Zo'n SPA vriendje had Oor ook. De ene dag nog superleuk gespeeld in het park, de volgende dag kwam ik daar, overal politie, dierenambulance en iedereen overstuur. Had ie zo uit het niets een hondje doodgebetenAlfilillo schreef:Heb jij een spa, tieneke? Hoe zie jij het als ervaringsdeskundige, moet een spa altijd aangelijnde zijn en met muilkorf. Hebben ze het allemaal in zich om opeens te flippen en een andere hond aan gort te scheuren?Tineke schreef:Volgens mij gaat het meer op de manier waarop Nanna het zegt.Tara schreef:Goed artikel, goed geschreven en in feite zegt het precies wat ons Nanna al eeuwen roept, maar wat niet gezegd mag worden.
Maar goed, hoe dan nu verder?
Het gaat altijd over tyfushonden , bazen met ego problemen en daar hebben ze, als je het geloven mag allemaal last van net als de kleine penis. Dat soort uitspraken vind ik in dit artikel niet terug overigens.
Dat de mensen die het wel goed doen met hun hond , als is dat een kleine groep , dan de hakken in het zand zet dat kan ik me eigenlijk ook best wel voorstellen.
Het jammere is dat door dat herhalende gekrijs de veelal leuk serieuze bazen op dit forum alvast weinig meer te horen zijn. Een Valerie , een Veronique, ik noem er zomaar een paar, ze zijn nog zelden hier te vinden. En dat vind ik best jammer want juist hun zouden kunnen uitdragen hoe het wel moet. Want keer op keer blijkt dat het gaat om bazen die niet snappen wat ze aan de lijn hebben en die zie ik eerlijk gezegd ook niet graag met een Rottie, Akita of een Boerboel lopen. Die mogen dan minder schade aanrichten dan de spa's maar als dat de opvolgers worden bij zulk soort mensen dan kan je wachten op de volgende tsunami incidenten.
Dus maatregelen die daar wat aan gaan doen lijken mij het meest de moeite waard. Want het is nu eenmaal zo dat het grootste gedeelte van dit soort bazen het gewoonweg echt niet verwacht dat hun hond bepaald gedrag vertoont onder sommige omstandigheden.
En ja er is ook een klein deel welke het totaal niet interesseert , wie het wel om het ego gaat maar die groep is ver in de minderheid bij de mensen die het gewoonweg echt niet snappen.
Dat is oerstom maar dat is nu eenmaal hoe het is en wat mij betreft maakt het ook niet om wat voor moverende reden mijn Micron gesloopt wordt door een spa , je houd hem maar bij je of je muilkorft hem maar.
Maak het fokken maar onmogelijk voor Mien op de hoek die de buurhond wel geschikt acht voor een nestje met haar teef en laat fokkers in godsnaam is eerlijke info geven over dit soort honden want daar gaat klaarblijkelijk ook van alles mis. Op zich moet het mogelijk zijn om met maatregelen te komen die echt wat opleveren en het aantal bijtincidenten kan terug dringen want dat er wat gedaan moet worden lijkt mij meer dan duidelijk.
Maar dan graag wel gebaseerd op iets wat zoden aan de dijk zet en bij voorkeur ook voor de langere termijn dat blijkt te doen.
Ik vraag het, want Lily heeft een paar spa-vriendjes waar ze waanzinnig goed mee overweg kan. Die lopen los in het bos, met baasje uiteraard. Als ik dit soort topics lees, begrijp ik dat ik haar nooit bij die honden in de buurt zou mogen laten. Het punt is, ik zie geen greintje kwaad in deze specifieke honden. Of is dat heel naief?
Ik begin er dus niet meer aan.