Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden die mensen truukjes leren
Moderator: moderatorteam
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
- Aantal honden: 1
Re: honden die mensen truukjes leren
Het heeft een tijdje geduurd voor ik het in de gaten had. Ik heb een kennis waar Herman niet veel sympathie voor heeft.
Ze is gewoon vriendelijk. Als zij langskomt en consumpties opheeft, moet hij nodig plassen.
Een enkele keer loopt ze ook een wandeling mee en waar hij bij anderen iedereen in de gaten houdt, waar ze zijn en of ze niet achterblijven, vindt hij het helemaal niet erg als zij een andere afslag neemt.
Ze is gewoon vriendelijk. Als zij langskomt en consumpties opheeft, moet hij nodig plassen.
Een enkele keer loopt ze ook een wandeling mee en waar hij bij anderen iedereen in de gaten houdt, waar ze zijn en of ze niet achterblijven, vindt hij het helemaal niet erg als zij een andere afslag neemt.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier niet zozeer de hond, maar de kat des te meer. Inclusief straffen als ik het niet goed genoeg of snel genoeg uitvoer
Op de deur kloppen om aan te geven dat die open gedaan moet worden. Speciale miauw voor het vullen van het etensbakje en als ik niet luister loopt hij naar de plant waar hij niet aan mag komen. Kijkt me aan met een gemene blik 'je wilt ook weer niet luisteren hè!' en gaat de plant vernielen. Dus dan doe ik maar weer braaf wat hij me opgedragen heeft
Op de deur kloppen om aan te geven dat die open gedaan moet worden. Speciale miauw voor het vullen van het etensbakje en als ik niet luister loopt hij naar de plant waar hij niet aan mag komen. Kijkt me aan met een gemene blik 'je wilt ook weer niet luisteren hè!' en gaat de plant vernielen. Dus dan doe ik maar weer braaf wat hij me opgedragen heeft
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Och mens, ik was tot in de perfectie afgericht. Ik kan me nog mijn blinde paniek herinneren als meneer op zijn kont voor me ging zitten staren, ik maar afraffelen wat ik vergeten zou kunnen zijn.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vermakelijk al die verhalen.
Hier zijn wij er niet zo gevoelig voor, maar er zijn er wel.
Indy die 'nep-plast' als ik zeg dat ze nog moet gaan poepen maar ze niet moet.
Hier zijn wij er niet zo gevoelig voor, maar er zijn er wel.
Indy die 'nep-plast' als ik zeg dat ze nog moet gaan poepen maar ze niet moet.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
heeeel herkenbaar. Het "je moet door gaan met kriebelen"truukje hebben ze mij ook geleerd , bij mij d.m.v. zachtjes slaan met hun poot op mijn arm. Ook het dekbedomhoogtruukje is hier bekend. Hier duwen ze enkel hun snoet onder het dekbed, dat is mijn signaal om het dekbed even open te houden zodat ze eronder kunnen kruipen.
Het "we gaan pas slapen nadat we een koekje hebben gehad"is ook een goeie.
Tuig.
Het "we gaan pas slapen nadat we een koekje hebben gehad"is ook een goeie.
Tuig.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel veel trucjes zijn mij al aangeleerd en er ingesleten zodat het heel natuurlijk lijkt ook haha.
Het kriebelen en dan vooral ook waar dan precies, mijn aankijken en zodra ik terug kijk naar de la kijken oftewel doe maar een kluif en ik sta natuurlijk braaf op, mij op laten schuiven op de bank als mevrouw ergens anders blieft te liggen waar ik al zit, wanneer het uitlaat tijd is.. denk dat ik nog niet weet hoe goed ik opgevoed ben door mijn hond
Het kriebelen en dan vooral ook waar dan precies, mijn aankijken en zodra ik terug kijk naar de la kijken oftewel doe maar een kluif en ik sta natuurlijk braaf op, mij op laten schuiven op de bank als mevrouw ergens anders blieft te liggen waar ik al zit, wanneer het uitlaat tijd is.. denk dat ik nog niet weet hoe goed ik opgevoed ben door mijn hond
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
alleen zullen wij er nooit voor beloond worden door onze viervoeters, zo slim zijn ze wel
- Feather__
- Zeer actief
Snoopy gaat voor de deur zitten als hij naar buiten wil. Maar als hij vind dat hij aandacht nodig heeft ook. Iedere keer als we gingen koken wilde hij opeens naar buiten, eenmaal buiten liep hij een beetje verdwaald rond. Dat is een paar keer gebeurt dus daar trappen we niet meer in.
Als hij mank loopt tillen we hem wel eens op of we gaan meteen naar huis en als meneer geen zin meer heeft gaat hij mank lopen.
Zodra we binnen 5 meter van huis zijn is de mankheid voorbij en loopt hij kwispelend rond. 'Yay we zijn thuis'
Yin krijgt 1 bak brokken per dag. Die is dan s avonds leeg en die vullen de volgende dag weer aan. Maar soms is hij nog niet aangevuld als ze honger heeft. En dat is een probleem! Dus dan gaat ze net zo lang met haar lege bak in de bench schuiven tot wij hem vullen.
Als hij mank loopt tillen we hem wel eens op of we gaan meteen naar huis en als meneer geen zin meer heeft gaat hij mank lopen.
Zodra we binnen 5 meter van huis zijn is de mankheid voorbij en loopt hij kwispelend rond. 'Yay we zijn thuis'
Yin krijgt 1 bak brokken per dag. Die is dan s avonds leeg en die vullen de volgende dag weer aan. Maar soms is hij nog niet aangevuld als ze honger heeft. En dat is een probleem! Dus dan gaat ze net zo lang met haar lege bak in de bench schuiven tot wij hem vullen.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ze zijn hier allemaal best goed in duidelijk maken wat ze willen, maar het is (nog?) niet zover dat ik daar automatisch aan toegeef.
Soms ga ik erin mee, soms negeer ik het. Ik ben niet zo gevoelig voor getraind worden door mijn honden, denk ik.
Mila is er wel een ster in bij anderen. Die heeft het in een mum van tijd voor elkaar dat mensen haar koekjes geven omdat ze zo braaf gaat zitten, met haar spelen terwijl ze het speeltje voor de voeten smijt (bij mij is dat meestal einde spel en moet ze het in mijn hand geven), te aaien op commando (een por met puntneus) en bij de oppas bepaalde ze zelfs hoe laat de oppas naar bed ging (door op het bed te gaan zitten blaffen als ze vond dat het bedtijd was)
Mila is er wel een ster in bij anderen. Die heeft het in een mum van tijd voor elkaar dat mensen haar koekjes geven omdat ze zo braaf gaat zitten, met haar spelen terwijl ze het speeltje voor de voeten smijt (bij mij is dat meestal einde spel en moet ze het in mijn hand geven), te aaien op commando (een por met puntneus) en bij de oppas bepaalde ze zelfs hoe laat de oppas naar bed ging (door op het bed te gaan zitten blaffen als ze vond dat het bedtijd was)
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Oortje heeft vooral de andere mensen in het park goed getrained. Gewoon de stok voor hun voeten leggen en heeel verwachtingsvol gaan kijken. De meeste mensen zeggen eerst ongeveer 10x "nee ik ga niet voor je gooien", maar elke keer als die persoon anders gaat staan draait Oor mee en wordt de stok voor de voeten gedeponeerd. Het komt eigenlijk nooit voor dat de persoon in kwestie op het eind niet toch mijn hond aan het vermaken is
En ik doe er niks aan want ik vind het wel lekker makkelijk zo
En ik doe er niks aan want ik vind het wel lekker makkelijk zo
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Als Trees op dr troon (de bank) ligt en ik achter de pc bezig ben gaat ze steeds harder smakgeluiden maken totdat ik haar kom aaien/bij haar kom zitten. Ik moet ook echt naar haar toe komen dan, naar mij toe komen voelt ze zich te goed voor
Gelukkig komt ze me ook wakker maken als ze opeens hoge nood heeft en ik slaap nog, dat heeft een aantal nachtelijke schoonmaakbeurten gespaard.
De konijnen hebben er een handje van om aan de tralies te rammelen als ze wat lekkers willen, ookal lopen ze los. Vooral Edward die op dieet is, dat gaat dan ook steeds harder tot ik reageer. Ik slaap dus met oordopjes in.
De konijnen hebben er een handje van om aan de tralies te rammelen als ze wat lekkers willen, ookal lopen ze los. Vooral Edward die op dieet is, dat gaat dan ook steeds harder tot ik reageer. Ik slaap dus met oordopjes in.