Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joyce112 schreef:
Ik kan niet wachten. Maar eerst blijft het nog een tijdje heel spannend!
Komt vast goed!
Ik zie dat je redelijk dicht bij mij in de buurt woont, kunnen we tegen die tijd wel een keertje wandelen samen, met Mojo en zijn kleine neefje.
Joyce112 schreef:
Ik kan niet wachten. Maar eerst blijft het nog een tijdje heel spannend!
Komt vast goed!
Ik zie dat je redelijk dicht bij mij in de buurt woont, kunnen we tegen die tijd wel een keertje wandelen samen, met Mojo en zijn kleine neefje.
Ja, leuk!!
Autorijden vind ik geen probleem hoor, dus dat gaat zeker goed komen.
Podenji schreef:
Oplossing: Neem zelf een leuk teefje voor Mojo
Nee, want we willen hier in principe geen 3 honden meer.
Dus als ik een teefje neem voor Mojo moet ik allereerst wachten tot Tapas er niet meer is en dat is hopelijk pas over een jaar of 5. Dan moet het teefje eerst minimaal 2 jaar zijn dus dan ben je 7 jaar verder en is Mojo al weer 10. Gaat hem niet worden dus.
een beetje trage reactie maar:
1. Wat maakt het uit dat Mojo dan al weer 10 is?
2. en wat maakt vier hondjes eigenlijk uit als er toch al een paar oudjes zijn?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Op zichzelf niet zo veel. Alleen is het antwoord op je vraag 2 eigenlijk relevanter en doorslaggevend:
Podenji schreef:2. en wat maakt vier hondjes eigenlijk uit als er toch al een paar oudjes zijn?
Wij willen geen 4 honden. Dat is waar we nu wonen niet praktisch en niet fijn, en we zitten daar ook gewoon echt niet op te wachten. 3 Honden zoals we gehad hebben vinden we prima voor een korte periode, maar niet voor járen.
Dat dat voor jou geen bezwaar zou zijn, en voor anderen niet, maakt het niet zo dat het voor ons evenmin een bezwaar is.
Op zichzelf niet zo veel. Alleen is het antwoord op je vraag 2 eigenlijk relevanter en doorslaggevend:
Podenji schreef:2. en wat maakt vier hondjes eigenlijk uit als er toch al een paar oudjes zijn?
Wij willen geen 4 honden. Dat is waar we nu wonen niet praktisch en niet fijn, en we zitten daar ook gewoon echt niet op te wachten. 3 Honden zoals we gehad hebben vinden we prima voor een korte periode, maar niet voor járen.
Dat dat voor jou geen bezwaar zou zijn, en voor anderen niet, maakt het niet zo dat het voor ons evenmin een bezwaar is.
waar een wil is....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nanna schreef:Eigenlijk veel spannender dan slaapverwekkend pure rashonden fokken.
Ja, vind ik ook wel.
Ik hoop ooit een leuke teef voor Mojo te vinden om daar hopelijk een pup van te kunnen nemen. Maar ja, zie maar eens iemand te vinden die jouw bastaardreu wil gebruiken... En dan eentje waar ik zelf ook achter kan staan. Dat tweede zou het probleem niet zijn den mik, het eerste vermoedelijk wel. Wat dat betreft kun je beter een teef hebben zelf dan een reu denk ik.
Nanna schreef:Eigenlijk veel spannender dan slaapverwekkend pure rashonden fokken.
Ja, vind ik ook wel.
Ik hoop ooit een leuke teef voor Mojo te vinden om daar hopelijk een pup van te kunnen nemen. Maar ja, zie maar eens iemand te vinden die jouw bastaardreu wil gebruiken... En dan eentje waar ik zelf ook achter kan staan. Dat tweede zou het probleem niet zijn den mik, het eerste vermoedelijk wel. Wat dat betreft kun je beter een teef hebben zelf dan een reu denk ik.
Winny
Owwwwwww, dat zou wel een hele leuke combinatie worden denk ik!
LongFields schreef:
Ja, vind ik ook wel.
Winny
Owwwwwww, dat zou wel een hele leuke combinatie worden denk ik!
Kom maar ophalen over een jaar of 4-5, of moet ik het nest ook nog groot brengen
Ach eerst maar eens zien dat ze medisch oké is en zo.
veertje schreef:Leuk! Dat worden erg leuke hondjes denk ik. Enig idee wat daar aan kleuren uit kan komen?
Hopelijk kunnen we ze hier blijven volgen
De teef is brindle en de reu sable, dus er komen brindles en sables uit.
Ik ga er dan vanuit dat ze geen van beiden bruin dragen, dus de kleuren worden zoals die van de ouders.
Gezien de kleur van Mojo zouden er ook lichtere uit kunnen komen, maar dat is nog steeds sable, alleen een lichte variant.
veertje schreef:Leuk! Dat worden erg leuke hondjes denk ik. Enig idee wat daar aan kleuren uit kan komen?
Hopelijk kunnen we ze hier blijven volgen
De teef is brindle en de reu sable, dus er komen brindles en sables uit.
Ik ga er dan vanuit dat ze geen van beiden bruin dragen, dus de kleuren worden zoals die van de ouders.
Gezien de kleur van Mojo zouden er ook lichtere uit kunnen komen, maar dat is nog steeds sable, alleen een lichte variant.
Leuk, ben benieuwd!
Fijn dat je gereageerd hebt en bedankt voor de uitleg!
De kleur van de vader van Felice (black & tan) kan er niet uitkomen dus?
LongFields schreef:Fijn dat je gereageerd hebt en bedankt voor de uitleg!
De kleur van de vader van Felice (black & tan) kan er niet uitkomen dus?
Dat kan alleen als een van de (voor)ouders van de reu dat ook draagt en dat zag ik niet terug.
B&T is recessief, dus het kan maar de kans is erg klein.
Joyce112 schreef:Ik heb net alvast een bench opgehaald voor het pupje.
We hebben ook al een naam. Nu alleen de pup nog
Geduld is een schone zaak
Ik heb ook al zoveel in huis Maar nog geen naam, lastig!
Komt vanzelf! Hier ook pas vlak van tevoren en niet eens mijn favoriet. Soms kom je op een naam en blijft die hangen, oet dat het maar worden.
Komt bij jou vast ook!
Misschien een wat gekke vraag, maar wat voor haren heeft een behaarde naakthond? Hetzelfde als een 'normale' kortharige hond? En verharen ze ook hetzelfde?
georges schreef:Misschien een wat gekke vraag, maar wat voor haren heeft een behaarde naakthond? Hetzelfde als een 'normale' kortharige hond? En verharen ze ook hetzelfde?
Mojo heeft een korte enkele vacht met ook echt kort haar, zoals bijvoorbeeld een Dalmatiër heeft. Hij verhaart in het voor-en in het najaar.
Volgens mij heeft Felice een ietsjes vollere vacht maar zeker niet zoals de vacht van bijvoorbeeld een Mechelaar.
Jochie heeft een vergelijkbare vacht als Mojo volgens mij.