Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hippo schreef:
Ik zou overigens geen clumber nemen als je een hond zoekt die je ook even kunt optillen. Met deze gewichten: Reu: 32–39 kg, Teef: 25–32 kg til je dat niet even makkelijk de trap op. Het is in mijn ogen gewoon een grote hond die niet al te hoog op de poten staat.
Het is zeker zo dat je ze niet gemakkelijk optilt (al zie ik niet in waarom je de hond niet zou kunnen leren de trap te gebruiken als de lift eens stuk is?), maar dit zijn wel de maten voor de logge showlijnen. Wat slankere modellen neigen meer naar 23-26kg. Mijn reu is bijvoorbeeld 25kg. Ik vind dat persoonlijk niet groot.
Maar nogmaals, ik zou ook voor een stabiele herplaatser gaan in deze situatie.
mijke schreef:Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd
Wat ik bedoel is dat ik 40 uur pw plus reistijd alleen thuis zitten wel veel vind, zelfs met uitlaatservice. Ik zou dan liever een oppas regelen zodat niet alleen aan beweging en piesbehoefte, maar ook aan de aandachtbehoefte voldaan wordt.
ik word niet snel kwaad
fulltime werken en aan de aandachtsbehoefte voldoen is in mijn ogen geen probleem. maarrrr als je dan óók nog alleen bent mét 2 kleine kinderen.. dan kan je alweer in mijn ogen niet aan die behoefte voldoen. ik denk zelfs dat ik er overspannen van zou raken
Tel daarbij op dat het met twee andere honden ook al mislukt is icm de kinderen.
Zal de volgende hond dit ook weer te wachten staan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bedankt voor iedereen voor alle reacties. Het zou absoluut niet voor direct zijn maar ten vroegste van het voorjaar, wil mij eerst goed inlezen en informeren.
Mijn vorige 2 hondjes waren 2 oudere terrier kruisingen waarvan 1 een herplaatser met een lage bijtdrempel en de andere een heel gevoelig bang onzeker hondje. Ze konden allebei absoluut niet wennen aan de kinderen en na een bijna bijt incidenten en de honden altijd gescheiden moeten houden van de dochter heb ik besloten om te herplaatsen. Dit is ook in overleg met een gedragstherapeut geweest. Er is hier ook een topic geweest op het hondenforum. De honden wonen bij goede vrienden zonder kinderen en hebben het daar beter naar hun zin dan bij mij indertijd met de stress van de kinderen.
Ik werk 5 dagen in de week waarvan 2 dagen van huis en de overige 3 zou ik gebruik maken van een uitlaatdienst. Ik lees hier wel gemengde dingen over, hier in de buurt is er eentje die de honden ophaalt en dan in een grote groep 1 a 2 uur los wandelen. Ook is er een dagopvang voor de honden waar ze overdag spelen in groep.
Een herplaatser is inderdaag misschien ook het overwegen waard. Zoals gezegd zou het pas ten vroegste voor volgend jaar zijn dat ik een aantal weken vakantie kan nemen.
Inmiddels zijn mijn kinderen volwassen, maar ik heb juist mede door mijn kinderen altijd goed een hond kunnen hebben, ondanks mijn fulltime werk. Kinderen kan je namelijk ook niet alleen thuis laten, net zoals je de hond niet teveel alleen thuis wil hebben. Dus de oppas voor je kind laat je ook gelijk voor je hond zorgen.
Frisse lucht schijnt erg goed voor kinderen te zijn, dus hup, met hond en kind naar buiten. Zeurende peuter in huis? Zet hem in de wandelwagen en maak een heerlijke ontspannen wandeling samen met de hond. 's- Avonds kan je best een p&p rondje met je hond maken en je kind even alleen laten. Haal alleen dan wel die brandende kaars bij de gordijnen weg.
En als je alleenstaande moeder bent (ook dat weet ik uit ervaring) is het nog fijner om een hond te hebben. Dan heb je als je 's-avonds als de kinderen in bed liggen in ieder geval gezelschap!
GigiLana schreef:
Mijn eisen zouden eigenlijk zijn:
Middelgroot tot kleine hond
Allemansvriend
Niets waaks vocaal ivm buren
niet teveel jachtpassie
Kindvriendelijk
Niet teveel haarverlies
Alle tips en feedback is welkom
Een ras wat aan al jou wensen voldoet is een Lhasa Apso !
Een langharig hondje dat niet tot nauwelijks verhaard.
Moet wel elke week gekamd/geborsteld worden. Hieronder zie je twee foto's van ons half jaar oude Lhasa Apso reutje :
De situatie lijkt me totaal niet geschikt voor een pup of jonge hond van een actief ras. De wandelingetjes om de kinderen op te halen zouden voor mijn honden echt totaal niet interessant zijn. Die willen door de bossen vliegen, los van de lijn, en als ik aan hun energie behoefte voldoe dan kunnen ze best heel braaf rondscharrelen bij een speeltuin en met kinderen op pad. Maar zo niet, dan vliegen ze door de tuinen en dan mogen ze in jou situatie dus al heel gauw weer aan de lijn.
Mijn moeder heeft toen ik jong was ook de fout gemaakt om steeds de verkeerde honden in huis te halen. We waren gek op ze hoor, en ik ben blij met honden te zijn opgegroeid, maar t ging helaas vaak fout met de honden. Voor mijn moeder was het veel te druk, en als de hond smerig thuis kwam van een blokje-om, mocht ie al gauw de hele dag in de berging doorbrengen omdat mn moeder geen vuil langs de grond wilde.
In jullie situatie zou ik een mak hondje zonder 'wilde haren' van een klein tot middelgroot ras wel vinden passen, maar dan moet je het geluk hebben dat je een hond met een niet al te avontuurlijk karakter treft. Ik denk dat je veel beter een herplaatser kan zoeken en eventueel met een persoon op pad gaat die honden goed kan lezen en inschatten, zodat je niet voor t verkeerde hondje valt.
Toen ik zwanger van de tweede was kwam Tibby ons, een Cairn terrier. Nooit een probleem mee gehad en ook nooit gek van geworden. Hij ruimde de kruimels en etensresten altijd op die mijn zoontje uit de kinderstoel liet vallen, heel erg handig. En later kwam daar grote kindervriend Chip bij, een retriever kruising. Dan bracht mijn zoontje 's-avonds wel eens een vriendje naar huis en dan liet ik hem Chip meenemen, zeker weten dat dan nooit iemand met zijn vingers aan het kind zou komen.