Je hebt gelijk. Klaar.bouvierpoedel schreef:Misschien had mevrouw ook zelf het fatsoen op kunnen brengen om haar hond thuis te laten omdat er ook mensen zijn die daar liever geen honden zien vooral ook omdat het verboden terrein is voor honden.
Niet alles draait om het verdriet van die ene mevrouw , heet niet voor niets een begraafplaats. Zul je daar staan een pad verder bij het graf van een dierbare die omgekomen is door een hond. Of dat je net de stront hebt opgeruimd van een andere bezoeker zijn hond.
Als je weet dat het niet mag en toch doet dan neem je ook de consequentie voor lief hoe lullig het ook binnen komt. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag maar nemen we ook de verantwoordelijkheid voor .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weduwe krijgt boete voor meenemen hond naar begraafplaats
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Re: weduwe krijgt boete voor meenemen hond naar begraafplaat

-
S@ndr@
- Zeer actief
sommige mensen denken nog steeds dat empathie iets is wat je kunt eten
of zo...... geen idee, regels zijn regels mensen heb ik een pleuris hekel aan, dat zijn nu net "niet" de mensen die het verschil maken 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Goed zo , zand eroverbram en thijs schreef:Je hebt gelijk. Klaar.bouvierpoedel schreef:Misschien had mevrouw ook zelf het fatsoen op kunnen brengen om haar hond thuis te laten omdat er ook mensen zijn die daar liever geen honden zien vooral ook omdat het verboden terrein is voor honden.
Niet alles draait om het verdriet van die ene mevrouw , heet niet voor niets een begraafplaats. Zul je daar staan een pad verder bij het graf van een dierbare die omgekomen is door een hond. Of dat je net de stront hebt opgeruimd van een andere bezoeker zijn hond.
Als je weet dat het niet mag en toch doet dan neem je ook de consequentie voor lief hoe lullig het ook binnen komt. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag maar nemen we ook de verantwoordelijkheid voor .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Precies. Ik vind dat sommige mensen hier wel heel erg "regels zijn regels" zijn. Terwijl een politieagent of BOA gewoon het recht heeft om iemand met een waarschuwing weg te laten komen. Of iemand uberhaupt niet aan te spreken als er geen werkelijke overlast is. Die vrijheid hebben ze ook gewoon. Het is niet zo dat elke wetshandhaver verplicht is om iedere overtreder te beboeten. Sterker nog, op heel veel plaatsen en met heel veel wetten is het zelfs het officiele beleid dat je alleen beboet bij overlast. Anders zou ieder picknickend groepje vrienden in de zomer beboet moeten worden voor samenscholing.Marjoleine schreef:Van dit soort reacties raak ik erg geneigd onaardige dingen toe te gaan wensen.Heavy schreef:Ik heb het filmpje bekekener staat een heel groot bord verboden voor honden waar gaat dit over
mevrouw weet dat ze fout is heeft die keuze zelf gemaakt en is dan boos ondat degene die haar bekeurd niet vriendelijk is ?
sjonge jonge zeg wat zet je jezelf dan te kakken
Dat doe ik niet maar ik vind het onbegrijpelijk dat blijkbaar de halve wereld volstrekt gespeend lijkt van enig empathisch vermogen.
Ja, ze weet dat ze fout is. Dáár zegt ze niks van.
Waar ze iets van zegt is de manier waaróp ze werd behandeld en het volkomen gebrek aan begrip.
Die vrouw is vier maanden geleden haar man verloren, de grafsteen is net geplaatst. Hoe zou dat voelen? Geen tijd voor een feestje, lijkt me.
Ik stel me zo voor dat deze mevrouw niet balletje stond te gooien met haar hondje.
Als de gezagsdragers konden lezen (dat hoop ik dan) hadden ze ook op die steen kunnen zien hoe recent een en ander was.
Normaal aanspreken en wegsturen was ook een optie geweest.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Oh, emoties heb je alleen bij het graf zelf, niet op weg er naar toe en ook zeker niet op de terugweg..Heavy schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2692 ... ete__.html
Mevrouw werd aangesproken toen ze het graf van haar overleden man wilde bezoeken . Dus ze was er nog niet![]()
Als ze het onbeschoft vond dat ze huilend naast het graf van haar man bekeurd werd dan gaf ik haar gelijk .
Dat is respectloos en dan kan je best even wachten tot iemand naar de auto loopt of de bon opsturen.
Maar ze was op weg en werd aangesproken en moest toen huilen . En ze had een waarschuwing gewild ipv van bekeuring dus het gaat niet om de plaats en situatie waar ze was maar het gaat om de bekeuring .
Ze wil empathie in de vorm van strafvermindering .Maar goed ik zal het wel verkeerd lezen
Makkelijk dat je ze zo aan en uit kunt schakelen. Soms is het beter niets te zeggen omdat alles wat je zegt het alleen maar erger maakt.
Onbegrijpelijk dat de boa's zo handelen en geen empathie tonen, kijk of er overlast is en laat het gaan als dat niet zo is.
Ga je druk maken over degenen die wel overlast veroorzaken, maar een weduwe vol emoties is wellicht makkelijker omdat ze geen grote mond geeft.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja en?Heavy schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2692 ... ete__.html
Mevrouw werd aangesproken toen ze het graf van haar overleden man wilde bezoeken . Dus ze was er nog niet![]()
Als ze het onbeschoft vond dat ze huilend naast het graf van haar man bekeurd werd dan gaf ik haar gelijk .
Dat is respectloos en dan kan je best even wachten tot iemand naar de auto loopt of de bon opsturen.
Maar ze was op weg en werd aangesproken en moest toen huilen . En ze had een waarschuwing gewild ipv van bekeuring dus het gaat niet om de plaats en situatie waar ze was maar het gaat om de bekeuring .
Ze wil empathie in de vorm van strafvermindering .Maar goed ik zal het wel verkeerd lezen
Volgens de telegraaf :
Het zal aan mij liggen maar hier staat toch echt heel duidelijk iets over de manier van behandelen?Dat ze eigenlijk fout zat, weet Lydia ook wel. Maar ze had eigenlijk wel een waarschuwing verwacht. „Ik ga wel gewoon betalen, maar ik hoop wel dat het op de opleiding van dat soort figuren doordringt dat men een beetje rekening moet houden met de omstandigheden. Ik ben gewoon fout geweest, dat geef ik ook toe, maar de manier van behandelen vond ik onmenselijk.”
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ze huilde al voordat ze aangesproken werd vertelde ze in het filmpje.Heavy schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2692 ... ete__.html
Ik vind dat je gewoon vriendelijk kan blijven als handhaver.
Zo te zien heeft niemand last van zo hondje daar, een blind paard kan daar nog geen schade aanrichten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Jeetje zeg hoe moeilijk is het om te begrijpen waar het om gaat 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Daar gaat het helemaal niet om, ze weet dat ze fout zat, maar die kerels waren erg onvriendelijk.Heavy schreef:In het filmpje vertelt ze inderdaad iets anders dan in het stukje wat boven het filmpje staat . Televaag hegonnie schreef:Ze huilde al voordat ze aangesproken werd vertelde ze in het filmpje.Heavy schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2692 ... ete__.html
Ik vind dat je gewoon vriendelijk kan blijven als handhaver.
Zo te zien heeft niemand last van zo hondje daar, een blind paard kan daar nog geen schade aanrichten.maar de televaag wil doen laten geloven dat het een zielig oud vrouwtje is wat overmand door emotie niet wist wat ze verkeerd deed .
En als ik het filmpje bekijk zie ik toch echt een vrouw die héél goed wist dat honden verboden waren op die plek maar dacht dat ze er wel met een waarschuwing vanaf zou komen en als dat niet zo is tja dan ga je naar de pers blijkbaar![]()
Alle mensen op die plek zijn toch verdrietig en of in rouw ? Als ze alle mensen daarom maar niet mogen bekeuren dan kunnen ze dat bord verboden voor honden wel weghalen .
Ook al was ze fout, ze kunnen haar wel normaal behandelen, zo groot is die overtreding ook weer niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.