Het ligt er een beetje aan hoeveel beweging de honden krijgen en hoe ze verzorgd worden. En ook hoe goed ze opgevoed zijn. Je moet in een flat of rijtjeswoning je hond onder controle hebben wat betreft geluidsoverlast vind ik. Ook zorgen dat medebewoners niet worden aangevallen en zich veilig en ongehinderd door jouw honden kunnen verplaatsen.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen niet samen in een lift gaan staan met een grote uitvallende hond waarvan de baas duidelijk geen overwicht heeft. Dus maar op de volgende wachten. Daar krijg je ongenoegen en klachten en gezeur van. Maar er zijn genoeg mensen die wel hun hond prima onder controle hebben.
Wat mij betreft hangt het dus af in hoeverre de eigenaar zich een beetje sociaal gedraagt en hoe de hond is.
Zelf hebben we ook wel 5 honden gehad in een gewone rijtjeswoning. Ik ging twee keer per dag naar eht bos en in huis waren ze rustig maar toch zou ik dan niet snel meer doen.
We hebben nu 1 grote, 1 middel en 1 kleine hond. Dat is nog steeds veel. Ik zorg ervoor dat ze hun energie goed kwijtkunnen en ik ben heel erg alert op het kunnen stoppen van blaffen.
We zaten afgelopen week in een vakantiehuis hier in de buurt vanwege lekkage in huis maar in het huis naast ons zat iemand met een bordercollie. een hele vriendelijke hond maar die lieten ze gewoon maar door blaffen waardoor ik iedere keer mijn honden tot de orde moest roepen als ik zag dat ze er op wilden reageren. Ik ben echt verbaasd dat mensen dan niet ingrijpen en ik zou ze niet graag als buren hebben. Ook niet met maar 1 hond.
Dus alles staat of valt met opvoeding, verzorging en hygiene vind ik.
Honden die buurhonden doodbijten horen nergens thuis. Dat heeft niet veel met wel of geen flat te maken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beperk hond in kleine flats
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Beperk hond in kleine flats
Laatst gewijzigd door Jackira op 18 mei 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nee maar dan krijg je dus overlast en daar valt gewoon iets aan te doen via een normale overlastprocedure. Als ze wel hun bek (vaak genoeg) houden dan mag het van mij allemaal gewoon maar kunnen hoor.Marie-Josée schreef:Precies, ik ben af en toe echt klaar met die allesmoetmaarkunnenalsikhetwil mentaliteit. En vijf wawa's in een flat valt daar ook onder. Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal altijd braaf hun bek houden.Nanna schreef:En als je te dealen hebt met naaste buren in een drukke buurt of je woont op een flat dan pas je je keuze aan hond daarop aan. Al was het maar voor de hond zelf. En dan ga je niet met van die larger than life toendrakrokodillen rondparaderen.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
In ons huur contract staat dat je niet meer dan 2 honden of 2 katten mag hebben en je mag geen kleinvee (varken, kippen enz.)

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Je kunt dan nog altijd voor een kaaiman gaan
http://www.destentor.nl/apeldoorn/apeld ... ~aaf159f9/
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het hangt er toch helemaal van af wat je verder met die hond doet?
Mijn honden gaan (gingen, heb er op dit moment maar een) veel mee en als ze thuis zijn liggen ze dus in de mand.
Zo kan je er bij wijze van spreken 10 hebben zonder dat iemand het merkt.
Het gaat volgens mij vooral om de overlast en eventuele vervuiling.
Wat het verhaal van die twee doodgebeten chi's daarmee te maken heeft ligt buiten mijn voorstellingsvermogen.
Mijn honden gaan (gingen, heb er op dit moment maar een) veel mee en als ze thuis zijn liggen ze dus in de mand.
Zo kan je er bij wijze van spreken 10 hebben zonder dat iemand het merkt.
Het gaat volgens mij vooral om de overlast en eventuele vervuiling.
Wat het verhaal van die twee doodgebeten chi's daarmee te maken heeft ligt buiten mijn voorstellingsvermogen.