Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.Maeve schreef:Dat weet ik niet. Mijn logica zou zijn dat je de behoefte versterkt door het te voeden.S@ndr@ schreef:Ik denk als je het onderdrukt of negeert dat je een probleem hond creëert,...... hoe meer je iets de kop probeert in te drukken hoe harder het naar de oppervlakte wilMaeve schreef:En toch vraag ik me af of je dit soort behoeften in je hond moet voedenS@ndr@ schreef:Ik denk dat de eigenaar probeert tegemoet te komen aan de behoefte van de hond, maar dat kan natuurlijk ook anders, dit is niet heel "doordacht", maar dat zie je wel vaker bij mensen met dat type hondkortom bedoeling is wel goed, maar de uitvoering is bagger
Als ik kijk naar Podenco's en andere zichtjagers, die laten we toch ook niet af en toe een reetje pakken om ze te voorzien in hun behoefte? Ze willen iets dat niet maatschappelijk verantwoord is, dan zou ik dat ook niet in een andere vorm aanbieden maar ze alleen iets totaal anders, wel toegestaan, aanbieden.
Je kunt de jacht niet uit een jachthond halen.
Je kunt er structuur in aanbrengen, maar de jacht er uit halen lukt alleen na generaties lang fokken met honden die er toch al niet zo'n trek in hebben.
En zelfs dan kan je er weer eentje treffen die alle jachtaspiraties nog heeft.
S@ndr@, wat voor uitvoering zou jij geschikt vinden