Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt
Moderator: moderatorteam
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Re: Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt
Jeetje, wat een mineur. Hoop echt dat ze niet drachtig is.
Ik zou ook de echo afwachten, indien zwanger de baarmoeder laten verwijderen. Succes de komende 3 weken.
Ik zou ook de echo afwachten, indien zwanger de baarmoeder laten verwijderen. Succes de komende 3 weken.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat een vervelende situatie. Ik zou nu een spuit doen en eventueel over een poosje nog een echo om te zien of er niks is blijven zitten. Succes alvast bij de DA!

- Jeannettebo
- Zeer actief
Wat een kutsituatie zeg
Vwb het laten komen van het nest, nee dat zou ik ook niet doen. Sommige kunnen dat leuk opperen, maar soms kan dat gewoon echt niet. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten gaan doen. Als Ts al zegt dat dat niet mogelijk is in de omstandigheden, dan moet ze dat idd niet doen.

Vwb het laten komen van het nest, nee dat zou ik ook niet doen. Sommige kunnen dat leuk opperen, maar soms kan dat gewoon echt niet. Ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten gaan doen. Als Ts al zegt dat dat niet mogelijk is in de omstandigheden, dan moet ze dat idd niet doen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat is de reden dat iedereen vindt dat die pups niet mogen komen? Dat worden hele mooie leuke honden dus ik zie even het probleem niet zo als pa en ma op het oog gezond zijn. Alles altijd afbreken en extreem verantwoordelijk doen is echt niet nodig. Als ik hier een teef had die zwanger werd dan kreeg ze dat nest ook maar.
-
- Zeer actief
Je moet toch vrij veel thuis zijn voor pups.laeken schreef:Wat is de reden dat iedereen vindt dat die pups niet mogen komen? Dat worden hele mooie leuke honden dus ik zie even het probleem niet zo als pa en ma op het oog gezond zijn. Alles altijd afbreken en extreem verantwoordelijk doen is echt niet nodig. Als ik hier een teef had die zwanger werd dan kreeg ze dat nest ook maar.
Als je werkt en je hebt ook nog een baby thuis is dat vrijwel onmogelijk te doen.
Ik zou het ook niet kunnen in mijn huidige situatie.
-
- Zeer actief
Je kan je er ook op aanpassen. Natuurlijk kan soms iets niet maar vaak kan er ook veel prima wel. Zeker als er een wil is. En je kan de teef desnoods uitbesteden oid. Ik zeg echt niet dat dat nest moet komen hoor. Daar ga ik niet over. Maar als je toch opties bespreekt dan moet je nooit vergeten dat dat ook gewoon een optie is. Niks mis met zo'n kruising en nest.Jeannettebo schreef:Wat een kutsituatie zeg![]()
-
- Zeer actief
Snap ik. Maar ik vraag me oprecht af wat jij deed als Manu Uma had gedekt en zij was intact.Manuma schreef:Je moet toch vrij veel thuis zijn voor pups.laeken schreef:Wat is de reden dat iedereen vindt dat die pups niet mogen komen? Dat worden hele mooie leuke honden dus ik zie even het probleem niet zo als pa en ma op het oog gezond zijn. Alles altijd afbreken en extreem verantwoordelijk doen is echt niet nodig. Als ik hier een teef had die zwanger werd dan kreeg ze dat nest ook maar.
Als je werkt en je hebt ook nog een baby thuis is dat vrijwel onmogelijk te doen.
Ik zou het ook niet kunnen in mijn huidige situatie.
Gaat me er gewoon even om dat er meer wegen naar Rome zijn dan aborteren.
Er is hier altijd een sociale druk geweest rondom bastaard fokken ed. Dus als dat de reden is om ze weg te laten halen dan geef ik aan dat dat helemaal niet hoeft perse. Genoeg reden om het niet te doen maar als bastaard en oeps een rol speelt zou ik dat zelf dus geen rol laten spelen in dit geval.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Het is inderdaad een bernersennen geweest, en ze hebben 1,5 uur zonder toezicht bij elkaar gezeten.
Ik reageer vanmiddag als ik thuis ben even uitgebreider.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
-
- Zeer actief
Die pups worden fantastische honden. Wil niet de spelbreker zijn in het abortus clubje maar een berner x witje.....Katja-Jessie schreef:Het is inderdaad een bernersennen geweest, en ze hebben 1,5 uur zonder toezicht bij elkaar gezeten.

-
- Zeer actief
Even gecheckt in Google en de eerste plusminus 7 dierenpensions nemen gewoon loopse teven aan hoor, behalve 2 niet in het hoogseizoen. Dus ik zou het verder ook niet wetenPodenji schreef:*Wolf* schreef:Ik kan me nu ineens wel voorstellen waarom zoveel hondenpensions geen ongecastreerde reuen accepteren, hoe irritant ook als je zelf een ongecastreerde reu hebt. Maar als je ze wel accepteert als pension of dagopvang, mag dit soort situaties natuurlijk NOOIT zelfs maar tot de mogelijkheden behoren![]()
Sorry, geen advies, maar dat heb je inmiddels al wel gekregen zie ik.pensions kunnen dan net zo goed loopse teven weigeren .

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ja joh, want vooral de Berner Sennen is zoooo'n gezond raslaeken schreef:Die pups worden fantastische honden. Wil niet de spelbreker zijn in het abortus clubje maar een berner x witje.....Katja-Jessie schreef:Het is inderdaad een bernersennen geweest, en ze hebben 1,5 uur zonder toezicht bij elkaar gezeten.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Zo daar ben je klaar mee
Met 21 dagen een echo laten maken is er een reële kans aanwezig dat er (nog) niks te zien is. Ik zou het risico niet willen nemen,
ik wens je veel wijsheid toe.

Met 21 dagen een echo laten maken is er een reële kans aanwezig dat er (nog) niks te zien is. Ik zou het risico niet willen nemen,
ik wens je veel wijsheid toe.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zou absoluut niet zitten te wachten op een ongewenst nest. Als je pech hebt krijg je er ook nog een hoop onkosten bij (da) of het gaat helemaal mis met de moeder die ook al niet al te fit is zo te lezen. En dan moet je ook nog van de pups af zien te komen. Nee, ik zou zelf dit nest niet laten komen maar zo snel mogelijk maatregelen nemen.

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
laeken schreef:Die pups worden fantastische honden. Wil niet de spelbreker zijn in het abortus clubje maar een berner x witje.....Katja-Jessie schreef:Het is inderdaad een bernersennen geweest, en ze hebben 1,5 uur zonder toezicht bij elkaar gezeten.
dat denk ik dus ook.
Bovendien heb ik nu zelf 2 hondjes rondlopen, kruising jack russel en kees hond, en ja dat was ook een oeps nest, maar het zijn hele aardige exemplaren.
En de kruising witje x berner past waarschijnlijk heel goed bij elkaar, kans op angst happers is bijna 0, en gezondheid technisch zie ik ook wel wat voordelen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Maar de wil is er niet. Ze heeft hier niet om gevraagd en zegt dat het ook echt niet past in de huidige situatie. Ik vind het juist goed dat ze haar verantwoording wil nemen.laeken schreef:Je kan je er ook op aanpassen. Natuurlijk kan soms iets niet maar vaak kan er ook veel prima wel. Zeker als er een wil is. En je kan de teef desnoods uitbesteden oid. Ik zeg echt niet dat dat nest moet komen hoor. Daar ga ik niet over. Maar als je toch opties bespreekt dan moet je nooit vergeten dat dat ook gewoon een optie is. Niks mis met zo'n kruising en nest.Jeannettebo schreef:Wat een kutsituatie zeg![]()
Overigens, bij ons is eens een teef midden in de nacht gedekt. Reu was ontsnapt uit onze slaapkamer en hij dekte haar in de gang, op nog geen tien meter afstand. Niks gehoord hoor, ik werd wakker omdat de andere honden begonnen te blaffen bij het schouwspel, haha.
Ze heeft toen twee injecties gekregen, omdat we absoluut geen pups wilden, die had ze de vorige loopsheid al gehad. Negen weken later zijn er alsnog drie pups geboren, dus die spuiten heb ik niet zoveel vetrouwen in.
-
- Zeer actief
Nou weet ik niet hoor. Ik vind het wel een hele verantwoordelijkheid te regelen dat pups goed terecht komen. Helemaal een kruising van mijn helse duolaeken schreef: Snap ik. Maar ik vraag me oprecht af wat jij deed als Manu Uma had gedekt en zij was intact.
Gaat me er gewoon even om dat er meer wegen naar Rome zijn dan aborteren.
Er is hier altijd een sociale druk geweest rondom bastaard fokken ed. Dus als dat de reden is om ze weg te laten halen dan geef ik aan dat dat helemaal niet hoeft perse. Genoeg reden om het niet te doen maar als bastaard en oeps een rol speelt zou ik dat zelf dus geen rol laten spelen in dit geval.

Berner X witje, ik weet het niet. Het zou leuk kunnen zijn als de Berner nog een redelijke gezondheid heeft. Maar jeetje, zoveel pups en al die tijd die je moet investeren. Ik snap het dus wel als TS daar écht geen zin in heeft. Natuurlijk goed dat je tegengeluid geeft trouwens

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
1 op 4Tara schreef:Oh ja? Heb je daar cijfers van toevallig?Brindlecardi schreef:Ik zou castreren. Teven krijgen vroeg of laat toch wel een baarmoederontsteking.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik zou waarschijnlijk de baarmoeder laten verwijderen, ben je meteen 100% zeker van het gezeik af.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Wat is de reden dat iedereen vindt dat die pups niet mogen komen? Dat worden hele mooie leuke honden dus ik zie even het probleem niet zo als pa en ma op het oog gezond zijn. Alles altijd afbreken en extreem verantwoordelijk doen is echt niet nodig. Als ik hier een teef had die zwanger werd dan kreeg ze dat nest ook maar.
Zo is het bij ons ook gebeurt en gelukkig heel goed uitgepakt.
Maar ts zegt dat ze het niet trekt, naast haar baby. Ook dat kan ik me heel goed voorstellen.
Daarnaast moet het maar allemaal goed gaan (eerste nest bij een teef van zeven?) en heb je er voor de verkoop kosten aan.
-
- Zeer actief
Veel plezier.Tara schreef:Graag even bronnen. Mensen kunnen wel van alles roepen.Brindlecardi schreef:1 op 4Tara schreef:Oh ja? Heb je daar cijfers van toevallig?Brindlecardi schreef:Ik zou castreren. Teven krijgen vroeg of laat toch wel een baarmoederontsteking.
http://veterinarymedicine.dvm360.com/ca ... -diagnosis
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb nog nooit krijsende teven bij mn reuen gehad met dekken... werkelijk nog nooit. Voor alle teven die mijn reuen gedekt hebben was t trouwens de 1e keer. Ik zou ook de pups laten komen. Ik heb niks met die injecties. Maar ik snap echt niet dat er iemand ooit is toegestaan honden zelf in kennels te stoppen. Als ze dat bij Xantos gedaan hadden per omgeluk destijds had je een dode hond gehad. Dat kan toch gewoon nooit!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- janeway
- Zeer actief
Vreemde toestand.. Ik heb het hele topic gelezen en ik heb duidelijk geen verstand van het fokken met honden. Maar is er behalve een echo geen andere test dat je zeker weet dat ze drachtig is of niet.. Bloed onderzoek.
En dan nog iets.. Wie vergoed jou da kosten. Je hebt nu toch kosten waar je niet om gevraagd hebt. Of je nu wel of niet de pups laat komen. Wie is dus de verantwoordelijke in dit geval.
En ik snap best dat je met een baby het niet ziet zitten om er nog een nestje pups bij te hebben. En je moet maar vrij kunnen nemen..
succes TS je zal er maar aanstaan
En dan nog iets.. Wie vergoed jou da kosten. Je hebt nu toch kosten waar je niet om gevraagd hebt. Of je nu wel of niet de pups laat komen. Wie is dus de verantwoordelijke in dit geval.
En ik snap best dat je met een baby het niet ziet zitten om er nog een nestje pups bij te hebben. En je moet maar vrij kunnen nemen..
succes TS je zal er maar aanstaan
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Wat een hoop reacties! Bedankt daarvoor, al maakt het het niet echt makkelijker
Ik heb vanmorgen dierenarts en pension eigenaar gesproken.
Dierenarts raadt die spuiten aan.
Ze zegt dat er nauwelijks bijwerkingen zijn. Maar de verhalen hier vind ik toch wel verontrustend.
Baarmoeder verwijderen als ze drachtig blijkt te zijn doen ze liever niet omdat alles dan zo goed doorbloed is.
Progesteron prikken had volgens de dierenarts geen zin..
Pensionmevrouw kwam er dus na 1,5 uur achter dat er een reu bij Jess in de kennel zat. Ze heeft hem toen nog even laten zitten om het gedrag te bekijken. Jessie liet het toe dat de reu eraan likte, maar heeft ook 2 keer naar hem gegromd.
Toen ze een keer zat ging hij er wel een keer bovenop, maar kon er toen dus niet bij.
Eigenlijk weten we het dus niet of ze het heeft toegelaten.
Pension vergoed de kosten van die spuiten, over kosten van eventuele andere behandelingen hebben we het nog niet gehad.
Over de optie gewoon afwachten en mocht ze zwanger zijn Pups laten komen :
Jessie is 7 jaar (wel pas net een maandje) heeft nog nooit eerder pups gehad. Is inderdaad niet getest. (tot nu toe wel altijd gezond en heeft een stamboom)
Wat nou al er inderdaad 8 of meer pups geboren worden, hoe vind ik ooit zoveel goede baasjes. Pensionmevrouw zou daar wel mee helpen, maar dan nog.
Ik heb een verschrikkelijk onstabiele border collie in huis.
Ik kan echt niet 8 weken vrij krijgen.
Het lijkt me hartstikke leuk hoor, van die schattige bolletjes wol.
Maar verstandig is het niet.
Ik weet het echt niet.
Sowieso ga ik nog een andere dierenarts bellen om te vragen wat zij ervan zeggen.
(ik zit op mijn telefoon te typen, dus sorry als het een beetje lastig leest)

Ik heb vanmorgen dierenarts en pension eigenaar gesproken.
Dierenarts raadt die spuiten aan.
Ze zegt dat er nauwelijks bijwerkingen zijn. Maar de verhalen hier vind ik toch wel verontrustend.
Baarmoeder verwijderen als ze drachtig blijkt te zijn doen ze liever niet omdat alles dan zo goed doorbloed is.
Progesteron prikken had volgens de dierenarts geen zin..
Pensionmevrouw kwam er dus na 1,5 uur achter dat er een reu bij Jess in de kennel zat. Ze heeft hem toen nog even laten zitten om het gedrag te bekijken. Jessie liet het toe dat de reu eraan likte, maar heeft ook 2 keer naar hem gegromd.
Toen ze een keer zat ging hij er wel een keer bovenop, maar kon er toen dus niet bij.
Eigenlijk weten we het dus niet of ze het heeft toegelaten.
Pension vergoed de kosten van die spuiten, over kosten van eventuele andere behandelingen hebben we het nog niet gehad.
Over de optie gewoon afwachten en mocht ze zwanger zijn Pups laten komen :
Jessie is 7 jaar (wel pas net een maandje) heeft nog nooit eerder pups gehad. Is inderdaad niet getest. (tot nu toe wel altijd gezond en heeft een stamboom)
Wat nou al er inderdaad 8 of meer pups geboren worden, hoe vind ik ooit zoveel goede baasjes. Pensionmevrouw zou daar wel mee helpen, maar dan nog.
Ik heb een verschrikkelijk onstabiele border collie in huis.
Ik kan echt niet 8 weken vrij krijgen.
Het lijkt me hartstikke leuk hoor, van die schattige bolletjes wol.
Maar verstandig is het niet.
Ik weet het echt niet.
Sowieso ga ik nog een andere dierenarts bellen om te vragen wat zij ervan zeggen.
(ik zit op mijn telefoon te typen, dus sorry als het een beetje lastig leest)
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik zou die spuiten maar 'gewoon' doen. Je zegt het al, het is in jullie situatie niet verstandig om eventuele pups te laten komen. Wil je al die stress op je hals halen?
Sterkte met alles...
Sterkte met alles...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Katja-Jessie schreef:Ze heeft hem toen nog even laten zitten om het gedrag te bekijken.

En wat had dat voor zin, volgens de pensionmevrouw?
Ik zou zeker nog een andere dierenarts vragen om advies.
Wat zei je dierenarts over afwachten tot de echo en dan alsnog indien nodig de Alizin spuiten?
Mocht ze niet drachtig zijn heb je haar dan in ieder geval niet voor niets belast met dat chemische middel.
Dat pension was mij trouwens wel kwijt als klant na deze enorme blunder. Leuk dat ze de kosten vergoeden maar de stress van het moeten beslissen wat nu te doen en het eventueel in angst af moeten wachten of ze al dan niet drachtig is komt toch helemaal op jouw schouders terecht.
Sterkte en wijsheid!
Laatst gewijzigd door LongFields op 22 sep 2016 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik zou die spuiten maar 'gewoon' doen. Je zegt het al, het is in jullie situatie niet verstandig om eventuele pups te laten komen. Wil je al die stress op je hals halen?
Sterkte met alles...
Sterkte met alles...
-
- Zeer actief
Zou de baarmoeder al echt na zo'n korte tijd dusdanig doorbloed kunnen zijn dat het niet operabel is?
Die spuiten zou ik zelf niet vertrouwen, het is best wel een beetje 'troep' en blijkbaar worden er nog met regelmaat alsnog pups geboren. Daar zou ik dan weer niet zo snel een pup van nemen als ik weet dat er iets dergelijks is toegediend eerlijk gezegd.
Die spuiten zou ik zelf niet vertrouwen, het is best wel een beetje 'troep' en blijkbaar worden er nog met regelmaat alsnog pups geboren. Daar zou ik dan weer niet zo snel een pup van nemen als ik weet dat er iets dergelijks is toegediend eerlijk gezegd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
en dan worden er pups met afwijkingen geboren... wat dan? Dat is ook een groot risico daarvan.Alfilillo schreef:Ik zou die spuiten maar 'gewoon' doen. Je zegt het al, het is in jullie situatie niet verstandig om eventuele pups te laten komen. Wil je al die stress op je hals halen?
Sterkte met alles...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou precies, en dat is nog veel lastiger.malinois schreef:en dan worden er pups met afwijkingen geboren... wat dan? Dat is ook een groot risico daarvan.Alfilillo schreef:Ik zou die spuiten maar 'gewoon' doen. Je zegt het al, het is in jullie situatie niet verstandig om eventuele pups te laten komen. Wil je al die stress op je hals halen?
Sterkte met alles...
Ik zou gewoon afwachten. Misschien is ze helemaal niet drachtig. En zo wel, een hond weet echt zelf wel hoe voor de pups te zorgen. Bracht dan gewoon pups en moeder overdag bij het pension. Helpen zij er maar mee.
Of er komt maar iemand van dat pension thuis helpen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb vele jaren geleden mijn hond met hormonen gespoten zodat ze niet loops zou worden, ergens is er een foutje in de telling geslopen en heb ik haar gespoten (onwetend dat ze drachtig was) ze kreeg 4 pups, te vroeg geboren, 3 dood, 1 leefde maar had een vreemde verdraaide neus (soort hazelip)malinois schreef:en dan worden er pups met afwijkingen geboren... wat dan? Dat is ook een groot risico daarvan.Alfilillo schreef:Ik zou die spuiten maar 'gewoon' doen. Je zegt het al, het is in jullie situatie niet verstandig om eventuele pups te laten komen. Wil je al die stress op je hals halen?
Sterkte met alles...

Mijn raad.... spuit niet. Ik zou ook de pups laten komen en daarna de hond steriliseren om toekomstige "ongelukken" te voorkomen.