Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden verzekering Hema.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Honden verzekering Hema.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shiloh86 schreef:Ja, ik was er ook niet bepaald blij over. Ik weet nog niet wat ik ga doen. De premie is ook weer omhoog gegaan dit jaar. Ik weet nog niet wat ik ermee wil. Mijn spaarpotje vult ook steeds beter aan, dus wie weet ga ik er wel zelf voor sparen en zeg ik het op.

Ik haalde het bedrag er al niet uit, laat staan als je ook nog eens niet 100% - 45 krijgt. maar 85% - 45.
Ik ga de komende dagen ook nog even heel hard nadenken wat wijsheid is.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Neeltje schreef:Ik ga eens navragen of het inderdaad die € 45 + 15% van het bedrag is, want dan wordt het ineens wel heel erg veel.

Nu ja, dat was snel gevonden, stond in de bijlage ( natuurlijk nog niet gelezen)
Het deel van het verzekerde bedrag dat u betaalt.
Eigen bijdrage Het bedrag dat u betaalt voor de verwerking van uw declaratie. Iedere keer dat u een declaratie indient betaalt u hiervoor € 45,-. Dit bedrag wordt verrekend na aftrek van het eigen risico.
Verzekeringsjaar De periode van 12 maanden
Dan heeft het voor kleinere bedragen weinig nut om te declareren, want dan krijg je zo goed als niets terug.
Zo dat is fors omhoog gegaan dan :80: Voor elke declaratie €45 euro betalen en daarbij 15% van het bedrag dat is eigen 2 dubbele verhoging. Ik heb het bij de vorige fikse verhoging al afgezegd en dat was uiteindelijk een goede keuze geweest.
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik kreeg deze mail ook binnen. Jammer, want ik was erg tevreden over de Hema. Wel kreeg ik bij de laatste declaratie de opmerking dat er echt een patientenkaart meegestuurd moet worden, omdat ze het anders niet meer in behandeling nemen.

Die €45 is per declaratie, ongeacht het aantal nota's. Ik spaar per jaar op, dus dat blijft €45, maar nu dus helaas ook +15%.
Ik denk er nog maar even over na en ga voor mijn jongste hond toch even vergelijken met de andere aanbieders.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Feather__ schreef:
Leonie. schreef:
Lucia schreef:Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.

En ik betaal voor 2 honden al 35 per maand. Ik denk er hard over om het voor 1, misschien beide zelfs, op te zeggen.
Echt jammer, ze waren een van de weinigen die dit niet hadden.
Ohra heeft dit niet. Die heeft alleen 20% eigen risico.
Maar geen vast bedrag dat je moet betalen.

Een vast bedrag vind ik juist fijn. En 45,- per jaar is niks.
De Hema was juist een van de weinigen die geen vast percentage had. Zodat als je een operatie van 4000,- zou moeten betalen, je dus maar 45,- zou betalen.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Precies. Dat was ideaal. Maar goed, moet er nu maar een rustig over denken wat ik ermee wil. Misschien wordt het aegon wel. Al kun je je afvragen hoe lang het duurt tot zij het ook veranderen. Maar moet ook de voorwaarden en uitsluitingen even goed lezen.

Maar goed balen is het wel. de maandelijks bijdrage was ook weer iets van een euro omhoog gegaan.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Leonie. schreef:
Feather__ schreef:
Leonie. schreef:
Lucia schreef:Vandaag een mail dat er een eigen risico komt van 15% van het verzekerde bedrag.

En ik betaal voor 2 honden al 35 per maand. Ik denk er hard over om het voor 1, misschien beide zelfs, op te zeggen.
Echt jammer, ze waren een van de weinigen die dit niet hadden.
Ohra heeft dit niet. Die heeft alleen 20% eigen risico.
Maar geen vast bedrag dat je moet betalen.

Een vast bedrag vind ik juist fijn. En 45,- per jaar is niks.
De Hema was juist een van de weinigen die geen vast percentage had. Zodat als je een operatie van 4000,- zou moeten betalen, je dus maar 45,- zou betalen.
Dat klopt. Maar ik zei dat ohra in ieder geval geen vast bedrag heeft. ;)
Als je idd een vast bedrag fijner vind dan is de ohra niks. Ik heb er iig geen klachten over voor als mensen nadenken over overstappen.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb sinds twee jaar Ohra en ben erg tevreden. Afgelopen maanden ruim 1700 euro gedeclareerd en alles netjes en snel uitbetaald. De operatie hoefde ik ook gelukkig niet voor te schieten, alleen het eigen risico van 20%.
Neeltje

Een vast bedrag is fijner, maar vast bedrag + % maakt het behoorlijk duurder. Ik geloof dat de Hema de enige was met vast bedrag. Ben even aan het uitrekenen en vergelijken, maar denk dat ik overstap naar Ohra, dat is voor mij maar € 3 meer als bij de Hema.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

joline schreef:Ik heb sinds twee jaar Ohra en ben erg tevreden. Afgelopen maanden ruim 1700 euro gedeclareerd en alles netjes en snel uitbetaald. De operatie hoefde ik ook gelukkig niet voor te schieten, alleen het eigen risico van 20%.
Dat is fijn om te weten. Had je hier van tevoren over gebeld met Ohra?

Neeltje schreef:Ik geloof dat de Hema de enige was met vast bedrag.
Aegon dus ook. 50 euro per declaratie, verder geen eigen risico.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye en de kat die Bij Hema verzekerd zijn gaan er ook vrijwel zeker uit.
Maar ik begrijp dus dat het percentage eigen risico niet gaat per ingediend bedrag (dus rekening van 100 euro, daar vanaf 15% dus 15€) maar per verzekerde bedrag, dus wat je per jaar betaald. Want dat maakt ook nog flink verschil. Voor mijn kat is de premie niet zo hoog, dus dan zou die eigen risico wel meevallen als het gaat per verzekerde jaarbedrag. Dat komt dan op een paar tientjes extra eigen risico per jaar. Maar geen idee of ik het zo goed begrijp.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

hakunamatata schreef:Faye en de kat die Bij Hema verzekerd zijn gaan er ook vrijwel zeker uit.
Maar ik begrijp dus dat het percentage eigen risico niet gaat per ingediend bedrag (dus rekening van 100 euro, daar vanaf 15% dus 15€) maar per verzekerde bedrag, dus wat je per jaar betaald. Want dat maakt ook nog flink verschil. Voor mijn kat is de premie niet zo hoog, dus dan zou die eigen risico wel meevallen als het gaat per verzekerde jaarbedrag. Dat komt dan op een paar tientjes extra eigen risico per jaar. Maar geen idee of ik het zo goed begrijp.
Het komt gewoon neer op 15% van de rekening betalen en 45 euro eigen bijdrage. Maximale vergoeding blijft 3500 voor 100%, dus wat je maximaal kunt terug krijgen is in feite ook nog eens verlaagd.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

hakunamatata schreef:Faye en de kat die Bij Hema verzekerd zijn gaan er ook vrijwel zeker uit.
Overgenomen uit de nieuwe polisvoorwaarden, gevonden op de website:

2.14. Welk bedrag betaalt u per declaratie?
Voor iedere declaratie moet u een bedrag zelf betalen. Dit bedrag bestaat uit een eigen risico en een eigen
bijdrage. Een eigen bijdrage is iets anders dan een eigen risico, hieronder leest u wat we hiermee bedoelen:
∞ Het eigen risico is een percentage van de verzekerde medische kosten dat u zelf betaalt. Dit is bijvoorbeeld 15%
voor de basis dekking en 50% voor de extra dekking tandheelkunde.
∞ De eigen bijdrage is het bedrag dat u betaalt voor de verwerking van uw declaratie. Iedere keer dat u een
declaratie indient, betaalt u hiervoor € 45,-. Dit bedrag wordt in rekening gebracht nadat het eigen risico is
ingehouden op de verzekerde medische kosten.

Hieronder vindt u een rekenvoorbeeld van klant X. Deze klant heeft al 3 jaar een dierenverzekering, bestaande
uit een basis dekking en extra dekking voor tandheelkunde. Gisteren heeft klant X ingelogd in zijn online polismap,
en heeft daar zijn declaratie ingediend. De declaratie bestaat uit:
∞ Nota 1: is een tandheelkundige behandeling van € 1200,- van het huisdier van klant X, waarvan de behandeling
één maand geleden heeft plaatsgevonden.
∞ Nota 2: is een medische behandeling van het huisdier na een ongeval. De behandeling heeft € 3500,- gekost en
is 6 maanden geleden gebeurd.

In dit voorbeeld gaan we ervan uit dat op de nota’s van klant X alleen onderdelen staan die volgens onze
bijzondere voorwaarden van de dierenverzekering worden vergoed. De vergoeding die klant X ontvangt is:

Stap 1: Vastellen vergoeding basis dekking
Nota 1: Verzekerde medische kosten : € 3500,-
Klant X betaalt 15% aan eigen risico voor de basis dekking : € 3500,- * 15% = € 525,-
Resterend verzekerd bedrag (max. € 3000,- per verzekeringsjaar) : € 2975,-
Na aftrek 15% aan eigen risico

Stap 2: Vaststellen vergoeding tandheelkunde
Nota 2: Verzekerde medische kosten : € 1200,-
Klant X betaalt 50% aan eigen risico : € 1200,- * 50% = € 600,-
Resterend verzekerd bedrag (max. € 500,- per verzekeringsjaar) : € 500,-
Na aftrek 50% aan eigen risico

Stap 3: Vaststellen verzekerd bedrag
Totaal verzekerde medische kosten minus eigen risico : € 2975,- + € 500,- = € 3475,-
Verzekerd bedrag dierenverzekering (max. € 3000,- per verzekeringsjaar) : € 2975,- + € 500,- = € 3000,-

Stap 4: Vastellen vergoeding
Declaratiekosten : € 45,-
Klant X ontvangt de volgende vergoeding : € 2955,-

Let op!
Iedere keer dat u een declaratie indient, betaalt u hiervoor € 45,-. Het is dus verstandig om uw nota’s op te
sparen. Let hierbij wel op dat de behandeldatum op de nota op het moment van indienen van een declaratie niet
langer dan 12 maanden terug is.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Zo had ik het naar aanleiding van de mail begrepen inderdaad. Maar gezien bovenstaande reactie is het dus 15% per x declareren en de 45 euro per x.
Voor oudje Milo moet ik eens goed denken wat nu idd.
Neeltje

Ik ga in ieder geval overstappen. Kijk voor een grote rekening maakt het niet veel uit, maar ik heb voor afgelopen jaar 1 rekening van €109. Daar krijg ik nu dan €64 voor terug, maar ná 1 mei gaat daar nog 'n keer € 16,35 vanaf, de 15%, dus wordt het een krappe € 48.00. Als ik nu bij Ohra zou zitten, krijg ik 80% vergoed en dat is €84. Dat is heel wat meer. Voor Lotje zou de premie € 3 per maand meer zijn, dus dat is €36, maar bij onkosten is dat er dus zo uit.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Bedankt voor de verduidelijking. Dan zijn ze dus ook nog eens slecht in communicatie, want in de mail staat het dan inderdaad verkeerd. Ik ga er nog even over denken.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Cleva schreef:Wat je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. De kans is groot dat je je geld kwijt bent zonder te kunnen declareren. Zo werken verzekeringen nu eenmaal. Het is geen filantropische instelling.
Het gemiddelde resultaat zal altijd in het voordeel van de verzekeraar zijn.

Als je een erg smalle beurs hebt moet je daar gewoon handig mee om gaan en dat niet aan de grote klok hangen.
Een afbetalingsregeling is per maand net zo duur als een verzekering. :wink: Dan ben je toch gek om vooraf al te dokken terwijl je niet eens weet of je hond ziek gaat worden?
Tja. Wij hebben het niet eens slecht en kunnen de rekeningen prima betalen. Toch is het fijn dat we maar 20% betalen.
En het gaat ook niet over de normale rekeningen maar ik zag wel hoe het bij mijn moeders hond ging. Die mankeerde echt alles wat je kon verzinnen en die heeft echt duizenden euro's gekost. Ik denk eerder richting de 10 dan de 5.

En mijn dierenarts doet niet aan betalingsregelingen. Teveel mensen die gewoon nooit betalen en dus weigeren ze iederen, geen uitzonderingen. Tja...
Afbeelding
Neeltje

Feather__ schreef:
Cleva schreef:Wat je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. De kans is groot dat je je geld kwijt bent zonder te kunnen declareren. Zo werken verzekeringen nu eenmaal. Het is geen filantropische instelling.
Het gemiddelde resultaat zal altijd in het voordeel van de verzekeraar zijn.

Als je een erg smalle beurs hebt moet je daar gewoon handig mee om gaan en dat niet aan de grote klok hangen.
Een afbetalingsregeling is per maand net zo duur als een verzekering. :wink: Dan ben je toch gek om vooraf al te dokken terwijl je niet eens weet of je hond ziek gaat worden?
Tja. Wij hebben het niet eens slecht en kunnen de rekeningen prima betalen. Toch is het fijn dat we maar 20% betalen.
En het gaat ook niet over de normale rekeningen maar ik zag wel hoe het bij mijn moeders hond ging. Die mankeerde echt alles wat je kon verzinnen en die heeft echt duizenden euro's gekost. Ik denk eerder richting de 10 dan de 5.

En mijn dierenarts doet niet aan betalingsregelingen. Teveel mensen die gewoon nooit betalen en dus weigeren ze iederen, geen uitzonderingen. Tja...
Dat dus. De kleine rekeningen geen probleem. De grote zou gaan, maar is toch fijn als dat geld kan blijven staan voor onderhoud van mijn huis. Yentle heeft in haar 1,5 jaar ook ruim € 1600 gekost. Maar nu, door twee declaraties, maar € 90. En daar heb ik nu mooi een nieuw dakraam voor.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar bij die 90 heb je dan ook de maandelijkse premie gerekend die je kwijt bent? Een betalingsregeling hoeft natuurlijk niet altijd met de da dat kan ook via een lening/cc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik ben er voor Joena ook nog niet uit, wel of geen verzekering.

Mijn berner Jorla is bijna 12 geworden, maar heeft vanaf haar vierde een kwakkelende gezondheid gehad. En vooral de laatste jaren gebeurde dat vaak in weekenden of na 21.00 's avonds, dus extra tarief. Vaak dure diagnostische tests nodig gehad.Heeft me duizenden euro's gekost bij elkaar. Had beslist uit gekund...

Voor mijn oudste kat, die alleen maar een griepje had, maar daar wel erg ellendig van was, was ik meteen 179,00 euro kwijt. Consult, behandeling en medicijnen. :80: Te gek voor woorden.

Het is een gok dus.
Met Joena hoop ik er een beetje op dat ze, omdat ze een klein straathondje is, een ijzersterke gezondheid zal blijken te hebben. :U:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

malinois schreef:Maar bij die 90 heb je dan ook de maandelijkse premie gerekend die je kwijt bent?
Daarom vond ik Hema ook zo fijn, voor Lou betaalde ik maar 12 euro per maand. Maar goed. Ik hoop voor ze dat ze heel veel klanten kwijtraken door deze wijziging.
Neeltje

malinois schreef:Maar bij die 90 heb je dan ook de maandelijkse premie gerekend die je kwijt bent? Een betalingsregeling hoeft natuurlijk niet altijd met de da dat kan ook via een lening/cc.
Daar zou dan 15x €11 was het geloof ik, dat is dan € 165,-- bij lange na niet de € 1600 die ik anders kwijt zou zijn geweest.
Neeltje

Leonie. schreef:
malinois schreef:Maar bij die 90 heb je dan ook de maandelijkse premie gerekend die je kwijt bent?
Daarom vond ik Hema ook zo fijn, voor Lou betaalde ik maar 12 euro per maand. Maar goed. Ik hoop voor ze dat ze heel veel klanten kwijtraken door deze wijziging.
Ik voor Yentle toen dacht ik € 11 en nu voor Lotje €14. Bij Ohra zou het €17 worden als ik de middelste neem met totaal bedrag per jaar tot € 3500. Tot € 2500 is het ook € 14,00

Ik denk dat ze ook wel veel klanten kwijtraken, want voor de meesten is het meestal toch de lagere rekeningen en dan heeft het 0,0 waarde. En ik blijf gewoon hopen dat ik nog op z'n minst 10 jaar voor noppes voor Lotje betaal.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lekker dan, ben ik voor een week of twee drie geleden voor de Hema dierverzekering gegaan en nu dit. Ik blijf eerst bij de Hema en zie wel wat ik ga doen, niet verzekeren is ook geen optie. Ik ben blij dat ik Balou indertijd in de verzekering heb gedaan, nu waren de hoge kosten van de meerdere hartonderzoeken gedekt.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Neeltje

Maar dat kon je ook niet weten dat dit zou gebeuren.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere verzekering. Heb de andere hond bij Petplan maar deze is een stuk duurder als Ohra en Aegon. Wil wel kijken bij welke ik eventueel titeren vergoed krijg en waar ik het beste uit kom als ik fysio of iets aan de heupen/rug bij hem krijg ivm behendigheid.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik ben ook op zoek naar een andere verzekering maar het is moeilijk hoor.
wat is nou beter? sparen of verzekeren.
en je word natuurlijk overal bang gemaakt.
nog maar eens zoeken naar ervaringen.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Tamara/Bayko schreef:
joline schreef:Ik heb sinds twee jaar Ohra en ben erg tevreden. Afgelopen maanden ruim 1700 euro gedeclareerd en alles netjes en snel uitbetaald. De operatie hoefde ik ook gelukkig niet voor te schieten, alleen het eigen risico van 20%.
Ja en ze gingen meteen akkoord. Later nog overleg gehad met de specialist en die ging akkoord met dat Ohra het bedrag aan hun overmaakte en dat wij niks hoefden te betalen, behalve het eigen risico.
Feather__
Zeer actief

joyce83 schreef:Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere verzekering. Heb de andere hond bij Petplan maar deze is een stuk duurder als Ohra en Aegon. Wil wel kijken bij welke ik eventueel titeren vergoed krijg en waar ik het beste uit kom als ik fysio of iets aan de heupen/rug bij hem krijg ivm behendigheid.
Ohra vergoed titeren. Weet alleen niet of dat komt omdat ik vaccinatie +gebit heb aanstaan of dat het sowieso is. Dus je zou eens kunnen bellen.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

joline schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Ja en ze gingen meteen akkoord. Later nog overleg gehad met de specialist en die ging akkoord met dat Ohra het bedrag aan hun overmaakte en dat wij niks hoefden te betalen, behalve het eigen risico.
Dat is dan een positief punt dat ik voor Ohra vind spreken. Ga ik zeker onthouden.
Feather__ schreef:
joyce83 schreef:Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere verzekering. Heb de andere hond bij Petplan maar deze is een stuk duurder als Ohra en Aegon. Wil wel kijken bij welke ik eventueel titeren vergoed krijg en waar ik het beste uit kom als ik fysio of iets aan de heupen/rug bij hem krijg ivm behendigheid.
Ohra vergoed titeren. Weet alleen niet of dat komt omdat ik vaccinatie +gebit heb aanstaan of dat het sowieso is. Dus je zou eens kunnen bellen.
Ik las een tijdje geleden op het forum van Ohra dat ze titeren inderdaad vergoeden mits je de module vaccinatie + gebit gebruikt. Je zou er voor de zekerheid nog even over kunnen bellen.
Proteq vergoedt titeren ook, maar is wel een stuk duurder en qua dekking inmiddels enorm uitgekleed. Voor een volgende hond wordt het hier in ieder geval geen Proteq meer.
Van Petplan vind ik bijv. een groot nadeel dat ze kosten bij de specialist slechts voor 50 % vergoeden tenzij je het duurste pakket kiest.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef: Van Petplan vind ik bijv. een groot nadeel dat ze kosten bij de specialist slechts voor 50 % vergoeden tenzij je het duurste pakket kiest.

Mezelf maar even quoten. Ik zie net op de site van Petplan dat ze de verzekering weer behoorlijk hebben aangepast. Bovenstaande klopt niet meer helemaal. Even goed de polisvoorwaarden doornemen; wellicht dat Petplan toch nog interessant is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”