Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Herder, een "probleem" hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Duitse Herder, een "probleem" hond?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

TessaThomas schreef:
Nanna schreef:Geen enkele hond is een probleemhond mits hij maar bij de juiste eigenaar zit.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn voor wie de DH het droomras is.
Helaas zitten ze nogal eens bij bazen die veel beter een Poedel hadden kunnen nemen en ja, dan 'krijgen ze een naam'.
Vervelend, opdringerig, regelneverig, niet leuk kunnen spelen tot zelfs ronduit agressief.
Tel daarbij op dat ze last hebben van het 'pliesiehond-syndroom' (en iedereen weet dat die vals zijn :mrgreen: ) en tel uit je winst.
:E:

Ik kan me er ook aan ergeren als iemand met een 'eisenlijst' komt die beter bij een labrador past qua sociaal zijn en er dan aan alle kanten herders aangeraden worden. Ik vind ze echt heel fijn en wil geen ander ras (ja, erbij ;) ), maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Het hoeft er niet uit te komen, maar de kans is er zeker wel.
Helemaal mee eens.
Ik heb nu een Labrador en een DH, maar is was me er wel van bewust dat de DH echt NOOIT een Labrador zou worden :ok:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik had niet verwacht dat er zoveel mensen negatieve ervaringen hebben met de duitser! Hoewel het me ook weer niet zo verbaast, want in het verleden hoorde ik zo vaak 'houdt die tering/kanker enz. hond' bij je!! als ik er aan kwam met mijn DHxMH. Ik begreep dat totaal niet, zoveel agressie alleen al bij het zien van mijn hond :80:
En deze hond was echt geweldig met andere honden. Dat wil zeggen: ze negeerde ze over het algemeen, tenzij er een keer een hele leuke jonge speelse reu aandacht voor haar had. Dan ging ze lellebellen :mrgreen: Ik heb dankzij haar toch heel wat mensen ervan weten te overtuigen dat niet àlle herders vals en vervelend zijn.
Ook Kailen is enorm sociaal met andere honden, ongeacht formaat of geslacht. Wel is hij iets tè eager in er naar toe willen gaan, hij vindt iedere hond leuk.
Zelf heb ik in Nederland nooit problemen ondervonden met duitse herders.
Alleen hier waar ik woon is er iemand met drie enorme oudduitse herders (40+ kg tov van 23-28 kg van die van mij) die totaal niet onder appèl staan. Al mijn honden hebben gaten opgelopen (of erger :ugh: ) door dat stel :evil: . Ze zijn niet agressief, maar jagen en springen dan bovenop je hond om even een punt te maken. Gelukkig heb ik met de eigenaar afspraken kunnen maken over looptijden, zodat ik ze niet meer tegen hoef te komen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ondanks dat ik zelf een Duitse Herder heb, is m'n ervaring ook niet goed met andere Duitse herders. Degene die ik tegen kom, kan je in 2 catogorieen indelen. De ene is met de baas bezig, totaal geen last van deze groep. Dan heb je de sluipende en fixerende dh, meestal bij baasjes die het gezellig lijkt als ze dan ook nog kennis maken. Noah is meerdere malen aangevallen door Duitse herders en loopt er met een grote boog omheen. Ik ook, ik vind ze gewoon in het algemeen niet leuk met andere honden. Een enkele exemplaar kan leuk spelen maar die zijn zeer schaars.
Naar mensen vind ik ze eigenlijk best oke. Ik ken geen enkele mens agressieve dh.

Mijn Noah negeert andere honden gelukkig. Zegt een hond gedag, dan zegt ze wel netjes gedag terug, ze is niet helemaal autistisch gelukkig :mrgreen: een knappe reu kan ze erg waarderen, dan wil ze wel spelen. Maar op haar manier. Opdringerige honden zal ze netjes waarschuwen en als ze door blijven etteren, kan ze uitvallen op eerlijke manier. Noah is wel echt mijn makkelijkste dh die ik ooit gehad heb.
Perry en Noah

Afbeelding
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Ja je moet voor een herder zeker het juiste baasje zijn.
Zoon en schoondochter hadden graag gezien dat wij een Duitse herder namen. Maar ik zou daar geen goed baasje voor zijn wist ik al. Dus zeker niet gedaan.
Maar hun vinden onze hond helemaal niets. Wel lief maar hebben er geen klik mee.
Altijd goed om te kijken wat voor een soort hond bij je past.

Oom en tante van haar hebben een Duitse herder genomen omdat ze Dana de Duitse herder van mijn schoondochter zo lief vonden.
Tjonge tjonge kunnen die hond niet opvoeden. Tante zegt dat ze hem niet uit kan laten. Hond wordt altijd weggestopt al van pup af aan als er visite komt.
Krijgt op z'n donder al doet hij helemaal niets. Maar ook niet belonen als ze het wel goed doet.
Ze doen er niets mee.
Heb medelijden met die hond.
Heb nog gezegd tegen schoondochter, als ze goed voor hun hond willen zijn, dan moeten ze hem herplaatsen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb soms het idee dat de duitse herder eigenlijk in 2 subrassen onder te verdelen is. Of dat het ras op zn minst schizofreen is. Ik ken een aantal duitse herders, dat zijn echt van die hele stabiele, kalme honden die je de pis niet lauw maakt. Die lopen ook los, komen even bij ons kijken als ze ons tegenkomen en lopen dan weer verder, minding their own business. Heel af en toe wordt er eventjes gespeeld zelfs, leuke honden vind ik dat. En dan heb je de opgefokte, valse duitsers. Zo eentje zat er bijvoorbeeld bij ons in de groep toen ik op de hondenschool basis 1 deed. Die viel constant vanuit het niks andere hondjes aan, werd uit de les gezet en is later zelfs afgemaakt na een akelig incident hoorde ik. En ik had niet de indruk dat het nou echt aan die baas lag, want die deed erg veel met hem, was fysiek sterk, pakte goed door en straalde naar mijn idee ook best overwicht uit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Die laatste zijn toch gewoon de onzekere types? Net als bij elk ras? Logee hier maak je echt de pis niet lauw idd. Een hele zekere hond. Ik loopt er hier in de buurt eentje die erg onzeker is dus maar de aanval als beste verdediging kiest...
Erg onzeker dus ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Re: Duitse Herder, een

Ongelezen bericht door tobi__ »

malinois schreef:Die laatste zijn toch gewoon de onzekere types? Net als bij elk ras? Logee hier maak je echt de pis niet lauw idd. Een hele zekere hond. Ik loopt er hier in de buurt eentje die erg onzeker is dus maar de aanval als beste verdediging kiest...
Erg onzeker dus ook
Ik heb juist het idee dat de duitse herders (die ik dan tegenkom) te zelfverzekerd zijn op de één of andere manier. Ze komen dan in ieder geval bedreigend over en lijken andere honden echt te intimideren. Dat zie ik bij meerdere honden gebeuren eigenlijk.
_Esmee
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

malinois schreef:Die laatste zijn toch gewoon de onzekere types? Net als bij elk ras? Logee hier maak je echt de pis niet lauw idd. Een hele zekere hond. Ik loopt er hier in de buurt eentje die erg onzeker is dus maar de aanval als beste verdediging kiest...
Erg onzeker dus ook
Bij veel uitvallende honden zou ik dat wel zeggen ja, maar het type waar ik nu op doel geldt dat volgens mij niet voor. Die zijn gewoon agressief. Voor zover ik dat kan beoordelen dan he.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:
Heavy schreef:
carina58 schreef:Zoon en schoondochter hebben een Duitse herder van nu 14 weken.
Schoondochter is met herders opgegroeid. Ik ken alleen de laatste Dana afgelopen december op 13 jarige leeftijd overleden.
Kon in principe ook niet met andere honden behalve met de wintersport waren in hun gezelschap 2 witte herders van een vriendin. Ging altijd goed.

Hoop dat hun herder wel met onze hond zal kunnen.
Nu gaat het nog goed natuurlijk .
Heeft er iemand nog goeie ideeën? Hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
Met bekende honden gaat het hier prima hoor :wink:
Hier sluit ik me bij aan. Je hoeft je geen zorgen te maken. Dat blijft wel goed gaan.
Mijn ervaring ook, honden die bekend zijn daar ging het met mijn andere duo en mijn huidige herder altijd gewoon verder goed mee.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Onze Bish was een gouden hond. Ik was zo groen als gras op hondengebied en ik gooide hem overal los en er is nooit iets gebeurd. Ik stond ook rustig te midden van een kudde honden van een HUS te kletsen. Geen enkele hond werd opgejaagd of aangevallen. Als iemand met zn hond stond te ballen, kon ik gewoon ernaast gaan ballen. Bish zou alleen zijn eigen bal ophalen en brengen. :I:
Zo vaak als ik van een andere baas hoorde dat hun hond normaal bang was voor DH's maar niet voor de mijne. Bish was niet geïnteresseerd in andere honden en dat beviel andere honden over het algemeen prima. Ik heb zelf ook geen vervelende ervaringen met andere DH's.
Verder kon ik hem aan jan en alleman meegeven om een rondje mee te lopen, hij ging 1x per week mee met een HUS en later toen hij ouder was naar een dagopvang.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind ze ook niet leuk. Als er mensen met een DH in de winkel komen, zijn de DH's letterlijk veel happiger op mij dan ik op hen.
Zeker aan de riem vertrouw ik ze niet.
Al 2 maal een aanvaring gehad, 1 wel effectief gebeten, andere keer kon ik door stil te blijven staan en gewoon recht voor me uit te te kijken, een aanval voorkomen.

Beide honden wel onder invloed van een eigenaar die helemaal geen baas is over de hond, die er zelf schrik van hebben, maar soit, het is wel de hond die bijt he.
Dus ja, ik zie ze liever niet dan wel komen in alle geval.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tobi__ schreef:
Erg onzeker dus ook
Ik heb juist het idee dat de duitse herders (die ik dan tegenkom) te zelfverzekerd zijn op de één of andere manier. Ze komen dan in ieder geval bedreigend over en lijken andere honden echt te intimideren. Dat zie ik bij meerdere honden gebeuren eigenlijk.
Dat dikgedrukte merk ik zelf ook, heb daar ook zelf wel eens vraagtekens bij gehad. Want ook al is er nog helemaal geen oogcontact of sprake van andere lichaamstaal geweest met andere honden merk ik vaak wel al reactie bij andere honden (en bazen).
En dan hadden/heeft mijn herder(s) écht totaal geen notie nog van een andere naderende hond.
Ik ontken niet dat op het moment dat een hond dan reageert of met stijve poten komt naderen dat mijn herders dan in de relax modus bleven, de houding van mijn honden veranderde dan ook vrij rap van neutraal naar staart omhoog en rechtop staan en alert. En dat is inderdaad niet relaxed vind ik zelf :wink:
Het is blijkbaar hoe ze eruit zien wat toch een bepaalde reactie uitlokt.
Is tevens ook de reden dat ik mijn vorige herders en de huidige niet zomaar met alles laat kennismaken of zelf op iedereen af laat gaan.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Heb hier een Belgisch herdertje van 1 jaar.
Zit totaal geen agressie naar andere honden in...tenzij een andere hond gromt en naar d'r hapt dan is t hek van de dam.
Ze speelt wel op z'n herders (met d'r poten) ook met andere herders die hier inde buurt meestal wit zijn...
Er loop hier een man met een cocker spaniël en al die een andere hond ziet die groter is lijnt hij hem aan, hij is er zuinig op :wink: , als hij ons zie komen laat hij hem expres los en t spanieltje komt gelijk naar ons toe.
Kirra is de enige andere hond die hij vertrouwd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

mijke schreef:Ik heb soms het idee dat de duitse herder eigenlijk in 2 subrassen onder te verdelen is. Of dat het ras op zn minst schizofreen is. Ik ken een aantal duitse herders, dat zijn echt van die hele stabiele, kalme honden die je de pis niet lauw maakt. Die lopen ook los, komen even bij ons kijken als ze ons tegenkomen en lopen dan weer verder, minding their own business. Heel af en toe wordt er eventjes gespeeld zelfs, leuke honden vind ik dat. En dan heb je de opgefokte, valse duitsers. Zo eentje zat er bijvoorbeeld bij ons in de groep toen ik op de hondenschool basis 1 deed. Die viel constant vanuit het niks andere hondjes aan, werd uit de les gezet en is later zelfs afgemaakt na een akelig incident hoorde ik. En ik had niet de indruk dat het nou echt aan die baas lag, want die deed erg veel met hem, was fysiek sterk, pakte goed door en straalde naar mijn idee ook best overwicht uit.

Ja dit merk ik ook.
Ik vertrouw om die reden een vreemde Duitse herder standaard niet.
Er loopt er bij ons eentje in de wijk maar dat is volgens mij x Hollandse herder x Duitse herder en die is wel heel erg leuk, beetje hyper maar lief voor alles eigenlijk en een reu, maar de rest die ontwijk ik iig echt.

Op die kruising na zitten ze ook altijd aangelijnd en er is er eentje die heeft een vrouwtje in een scootmobiel en die trok haar met karretje en al om tijdens zijn gebulder naar een boomertje. Kolere beest, dit is trouwens een teef.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Laan78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laan78 »

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Duitse Herders. Mijn opa had er vroeger twee en dit waren beiden ontzettend lieve honden. Hij werkte wel heel veel met ze, dat zal ook wel schelen. En allebei totaal geobsedeerd door stokken.
Hier in het losloopgebied lopen er drie en die zijn eigenlijk ook heel vriendelijk. Niet heel sociaal, maar ook geen probleem als je hond even gaat buurten.
Twee jaar geleden op het strand van Texel besloot mijn Jack Russell reu met een grote bek op een enorme DH af te vliegen. Hoewel de herder hem echt wel meerdere malen heel duidelijk maakte hier niet van gediend te zijn, kwam er totaal geen agressie bij kijken en was hij eigenlijk heel geduldig met mijn opgefokte lijertje. Was voor ons ook meteen een goede les, dit had namelijk ook heel makkelijk anders kunnen lopen.
Maar het gekke is, ondanks mijn uitsluitend goede ervaringen met DH, loop ik toch altijd liever een stukje om als ik er één in de verte zie aankomen. Ik denk toch door dat imponerende wat ze over zich hebben, ik weet het eigenlijk niet.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

het is met iedere ras zo, het is maar net hoe je hem opvoed.
als je hem goed opvoed dan heb je er een heerlijke hond aan!
die van mij is echt een schat! doet geen vlieg kwaad, kan goed met andere honden overweg.
blaft wel als een andere hond naar hem uitvalt, maar dat is eigenlijk heel logisch. zou ik ook doen als ik een hond was.
hij is heel trouw, volgt mij overal, en loopt niet snel weg. hij is heel gehoorzaam!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
duitse herder
Zeer actief

semmyboy schreef:het is met iedere ras zo, het is maar net hoe je hem opvoed.
die van mij is echt een schat! doet geen vlieg kwaad, kan goed met andere honden overweg.
blaft wel als een andere hond naar hem uitvalt, maar dat is eigenlijk heel logisch. zou ik ook doen als ik een hond was.
hij is heel trouw, volgt mij overal, en loopt niet snel weg. hij is heel gehoorzaam!
Opvoeding kan wel iets doen maar haalt geen raseigenschappen weg natuurlijk. Duitse herders zijn nu eenmaal geen honden voor in grote roedels. Dan gaan ze geheid lopen etteren. Witte herders kunnen dat ook al zijn die iets minder heftig daarin
Perry en Noah

Afbeelding
lucie
Zeer actief

duitse herder schreef:
Opvoeding kan wel iets doen maar haalt geen raseigenschappen weg natuurlijk. Duitse herders zijn nu eenmaal geen honden voor in grote roedels. Dan gaan ze geheid lopen etteren. Witte herders kunnen dat ook al zijn die iets minder heftig daarin
mijn DH Kailen is in beslag genomen bij een huis waar hij leefde met 9 andere DH's :schrik:
Is ie er toch best goed vanaf gekomen, hij heeft geeneens baknijd :pffff:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Uitzonderingen heb je altijd. En waarschijnlijk waren het Duitse Herders? Zet ze bij een stabij of spaniel dan is de kans al groter dat het mis gaat.
Perry en Noah

Afbeelding
lucie
Zeer actief

duitse herder schreef:Uitzonderingen heb je altijd. En waarschijnlijk waren het Duitse Herders? Zet ze bij een stabij of spaniel dan is de kans al groter dat het mis gaat.
vind je dat al voor één andere hond? Hier leeft hij namelijk met een mechel en een windhond en het is de meest zachtaardige, goedmoedige hond die ik me kan voorstellen. Ook wel eens een terrier reu te logeren gehad zonder problemen. Met andere DH's die ik opving (veelal kruisingen weliswaar) ook geen problemen op dat vlak.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat is hetzelfde als je t jagen uit jachthonden denkt te krijgen en t vechten uit vechthonden. Opvoeden prima maar daar ben je er echt niet mee.
Daarnaast vind ik t dan weer niet ok om te reageren op uitvallen ik los t wel voor mn hond op. Hoeft hij niet te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Heavy schreef:
toots schreef:
mijke schreef:Ik heb soms het idee dat de duitse herder eigenlijk in 2 subrassen onder te verdelen is. Of dat het ras op zn minst schizofreen is. Ik ken een aantal duitse herders, dat zijn echt van die hele stabiele, kalme honden die je de pis niet lauw maakt. Die lopen ook los, komen even bij ons kijken als ze ons tegenkomen en lopen dan weer verder, minding their own business. Heel af en toe wordt er eventjes gespeeld zelfs, leuke honden vind ik dat. En dan heb je de opgefokte, valse duitsers. Zo eentje zat er bijvoorbeeld bij ons in de groep toen ik op de hondenschool basis 1 deed. Die viel constant vanuit het niks andere hondjes aan, werd uit de les gezet en is later zelfs afgemaakt na een akelig incident hoorde ik. En ik had niet de indruk dat het nou echt aan die baas lag, want die deed erg veel met hem, was fysiek sterk, pakte goed door en straalde naar mijn idee ook best overwicht uit.

Ja dit merk ik ook.
Ik vertrouw om die reden een vreemde Duitse herder standaard niet.
Er loopt er bij ons eentje in de wijk maar dat is volgens mij x Hollandse herder x Duitse herder en die is wel heel erg leuk, beetje hyper maar lief voor alles eigenlijk en een reu, maar de rest die ontwijk ik iig echt.

Op die kruising na zitten ze ook altijd aangelijnd en er is er eentje die heeft een vrouwtje in een scootmobiel en die trok haar met karretje en al om tijdens zijn gebulder naar een boomertje. Kolere beest, dit is trouwens een teef.
Dus omdat een uitvallende hond een scootmobiel omtrekt is het een kolere beest ? Is dit niet gewoon een heel dom baasje ?

Hoezo dom baasje?
Hier in de wijk ook een vrouw in een scootmobiel met een prachtige herder. Zij rijdt er heel wat mee af. Kom ze ook een heel eind van deze wijk tegen.
Hond reageert niet op andere honden.
Zelf meegemaakt dat mijn hond luid blaffend in de lijn hing (schaamde me dood) naar of de scootmobiel of de hond dat weet ik niet. De herder keek wel maar reageerde niet en liep netjes mee.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Beetje dom om het zo te lezen.
Het vrouwtje is geen oude dame ze rijd op de scoot mobiel na een ongeluk en heeft al meerdere Duitse herders opgevoed.
De betreffende hond is echt een kolere hond.
Vrouwtje kan kleine stukjes overgens lopen alweer maar dat red ze nog niet met de hond.
Maar idd als ze had geweten dat de hond haar zo omver zou trekken had ze waarschijnlijk de hond in de tuin laten scheiten :19:

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
toots schreef:Beetje dom om het zo te lezen.
Het vrouwtje is geen oude dame ze rijd op de scoot mobiel na een ongeluk en heeft al meerdere Duitse herders opgevoed.
De betreffende hond is echt een kolere hond.
Vrouwtje kan kleine stukjes overgens lopen alweer maar dat red ze nog niet met de hond.
Maar idd als ze had geweten dat de hond haar zo omver zou trekken had ze waarschijnlijk de hond in de tuin laten scheiten :19:
Ik heb ook nergens geschreven dat het vrouwtje oud was :denken: bovendien is oud niet automatisch dom dus ik snap jou nu even niet ?

Ik zeg alleen maar dat je zeker als je al meerdere Duitse Herders hebt opgevoed wel in kan schatten of de hond te vertrouwen is naast een scootmobiel of niet en dat kon ze dus blijkbaar niet inschatten en dat vind ik dan dom .

Maar daar kan je de hond niet op aanrekenen en het daarom een kolere hond noemen .
Niet elke hond is daar geschikt voor anders waren alle Duitse Herders wel hulphonden.
Ik zeg dat de betreffende hond een kolere hond, omdat het dat is.
En dat heeft niets te maken met het ras verder of welke andere honden dan ook.
Er zijn honden die gewoon echt niet te vertrouwen zijn, en de betreffende hond is er ėėn van.
En dat heeft soms niets te maken met iemands ervaring. Want de vrouw heeft wel ruim ervaring.
En dit was dan ook een voorbeeld van dat het zelfs kan gebeuren bij mensen die die ervaring hebben.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Ja het is goed hoor :wink:
Als ik Heavy meegeef met een kind van 4 en ze trekt dat kind omver dan is Heavy ook een kolere hond :ok:

Nee dat is iets anders en dat weet jij best.
Een hond die zo uit haar stekker gaat en daarbij haar vrouwtje in een zware scootmobiel zo omver trekt, en vooral alle andere bijkomstigheden want de betreffende hond gaat bij elke hond uit haar stekker, en ja ik zou er ook niet zo mee gaan rijden. Maar als het je hond is en je kunt zelf niet lopen moet je toch wat. En het is nou ook niet zo dat er om gevraagt heeft om aangereden te worden ;)
Maar ik vind dat je je oordeel over ""dom" vrouwtje nogal snel klaar had, ik ben ervan overtuigd dat het vrouwtje wist dat het niet zou gebeuren, en het gebeurde toch.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vind het wel een k hond.
Ik ken genoeg honden die uitvallen maar dit zeker niet zouden doen.
Ook geen DH,s. Ik ken ook genoeg reuen verschillende herder rassen die niet hond sociaal zijn die wel heel goed door de baas te handelen zijn. En dat s het grote verschil, deze teef gaat op het moment zo door het lint dat ze gewoon haar vrouwtje echt omver trekt en in een scootmobiel kun je wel trekken maar als het karretje eenmaal omkiept ben je machteloos. Dino is zo,n reu die niet hond sociaal is, maar hij zou dit never nooit flikken.

Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

3 keer aangevallen door vreemde hond en dit was (toevallig?) 3 keer een Duitse herder...

1 keer in het bos, andere keer vloog er eentje over het tuinhek en greep de pup waar ik mee langs liep. De andere keer was het een jonge hond van een kennis die me van achter aanviel tijdens het wandelen. Deze hond hebben ze ook in moeten laten slapen omdat hij niet te vertrouwen was, maar het fijne weet ik daar niet van.

Toch heb ik ook leuke DH's ontmoet, ik loop er (inmiddels) niet voor om als ik ze tegenkom.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind het zelf fantastische honden en het is jammer dat ik er geen geschikte baas voor ben. Maar mijn ervaringen zijn toch wat minder. Dat van achteren aanvallen ( niet bij mensen maar bij vreemde honden) vond ik altijd wel een punt. Ook bij Mechelaars trouwens. Zelfs na een leuk contact konden ze zich onverwacht omdraaien en alsnog op je hond duiken. Verder vind ik ze ook erg vocaal, maar ik ga er van uit dat de meeste probleemherders een baas hebben die niet geschikt voor ze is. Vandaar dat ik er zelf ook liever van af zie.
Maar mijn hart gaat nog altijd sneller kloppen bij het zien van een echt mooie Duitse herder.
wendy1982
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door wendy1982 »

zelf ben ik fan van een ander ras , maar..........ik ken een heel aantal duitsertjes en wandel erg vaak met ze mee. Mijn berners , een paar labjes, malamute, en toch minstens een 4-5 tal duitsers. Heb er nooit problemen mee , ze zijn goed opgevoed en luisteren goed als ze geroepen worden. Laatst zijn we samen gaan wandelen en was mijn 4jarige dochter erbij . Die liep er vrolijk tussen en vond de 'echte' versie van de paw patrol wel erg leuk :cheer: (tv reeks) Geen enkele heeft haar lastig gevallen of haar koek gestolen, geen enkele heeft haar bruut omver gelopen en geen enkele heeft haar wapperende staart of jasje gehapt ;) Nu geloof ik gerust dat er ook lastige duitsers zijn hoor, maar dat geld voor meer rassen. De groep waarin ik in meeloop durf ik gerust mijn rug naar keren zonder angst gegrepen te worden :D

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou ben ik stapelgek op Duitse Herders maar mijn maag draait om bij deze foto. Er hoeft maar iets, een kleinigheid, mis te gaan, een stap op iets scherps, een onverwachte gil, iets totaal onverwachts wat 1 van deze honden triggert en het kan ongelooflijk mis gaan voor in eerste instantie kindjeen aansluitend daaraan voor de honden.

Wat een onverantwoord risico wordt hier genomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”