Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Den Haag wil gevaarlijke honden aanpakken
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Den Haag wil gevaarlijke honden aanpakken
tja, 2 weten terug was ik foto`s aan het maken en een man met een jolige drent, die niet zou luisteren , en bijna kinderen omver sprong, het is een jonge hond, die moet nog leren , dat is gewoon een praktijk voorbeeld, waar mensen eigenlijk al van over de zeik gaan..... vroeger zou het zijn van ach, komt wel goed, ze moet het nog leren, tegenwoordig staan ouders gelijk te gillen ,...... en de baas deed echt zijn best wel, maar tja puber brain..... t zijn gewoon van die normale dingen
-
Neeltje
Voor mensen met honden misschien wel, voor mensen zonder honden niet. Misschien zijn ze gewoon bang voor honden, hebben ze een nare ervaring gehad, weet jij het.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ja, maar dat 'geen last hebben' van andermans honden is aan het veranderen. Zeker als je hondenbezitters in steeds kleinere en schaarsere losloopgebieden dwingt en aan alle kanten met regeltjes om de oren slaat terwijl bbqende, rotzooimakende, overal doorheen racende fietsers etc. vogelvrij gelaten worden. Dat geeft een signaal aan de samenleving dat honden niet OK zijn. En vroeger was het dus zo dat een hond die langs een picknickend kleed in een mini losloopgebied in het park rende gewoon normaal was, tegenwoordig wordt daar al bij gegild dat die hond overlast veroorzaakt. "Geen overlast veroorzaken" betekent voor iedereen iets anders. Er zijn een boel mensen die uberhaupt het bestaan of de aanwezigheid van honden al ervaren als overlast, en die worden in hun ideeen steeds meer en meer gesterkt door de manier waarop hondenbezitters in grote steden als het kwaad zelve worden behandeld.Tara schreef:Dat snap ik prima, maar dat is dus eens te meer reden om te zorgen dat niemand aanleiding krijgt om te zeiken.
Ik doe dat dus door mijn honden bij me te houden en niet met andere mensen te laten bemoeien. Mijn honden, mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.
-
Neeltje
Nee, dat is helemaal niet aan het veranderen. Wat aan het veranderen is, is de nieuwe grote groep hondeneigenaars die alles aan zijn laars lappen en doen alsof de wereld alleen voor hun bestaat en de rest zich maar moet aanpassen. Een losloopgebied is er niet alleen voor hondeneigenaren. Dat is voor iedereen en je mag er je hond loslaten, maar hoe dan ook, is het geen vrijbrief je hond overal maar te laten lopen. Dan ga je maar naar een hondenuitlaatveldje.mijke schreef:Ja, maar dat 'geen last hebben' van andermans honden is aan het veranderen. Zeker als je hondenbezitters in steeds kleinere en schaarsere losloopgebieden dwingt en aan alle kanten met regeltjes om de oren slaat terwijl bbqende, rotzooimakende, overal doorheen racende fietsers etc. vogelvrij gelaten worden. Dat geeft een signaal aan de samenleving dat honden niet OK zijn. En vroeger was het dus zo dat een hond die langs een picknickend kleed in een mini losloopgebied in het park rende gewoon normaal was, tegenwoordig wordt daar al bij gegild dat die hond overlast veroorzaakt. "Geen overlast veroorzaken" betekent voor iedereen iets anders. Er zijn een boel mensen die uberhaupt het bestaan of de aanwezigheid van honden al ervaren als overlast, en die worden in hun ideeen steeds meer en meer gesterkt door de manier waarop hondenbezitters in grote steden als het kwaad zelve worden behandeld.Tara schreef:Dat snap ik prima, maar dat is dus eens te meer reden om te zorgen dat niemand aanleiding krijgt om te zeiken.
Ik doe dat dus door mijn honden bij me te houden en niet met andere mensen te laten bemoeien. Mijn honden, mijn hobby, mijn verantwoordelijkheid.
- mijke
- Zeer actief
Neeltje ik weet niet waar jij woont, maar hier midden in de stad is het wel degelijk aan het veranderen zoals ik net zei. Ik woon nu in een wijk meer aan de rand, daar is de gebruiksdruk van het park een stuk lager en daar merk je het al een heel stuk minder. Ik kan me voorstellen dat het in dorpen nog weer heel anders is.Neeltje schreef:Nee, dat is helemaal niet aan het veranderen. Wat aan het veranderen is, is de nieuwe grote groep hondeneigenaars die alles aan zijn laars lappen en doen alsof de wereld alleen voor hun bestaat en de rest zich maar moet aanpassen. Een losloopgebied is er niet alleen voor hondeneigenaren. Dat is voor iedereen en je mag er je hond loslaten, maar hoe dan ook, is het geen vrijbrief je hond overal maar te laten lopen. Dan ga je maar naar een hondenuitlaatveldje.
En voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over grote gebieden die volledig of voor een groot deel losloopgebied zijn. Ik heb het over midden in de stad waar echt nauwelijks plekken zijn waar honden los mogen. En de plekken die er zijn zijn ter grootte van een klein veldje. Dat is een heel andere situatie.
En dat jij zegt 'dan ga je maar naar een uitlaatveldje'. De losloopplekken hier ZIJN de uitlaatveldjes.
Laatst gewijzigd door mijke op 26 jan 2017 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Ik zag vanmiddag hier ineens weer twee nieuwe opduiken. Gelukkig wel aan de lijn. Voor zover ik me kan herinneren toen ik Tirsa nog had, was er hier 1 stafford, Tirsa's grote vriend. In al die 10 jaar geen andere stafford, pittbull of wat er ook op mag lijken gezien. En de laatste 2 à 3 jaar, lijken ze met bosjes tegelijk tevoorschijn.Nanna schreef:Als je rondvraagt is dat wat de meeste mensen tegenstaat de explosie aan vechthonden.
Zelfs hondeneigenaren balen ervan.
Je loopt nergens meer rustig; bent steeds bedacht op zo'n type.
Vroeger zag je ze nooit.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee dat weet ik niet, maar ik ben mensen schuw , moet nu iedereen maar ergens anders gaan wonen,. of heb ik er maar mee te dealen,.. dat ze overal in grote getallen lopenNeeltje schreef:Voor mensen met honden misschien wel, voor mensen zonder honden niet. Misschien zijn ze gewoon bang voor honden, hebben ze een nare ervaring gehad, weet jij het.
-
Neeltje
Jij kunt kiezen om daar niet te gaan wandelen als je geen mensen tegen wilt komen. Je hond heb je onder controle te houden, dat deze geen overlast geeft en zeker het soort hond dat jij hebt, of die nu wel of niet iets doet, is een behoorlijk grote hond, die ik, als ik de hond niet ken, ook liever niet bij me zie komen en al helemaal niet bij mijn hond. Dat is de keuze die je hebt gemaakt toen je voor hem hebt gekozen.S@ndr@ schreef:nee dat weet ik niet, maar ik ben mensen schuw , moet nu iedereen maar ergens anders gaan wonen,. of heb ik er maar mee te dealen,.. dat ze overal in grote getallen lopenNeeltje schreef:Voor mensen met honden misschien wel, voor mensen zonder honden niet. Misschien zijn ze gewoon bang voor honden, hebben ze een nare ervaring gehad, weet jij het..... net zoals mensen die in recreatie gebieden lopen, soms een hond tegen komen, die het dan niet gelijk noodzakelijkerwijze op hun leven heeft voorzien .
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Eens hoor.Tara schreef:Ik vind het ook, ik regel dat wel en ik wil echt niet dat de honden zich misdragen bij andere mensen.Nanna schreef:Ik zal dan gekke Henkie wel zijn maar ik vind ook dat andere mensen geen last hoeven te hebben van mijn honden. Mijn hobby, mijn pakkie an.
Nou snap ik best dat het doodirritant is als er ineens in een losloopgebied mensen zitten die domme dingen doen zoals picknicken of BBQ'en, maar dan nog hebben mijn honden zich daarmee niet te bemoeien.
Je moet die mensen dan wel zien zitten.
Rana heeft een keer een flinke portie ravioli opgegeten voor ik in de gaten had dat er achter een twee meter hoge stapel boomstammen een familie verscholen zat te picknicken
De bak stond precies op de goede hoogte op die stapel boomstammen en Rana ging voor me uit lopend haar neus achterna.
Ik had nog nooit mensen zien picknicken in dat bos dus ik was er ook niet op bedacht.
Uiteraard mijn excuses aangeboden en die mensen vonden het gelukkig geen onoverkomelijke ramp.
Volgens mij de eerste en tot nu toe ook laatste keer dat ik een hond echt heb horen gniffelen toen ze verder liep ...........
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hier verpesten de hondeneigenaren het voor zichzelf én voor andere, meer betrokken hondenhouders.
de parken worden door iedereen gebruikt, zoals picknickers, hondenmensen, voetballende jeugd, en dat gaat eigenlijk altijd prima.
maar op het moment ligt het zo vol met hondenstront dat je er haast niet meer normaal kunt lopen.
zelfs bij de twee kinderspeelplekken die er zijn ligt het vol en aangezien er om het park heen bij iedere uitgang hondenpoep- en normale prullenbakken staan (ik heb ze geteld van de week en het zijn er 15 rondom een betrekkelijk klein park) en het toch voor een groot deel van de hondenmensen te veel moeite blijkt om de stront achter hun hond op te ruimen, zal het me niet verwonderen als ook hier straks hele stukken verboden worden voor honden.
zo ontzettend jammer en even zo ontzettend onnodig!
de parken worden door iedereen gebruikt, zoals picknickers, hondenmensen, voetballende jeugd, en dat gaat eigenlijk altijd prima.
maar op het moment ligt het zo vol met hondenstront dat je er haast niet meer normaal kunt lopen.
zelfs bij de twee kinderspeelplekken die er zijn ligt het vol en aangezien er om het park heen bij iedere uitgang hondenpoep- en normale prullenbakken staan (ik heb ze geteld van de week en het zijn er 15 rondom een betrekkelijk klein park) en het toch voor een groot deel van de hondenmensen te veel moeite blijkt om de stront achter hun hond op te ruimen, zal het me niet verwonderen als ook hier straks hele stukken verboden worden voor honden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En dat is er precies wat er hier in Nederland ook aan de hand is. Het feit dat er een groep mensen is die het verpesten voor iedereen. Ik woon in een stuk van Arnhem waar je sterft van de losloopgebieden, recreatiegebieden en parken. Ideaal voor kinderen en honden, ook al omdat er veel hofjes zijn met parken, speeltuinen, etc.renee-uk schreef:hier verpesten de hondeneigenaren het voor zichzelf én voor andere, meer betrokken hondenhouders.
In de recreatiegebieden mag je officieel je hond tussen 1 april - 1 oktober niet los laten lopen. Maar er wordt een oogje dichtgeknepen als je de boel maar opruimt. Wat gebeurt er? Tja, overal liggen dus hondendrollen. En dat bij een groot zwemmeer met strandje waar heel veel mensen met mooi weer gaan zwemmen. In de groenstroken en speeltuinen idem dito.
Te smerig voor woorden en het is gewoon niet nodig want overal staan prullenbakken. Gecombineerd met het feit dat het aantal spa's ook flink is toegenomen, inclusief de incidenten, en dan kun je er op wachten dat er een algeheel verbod komt. Boa's controleren hier sinds een paar jaar dus ook al stevig. En gelijk hebben ze.
Maar uiteindelijk verpesten een handvol hondenbezitters het voor iedereen.

-
korthaar
- Zeer actief
Er zijn zo van die figuren waarbij het opzoeken van de dialoog niet veel zin heeft.Neeltje schreef:Hier zag ik laatst dat ze een hond tegen een glijbaan hadden laten plassen en dan niet de spijlers, maar de glijplank zelf
- mijke
- Zeer actief
Dat vind ik tot op zekere hoogte eigenlijk dus wel. Ik struikel ook wel eens over een kind, of moet plots remmen voor iemand die me niet had gezien, of er vliegt een badmintonpluutje in mn drinken tijdens het picknicken. Als we allemaal eens wat toleranter zouden zijn zou het leven een stuk mooier worden.Tara schreef:Ik snap wat je bedoelt en ik spreek je ook niet tegen, maar andere mensen vragen er niet om lastig gevallen te worden door jouw hond. Al is het tien keer een puppie die het nog moet leren, dan nóg vind ik dat je niet van andere mensen mag verlangen dat ze het allemaal maar accepteren omdat jij honden wilt hebben.S@ndr@ schreef:tja, 2 weten terug was ik foto`s aan het maken en een man met een jolige drent, die niet zou luisteren , en bijna kinderen omver sprong, het is een jonge hond, die moet nog leren , dat is gewoon een praktijk voorbeeld, waar mensen eigenlijk al van over de zeik gaan..... vroeger zou het zijn van ach, komt wel goed, ze moet het nog leren, tegenwoordig staan ouders gelijk te gillen ,...... en de baas deed echt zijn best wel, maar tja puber brain..... t zijn gewoon van die normale dingen
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik moet zeggen dat de hondenpoep hier heel erg mee valt. Er ligt vrijwel nooit iets op de stoep. Ik vind het hier heel erg netjes eigenlijk voor een drukke stad en zie veel meer zwerfvuil liggen dan dat ik me aan hondenpoep zou kunnen storen. Het is zo makkelijk gezegd dat honden overlast veroorzaken want iedereen veroorzaakt overlast. Het is niet mogelijk om met een hond geen overlast te geven. Want ze poepen, ze rennen, ze spelen, ze zijn blij. Ze zijn niet geruisloos. Dus er zijn altijd mensen die er overlast van zullen ervaren. En het verschil met andere overlast gevende hobbies en groepen is dat daar ruimte voor wordt gecreeerd en dat honden juist steeds meer terug gedrongen worden.
Terwijl andere hobbies en tijdsbestedingen minstens even overlast gevend en vervuilend zijn.
En ja ernstige bijtincidenten zijn een ander verhaal. maar dat hoeft ook niet overal bijgesleept te worden en als oorzaak aangewezen.
Terwijl andere hobbies en tijdsbestedingen minstens even overlast gevend en vervuilend zijn.
En ja ernstige bijtincidenten zijn een ander verhaal. maar dat hoeft ook niet overal bijgesleept te worden en als oorzaak aangewezen.
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
- Aantal honden: 2
Voor mij springt die zin over de uitlaatgroepen er uit. Ik ervaar hier in Amsterdam, ondanks hoge honddichtheid, nooit overlast aan HUSsen maar in Den Haag wel. Als ik bij familie logeer maak ik altijd dankbaar gebruik van het hondengebied bij Clingendael, we komen verder niet zo vaak in de bossen dus dat is een feest voor Ted en mij. Maar sinds een jaar kom ik er van 's ochtends relatief vroeg tot eind van de middag echt ongecontroleerde grote groepen tegen waar vaak etterbakken tussenzitten. De dames die er bij lopen letten slecht op en lachen je ongeveer uit als je vraagt of ze die 80 kilo Berner die je hond weigert met rust te laten even bij zich kunnen roepen, "haha hij luistert niet zo goed maar hij doet niks hoor". Ik was er met kerst nog en het viel me echt op, heel vervelend want ik vind het verder een heerlijk bos en duinpad.
Wat bbqende recreanten betreft, daar is nu veel gedoe over hier in Amsterdam want vandaag kwam het nieuws naar buiten dat er niet meer gebbqt mag worden in het Vondelpark. Nou woon ik bij en wandel in het Westerpark en er is een grote groep die hier ook een verbod wil. Het geeft ontzettend veel zwerfvuil en rook-overlast, op mooie dagen hangt er echt een dikke laag rook over het park. Mij kan het echt aan m'n reet roesten maar ik heb me wel gemengd in de discussie over de losloopstrook die boven het veld loopt, overigens netjes afgesloten met een hek en heg. Hier gaan die paljassen namelijk ook zitten bbqen omdat je er de laatste zonnestraaltjes aan het eind van de middag meepakt.
Naast dat er daar ook veel vuilnis blijft liggen, waaronder kapot glas en etensresten zoals kippenbotjes, kun je hier dus in de zomermaanden vanaf een uur of 17 's middags niet meer wandelen omdat de bbqende medemens natuurlijk gaat gillen als je hond bij hun speklappen in de buurt komt. Opzich begrijpelijk, maar het is verdomme een losloopstrook waar je met je gat in de opgedroogde hondenpis zit! Het is ook nog eens de enige doorgang van de ene kant van het park naar de andere dus gewoon echt irritant. Ik wil dit jaar geplastificeerde posters gaan ophangen met een groepje om te proberen mensen op het veld en uit die strook te houden, ben benieuwd of het iets gaat doen.
Wat bbqende recreanten betreft, daar is nu veel gedoe over hier in Amsterdam want vandaag kwam het nieuws naar buiten dat er niet meer gebbqt mag worden in het Vondelpark. Nou woon ik bij en wandel in het Westerpark en er is een grote groep die hier ook een verbod wil. Het geeft ontzettend veel zwerfvuil en rook-overlast, op mooie dagen hangt er echt een dikke laag rook over het park. Mij kan het echt aan m'n reet roesten maar ik heb me wel gemengd in de discussie over de losloopstrook die boven het veld loopt, overigens netjes afgesloten met een hek en heg. Hier gaan die paljassen namelijk ook zitten bbqen omdat je er de laatste zonnestraaltjes aan het eind van de middag meepakt.
Naast dat er daar ook veel vuilnis blijft liggen, waaronder kapot glas en etensresten zoals kippenbotjes, kun je hier dus in de zomermaanden vanaf een uur of 17 's middags niet meer wandelen omdat de bbqende medemens natuurlijk gaat gillen als je hond bij hun speklappen in de buurt komt. Opzich begrijpelijk, maar het is verdomme een losloopstrook waar je met je gat in de opgedroogde hondenpis zit! Het is ook nog eens de enige doorgang van de ene kant van het park naar de andere dus gewoon echt irritant. Ik wil dit jaar geplastificeerde posters gaan ophangen met een groepje om te proberen mensen op het veld en uit die strook te houden, ben benieuwd of het iets gaat doen.