Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenverzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

karpaatje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Hondenverzekering

Ongelezen bericht door karpaatje »

Ik lees hier even mee. Allebei mijn honden zitten bij Proteq, maar dat van die gewijzigde voorwaarden wist ik niet.
Dit najaar komt er een pupje bij, misschien toch de Ohra maar eens overwegen dan.
Overigens, om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: ik kon bij Proteq inderdaad al verzekeren voordat de pup bij ons was.
Donkere Dame
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Die wachttijd geld overigens niet als ze naar de da moet in geval van een ongeluk.
Geld eigenlijk alleen voor ziekte of aandoening.
Ook vaccinaties en id-chip vallen hier buiten.

Zie onderaan pagina 3:
http://www.ohra.nl/images/polisvoorwaar ... 177878.pdf
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, heb het gezien. Dank je.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik betaal tegenwoordig de hoofdprijs bij Proteq voor mijn oudste dames :scratch:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Maryanne schreef:Ik betaal tegenwoordig de hoofdprijs bij Proteq voor mijn oudste dames :scratch:
Ik vind dat ik al de hoofdprijs betaal voor mn 2 jarige hond :ugh: ik betaal bijna 33 euro per maand en daar is al 30% korting vanaf omdat ik bij een dierenkliniek werk.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maryanne schreef:Ik betaal tegenwoordig de hoofdprijs bij Proteq voor mijn oudste dames :scratch:
Ieder maand €36,75 voor 1 hond en dan nog de helft van de chronische medicatie :schrik:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Caro. schreef:
Ieder maand €36,75 voor 1 hond en dan nog de helft van de chronische medicatie :schrik:
Voor dat geld heb ik 2 honden bij Aegon verzekerd... Elco was eerst bij Kruidvat, maar dat is volledig via Aegon geworden. Sinds een half jaar ofzo kun je ook rechtstreeks bij Aegon je huisdier verzekeren. Voorwaarden en kosten zijn redelijk vergelijkbaar met die van de Hema
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fotogravinnetje schreef:
Caro. schreef:
Voor dat geld heb ik 2 honden bij Aegon verzekerd... Elco was eerst bij Kruidvat, maar dat is volledig via Aegon geworden. Sinds een half jaar ofzo kun je ook rechtstreeks bij Aegon je huisdier verzekeren. Voorwaarden en kosten zijn redelijk vergelijkbaar met die van de Hema
Precies, daarom zeg ik dus ook dat ik nooit meer bij Proteq mijn hond ga verzekeren.
Ik heb de verzekering echter 10 jaar geleden afgesloten met totaal andere bedragen en voorwaarden. Die zijn tussentijds veranderd en
als je hond dan al bijna 10 jaar is en chronisch medicatie nodig heeft, kan je niet meer bij een andere verzekeraar terecht.
Maar ze kunnen wat mij betreft aardig de pot op: toen ik mijn beklag deed over het wijzigen van die voorwaarde werd gezegd dat 'men ook
eerst goed de voorwaarden moet lezen voordat je overgaat tot het afsluiten van een verzekering'.... ja trut! Die voorwaarde was er toen
dus niet, dat zei ik net :roll: en toen was er doodse stilte van hun kant.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik betaal €14 bij de Hema per maand.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Neeltje schreef:Ik betaal €14 bij de Hema per maand.
Ik zit daar ook naar te kijken. Maar bij mij komt er 'opeens' nog 2,99 euro assurantiebelasting bij ... en dat is volgens mij maandelijks. Heb jij dat niet?
_Esmee
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind Proteq echt stervensduur. Bij de Hema kun je inderdaad verzekeren zodra je het chipnummer hebt, dat is wel fijn.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik had ze ooit alle 3 verzekerd.
Begonnen bij proteq en daarna naar hema overgestapt.
Een paar jaar geleden heb ik de 2 teven uit de verzekering gehaald, met Jace had ik iets van: laat die er maar in.
Ik spaar wel elke maand € 75,00 op een hondenrekening.
Jace (11½ jaar) heeft in oktober zijn kruisbanden gescheurd, flinke operatie gehad en nu nog regelmatig terug voor controle.
Ook de aqua therapie krijg ik vergoed.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je kunt een hond / pup pas verzekeren als die jouw eigendom is, dus het heeft geen zin om de pup eerder te verzekeren. Mocht er iets gebeuren ben je geen "belanghebbende" en dus wordt niet uitgekeerd.

Suzanne
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wij zitten met beide honden bij proteq, ik heb manlief nog niet volledig van kunnen overtuigen dat we beter zelf kunnen sparen... T is gewoon een belachelijk bedrag,en als je dan kijkt wat je terug kijkt. T is gewoon schunnig.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Je kunt een hond / pup pas verzekeren als die jouw eigendom is, dus het heeft geen zin om de pup eerder te verzekeren. Mocht er iets gebeuren ben je geen "belanghebbende" en dus wordt niet uitgekeerd.

Suzanne
Als je pas verzekert wanneer de hond bij je thuis is, is de hond dus 30 dagen niet verzekerd.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik geef mijn puppykopers een maand gratis verzekering van petplan mee. dit gaat in op het moment dat de pup van eigenaar wisselt. dus als ze hier de deur uit gaan is de pup verzekerd.

ellen
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Leonie. schreef:
~Suzanne~ schreef:Je kunt een hond / pup pas verzekeren als die jouw eigendom is, dus het heeft geen zin om de pup eerder te verzekeren. Mocht er iets gebeuren ben je geen "belanghebbende" en dus wordt niet uitgekeerd.

Suzanne
Als je pas verzekert wanneer de hond bij je thuis is, is de hond dus 30 dagen niet verzekerd.
Ja, maar dat is dan maar zo. Eerder in laten gaan kan niet. Je kunt pas iets verzekeren als het officieel van jou is!

Suzanne
gonnie
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:ik geef mijn puppykopers een maand gratis verzekering van petplan mee. dit gaat in op het moment dat de pup van eigenaar wisselt. dus als ze hier de deur uit gaan is de pup verzekerd.

ellen
Dat is een goed idee. Ga ik onthouden.

Suzanne
Bedankt, goed dat ik dat weet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ik vind die 30 dagen wachttijd wel onzin eigenlijk.

Een hond wordt als een eigendom gezien net als een auto. Een auto kan je vanaf dag een verzekeren.

Maar een hond gaat dan weer niet, oké ongevallen krijg je dan wel vergoed.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Leonie.
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:ik geef mijn puppykopers een maand gratis verzekering van petplan mee. dit gaat in op het moment dat de pup van eigenaar wisselt. dus als ze hier de deur uit gaan is de pup verzekerd.

ellen
Had de fokker bij ons ook gedaan. Ik had alleen niet gelezen dat ik het wel moest activeren :oohja:
~Suzanne~
Zeer actief

gonnie schreef:Ik vind die 30 dagen wachttijd wel onzin eigenlijk.

Een hond wordt als een eigendom gezien net als een auto. Een auto kan je vanaf dag een verzekeren.

Maar een hond gaat dan weer niet, oké ongevallen krijg je dan wel vergoed.
helemala uit de lucht valt zoiet niet. Het is vanuit de maatschappij een stukje "zekerheid" dat je niet een zieke pup wilt verzekeren. Dus, alles wat de pup al mankeert is volgens de polisvoorwaarden wel uitgesloten maar dit maakt dat "extra zeker".... Alleen iets onverwachts/ongeval is verzekerd maar alles wat met ziekte "van binnenuit" te maken heeft is dus niet verzekerd, die eerste 30 dagen.

Suzanne
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Denk dat die 30 dagen is om te voorkomen dat je je gaat verzekeren omdat je weet dat je van de week naar de da moet en.......het €€€€ word.

Zit wel bij de ohra trouwens
Neeltje

Donkere Dame schreef:Denk dat die 30 dagen is om te voorkomen dat je je gaat verzekeren omdat je weet dat je van de week naar de da moet en.......het €€€€ word.

Zit wel bij de ohra trouwens
Dat is bijna bij alle verzekeringen, niet alleen die voor dieren.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Leonie. schreef:

ellen
Had de fokker bij ons ook gedaan. Ik had alleen niet gelezen dat ik het wel moest activeren :oohja:
jij hoeft niks te activeren. je krijgt bericht als de maand voorbij is met de vraag of je het door wil zetten of dat je overgaat naar een ander.

ellen
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef: jij hoeft niks te activeren. je krijgt bericht als de maand voorbij is met de vraag of je het door wil zetten of dat je overgaat naar een ander.

ellen
Dit is een stukje uit de mail die ik kreeg:

Het is belangrijk om de Maand Gratis Verzekering zo snel mogelijk te activeren. Dit kan via de volgende link: http://www.petplan.nl/activeerchip.htm
Voor het activeren van de Maand Gratis Verzekering heeft u het chipnummer van uw huisdier nodig. Deze is ook in uw dierenpaspoort terug te vinden.
~Suzanne~
Zeer actief

Als je kunt / het op kunt brengen zou mijn advies bij huisierverzekeringen zijn om ervoor te sparen. Bij hondenverzekeringen wordt steeds meer uitgesloten; zo'n beetje elk jaar veranderen de spelregels / polisvoorwaarden.....
Sommige verzekeringen zijn nuttig of onmisbaar... maar huisdierverzekeringen vind ik (ja, zelfs ik) doorgaans onzinnig.

Nauturlijk zijn er momenten / situaties waarin mensen blij zijn dat ze zo'n verzekering hebben maar algemeen gesproken... spaar maar.... ;-)

Suzanne
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb t al vaker aangegeven, maar mijn stelregel is wat je kunt betalen moet je niet verzekeren.
Leg het geld van de premie maar een heel hondenleven opzij en in de meeste gevallen ben je aan het eind een stuk goedkoper uit, dus eens met ~Suzanne~
Gr. Aniek

Afbeelding
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

Nog nooit een hondenverzekering gepakt. Te veel premie, te veel kleine lettertjes, en door heel de jaren heen godzijdank, weinig mankementen. Daarnaast word er gewoon geld opzij gezet in het geval dat. Je moet alleen verzekeren wat je niet uit eigen zak kan betalen.
Verzekeringen zijn de grootste criminelen.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb het al vaker gezegd: verzekeren doe je bij dingen waar een kleine kans op is en dan meer geld kost dan je op kunt brengen. Dus als je een behoorlijke spaarpot hebt, is verzekeren van je huisdier gemiddeld genomen duurder dan niet verzekeren. Ook moet je geen dingen verzekeren waarvan je vooraf weet dat de kans groot tot zeer groot is dat je daar geld aan uit gaat geven: preventie (ontworming, ontvlooien, castratie, crematie/begrafenis etc), gebit (vrijwel elke hond heeft als senior wel een keer een gebitsbehandeling nodig) etc. Wij hebben Elco en Gait dus ook in principe alleen verzekerd voor ongevallen en acute aandoeningen. Wat er meer verzekerd is, is mooi meegenomen. Alle overige modules zijn in feite geldklopperij.
Ook hebben wij bewust gekozen voor een verzekering met een vast bedrag aan eigen risico. Dat bedrag is gemakkelijk te betalen voor ons. Bij de echt dure behandelingen, dus de behandelingen waar we de verzekering voor hebben genomen, ben je dan goedkoper uit dan als je 10-20% van het bedrag aan eigen risico hebt.
Neeltje

Budkes schreef:Ik heb t al vaker aangegeven, maar mijn stelregel is wat je kunt betalen moet je niet verzekeren.
Leg het geld van de premie maar een heel hondenleven opzij en in de meeste gevallen ben je aan het eind een stuk goedkoper uit, dus eens met ~Suzanne~
Dat is heel fijn als je hond niets ernstigs krijgt, maar als dat wel zo is, kun je er met het maandbedrag van de premie niet tegenop sparen. Lotje is ook alleen maar 'basis' verzekerd, geen dingen die ik vooraf wist zoals castratie. Maar een eenvoudig operatie kost al snel een aantal honderden euro's. Als ik dat van de € 14 per maand, voorheen € 11 per maand moet gaan sparen voor als er iets gebeurd, kom ik niet ver. Ik heb de verzekering dan ook voor als er echt iets aan de knikker is en dat zijn bedragen die je niet met het sparen van de premie bij elkaar krijgt. De hond van mijn vriendin had vorig jaar bij beide knieën de kniebanden door. Operatie € 1800, nou dan mag ik heel wat maanden sparen om dat bij elkaar te krijgen. Misschien ook even Lieke vragen wat zij de laatste tijd kwijt is geweest.

Ik vind dat altijd zo een makkelijke opmerking die nergens op slaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”