Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Diarree blijkt giardia

Ongelezen bericht door DeDiana »

mijke schreef:We hebben nog 1 pil te gaan en het wordt echt gewoon niet beter. Op geen enkele manier. Het shitfest dat ik elke ochtend aantref is werkelijk te goor voor woorden en vanmorgen was het alleen maar méér en dunner dan gister. Ik word er een beetje moedeloos van want elke x dat Skittles binnen schijt (en er doorheen loopt :ugh: ) en op de bank kotst is de kans op herbesmetting en besmetting van Oor, ons en katten weer groter. Ik vind het vreselijk goor. Het lijkt Skittles niet te deren gelukkig, wat dan nog een geluk bij een ongeluk is. Herkennen mensen dit verloop en is er nog hoop, of is dit niet zoals het hoort en moet ik morgen even terug naar de dierenarts?
Nee, ik herken het niet, hier was de diarree na een paar dagen Panacur wel over. Behalve dan dat ik me voor kan stellen dat het erg goor is, vind ik het ook wel wat zorgwekkend, zeker bij een pup. Ik zou even overleggen met de dierenarts, misschien een kuurtje metrobac proberen?
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Diarree blijkt giardia, het wordt niet beter

Ongelezen bericht door Caat* »

Nee als panacur effectief zou zijn zou je nu niet nog dunnere ontlasting verwachten. Morgen maar even de DA contacten en metrobac proberen lijkt me.
Afbeelding
Emmy12
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Emmy12 »

Mijn hond had een hardnekkige giardia besmetting. Deze reageerde niet goed
Genoeg op de Panacur. Met Flagyl was het zo over.
Verder zet ik mijn hond een aantal dagen (weken) op rauw vlees en dat werkt ook goed mee. Ik haal dan Prince. Beterschap!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja ik zou ook de d.a. contacten morgen. En vannacht de wekker 3x zetten voor een poeprondje zodat niet je huist steeds onder zit. ;)
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ojeetje, wat naar voor jou en pupsel. Inderdaad de dierenarts maar bellen en hem ondertussen niet door het hele huis laten lopen.
Hoe is Skittles er verder aan toe?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hegatsiedarrie, inmiddels begint Oor ook dunnere poep met gelig slijm te krijgen :ugh:
Emmy12 schreef:Mijn hond had een hardnekkige giardia besmetting. Deze reageerde niet goed
Verder zet ik mijn hond een aantal dagen (weken) op rauw vlees en dat werkt ook goed mee. Ik haal dan Prince. Beterschap!
Ik zal Flagyl voorstellen bij de dierenarts. Rauw vlees krijgt Oor al (rodi), maar van Skittles mocht ik van de DA niet van voer wisselen nu omdat de maag al zo van streek is.
runninggirl schreef:Ja ik zou ook de d.a. contacten morgen. En vannacht de wekker 3x zetten voor een poeprondje zodat niet je huist steeds onder zit. ;)
Ja dat heb ik een paar x gedaan maar dat maakte absoluut geen verschil. Hij poept 's nachts heel vaak heel veel kleine plasjes drek. Overdag valt het wel mee hoe vaak hij poept en doet hij het nooit binnen. Het is 's nachts gek genoeg ook dunner dan overdag. Ik geef de pil 's avonds, je zou bijna denken dat het door de Panacur juist erger wordt. :denken:
Caat* schreef:Nee als panacur effectief zou zijn zou je nu niet nog dunnere ontlasting verwachten. Morgen maar even de DA contacten en metrobac proberen lijkt me.
Metrobac gaat ook op het suggestielijstje voor de DA.

Ik heb heel vies vanmorgen maar een foto genomen van de smeerboel, kan de DA iets duidelijker zien hoe ellendig het er mee gesteld is. Nu maar hopen dat ik toestemming krijg van Mirtos om morgen naar de dierenarts te gaan!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijke schreef:Hegatsiedarrie, inmiddels begint Oor ook dunnere poep met gelig slijm te krijgen :ugh:
Emmy12 schreef:Mijn hond had een hardnekkige giardia besmetting. Deze reageerde niet goed
Ik zal Flagyl voorstellen bij de dierenarts. Rauw vlees krijgt Oor al (rodi), maar van Skittles mocht ik van de DA niet van voer wisselen nu omdat de maag al zo van streek is.
runninggirl schreef:Ja ik zou ook de d.a. contacten morgen. En vannacht de wekker 3x zetten voor een poeprondje zodat niet je huist steeds onder zit. ;)
Ja dat heb ik een paar x gedaan maar dat maakte absoluut geen verschil. Hij poept 's nachts heel vaak heel veel kleine plasjes drek. Overdag valt het wel mee hoe vaak hij poept en doet hij het nooit binnen. Het is 's nachts gek genoeg ook dunner dan overdag. Ik geef de pil 's avonds, je zou bijna denken dat het door de Panacur juist erger wordt. :denken:
Caat* schreef:Nee als panacur effectief zou zijn zou je nu niet nog dunnere ontlasting verwachten. Morgen maar even de DA contacten en metrobac proberen lijkt me.
Metrobac gaat ook op het suggestielijstje voor de DA.

Ik heb heel vies vanmorgen maar een foto genomen van de smeerboel, kan de DA iets duidelijker zien hoe ellendig het er mee gesteld is. Nu maar hopen dat ik toestemming krijg van Mirtos om morgen naar de dierenarts te gaan!

moet je daartoestemming voor hebben? hij schijt je hele huis onder en dan zou je niet naar de da mogen? dacht het niet zal gewoon uit mijzelf gaan dikke vinger.
ellen
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wel of geen toestemming, ik zou gewoon gaan, de gezondheid van een hond gaat voor. Als zij nee zouden zeggen, zou het voor mij een stichting zijn die meteen doorgestreept kan worden. Ik zou gaan en daarna zeggen dat je bent geweest. Klaar.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ahh heel dit topic gemist. Arme Skittles, Oor en arme jullie. Is ook niet niets om opeens zoveel poep op te moeten ruimen.

Hopelijk kunnen jullie morgen naar de DA!
_Esmee
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hè wat Balen nou... En hij geeft nu dus ook over? Sowieso 's nachts stoelen op de bank zodat de schade beperkt blijft tot de vloer. Hopelijk werkt dat andere medicijn!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ja toestemming, aangezien zij het moeten betalen moet het in overleg ;) Dat is wel logisch toch? Ik ga er niet van uit dat het niet mag hoor, zij hebben immers ook de belangen van Skittles voor ogen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hoop dat je naar de dierenarts mag is namelijk inderdaad in belang vd hond.

Snap overigens niet dat je bij besmetting maar 1 kuur van 5 dagen meekrijgt. Weet niet beter als herhalen na 10 of 14 dagen bij besmetting.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En wat doe je dan als ze nee zeggen?
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou redeneren, ze weten hier al vanaf (je bent al naar de d.a. geweest immers en ze hebben dus toestemming gegeven voor behandeling) dus dan is het logisch dat hij in behandeling blijft. Daar zou ik ze gewoon van op de hoogte brengen, niet nog eens toestemming vragen hoor. Dat zou van de zotte zijn.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Poeh, het schiet niet echt op zo :ugh:
Sterkte ermee!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:Hoop dat je naar de dierenarts mag is namelijk inderdaad in belang vd hond.

Snap overigens niet dat je bij besmetting maar 1 kuur van 5 dagen meekrijgt. Weet niet beter als herhalen na 10 of 14 dagen bij besmetting.
Niet altijd nodig.

Dinthe had het als pup, dat is inderdaad zorgelijk. Ze bleef 3 weken hetzelfde gewicht terwijl ze in die periode een kilo per week moest groeien, dat is eng en bovendien is overal die stinkende drek ook naar.

Kuur van 5 dagen (Flagyl) en dan na 10 dagen eerst 3 dagen ontlasting verzamelen en opnieuw laten testen. En aan de hand van die uitslag wel of niet herhalen.

Sterkte, het enige voordeel is dat je het overal en altijd zult herkennen aan de geur de rest van je leven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marjoleine schreef:
crutz schreef:Hoop dat je naar de dierenarts mag is namelijk inderdaad in belang vd hond.

Niet altijd nodig.

Dinthe had het als pup, dat is inderdaad zorgelijk. Ze bleef 3 weken hetzelfde gewicht terwijl ze in die periode een kilo per week moest groeien, dat is eng en bovendien is overal die stinkende drek ook naar.

Kuur van 5 dagen (Flagyl) en dan na 10 dagen eerst 3 dagen ontlasting verzamelen en opnieuw laten testen. En aan de hand van die uitslag wel of niet herhalen.

Sterkte, het enige voordeel is dat je het overal en altijd zult herkennen aan de geur de rest van je leven.
Ik heb destijds ook een kuur voor 5 dagen meegekregen, daarna controle ontlasting en dat was bij beide honden goed, dus dat was het. :19:

Ik neem aan dat je die toestemming wel krijgt, dus hopelijk kan de dierenarts een ander middel voorschrijven dat wel snel aanslaat. Sterkte en beterschap voor het manneke!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:

Niet altijd nodig.

Oké. Persoonlijk enkel met Umi gehad (2003) de DA herkende het direct aan de geur inderdaad. Toen Ace Rn Damien en katten niet hoeven doen.

Weet v Pupkoper die het had en steeds 1 kuur mee kreeg en dan kwam het na een maand toch weer terug :( uiteindelijk inderdaad na 10 dagen herhaald en weggebleven gelukkig
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

mijke schreef:Ik zal Flagyl voorstellen bij de dierenarts. *knip* Metrobac gaat ook op het suggestielijstje voor de DA.
Flagyl en metrobac hebben dezelfde werkzame stof. Je DA zal waarschijnlijk een van de twee in huis hebben.
Laatst gewijzigd door Caat* op 24 okt 2016 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Neeltje schreef:En wat doe je dan als ze nee zeggen?
inderdaad.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Toch gaan. Je blijft toch niet in die viezigheid zitten, nog los van wat het met Skittles doet.
mijke
Zeer actief

Sas schreef:
Neeltje schreef:En wat doe je dan als ze nee zeggen?
inderdaad.
Gelukkig hoef ik daar geen antwoord op te verzinnen want uiteraard zijn ze akkoord ;)
Ik heb vanmorgen de DA gebeld en het voorval voorgelegd. Ik word vanmiddag teruggebeld om te horen of ik nog opnieuw op consult moet komen, of gewoon gelijk de nieuwe medicijnen op kan halen. Dat laatste zou mooi zijn, dat scheelt de stichting ook weer geld en ik kan in 1x door met de volgende kuur. Hoppa, aanpakken die smerige giardia!
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Fijn! Hopelijk krijg je het kuurtje meteen mee.
_Esmee
mijke
Zeer actief

Yes, een kuurtje metrobac meegekregen, ik hoefde niet opnieuw op consult te komen. Hopelijk werkt dat snel en goed en is het daarmee klaar!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

succes, want aldoor aan de race is ook maar een drama
mijke
Zeer actief

Verdorie, vriend heeft net de medicijnen gehaald en kreeg uitdrukkelijk te horen dat we vrijdag pas mogen beginnen, het staat ook op het etiket. Ik wil eigenlijk zo lang niet wachten gezien de schijterij in huis die echt hartstikke ranzig is. Maar ik weet ook eigenlijk niet wat de consequenties zouden zijn als ik in een keer door ga met de nieuwe kuur. Iemand een idee of ik die gok kan nemen?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, je moet eerst een paar dagen niks inderdaad. :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Oh bah! Nog langer in de viezigheid :ugh: Hoop dat de kuur dan wel erg erg erg snel aan gaat slaan! Heb met jullie te doen :ugh:
mijke
Zeer actief

He verdorie :ugh: Welk nut dient dat wachten dan eigenlijk?
Emmy12
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Emmy12 »

Als ik jou was zou ik alvast een voorschotje nemen op de nieuwe kuur en morgen meteen starten met rauw vlees. Mijn dierenarts raadde ook rauw vlees af destijds maar ik was de diarree zooooo zat dat ik het gewoon heb gedaan. Het heeft goed uitgepakt tezamen met de Flagyl. Ik heb begrepen dat rauw vlees juist minder belastend is voor de darmen. Ik ben geen expert maar heb er al wel een aantal keren succes mee gehad. Ook nadat mijn hond een maag/darm infectie had opgelopen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”