Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baasje hitst vechthond op om bomen aan te vallen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Baasje hitst vechthond op om bomen aan te vallen

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:
S@ndr@ schreef:
Maeve schreef:
S@ndr@ schreef:Ik denk dat de eigenaar probeert tegemoet te komen aan de behoefte van de hond, maar dat kan natuurlijk ook anders, dit is niet heel "doordacht", maar dat zie je wel vaker bij mensen met dat type hond :Q: kortom bedoeling is wel goed, maar de uitvoering is bagger
En toch vraag ik me af of je dit soort behoeften in je hond moet voeden :ugh:
Ik denk als je het onderdrukt of negeert dat je een probleem hond creëert,...... hoe meer je iets de kop probeert in te drukken hoe harder het naar de oppervlakte wil :wink:
Dat weet ik niet. Mijn logica zou zijn dat je de behoefte versterkt door het te voeden.
Als ik kijk naar Podenco's en andere zichtjagers, die laten we toch ook niet af en toe een reetje pakken om ze te voorzien in hun behoefte? Ze willen iets dat niet maatschappelijk verantwoord is, dan zou ik dat ook niet in een andere vorm aanbieden maar ze alleen iets totaal anders, wel toegestaan, aanbieden.
Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.

Je kunt de jacht niet uit een jachthond halen.
Je kunt er structuur in aanbrengen, maar de jacht er uit halen lukt alleen na generaties lang fokken met honden die er toch al niet zo'n trek in hebben.
En zelfs dan kan je er weer eentje treffen die alle jachtaspiraties nog heeft.

S@ndr@, wat voor uitvoering zou jij geschikt vinden
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat een ras gek genoeg is om het te doen, prima. Zorgwekkend, maar prima. Maar hoe beperkt moet je zijn om niet te snappen dat dit vernieling is. Laat je hond zich lekker uitleven op je eigen zooi zou ik zeggen..
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

ranetje schreef: Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.

Je kunt er structuur in aanbrengen, maar de jacht er uit halen lukt alleen na generaties lang fokken met honden die er toch al niet zo'n trek in hebben.

Ik denk ook niet dat je dat gedrag eruit krijgt door het niet te voeden hoor. Maar je voorkomt wel dat het zich nog meer ontwikkeld? Door dit soort dingen ben je het als het ware aan het trainen lijkt me.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Lijkt mij niet, dat je veel structuur in de eigenschappen van een vechthond kunt aanbrengen.
Africhting gaat b.v. al niet, want de jutpaal wordt al opgevreten.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier in de omgeving spelen dit soort problemen ook , echter hier zijn het de herten die de tuinen ingaan en de bomen kaal vreten waar de mensen over klagen :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maeve schreef:
ranetje schreef: Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.

Ik denk ook niet dat je dat gedrag eruit krijgt door het niet te voeden hoor. Maar je voorkomt wel dat het zich nog meer ontwikkeld? Door dit soort dingen ben je het als het ware aan het trainen lijkt me.
ik ben geen expert hoor, in dat soort dingen, maar ik weet wel dat als je dingen gestruktureerd ( zonder schade aan de omgeving) uit kunt laten leven dat je een hond krijgt die voldaan is, een hond die moet lopen zoeken en niet mag doen wat hij/zij t allerliefste doet( als uitlaatklep voor zijn energie) wordt neurotisch en gefrustreerd en gaar probleemgedrag vertonen op 1 of meer andere vlakken, daar wordt niemand gelukkig van, in dit geval zou ik zeggen die bomen, neem gewoon grote dode takken, verzamel ze, vraag aan een boswachter en laat hem daar mee slepen, autobanden.... sla zelf een paar grote palen in de grond achter je huis en laat hem daar op los, dan kun je het in de openbare ruimte verbeiden, de behoefte is immers al vervult dan.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat een idioten :S:
Gaas er omheen spannen had echter een hoop bomenleed voorkomen. Dat doet men bij reeënvraat ook.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef:
S@ndr@ schreef:
Maeve schreef:
S@ndr@ schreef:Ik denk dat de eigenaar probeert tegemoet te komen aan de behoefte van de hond, maar dat kan natuurlijk ook anders, dit is niet heel "doordacht", maar dat zie je wel vaker bij mensen met dat type hond :Q: kortom bedoeling is wel goed, maar de uitvoering is bagger
En toch vraag ik me af of je dit soort behoeften in je hond moet voeden :ugh:
Ik denk als je het onderdrukt of negeert dat je een probleem hond creëert,...... hoe meer je iets de kop probeert in te drukken hoe harder het naar de oppervlakte wil :wink:
Dat weet ik niet. Mijn logica zou zijn dat je de behoefte versterkt door het te voeden.
Als ik kijk naar Podenco's en andere zichtjagers, die laten we toch ook niet af en toe een reetje pakken om ze te voorzien in hun behoefte? Ze willen iets dat niet maatschappelijk verantwoord is, dan zou ik dat ook niet in een andere vorm aanbieden maar ze alleen iets totaal anders, wel toegestaan, aanbieden.

Wat doen ze op de renbaan dan?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan voor iedere hond weer anders werken, voor de 1 kan het een uitlaatklep zijn en de andere juist de aanzet tot.......
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Hier in het park loopt ook zo'n bomensloper. Loopt de rest van de wandeling obsessief de baas aan te blaffen en leeft zich tussendoor uit op de bomen die ze tegen komt. Ik vind het er niet fijn uitzien. De gemeente heeft nu allemaal bordjes opgehangen met de vraag of hondeneigenaren willen opletten of hun honden de bomen met rust willen laten. Ben benieuwd of het effect heeft.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Ja die bordjes zullen helpen,,,,,,, :oohja:

Ze moeten die idioten keihard aanpakken dikke boetes en alle schade terug betalen
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

In Groningen ook raak, helaas :ugh:
Het mooie fruitplukbos in Kardinge/Beijum.

bron http://www.rtvnoord.nl/
Afbeelding
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Waar staat het dan het gaat om 'een vechthond'?
moira7765
Actief

Rocco schreef:Ja die bordjes zullen helpen,,,,,,, :oohja:

Ze moeten die idioten keihard aanpakken dikke boetes en alle schade terug betalen
Zeker als ze zelf een bord voor de kop hebben :D
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

moira7765 schreef:Waar staat het dan het gaat om 'een vechthond'?
omdat dit in het bericht staat :lees:
Afbeelding
moira7765
Actief

Lizzie. schreef:
moira7765 schreef:Waar staat het dan het gaat om 'een vechthond'?
omdat dit in het bericht staat :lees:
Oh ja "een beetje dikke meneer met een vechthond". :oohja:
moira7765
Actief

Een 'associale vent met een hond' had beter geweest. Die vent is toch niet helemaal goed wijs!!
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Nou inderdaad, wat een idioot! :roll:
Dat laatste zal vast wel niet gebeuren......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Vernielde bomen blijken trainingsobject voor hondengevechten

Diverse bomen in Apeldoorn, Deventer en Zutphen blijken gebruikt als trainingsobject voor illegale hondengevechten. Pitbull-achtige honden worden op deze wijze voorbereid op een gevecht op leven en dood tegen een andere hond. Dat stellen de Koninklijke Hondenbescherming en de Nederlandse Vereniging van Gedragstherapeuten voor Honden.

Een vechthond wordt goed getraind”, zegt directeur Ineke van Herwijnen van de Hondenbescherming. ,,Om zijn kaakkracht te vergroten hangt de hond minutenlang aan een tak. Door hem agressief te keer te laten gaan tegen een boom, wordt zijn uithoudingsvermogen getraind. Zo’n beschadigde boom is een goede indicatie dat er sprake kan zijn van het trainen van vechthonden.”

Vorige week werd een boom op het Stationsplein in Apeldoorn door een agressieve hond zwaar beschadigd. Eerder dit jaar werden negen bomen in Zutphen en drie in Deventer op dezelfde wijze toegetakeld. In Deventer waren de bomen er zo slecht aan toe dat ze recentelijk zijn gekapt.

De afgelopen jaren kwamen ook meldingen binnen vanuit Nijmegen, Houten en Baarn. In Houten werden in 2011 dertig bomen in een park toegetakeld. De schade werd destijds geschat op ruim 20.000 euro. Ook Baarn kende in het verleden een man die zijn hond, vermoedelijk een Staffordshire Bull Terrier, doelbewust bomen injoeg. Het dier scheurde grote stukken bast van de bomen.

,,Dit fenomeen van trainingen met bomen, vrijwel altijd in de nacht, is niet nieuw’’, reageert bestuurslid Karen Hartog van de in Dronten gevestigde Nederlandse Vereniging van Gedragstherapeuten voor Honden. ,,Op die hondengevechten wordt vaak gegokt. Dat gebeurt uit het zicht, omdat hondengevechten in Nederland verboden zijn.”
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

korthaar schreef:Als je dat toch ziet, hoort zo'n vechthond toch eigenlijk in een dwangbuis.
Lijkt me meer dat de eigenaar een behoorlijke steek los heeft! Dat kan je de hond niet aanrekenen....
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:Ik vermoed zomaar dat bomen slopen een nationale hobby is van klapkaakeigenaren. Hier in het park hebben ze afgelopen najaar weer vijf nieuwe bomen moeten bijplanten. Voor de zoveelste keer. Ze krijgen niet de kans om volwassen te worden. De pakkans is zeer gering en met een vermoeden maak ik geen melding. Daar heb je een heterdaad voor nodig.

Nee, het is van nature een van de achterlijke stafford hobbies.
Ik heb enorm m'n best moeten doen om het af te leren. Met een maand of 4 begon het denk ik al, dat hakselen.
Ze heeft er nog eens een link abces aan overgehouden, door een splinter in haar keel.
Max is mijn vijfde Stafford en nog hij, nog mijn vorige honden hebben ooit bomen gesloopt( laat staan andere honden)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat vechtgebeuren is natuurlijk de vraag. Wuilus liep ook altijd struiken te knippen toen ze jong was. Ik liet dat gebeuren want we liepen in de uiterwaarden en ze ging jonge wilgen te lijf. Dat is toch wat anders dan plantsoen bomen. Ik zei altijd, ga een tak pakken. Dan vloog ze een struik aan en bleef knagen tot er een dikke stronk af was en daarmee werd dan verder gespeeld. Puur spelen en niets te doen met vechthondentraining.

Honden die aan banden hangen in de tuin spelen ook. Dat kun je wel zien als training voor gevechten en dat wordt ook gedaan maar het zegt zo weinig. Een hond die bomen aanvalt en schilt is nl aan het spelen en sommige mensen vinden dat dus ook gewoon leuk voor de honden. Bezopen is het sowieso en aso ook.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

laeken schreef:Dat vechtgebeuren is natuurlijk de vraag. Wuilus liep ook altijd struiken te knippen toen ze jong was. Ik liet dat gebeuren want we liepen in de uiterwaarden en ze ging jonge wilgen te lijf. Dat is toch wat anders dan plantsoen bomen. Ik zei altijd, ga een tak pakken. Dan vloog ze een struik aan en bleef knagen tot er een dikke stronk af was en daarmee werd dan verder gespeeld. Puur spelen en niets te doen met vechthondentraining.

Honden die aan banden hangen in de tuin spelen ook. Dat kun je wel zien als training voor gevechten en dat wordt ook gedaan maar het zegt zo weinig. Een hond die bomen aanvalt en schilt is nl aan het spelen en sommige mensen vinden dat dus ook gewoon leuk voor de honden. Bezopen is het sowieso en aso ook.
:ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Lizzie. schreef:Vernielde bomen blijken trainingsobject voor hondengevechten

Diverse bomen in Apeldoorn, Deventer en Zutphen blijken gebruikt als trainingsobject voor illegale hondengevechten. Pitbull-achtige honden worden op deze wijze voorbereid op een gevecht op leven en dood tegen een andere hond. Dat stellen de Koninklijke Hondenbescherming en de Nederlandse Vereniging van Gedragstherapeuten voor Honden.

Een vechthond wordt goed getraind”, zegt directeur Ineke van Herwijnen van de Hondenbescherming. ,,Om zijn kaakkracht te vergroten hangt de hond minutenlang aan een tak. Door hem agressief te keer te laten gaan tegen een boom, wordt zijn uithoudingsvermogen getraind. Zo’n beschadigde boom is een goede indicatie dat er sprake kan zijn van het trainen van vechthonden.”

Vorige week werd een boom op het Stationsplein in Apeldoorn door een agressieve hond zwaar beschadigd. Eerder dit jaar werden negen bomen in Zutphen en drie in Deventer op dezelfde wijze toegetakeld. In Deventer waren de bomen er zo slecht aan toe dat ze recentelijk zijn gekapt.

De afgelopen jaren kwamen ook meldingen binnen vanuit Nijmegen, Houten en Baarn. In Houten werden in 2011 dertig bomen in een park toegetakeld. De schade werd destijds geschat op ruim 20.000 euro. Ook Baarn kende in het verleden een man die zijn hond, vermoedelijk een Staffordshire Bull Terrier, doelbewust bomen injoeg. Het dier scheurde grote stukken bast van de bomen.

,,Dit fenomeen van trainingen met bomen, vrijwel altijd in de nacht, is niet nieuw’’, reageert bestuurslid Karen Hartog van de in Dronten gevestigde Nederlandse Vereniging van Gedragstherapeuten voor Honden. ,,Op die hondengevechten wordt vaak gegokt. Dat gebeurt uit het zicht, omdat hondengevechten in Nederland verboden zijn.”
Ja de hondenbescherming die zogenaamd honden beschermen behalve Molossers en Pitbullachtigen gooien alles graag op hondengevechten. Tijd dat die Hondenbescherming wordt opgedoekt..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Werkelijk ik heb nog nooit in ruim 20 jaar een hond gehad die bomen aanviel of er in wilde hangen... gewoon nooit. Ik zou ook niet zo'n hond willen hebben overigens met dergelijk imo gestoord gedrag. Een boom aanvallen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy krijg ik nog geen boom in al had ik het graag. Takken sjóuwen is al niet haar ding.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:Werkelijk ik heb nog nooit in ruim 20 jaar een hond gehad die bomen aanviel of er in wilde hangen... gewoon nooit. Ik zou ook niet zo'n hond willen hebben overigens met dergelijk imo gestoord gedrag. Een boom aanvallen....
:oeps:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier hangt Uma regelmatig in een boom. Voor eekhoorns :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jullie begrijpen het niet. Jullie lezen letterlijk wat er staat. Aanvallen....
Natuurlijk vallen honden geen bomen aan. Maar er zijn genoeg honden die het heerlijk vinden om een struik te mollen. Kapot te bijten dus. Dat is spelen. Ken dus wel zat honden die het heerlijk vinden een struik kapot te knagen. Slopen heet dat. Honden die je bank slopen doen niks anders hoor.

Wuilus vond het trekken aan takken een fantastisch spel. Ze hing graag aan dikke takken en sjorren maar. Niks raars aan. Zelfs mijn hondjes knagen graag een tak van een struik om die te versnipperen. Heeft niks met aanvallen te maken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”