Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kan je doen tijdens een aanval?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat kan je doen tijdens een aanval?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik betwijfel eigenlijk of zo'n hond te wurgen is, zeker zo'n opgepompte spierbonk. Dan moet je ook nog een paar kilo spier afknellen voor je de luchtpijp bereikt.
Ik heb ook deo bij me. Te triest voor woorden eigenlijk, maar twee huizen verder hebben ze een Ambull die niet verder komt dan het grasveldje naast de woning (letterlijk) en verderop in de straat ook meerdere Staffjes van eigenaren die het gewoon echt niet door lijken te hebben als hun hond zich opfokt als een malle.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Neeltje schreef:
Ik ben gek om op zo'n monster te gaan zitten. Ik zie wel dat ik eerder uit de buurt ben, wegwezen gewoon.
En dat lukt niet altijd.

Ik heb, toen ik nog in Eindhoven woonde, ook wel eens midden op de stoep gezeten in het donker met shibs lijn om 1 vinger aan m'n linkerhand kort gewikkeld en met mijn rechterhand had ik de halsband van een spa vast. Beide honden flink in de spanning en ik zat er tussen...
Het enige wat ik dacht was 'niet loslaten'. Ondertussen kwam zijn baas eraan en die vond dat ik stom was om de straat zomaar over te steken want zijn hond doet niks. Ik heb meneer toegesist z'n hond aan de lijn te houden als het beest niet luistert en ben heel snel doorgelopen. Anders was het een rasecht tokkieschreeuwfestijn geworden en waren de honden denk ik alsnog op elkaar geklapt. :roll:

Ik weet van mezelf dat ik reageer als er (dreiging tot) aanvallen is, misschien niet altijd op de meest verstandige wijze, maar ik reageer in ieder geval. Ik had in Eindhoven ook altijd een riem bij waar ik mee kon wurgen als dat nodig zou zijn. In het dorp waar ik nu woon, ben ik er niet meer zo op bedacht. Er lopen hier 2 spa's in de wijk. Beiden altijd aangelijnd en baasjes weten precies wat ze in handen hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat dat zo'n opluchting is in vergelijking met de ghettowijk waar ik vandaan kwam. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Ik heb alleen zo'n deostift.

Als ik vind dat ik me moet bewapenen wordt het een bijl. Die heb ik in huis. Werkt ook prima.
Een busje deo loopt toch een stukje comfortabeler :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Maeve schreef:Ik betwijfel eigenlijk of zo'n hond te wurgen is, zeker zo'n opgepompte spierbonk. Dan moet je ook nog een paar kilo spier afknellen voor je de luchtpijp bereikt.
Ik heb ook deo bij me. Te triest voor woorden eigenlijk, maar twee huizen verder hebben ze een Ambull die niet verder komt dan het grasveldje naast de woning (letterlijk) en verderop in de straat ook meerdere Staffjes van eigenaren die het gewoon echt niet door lijken te hebben als hun hond zich opfokt als een malle.
Je moet het riempje heel hoog doen, heel kort achter de oren zegt ze stoer :mrgreen: ik weet niet of ik het zou kunnen op dat moment dat het gebeurt en gelukkig geen ervaring mee, ik ben vanmiddag ook teruggelopen omdat er een meisje aankwam met een Ambull aan een flex en ik vertrouwde het niet.
Maar uiteindelijk lijkt het niet anders als wandelen met Baco, toen ogen op steeltjes om andere honden heel te houden nu andersom. :wink:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Volgens mijn sta ik in de buurt bij een aantal mensen bekend als de kop schopper.
3 stuk hebben van mijn een rotschop gekregen vol op hun smoeltje.

Dat was een dalmaat kruising, een mechelaar en een spanjaard van flinke grootte.
Met Maylo ben ik een paar keer te laat geweest met ingrijpen en dat gebeurt me dus niet zo snel meer. Tuurlijk wordt er wel een gesnauwd maar ik ben een stuk assertiever.

De spanjaard zou Izzy wel aanvallen(werd uitgelaten door de buurt kindjes terwijl eigenaar heus wel beter wist) en brak los. Izzy is geen haar gekrengt maar andere hond diep onder de indruk, helaas had die hond me nog wel in mijn knie gebeten maar dat merkte ik 's avond pas op. Voelde wel wat stijf maar zag toen pas duidelijk een blauwe bijt afdruk staan en op dat moment niet door gehad.

Mechelaar liep netjes onder appel en vloog vervolgens vol op Droef, geen beginnen aan niet te pakken te krijgen die heb ook een paar schoppen gehad maar stopte hierdoor niet en inmiddels kon ik daardoor Droef ook niet meer achter me houden.

En de dalmaat kruising probeerde het laatst ook, liep los naast de fiets en zou ook wel op Droef en Izzy springen. Helaas vertrouw ik die hond voor geen meter en had Droef en Izzy allang al achter me in 1 beweging. Flinke brul met dreigement te schoppen bracht hem tot twijfelen uit eindelijk 2 schoppen gehad en toen liep hij zwaar gepikeerd terug naar zijn baas, waarop ik de beste man ook nog even van alles toegewenst heb met de info dat ik weet waar ze wonen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Zo te lezen al veel negatieve ervaringen gehad met vechthonden, word dus tijd dat ze die verplicht muilkorven op straat en fokverbod

Ik hou men hart altijd vast als ik er 1 tje tegen kom, eigenaars zeggen dan wel, ze doen niets, maar vertrouw het niet dus de honden mogen er nooit mee spelen, zelfs niet snuffelen

Deze honden kunnen evengoed heel lief zijn maar als ze maar klein beetje gekrengd worden gaan ze al over de rooie

Natuurlijk kan een ander ras evengoed aanvallen, maar meestal leest men toch met dergelijke voorvallen altijd opnieuw zelfde rassoorten en diegene die dan zo'n ras hebben en vinden dat iedereen overdrijft steekt zen kop in zand
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij wonen klaarblijkelijk in een dorp waar al dit soort dingen nooit aan de orde is. Hier in het dorp zelf komt er nooit een loslopende hond op ons af. Wat los loopt kan onder controle worden gehouden en komt niet buurten. Spa's zie je hier niet in onze buurt weleens in het hondenbos hier vlakbij. In Zandvoort lopen wel wat honden die minder vriendelijk zijn te weten een labkruising en een gemuilkorfd Mechelaar die met muilkorf en al erop duikt. Beide honden hebben al een optater van ons gehad en baasjes een verbale en die worden nu bij ons uit de buurt gehouden. Ooit een nare ervaring gehad met een Duitse herder en Micron maar die meneer houd de hond nu keurig aan de lijn en wij onze honden uit zijn buurt. Iets wat andere overigens niet altijd doen en dat zijn honden waarvan de eigenaars dat echt wel weten. De meneer woont aan de duinen en moet er dus langs lopen om naar een wat rustiger stuk te komen. Ik vind die baasjes die weten dat hij ze ontwijkt en ook waarom ook asociaal met hun ongeleide projectielen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

hier wordt het vrij duidelijk uitgelegd hoe je kan handelen als een pitbull een andere hond vastheeft.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nicoline schreef:
hier wordt het vrij duidelijk uitgelegd hoe je kan handelen als een pitbull een andere hond vastheeft.
Tegen de tijd dat ik die hond los zou hebben zou mijn hond al dood zijn.
Ik ga er maar van uit dat dit instructiefilmpje voor de eigenaren van de aanvaller bedoeld is. Ik zou dit echt niet klaarspelen.
Gelukkig komen we hier nooit loslopende SPA's tegen. Ik zou geen hond meer nemen als ik in een buurt woonde waar ik altijd zo op mijn hoede moest zijn :ugh:
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ja het is wel vooral op de eigenaren gericht, maar er worden toch ook wel een aantal do's en don'ts genoemd voor als het om een onbekende hond gaat. Eigenlijk zou elke SPA eigenaar dit filmpje moeten zien en oefenen met een breakstick te gebruiken, helaas is de realiteit anders. Evt zou een stevige tak of stok de breakstick wel kunnen vervangen in geval van nood. Komt er iig op neer dat veel dingen die je bij een normale hond zou kunnen proberen bij een pitbull niks uithalen of het alleen maar erger maken, een stok tussen de kaken is de beste en snelste oplossing.
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Cleva schreef:En dan even een compilatiefilmpje van hoe het er in het echt uitziet en waarom met je hele deo en je jas er geen zakje tegen in te brengen hebt.

Dat 2e filmpje met die 2 witte honden. :O:
Verder wil je niet kijken word er misselijk van.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Rosaly schreef:
meriam schreef:Normaal gesproken ben ik vrij doorpakkend bij gevechten. Een strop met de riem, de achterpoten omhoog en soms een flinke brul kan genoeg zijn.
Toen mijn teefje echter werd aangevallen door een mechel teef stond ik echt even van f*ck. Dit was serieus. Die mechel wou mijn hond dood, mijn hond zag die mechel geen eens aankomen, kwam van boven aan gerend zo uit de halsband geklapt. Ik liep met haar en Chase die toen 10weken oud was. Ik heb Cayra maar losgelaten maar dat kon met Chase niet want hij wou weg en we waren vlak bij een weg. De eigenaar van de mechel heeft zn hond eraf gekregen door te gaan wurgen. Was voor mij de eerste keer dat ik merkte dat ik zelf echt in paniek raakte. Mede omdat ik niks kon ivm een pup bij me maar ook omdat ik doorhad dat het die hond er echt om ging dat ze dood moest. Geen idee wat ik gedaan had als ik Chase niet bij me had maar merkte wel dat ik van dit gevecht heel anders onder de indruk was al de eerdere die ik had meegemaakt.
Heeft jouw pup daar iets aan overgehouden toen? Ik heb laatst ook zoiets meegemaakt, wel minder ernstig hoor. Het was al donker en ik liep nietsvermoedend met mijn reu en teefje van 9 maanden op straat. Opeens komt vanaf de zijkant een zwarte hond (soort herderkruising ofzo) aangedenderd die bovenop mijn reu dook. De hond zat aan een flexlijn en de eigenaar kon hem niet houden. Mijn reu had die hond totaal niet zien aankomen en ik ook niet, hij was er opeens en ik kon dus heel weinig doen. Ik heb mijn beide honden opzij geslingerd en toen kon de eigenaar de hond terugtrekken, maar mijn pup was helemaal over de zeik en begon te blaffen. Sindsdien blaft ze tegen zwarte honden op straat die op die hond lijken (even groot en rechtopstaande oren).
Nee gelukkig niet, ondanks dat hij het echt eng vond en alleen maar weg weg weg wou heeft het hem geen trauma's gegeven. De hond die aanviel woonde bij mij in de flat (nu gelukkig verhuist) en ook daar heeft hij geen last van gehad, Cayra daarin tegen wel die heeft een behoorlijke psychische klap opgelopen van die aanval
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Van een riem een strop maken en wurgen maar (had ik hier gelukkig eens gelezen) is hetgeen wat Luna gered heeft!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Lunatic schreef:Van een riem een strop maken en wurgen maar (had ik hier gelukkig eens gelezen) is hetgeen wat Luna gered heeft!
Ja, dat weet ik nog. Een strop werkt echt heel goed en snel. En meestal heb je wel een riem bij je, dus hoef je ook niet met messen etc op pad.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shibby schreef:
Neeltje schreef:
Ik ben gek om op zo'n monster te gaan zitten. Ik zie wel dat ik eerder uit de buurt ben, wegwezen gewoon.
En dat lukt niet altijd.

Ik heb, toen ik nog in Eindhoven woonde, ook wel eens midden op de stoep gezeten in het donker met shibs lijn om 1 vinger aan m'n linkerhand kort gewikkeld en met mijn rechterhand had ik de halsband van een spa vast. Beide honden flink in de spanning en ik zat er tussen...
Het enige wat ik dacht was 'niet loslaten'. Ondertussen kwam zijn baas eraan en die vond dat ik stom was om de straat zomaar over te steken want zijn hond doet niks. Ik heb meneer toegesist z'n hond aan de lijn te houden als het beest niet luistert en ben heel snel doorgelopen. Anders was het een rasecht tokkieschreeuwfestijn geworden en waren de honden denk ik alsnog op elkaar geklapt. :roll:

Ik weet van mezelf dat ik reageer als er (dreiging tot) aanvallen is, misschien niet altijd op de meest verstandige wijze, maar ik reageer in ieder geval. Ik had in Eindhoven ook altijd een riem bij waar ik mee kon wurgen als dat nodig zou zijn. In het dorp waar ik nu woon, ben ik er niet meer zo op bedacht. Er lopen hier 2 spa's in de wijk. Beiden altijd aangelijnd en baasjes weten precies wat ze in handen hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat dat zo'n opluchting is in vergelijking met de ghettowijk waar ik vandaan kwam. :wink:
Ligt er denk ik aan waar je woont in Eindhoven. Waar ik hier loop, zijn meer dan genoeg uitwijkmogelijkheden en ik kijk regelmatig om me heen. Van de meeste weet ik waar ze wonen en ook (na ze tig keer tegengekomen te zijn) hoe ze meestal wandelen.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Maeve schreef:Ik betwijfel eigenlijk of zo'n hond te wurgen is, zeker zo'n opgepompte spierbonk. Dan moet je ook nog een paar kilo spier afknellen voor je de luchtpijp bereikt.
Gimmick is ook enorm.gespierd maar echt zodra je haar bik haar halsband oppakt begint die toch echt te stikken hoor.
Heeft niks met spieren te maken
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Bodybuilder of niet, ik denk dat een hond net als een mens amper spieren rond zijn strot heeft die frontaal de luchtpijp kunnen beschermen. Daarmee dat al eeuwenlang 'ophanging' de meest feilloze doodstraf gebleken is. :o
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”