Inmiddels is Skittles alweer 2,5 week hier en we merken dat hij inmiddels echt zijn draai gevonden heeft. Hij begint de routines hier in huis te begrijpen, de buurt te kennen, ons te vertrouwen, en langzaam maar zeker raakte hij steeds meer ontspannen hierzo. Qua zindelijkheid gaat het super, ik hoef steeds minder vaak naar buiten en sinds we het tapijt in de woonkamer weg hebben gedaan plast hij overdag nooit meer binnen. Alleen 's morgens ligt er vaak (niet altijd) nog een plasje. Ja en poep, dat helaas wel, maar ik ga er van uit dat dat door de giardia komt die hij blijkt te hebben. Daar hebben we een panacur kuurtje voor gekregen van de DA dus hopelijk is dat binnenkort ook verleden tijd.
Ik heb hem nog helemaal niet vermoeid met het aanleren van dingen als zit, af, poot, hier, blijf etc. Laat hem eerst maar eens rustig bekomen was mijn gedachte. Wel pikt hij de dingen die ik standaard doe goed op. Hij snapt nu dat hij op de stoep moet blijven, dat hij niet elke tegel uitgebreid hoeft te besnuffelen, dat hij niet voor mn voeten moet lopen, dat ie in de woonkamer moet blijven als ik door de deur ga, dat we gaan wandelen als ik de riem pak, dat we wachten bij de stoeprand en dat "over" betekent dat je in 1x naar de overkant moet lopen en dat hij na de wandeling in de gang moet blijven staan om pootjes en poepert te laten vegen. Hij kan tijdens het koken en eten 's avonds rustig anderhalf uur in de bench, 's nachts slaapt ie met Oor los in de voorkamer. Het gaat natuurlijk niet altijd vlekkeloos, maar al met al best wel goed. En dat is denk ik wel het handige van al een volwassen hond hebben die al die dingen gewoon doet!
Sowieso laat hij een enorme veerkracht zien. Dingen die hij niet kent (zoals de trap, de dierenartsenpraktijk, een rij kliko's, geparkeerde motors of bakfietsen, een drukke verkeersweg, de auto, de bus) kan hij in eerste instantie vréselijk eng vinden, maar als je hem wat lokt met een brokje en aanmoedigt met je stem en wat zachte druk op de riem dan overwint hij in een mum van tijd zijn angst en wandelt hij rond alsof hij nooit anders heeft gedaan. Zolang je het hem maar zelf laat beslissen. Soms gaat dat niet en dan wil hij graag opgepakt worden, wat ik dan doe, waarna hij snel rustig wordt. Gelukkig heeft hij nog nooit de neiging gehad te schrikken en weg te rennen, knallen doen hem niks.
Hij is dól op mensen! Echt vreselijk dol. Hij is ook gek op andere honden en wil als een puppy betaamt alle honden en mensen begroeten. Maar bij mensen heeft hij soms heel gekke voorkeuren. Laatst zaten er bijvoorbeeld drie tieners op een bankje in het park en hij sprint van grote afstand ineens vastberaden op het middelste meisje af, suuuuperenthousiast sprong hij tegen haar op en al kwispelend en likkend liet hij zich aaien. De andere tieners die ook wel wat puppyliefde wilden lieten hem totaal onberoerd
Hij is ook wel een beetje een prinsje. Meneer wil op de bank, tegen mij aan, en als Oor daar ligt en hij mag er niet tussen kan hij ontzettend mopperen. Heel vasthoudend probeert ie dan op alle mogelijke manieren bij mij te komen, hij is behoorlijk creatief. En als ik hem dan ergens anders neerzet kijkt hij me beschuldigend aan met die oogjes

vreselijk is het, een klein krengetje! Hij weet heel goed hoe hij dingen gedaan moet krijgen
Tussen Oor en hem gaat het echt super. Heel soms moeten ze even een stille strijd voeren over een botje of speeltje of mij, maar zolang het daarbij blijft laat ik het ze lekker uit zoeken. In het begin was Skittles soms nog wel érg fel en heb ik hem echt wel flink moeten corrigeren maar dat hoeft inmiddels niet meer. Ze spelen ontzettend veel samen, zo leuk om te zien. Vooral hoe Oor zich laat terroriseren en dan heel puppyproof terugspeelt

Skittles hangt in haar nek, haar staart, trekt er bewust hard aan

de plukken haren vliegen in het rond soms haha maar Oor bijt niet terug, die laat zich gewoon express bovenop Skittles vallen of bipst hem zo aan de kant met haar kont
Al met al is hij vreselijk schattig, nu en dan ontzettend grappig, hij is slim, dapper en gewoon heel erg leuk! Al zijn broertjes en zusjes zijn inmiddels al geadopteerd, en ik snap er niks van dat er voor Skittles nog niet eens interesse is geweest

Ergens hier in Nederland loopt een mens te zoeken naar het ideale hondje en die weet gewoon nog niet dat Skittles dat hondje is. Het wordt tijd dat ze daar achter gaan komen!