikersdoel.
Een ander oerinstinct vanuit de wolf is dat andere wolven buiten de roedel absoluut niet welkom waren op hun territorium van minimaal 250 vierkante kilometer. Een vreemde wolf loopt grote risico gedood te worden. Dat oerinstinct van andere soortgenoten doden zit er dus gewoon ruimschoots in. Alleen is er door mensen bij de meeste rassen geselecteerd om dat zo veel mogelijk te verzwakken. Daarom gaat het met de meeste rassen prima om te spelen op eigen en vreemde terrein. Bij de SPA's (staffords, pitbulls en aanverwanten) is juist geselecteerd om dit gedrag te versterken. En ja, tegenwoordig zijn ze wel aan het selecteren (in de goede lijnen) om dit te verzwakken. Maar 100 jaar terug waren hondengevechten juist nog heel gebruikelijk met deze rassen, pas in 1960 was het in de meeste plaatsen in de vs verboden en pas in 1976 overal. Dat betekent dat ze in plaats van 1000+ jaar selectie, slechts 50 jaar geselecteerd zijn op vriendelijk gedrag en zelfs dat eigenlijk niet eens. Dat is veel te kort om dingen goed vast te leggen als het gaat om iets complex als gedrag. Zeker omdat selecteren op hondagressie gemakkelijker is richting agressie dan richting niet-agressie.
eerste klas trol ben je wel heFransebulldog1 schreef:Beste, laat ik eerst zo vriendelijk te zijn een subtiele wijziging aan te brengen in je forum naam: DomoorDomor schreef:De engelse bulldoggen zijn fysieke mismaaksels die gevangen zitten in hun eigen lichaam. En een hoop engelse bullen vind ik inderdaad niet vriendelijk naar andere diersoorten, maar kunnen door hun mismaaktheid weinig schade aanrichten.Fransebulldog1 schreef: Dit is de grootst mogelijke onzin, je vergelijkt het oerinstinct "jacht" wat direct uit de wolf in elke hond aanwezig is. Met een zogenaamd instinct van "vecht honden" om andere soortgenoten aan te vallen. Instinct is iets natuurlijks wat je niet kan opwekken je kan het enkel versterken of afdrijven. Goed voorbeeld is een Engelse Bulldog. Volgens jou redenering valt die om slag en sloot vee aan want dat was zijn oorspronkelijke gebruikersdoel.
Een ander oerinstinct vanuit de wolf is dat andere wolven buiten de roedel absoluut niet welkom waren op hun territorium van minimaal 250 vierkante kilometer. Een vreemde wolf loopt grote risico gedood te worden. Dat oerinstinct van andere soortgenoten doden zit er dus gewoon ruimschoots in. Alleen is er door mensen bij de meeste rassen geselecteerd om dat zo veel mogelijk te verzwakken. Daarom gaat het met de meeste rassen prima om te spelen op eigen en vreemde terrein. Bij de SPA's (staffords, pitbulls en aanverwanten) is juist geselecteerd om dit gedrag te versterken. En ja, tegenwoordig zijn ze wel aan het selecteren (in de goede lijnen) om dit te verzwakken. Maar 100 jaar terug waren hondengevechten juist nog heel gebruikelijk met deze rassen, pas in 1960 was het in de meeste plaatsen in de vs verboden en pas in 1976 overal. Dat betekent dat ze in plaats van 1000+ jaar selectie, slechts 50 jaar geselecteerd zijn op vriendelijk gedrag en zelfs dat eigenlijk niet eens. Dat is veel te kort om dingen goed vast te leggen als het gaat om iets complex als gedrag. Zeker omdat selecteren op hondagressie gemakkelijker is richting agressie dan richting niet-agressie.
Je bewering raakt kant nog wal. Er is een proef gedaan waarin wilde vossen binnen 27 generaties ( ongeveer 40 jaar ) volledig tam waren. Kun je nagaan wat je in plus minus 100 jaar doorfokken kan doen maargoed. Ik geloof niet dat het selecteren van agressieve individuen leid tot agressiever nageslacht. Hier is ook geen enkel wetenschapelijk bewijs voor. Ik raad je aan je mening met feiten te onderbouwen en niet een jij bak als feit te presenteren. Het is misselijkmakend hoe hier andere rassen, mensen worden weggezet omdat enig wetenschappelijk inzicht op erfelijke eigenschappen hier totaal ontbreekt.
dat denk ik ook idd.Lizzie. schreef:eerste klas trol ben je wel heFransebulldog1 schreef:Beste, laat ik eerst zo vriendelijk te zijn een subtiele wijziging aan te brengen in je forum naam: DomoorDomor schreef:De engelse bulldoggen zijn fysieke mismaaksels die gevangen zitten in hun eigen lichaam. En een hoop engelse bullen vind ik inderdaad niet vriendelijk naar andere diersoorten, maar kunnen door hun mismaaktheid weinig schade aanrichten.Fransebulldog1 schreef: Dit is de grootst mogelijke onzin, je vergelijkt het oerinstinct "jacht" wat direct uit de wolf in elke hond aanwezig is. Met een zogenaamd instinct van "vecht honden" om andere soortgenoten aan te vallen. Instinct is iets natuurlijks wat je niet kan opwekken je kan het enkel versterken of afdrijven. Goed voorbeeld is een Engelse Bulldog. Volgens jou redenering valt die om slag en sloot vee aan want dat was zijn oorspronkelijke gebruikersdoel.
Je bewering raakt kant nog wal. Er is een proef gedaan waarin wilde vossen binnen 27 generaties ( ongeveer 40 jaar ) volledig tam waren. Kun je nagaan wat je in plus minus 100 jaar doorfokken kan doen maargoed. Ik geloof niet dat het selecteren van agressieve individuen leid tot agressiever nageslacht. Hier is ook geen enkel wetenschapelijk bewijs voor. Ik raad je aan je mening met feiten te onderbouwen en niet een jij bak als feit te presenteren. Het is misselijkmakend hoe hier andere rassen, mensen worden weggezet omdat enig wetenschappelijk inzicht op erfelijke eigenschappen hier totaal ontbreekt.
het schoolvoorbeeld van een hoog risiciobaasVeronique & Kyra schreef:Juist ja .... en waarom denk je dat deze regeling is ontstaan?
Door mensen zoals jij
Nog niet zo gelukt in een jaarOok ik zal mij zelf eens even voorstellen!
Chris, 44 jaar uit valkenswaard:)
In 2011 hebben wij besloten een hond te nemen!
Namelijk een franse bulldog daar wij behoefte haden aan een leuk gezelschapshondje!
Ik hoop hier wat op te kunnen steken van jullie kennis!
Ook is het niet gelukt om een FB te nemen, maar een kruising amerikaanse Stafford, bijna het zelfde tochveertje schreef:Nog niet zo gelukt in een jaarOok ik zal mij zelf eens even voorstellen!
Namelijk een franse bulldog daar wij behoefte haden aan een leuk gezelschapshondje!
Lizzie. schreef:Ook is het niet gelukt om een FB te nemen, maar een kruising amerikaanse Stafford, bijna het zelfde tochveertje schreef:Nog niet zo gelukt in een jaarOok ik zal mij zelf eens even voorstellen!
Volgens mij is die kruising zijn 2e hond. De FB was er in 2011 alLizzie. schreef:Ook is het niet gelukt om een FB te nemen, maar een kruising amerikaanse Stafford, bijna het zelfde tochveertje schreef:Nog niet zo gelukt in een jaarOok ik zal mij zelf eens even voorstellen!
Dit geeft wel heel duidelijk je niveau aan.Fransebulldog1 schreef:
Beste, laat ik eerst zo vriendelijk te zijn een subtiele wijziging aan te brengen in je forum naam: Domoor
Ja, er is een proef gedaan met vossen waarbij er binnen een aantal generaties steeds meer tammere dieren zijn en er ondertussen vrijwel geen mensagressieve dieren meer tussen zitten. Bij deze proef is er slechts 1 selectiecriterium geweest en is er rigelreus in geruimd indien daaraan niet voldaan werd. Daarnaast was er met deze dieren wel een probleem, ze kregen ook een steeds schattiger uiterlijk.Je bewering raakt kant nog wal. Er is een proef gedaan waarin wilde vossen binnen 27 generaties ( ongeveer 40 jaar ) volledig tam waren. Kun je nagaan wat je in plus minus 100 jaar doorfokken kan doen maargoed. Ik geloof niet dat het selecteren van agressieve individuen leid tot agressiever nageslacht. Hier is ook geen enkel wetenschapelijk bewijs voor. Ik raad je aan je mening met feiten te onderbouwen en niet een jij bak als feit te presenteren. Het is misselijkmakend hoe hier andere rassen, mensen worden weggezet omdat enig wetenschappelijk inzicht op erfelijke eigenschappen hier totaal ontbreekt.
Fransebulldog1 schreef:Nouja. In ieder geval heb ik wel kennis opgedaan echter weet ik niet of dat hier was! Concluderend kan ik alleen maar zeggen dat jullie eens een boek moeten openslaan. Om het maar zo te zeggen: idioten hebben de halve wereld wordt wel eens gezegd, ze hebben in ieder geval 98 procent van dit topic.
Ben je nieuw op dit topic en strookt je mening niet met andere. Owww ja je bent een risicobaas! Resultaat is dat je jezelf 100 keer kan verdedigen tegen dezelfde argumenten. Daar pas ik dus voor! Eigenwijs is wijs in dit geval. Red je mening door hem vooral niet met enig feitelijk onderzoek te beargumenteren.
veertje schreef:Volgens mij is die kruising zijn 2e hond. De FB was er in 2011 alLizzie. schreef:Ook is het niet gelukt om een FB te nemen, maar een kruising amerikaanse Stafford, bijna het zelfde tochveertje schreef:Nog niet zo gelukt in een jaarOok ik zal mij zelf eens even voorstellen!
Ik begrijp hier uit dat het een kruising is tussen een Amerikaanse Staff en een FB...toch?Fransebulldog1 schreef:Het zit dus zo ik heb recent een nieuwe puppy, nu 6 maanden uit. En dat is een kruising tussen een amerikaanse Stafford, Franse Bulldog. In amerika heet dat een Shorty Bull. Ze is op puppycursus geweest. Moet ik er rekening mee houden dat ik met haar nog op een extra cursus moet?
Ik begrijp hier uit dat het een kruising is tussen een Amerikaanse Staff en een FB...toch?[/quote]Fransebulldog1 schreef:Het zit dus zo ik heb recent een nieuwe puppy, nu 6 maanden uit. En dat is een kruising tussen een amerikaanse Stafford, Franse Bulldog. In amerika heet dat een Shorty Bull. Ze is op puppycursus geweest. Moet ik er rekening mee houden dat ik met haar nog op een extra cursus moet?