Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In de bench.....
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: In de bench.....
Ik heb voor Noeska ooit een bench aangeschaft toen ze ouder werd en daarbij 's nachts onzindelijk. Ze ging dan aan de wandel en pieste gewoon in de woonkamer. Niet heel tof, maar die bench vond ik ook zielig. Uiteindelijk heb ik deze ook weer opgeruimd tot we verhuisden toen hebben we een traphekje in de slaapkamer geplaatst en dan werd ze wakker zodra ze weer aan de wandel ging in plaste ze dus ook niet in huis.
Maylo kreeg ik de bench van mee toen ik hem had overgenomen. Hij sloopte nog al en ik hoopte dat het over zou gaan dus langzaam aan steeds meer uren los alleen in huis maar dat werd hem toch niet. Mand en eetkamer stoelen waren erg lekker. Wederom vond ik de bench(ondanks dat dit 1 van de grootste was) toch wel sneu en heb ik weer de traphekjes erbij gepakt en mocht hij in de gang als we weg gingen. Als we gingen slapen sloopte hij ook niks want hij sliep bij ons.
Droef heb ik de eerste week in de bench gehad. Kwam uit een kennel en we wisten niet hoe zindelijk hij zou zijn en of hij zou slopen. Ook weer rustig het alleen zijn opgebouwd en hij deed het super sloopte niks. Tot hij de kolder in zijn kop kreeg en alsnog begon te slopen. Nu zit hij dus in de gang als we weg zijn met de traphekjes en als we gaan slapen laten we alles open.
Overigens vind ik de bench de eerste week wel erg fijn, ook voor de katten. Zowel Droef als Maylo waren heen katten in huis gewend en de katten vind het toch wel een dingetje zo'n grote indringer in huis dus af en toe even hond in de bench en de katten naar beneden. Op een veilig manier kunnen ze er dan beide aanwennen vond ik. En Droef nam zelf de eerste week 0 rust dus die kreeg gewoon wat te knagen in de bench en dan ging hij erna even slapen en dan mocht hij er weer uit.
Dus nee ik ben niet anti bench maar ook geen enorme voorstander, voor tijdelijk vind ik het prima maar liever geef ik ze wat meer ruimte.
Ohja Izzy zat ook in de bench(in de woonkamer) als ze loops was en Maylo in de gang zodat ze echt niet bij elkaar konden komen.
Maylo kreeg ik de bench van mee toen ik hem had overgenomen. Hij sloopte nog al en ik hoopte dat het over zou gaan dus langzaam aan steeds meer uren los alleen in huis maar dat werd hem toch niet. Mand en eetkamer stoelen waren erg lekker. Wederom vond ik de bench(ondanks dat dit 1 van de grootste was) toch wel sneu en heb ik weer de traphekjes erbij gepakt en mocht hij in de gang als we weg gingen. Als we gingen slapen sloopte hij ook niks want hij sliep bij ons.
Droef heb ik de eerste week in de bench gehad. Kwam uit een kennel en we wisten niet hoe zindelijk hij zou zijn en of hij zou slopen. Ook weer rustig het alleen zijn opgebouwd en hij deed het super sloopte niks. Tot hij de kolder in zijn kop kreeg en alsnog begon te slopen. Nu zit hij dus in de gang als we weg zijn met de traphekjes en als we gaan slapen laten we alles open.
Overigens vind ik de bench de eerste week wel erg fijn, ook voor de katten. Zowel Droef als Maylo waren heen katten in huis gewend en de katten vind het toch wel een dingetje zo'n grote indringer in huis dus af en toe even hond in de bench en de katten naar beneden. Op een veilig manier kunnen ze er dan beide aanwennen vond ik. En Droef nam zelf de eerste week 0 rust dus die kreeg gewoon wat te knagen in de bench en dan ging hij erna even slapen en dan mocht hij er weer uit.
Dus nee ik ben niet anti bench maar ook geen enorme voorstander, voor tijdelijk vind ik het prima maar liever geef ik ze wat meer ruimte.
Ohja Izzy zat ook in de bench(in de woonkamer) als ze loops was en Maylo in de gang zodat ze echt niet bij elkaar konden komen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Alle honden hebben hier in het begin in de bench gezeten als er geen toezicht was, ter bescherming van de katten. Alleen Willem heeft (hier) nog nooit een bench van binnen gezien, hij is de bescheidenheid zelve. Ik geloof ook niet dat hij snel op zijn gemak zou zijn in zo'n kooitje, maar misschien heb ik het helemaal mis.
Verder gaat Lais in de bench als er bezoek is, als we dan in de keuken gaan zitten mag ze los in de huiskamer.
Verder gaat Lais in de bench als er bezoek is, als we dan in de keuken gaan zitten mag ze los in de huiskamer.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Voor beide honden een eigen bench en ze worden toch dagelijks gebruikt. In het begin voor de zindelijkheidstraining, maar nu is het gewoon hun fijne slaapplekje. De deurtjes staan dan ook altijd open.
Toen ze nog in de leer waren
hadden we wel een extra ren gebouwd rond de bench, voor overdag. Dan konden ze buiten de bench plassen en spelen en bleef de bench een fijn slaapplekje, ook als wij werken waren. Maar eenmaal zindelijk, vloog dat ding direct buiten.
Toen ze nog in de leer waren
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Noa ligt s nachts in de bench en Ninthe ligt op de gang. Als Noa s nachts niet in de bench lligt zijn er overdag meer schermutselingen omdat Noa dan ook nog humeuriger is, als Ninthe in de woonkamer ligt bij Noa vindt ze het 1 a 2x per nacht nodig om tegen Noa te snauwen omdat ze in dezelfde ruimte is en is er overdag ook meer ruzie. Ze hebben vanaf pup af aan wel allebei een 120cm bench gehad, hoewel die van Ninthe al sinds juli in de schuur staat.
Als pup hadden ze in de tweede kamer een 60x50 bench en een 70x50 reiskooi staan en bij mijn ouders lag de een in een caviakooi van 80x40 en de ander in nog een bench van 60x50. Met periodes hebben ze er ook echt veel in gelegen.
Ik vind het ook gewoon makkelijk. Met slecht weer is het fijner om er 1 in de bench te schuiven dan in de tuin met schoonmaken en bij vermoeide humeurige hondjes is het ook fijn als ik ze kan scheiden.
Ter indicatie, Ninthe en Noa zijn resp. 35 en 40cm hoog en 7 en 11kg. Zelfs bij zo lang als mogelijk liggen hebben ze nog ruimte over in de bench. Als pup hadden ze ook speelgoed in de nench liggen en gingen ze danspelen en schudden met bal of knuffel.
Als pup hadden ze in de tweede kamer een 60x50 bench en een 70x50 reiskooi staan en bij mijn ouders lag de een in een caviakooi van 80x40 en de ander in nog een bench van 60x50. Met periodes hebben ze er ook echt veel in gelegen.
Ik vind het ook gewoon makkelijk. Met slecht weer is het fijner om er 1 in de bench te schuiven dan in de tuin met schoonmaken en bij vermoeide humeurige hondjes is het ook fijn als ik ze kan scheiden.
Ter indicatie, Ninthe en Noa zijn resp. 35 en 40cm hoog en 7 en 11kg. Zelfs bij zo lang als mogelijk liggen hebben ze nog ruimte over in de bench. Als pup hadden ze ook speelgoed in de nench liggen en gingen ze danspelen en schudden met bal of knuffel.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli was hier de eerste die als pup in de bench ging en dat is mij toen goed bevallen, ze was een echte terrorpup. Voor Balou is de bench zijn veilig plekje in huis, hij kruipt er ook in als hij zich niet helemaal lekker voelt, het deurtje staat behalve s'nachts altijd open. Nu met pup Lotus is de bench ook weer heel makkelijk, zij gaat er gedwongen in om rustig te kunnen slapen. De rest van de dag zit ze in een ren zodat Balou aan haar kan wennen maar haar niets kan doen. Een paar keer per dag mag Lotus los en gaat Balou even in de bench.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
precies. ik kan mij best wel situatie voorstellen dat een bench heel practisch of zelfs noodzakelijk is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je een hond er stelselmatig voor langere tijd in opsluit, tenzij je er echt van overtuigd bent dat ie hier zelf bij gebaat is.renee-uk schreef:ik heb niks tegen een bench al staat de mijne sinds rita al in de schuur.
een bench is bij goed gebruik een prima hulpmiddel en bij misbruik een martelwerktuig, maar dat geldt voor een heleboel andere dingen in het hondenhouden ook.
Ik heb zelf voor een enkele opvanger ook wel eens een bench geleend. Als hulpmiddel dus.
Maar in principe ben ik erg tegen opsluiting van dieren in kooitjes en stallen
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wij hebben zowel voor Tay als voor Winni een bench gebruikt. We hebben hem gehaald toen we Tessa kregen als herplaatser, maar ze heeft er nooit in gelegen. Tessa sloopt niet, kan goed alleen zijn en neemt goed haar rust. Zij mag dus vrij rondlopen.
Toen kregen we Tay en hadden we een bench naast het bed. Ik wilde hem niet op bed, omdat hij het leuk vond om er af te springen (boxspring) en ik dat niet tof vond met een kleine pup. Rustig in bed slapen deed hij pas veel later. Toen bleek dat het boven veel te warm was voor hem om te slapen (we kregen hem in hittegolf, waardoor het boven boven de 30 graden bleef) zijn we naast hem beneden gaan slapen. Hij krijste alleen de boel bij elkaar in bench, dus ren gebouwd en daar naast gaan liggen. Ondertussen wel geprobeerd de bench te introduceren en dat was maar goed ook, want toen hij 10 weken was klom hij over de ren heen en liet zich op de grond vallen. Na een tijdje geprobeerd hem los te laten, maar dat heeft ons wel de eetkamertafel, de gipsplaten op de muur en nog een aantal meubels gekost. We hadden het huis puppyproof gemaakt, maar ik kon moeilijk de meubels weghalen.
Hij is uiteindelijk naar buiten in een kennel gegaan, maar toen kon hij al wel in de bench zonder stress. Hij ging rustig slapen, maar ik vond het niet eerlijk om hem in een bench te laten met bijna geen bewegingsruimte, dus hebben we een kennel gebouwd. Daar zit hij nu nog steeds in als wij weggaan en hij kan niet mee en 's nachts als hij niet op bed ligt.
Winni was weer compleet anders, die sliep vanaf dag 1 meteen door, sloopte bijna niet en was vrij snel redelijk zindelijk. Alleen zij neemt zelf geen rust en ze steelt. Dat stelen kan me niet zoveel schelen, gewoon opruimen, maar die rust pakken is wel een groot ding. Voor haar stond er dus een kamerkennel en een bench. Het heeft een tijd geduurd voordat ze in de kennel wel haar rust pakte, maar vanaf dat moment is de bench wel de zolder op gegaan. Zij zit nu nog steeds vaak in de kamerkennel en van het voorjaar gaat ze 's nachts en als wij weg zijn weer naar buiten. Zij zit vaak opgesloten omdat ze dus geen rust neemt (hoewel dat langzaam beter gaat) en Tessa absoluut niet met rust laat. Als wij erbij zijn is dat niet zo'n probleem, maar die 2 laat ik niet samen los zonder dat wij erbij zijn.
Gemakzucht? Tja, dat kan je vinden. Ik zie het meer als bescherming van de honden, bij Tay zodat hij niks sloopt(want hij eet het dus ook op) en bij Winni bescherm ik Tessa en stiekem Winni ook tegen het doordraaien. Nu zijn ze ook bijna nooit alleen thuis, dus gaat het vooral om de nachten en bij Winni overdag een aantal uur waarin zij eigenlijk alleen maar slaapt. Als ze wakker is mag ze loslopen, tot ze door gaat draaien.
Toen kregen we Tay en hadden we een bench naast het bed. Ik wilde hem niet op bed, omdat hij het leuk vond om er af te springen (boxspring) en ik dat niet tof vond met een kleine pup. Rustig in bed slapen deed hij pas veel later. Toen bleek dat het boven veel te warm was voor hem om te slapen (we kregen hem in hittegolf, waardoor het boven boven de 30 graden bleef) zijn we naast hem beneden gaan slapen. Hij krijste alleen de boel bij elkaar in bench, dus ren gebouwd en daar naast gaan liggen. Ondertussen wel geprobeerd de bench te introduceren en dat was maar goed ook, want toen hij 10 weken was klom hij over de ren heen en liet zich op de grond vallen. Na een tijdje geprobeerd hem los te laten, maar dat heeft ons wel de eetkamertafel, de gipsplaten op de muur en nog een aantal meubels gekost. We hadden het huis puppyproof gemaakt, maar ik kon moeilijk de meubels weghalen.
Winni was weer compleet anders, die sliep vanaf dag 1 meteen door, sloopte bijna niet en was vrij snel redelijk zindelijk. Alleen zij neemt zelf geen rust en ze steelt. Dat stelen kan me niet zoveel schelen, gewoon opruimen, maar die rust pakken is wel een groot ding. Voor haar stond er dus een kamerkennel en een bench. Het heeft een tijd geduurd voordat ze in de kennel wel haar rust pakte, maar vanaf dat moment is de bench wel de zolder op gegaan. Zij zit nu nog steeds vaak in de kamerkennel en van het voorjaar gaat ze 's nachts en als wij weg zijn weer naar buiten. Zij zit vaak opgesloten omdat ze dus geen rust neemt (hoewel dat langzaam beter gaat) en Tessa absoluut niet met rust laat. Als wij erbij zijn is dat niet zo'n probleem, maar die 2 laat ik niet samen los zonder dat wij erbij zijn.
Gemakzucht? Tja, dat kan je vinden. Ik zie het meer als bescherming van de honden, bij Tay zodat hij niks sloopt(want hij eet het dus ook op) en bij Winni bescherm ik Tessa en stiekem Winni ook tegen het doordraaien. Nu zijn ze ook bijna nooit alleen thuis, dus gaat het vooral om de nachten en bij Winni overdag een aantal uur waarin zij eigenlijk alleen maar slaapt. Als ze wakker is mag ze loslopen, tot ze door gaat draaien.
- Gimmick
- Zeer actief
Gentle sloopte alles wat los en vast zat. Die ging dus in de bench. Nu zijn we die fase voorbij en loopt ze altijd los.
Taxi pakt zijn rust niet als we thuis zijn dus die gaat af en toe de bench even in. Maar als hij dan slaapt gaat het deurtje weer open.
En als we weg zijn gaat hij in de bench. Hij terroriseerd Gentle nog te veel om alleen buiten de bench te zijn.
Gimmick gaat voor haar eigen veiligheid in de bench.
Ik kan niet altijd garanderen dat de voordeur dicht blijft of dat er geen andere mensen binnen komen lopen.
Ze is enorm waaks dus op het moment dat iemand bij ons naar binnen moet als wij er niet zijn ligt ze in de bench.
Verder ligt ze bij redelijk weer in de kennel als we er niet zijn.
Taxi pakt zijn rust niet als we thuis zijn dus die gaat af en toe de bench even in. Maar als hij dan slaapt gaat het deurtje weer open.
En als we weg zijn gaat hij in de bench. Hij terroriseerd Gentle nog te veel om alleen buiten de bench te zijn.
Gimmick gaat voor haar eigen veiligheid in de bench.
Ik kan niet altijd garanderen dat de voordeur dicht blijft of dat er geen andere mensen binnen komen lopen.
Ze is enorm waaks dus op het moment dat iemand bij ons naar binnen moet als wij er niet zijn ligt ze in de bench.
Verder ligt ze bij redelijk weer in de kennel als we er niet zijn.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bij ons liggen de honden als wij weg zijn (met name doordeweeks in de ochtenden) in de bench. We hebben het een hele tijd los geprobeerd maar er komen zoveel mensen langs die het wel leuk vinden dat de honden voor het raam staan, dat de honden daarop bleven reageren. Ook met lamellen / luxaflex dicht waren er van die gezellige voorbijgangers die op de ramen gingen kloppen. Dus uiteindelijk alle honden in de bench, allemaal ruime benches en dat gaat nu goed. Helpt ook in de verhouding met de buren.
's Nachts hebben met name de pups in de bench gelegen en kunnen ze nu los in de kamer. Maar als we 's ochtends beneden komen ligt alles (met deurtje open) in de bench te snurken... Ook overdag liggen ze er regelmatig in. Voor met name de borders is in de bench liggen een teken van "ik ben echt moe, ik wil rust"
's Nachts hebben met name de pups in de bench gelegen en kunnen ze nu los in de kamer. Maar als we 's ochtends beneden komen ligt alles (met deurtje open) in de bench te snurken... Ook overdag liggen ze er regelmatig in. Voor met name de borders is in de bench liggen een teken van "ik ben echt moe, ik wil rust"
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn honden zijn bijna nooit alleen en daarvan gaat er eentje in de bench... ik heb geen zin in een drentelaar ´s nachts. Als ik even weg ben gaat hij ook in de bench, want hij kan deuren openen;) Of als die beetje te hyperdepieper is doordat is moe is, gaat die ook in de bench zodat die verplicht moet rusten. Echt zo zielig joh, mishandel ze enorm. 

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 2 benches staan in 1 zit standaard onze oppashond, als we die los zouden laten lopen pist ze het hele huis onder en in bench nr 2 zit nu de poedelpup. jolene is nog niet zindelijk en is aan het wisselen, dus om het slopen te voorkomen wordt ze opgesloten. daarbij hebben mijn honden totaal geen hekel aan de bench.
ellen
ellen
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb voor Teun een bench staan, daar kreeg hij als heel klein pupje zijn eten in omdat hij langzamer at dan Stef en Dax.
Nu eet hij net zo snel en krijgen ze alle drie hun kong op een plaid.
Een keer in de week ligt hij in de bench als ik boodschappen ga doen.
Dan zijn ze van te voren goed uit gelaten en gaat hij dus moe de bench in.
Daar krijgt hij dan een bakje water en wat lekkers en daarna gaat hij rustig liggen slapen.
Nu eet hij net zo snel en krijgen ze alle drie hun kong op een plaid.
Een keer in de week ligt hij in de bench als ik boodschappen ga doen.
Dan zijn ze van te voren goed uit gelaten en gaat hij dus moe de bench in.
Daar krijgt hij dan een bakje water en wat lekkers en daarna gaat hij rustig liggen slapen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik vind het in ieder geval handig om het een hond aan te leren. Voor allerlei situaties. Om meerdere redenen. Zindelijkheid, sloopgedrag kan het handig mee zijn. Kay was een sloper. Ik was gelukkig heel veel thuis. Toen ik na 2 jaar wel langer weg moest, kreeg hij een veilige ruimte. Hij sloopte namelijk nog steeds af en toe dingen die ik minder leuk vond.
Norah was bij vorige eigenaar bench gewend, dus daar begon ik mee, maar na 2 weken uit huis gekieperd ( de bench, niet Norah). In ons huidige huis staat hij in de bijkeuken. Alleen voor nood, tijdens verbouwing bijvoorbeeld als alle deuren tegen elkaar open staan. Als de deur naar de bijkeuken openstaat wil Norah er vaak heel graag in. Kay overigens ook. Maar meestal kunnen ze er dus niet eens bij. Ze liggen er ook wel te drogen na een wandeling (tja woon je in een nat bos en heb je moddercollies, dan heb je 4 x per dag een heel bos in je huis), maar dan met deur open. Met oud en nieuw zet ik de benches op in de woonkamer. Dan ben ik overdag 5 uren in een natuurgebied met ze aan de struin, dan slapen ze de avond in de bench. Bij onrust geeft de bench hun rust en doe ik eigenlijk de deurtjes ook niet dicht, maar liggen ze er wel heel graag in.
Ze gaan mee op wedstrijd, daar vind ik een bench wel zo handig. Zeker na mijn eerste hondje. Die is eens flink in elkaar geshopt toen die naar hun dochter hapte (flink mis omdat hij heel kort aan de lijn zat) en dochter door de kring met stoelen heen rende (ik was juist al met die hond midden in de kring gaan zitten uit bescherming, dus was eigenlijk geen doorgang mogelijk). Ik heb toen besloten dat ik mijn honden voor dit soort gekken op wedstrijden wil beschermen.
En tijdens het kamperen (doen we maar heel zelden) of tentovernachtingen (zoals de dogtrail). Kan ik een lekker warm plekje voor ze maken. De honden bij mij in de slaapzak is geen optie. Kay zou het niet eens leuk vinden, die is doller op zijn bench, die staat de kwispelen tot ik hem eindelijk opgezet heb en zit er al in voordat hij helemaal klaarstaat.
Norah en de katten zijn hier niet vertrouwd, maar vanwege dat ze langer alleen moet blijven, heeft zij een veilige plek. De keuken is afgesloten met een kinderhekje. Veilig voor iedereen en geen lelijke bench nodig dus. Volgende huis, gaan we toch weer proberen of ze los met Kay in huis kan. De katten krijgen dan hun eigen gedeelte van het huis als wij weg zijn.
Norah was bij vorige eigenaar bench gewend, dus daar begon ik mee, maar na 2 weken uit huis gekieperd ( de bench, niet Norah). In ons huidige huis staat hij in de bijkeuken. Alleen voor nood, tijdens verbouwing bijvoorbeeld als alle deuren tegen elkaar open staan. Als de deur naar de bijkeuken openstaat wil Norah er vaak heel graag in. Kay overigens ook. Maar meestal kunnen ze er dus niet eens bij. Ze liggen er ook wel te drogen na een wandeling (tja woon je in een nat bos en heb je moddercollies, dan heb je 4 x per dag een heel bos in je huis), maar dan met deur open. Met oud en nieuw zet ik de benches op in de woonkamer. Dan ben ik overdag 5 uren in een natuurgebied met ze aan de struin, dan slapen ze de avond in de bench. Bij onrust geeft de bench hun rust en doe ik eigenlijk de deurtjes ook niet dicht, maar liggen ze er wel heel graag in.
Ze gaan mee op wedstrijd, daar vind ik een bench wel zo handig. Zeker na mijn eerste hondje. Die is eens flink in elkaar geshopt toen die naar hun dochter hapte (flink mis omdat hij heel kort aan de lijn zat) en dochter door de kring met stoelen heen rende (ik was juist al met die hond midden in de kring gaan zitten uit bescherming, dus was eigenlijk geen doorgang mogelijk). Ik heb toen besloten dat ik mijn honden voor dit soort gekken op wedstrijden wil beschermen.
En tijdens het kamperen (doen we maar heel zelden) of tentovernachtingen (zoals de dogtrail). Kan ik een lekker warm plekje voor ze maken. De honden bij mij in de slaapzak is geen optie. Kay zou het niet eens leuk vinden, die is doller op zijn bench, die staat de kwispelen tot ik hem eindelijk opgezet heb en zit er al in voordat hij helemaal klaarstaat.
Norah en de katten zijn hier niet vertrouwd, maar vanwege dat ze langer alleen moet blijven, heeft zij een veilige plek. De keuken is afgesloten met een kinderhekje. Veilig voor iedereen en geen lelijke bench nodig dus. Volgende huis, gaan we toch weer proberen of ze los met Kay in huis kan. De katten krijgen dan hun eigen gedeelte van het huis als wij weg zijn.

- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bullit ligt 's nachts in de bench en als ik weg ben. Ze ligt er sowieso nooit de hele dag in. Meestal zo een anderhalf uur per dag, tijdens het halen en brengen van de kinderen naar/van school. Ik haal dan meteen boodschappen zodat ik de rest van de tijd thuis ben.
Ze sloopt helaas. Van alles ook. Van nep bloemen tot kabeltjes van de telefoon tot de bank of het matras.
In het weekend ligt ze er nagenoeg nooit in overdag. Als ik wegga, langer dan die ander half uur. Dan gaat ze of mee of naar mijn oude buurman waar ze lekker kan spelen in de tuin.
Als we thuis zijn ligt ze er nagenoeg nooit in uit zichzelf. Ze gaat altijd in haar mand liggen, maar ze heeft geen problemen mee om de bench in te gaan. Ze weet dat ze in de bench een kong krijgt. Dus het is wel een feestje. (In de bench staat ook water overigens.)
Ze sloopt helaas. Van alles ook. Van nep bloemen tot kabeltjes van de telefoon tot de bank of het matras.
In het weekend ligt ze er nagenoeg nooit in overdag. Als ik wegga, langer dan die ander half uur. Dan gaat ze of mee of naar mijn oude buurman waar ze lekker kan spelen in de tuin.
Als we thuis zijn ligt ze er nagenoeg nooit in uit zichzelf. Ze gaat altijd in haar mand liggen, maar ze heeft geen problemen mee om de bench in te gaan. Ze weet dat ze in de bench een kong krijgt. Dus het is wel een feestje. (In de bench staat ook water overigens.)
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Kruimel53 schreef:Toen er nog geen benches waren ging mijn pup in een houten krat met deksel. Als ze sliep, of als ik even een boodschap ging doen. En toen ze een grote meid was ging het krat weg, toen was het niet meer nodig. Zo ben ik het blijven doen met pups, slapen vaak in de bench (lang niet altijd trouwens) en als ik even weg moest. Mijn huis is aardig pup-proof maar tot nu toe heeft elke pup wel iets engs bedacht waar ik nog niet opgekomen was. De enige die er echt zelf liever niet meer in wilde toen hij een maand of 10 was was Brimi.
Joris hebben we als pup 's nachts in een konijnenhok gezet