Ook lijkt mij een Hollandse Herder nog steeds wat, omdat ik op vakantie een week lang bij dat ras ben geweest.
Golden Retriever net zo: Homeward Bound. Ik wilde zo'n trouwe Shadow, en die heb ik ehm... Bijna.

Moderator: moderatorteam
Haha leuksamantha! schreef:Ik heb Macho destijds gekocht omdat het de goedkoopste pup was die ik destijds kon vinden![]()
Klopt, maar het maakte die eerste indruk wel minder aantrekkelijk zeg maar (voor mij). Je scrolt er sneller voorbij op internet.Nanna schreef:Dat verbaast mij nou altijd. Je bent toch niet verplicht om je hond in een bepaald kapsel te zetten?
-Saskia- schreef:Ik denk dat mijn raskeuze vooral bepaald is geweest door wat ik al had meegemaakt en niet wilde.
Bij de eerste (Jack) puur de hond zelf. Ik heb me wel verdiept in raseigenschappen van de podenco omdat ik er toen nog nooit van gehoord had, maar alles sprak me aan vooral omdat die hond me zo enorm aansprak.Paisley schreef:
Heeft bij jullie iets meegespeeld wat de ras (of type) keuze heeft beïnvloed of heb je echt puur en alleen naar de hond zelf gekeken?
Lanai lijkt best veel op onze Sidney! Naar verluid is zij een mixje van Jack Hussel (black and tan, dus ik denk dat er teckel in zit) en cairn terriër. Ze heeft wel een plukvacht, maar als ze pas geplukt is, zou het zo een zusje van Lanai kunnen zijnTamara81 schreef:Ik heb ik een Dobermann en een Wetterhoun gehad; de Dober omdat ik graag wilde trainen en lange tochten maken; en de Wetterhoun omdat ik bij een kennel werkte en verliefd werd op de moederhond.
Nu, na 10 jaar! zonder hond te hebben geleefd, ben ik ontzettend blij met de kleine Lanai. Bij mij speelde mee dat de hond a) sportief moest zijn b) kort- of gladharig; c) allemansvriend d) klein formaat.
Het compacte formaat is voor mij belangrijk omdat ik alles op de fiets of met OV doe; en ik wil mijn hondje overal mee naartoe nemen (zolang de situatie het toelaat).
Ik smelt weg van Teckels; ik kan genieten van een prachtige Lab; ik blijf een zwakke plak hebben voor Bouviers; maar deze rassen passen niet goed bij mijn omstandigheden. En uiteindelijk is het Lanaitje geworden (mijn lieve Jack Russell mixje)Ik werd verliefd op haar foto op Marktplaats, en toen ik haar zag (ze kwam vrolijk en vriendelijk kwispelend op me af met een botje in haar bek) dacht ik: Ja! Dit is het hondje van mijn dromen!
Een Afghaan vond ik altijd wel mooi, maar die zijn nogal onafhankelijk, denk niet dat dat het gaat worden voor mijlucie schreef:misschien eens een windhond proberenblondie schreef:Ik heb het hier wel eens vaker gezegd dat ik van jongs af aan gewoon wat met Duitse herders had en ben niet echt met honden opgegroeid. Mijn oom die in Drenthe woont had er 1 en ik denk dat we daar 1 of 2x per jaar kwamen en dat de hond hier wel eens was kan ik me niet herinneren, ik was toen een jaar of 2 à 3.
En later toen ik 10 jaar was had ik een maatje op de camping waar we regelmatig kwamen en dat was ook een Duitse herder. Verder er nooit echt mee bezig geweest, maar had altijd wel al het idee dat áls ik een hond zou nemen dat dat een Duitse herder moest worden.
En dat is ook gebeurd.
Zelf weet ik gewoon echt de vinger er niet op te leggen waarom nou precies dit ras. Ik heb de jaren dat ik geen hond mocht/had met diverse rassen gelopen want honden trokken mij altijd wel. Maar er was voor mij maar 1 ras wat ik graag wilde hebben![]()
Ik liep soms ook met een mechelse herder waar ik gek op was, maar zelfs toen ik daar mee optrok en hem uitliet en het was een geweldige hond, ook om te zien, mooi imposant dier, veranderde ik niet van gedachte.