Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moos is lijder degeneratieve myelopatie.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Moos is lijder

Ongelezen bericht door blondie »

nelleke schreef:Ik weet niet hoe ik die titel moet veranderen. Heb gisteren al gekeken maar kom er niet uit. Kan ik iemand vragen het te doen?
Als je de beginpost opent en rechts onderin op wijzigen klikt kun je je onderwerp wijzigen.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Als je bij je eerste bericht klikt op wijzig, dan kan je de titel aanpassen.

Ik heb totaal geen verstand van de aandoening die Moos heeft, maar het klinkt erg heftig...
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Moos is lijder degeneratieve myelopatie.

Ongelezen bericht door lucie »

jeetje, wat een heftige verhalen! Ik kan me zo goed voorstellen hoe erg het is je hond zo te zien worstelen met en tegen zijn eigen lichaam :cry: Veel sterkte en goed dat je erover schrijft want juist omdat het relatief zo onbekend is, kunnen anderen daar weer van leren.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

blondie schreef:
nelleke schreef:Ik weet niet hoe ik die titel moet veranderen. Heb gisteren al gekeken maar kom er niet uit. Kan ik iemand vragen het te doen?
Als je de beginpost opent en rechts onderin op wijzigen klikt kun je je onderwerp wijzigen.
Gedaan en gelukt. Dank je wel. :ok:
Afbeelding
Neeltje
nelleke
Zeer actief

Floortje schreef:Wat een naar bericht Nelleke. Veel sterkte.
Echt zo akelig. Gelukkig oogt hij blij. Vanmiddag nog lekker gezwommen. Niet meer zoals voorheen maar toch. :I: Nu lekker op de bank. Dag Floortje.
Afbeelding
Neeltje
nelleke
Zeer actief

Pendrag schreef:
Dat kun je zelf doen door je openingspost te wijzigen. Klik in je openingspost op edit en pas dan in het geopende scherm de titel aan.

Sterkte met je hond :roos:
Gelukt. Dank je.
Afbeelding
Neeltje
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Bish had dm, vastgesteld door uitsluiting (MRI laten doen). En hij had pijn, want hij viel wel eens en dat doet pijn.

Wij hebben met behulp van supplementen, acupunctuur, anaboleninjecties en hydrotherapie nog een poos van hem kunnen genieten. Het verloop van de ziekte is verschrikkelijk, veel sterkte (ook voor fenneke).
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Mizzsylver schreef:Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met DM, wel heb ik me heel erg ingezet om deze aandoening, naast andere erfelijke aandoeningen, onder de aandacht te brengen bij fokkers en liefhebbers. Inmiddels zijn er al heel wat fokkers die hun ouderdieren testen op DM voordat ze gaan fokken.

Moos heeft helaas zelf geen stamboom maar weet je of de ouders er wel 1 hadden en heb je daar een kopie van?

Een behandeling is er niet, er zijn verschillende facebookgroepen waar je tips en mogelijke hulpmiddelen kunt vinden in de ervaringen van anderen.
Hier vind je nog wat info over DM en de mogelijke behandeling/ondersteuning: http://duitseherderdatabase.nl/?p=35

En maak filmpjes. Hoeft maar een kort filmpje maar dan kun je het verloop bijhouden en kan op het laatst de beslissing "makkelijker" maken. Je ziet het niet meer omdat het een sluipende ziekte is.
Ik heb destijds ook wat filmpjes gemaakt, niet eens om bovenstaande reden. Meer omdat ik niet echt veel filmpjes maakte, besef me dat ik dat nu ook gewoon eens moet doen van de huidige honden ipv foto's :o .

Als ik nu de filmpjes terug zie van destijds toen het steeds slechter ging is dat niet makkelijk. Want dan zie ik een hond waarvan ik, als ik hem niet zou kennen, zou zeggen, wat doe je dat beest aan, laat hem gaan! Maar op het moment zelf als ze heel erg achteruit gaan fysiek, dan zie je dat, dan merk je dat, maar ook (in mijn geval dan) had ik toen niet op die momenten dat het einde verhaal was. Sommigen om je heen die jou en de hond niet kennen zeggen dat, weer anderen vinden het verschrikkelijk om te zien, maar zagen ook wel weer de heldere blik nog van mijn hond toen als ze dicht genoeg bij ons stonden.
Filmpjes kunnen een leidraad zijn, maar leven bij de dag en samen opstaan en de dingen doen die nog gaan en de blik in de ogen van je makker die naar je opkijkt zeggen meer dan dat filmpjes je kunnen zeggen.
:J: sterkte Fenneke en Nelleke ik hoop dat het nog lang mag duren voor de belemmerende symptomen de overhand gaan krijgen.
nelleke
Zeer actief

Moos heeft geen stamboom evenals ouders. Sinds ik plots het rare lopen zag heb ik filmpjes gemaakt. (mei j.l.)
Vriendin en dochter hebben hem frequent zien lopen. Daar voel ik mee door gesteund.
Ik denk dat we alles doen om hem in beweging te houden. Hij wil ook zelf. Gaat graag mee. Ik merk wel dat hij snel moe wordt. Hij kijkt helder uit zijn lieve ogen. Maar o wat gaat het hard. Moeilijk om die verslechtering te zien.
Sterkte Fenneke. Erg dat hij pijn heeft. Op de foto kan je de verkramptheid zien.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”