Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontslag werk voor pup
Moderator: moderatorteam
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Ontslag werk voor pup
Toen de plannen voor een pup concreet werden (in de zin van: er komt een pup maar ik weet nog niet wanneer) ben ik met mijn baas gaan praten. We hebben afgesproken dat ik als pupmans er was drie weken vrij zou nemen en daarna een periode halve dagen gaan werken. Vervolgens zo veel mogelijk uren gemaakt, geen vrije dagen opgenomen etc.
Werkte prima! Moet wel kunnen natuurlijk, ik kan me voorstellen dat het in de zorg zo niet kan, maar dat is dan weer het voordeel van ambtenaar zijn.
Werkte prima! Moet wel kunnen natuurlijk, ik kan me voorstellen dat het in de zorg zo niet kan, maar dat is dan weer het voordeel van ambtenaar zijn.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou zeker geen ontslag nemen van mijn baan die ik nu heb. Het is mijn droombaan en ik ben er financieel van afhankelijk.
Maar zou ik financieel niet afhankelijk zijn van werk en ik zou een rotbaan hebben, dan zou ik nog ontslag nemen voor de komst van een hamster
Maar zou ik financieel niet afhankelijk zijn van werk en ik zou een rotbaan hebben, dan zou ik nog ontslag nemen voor de komst van een hamster

-
63673J
Lijkt me sterk dat je zomaar bijstand krijgt als je zelf ontslag genomen hebt. Er wordt namelijk van je verwacht dat je alles doet of nalaat om een beroep op bijstand te te voorkomen. Ontslag nemen omdat je een pupje wil geeft volgens mij geen recht op bijstand. Daar is de bijstand ook helemaal niet voor bedoeld.mijke schreef:mijke schreef:Ook mensen zonder werk hebben een inkomen hoorWolfsblut schreef:Ook als je zelf ontslag neemt?Ja tuurlijk, iedereen heeft in Nederland recht op bijstandManuma schreef:Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW. Of bedoel je dat niet?Mits je geen partner hebt die meer dan bijstandsniveau verdient uiteraard.
Laatst gewijzigd door 63673J op 20 sep 2016 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Niet als je zelf ontslag neemt...mijke schreef:Ook mensen zonder werk hebben een inkomen hoor

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb 2 honden genomen in de tijd dat ik met een burn out thuis was 14 jaar geleden. Eerst Marouck en 11 jaar geleden Biène. Biène was een maand of5 oud toen ik weer aan het werk ging. Numa en Seppe zijn gekomen terwijl ik volop werkte, maar heb nu de luxe dat de pups mee naar het werk kunnen. Als er over een tijd weer een pup komt gaat die ook gewoon weer mee naar het werk.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
jvanringen schreef:Lijkt me sterk dat je zomaar bijstand krijgt als je zelf ontslag genomen hebt. Er wordt namelijk van je verwacht dat je alles doet of nalaat om een beroep op bijstand te te voorkomen. Ontslag nemen omdat je een pupje wil geeft volgens mij geen recht op bijstand. Daar is de bijstand ook helemaal niet voor bedoeld.mijke schreef:mijke schreef:Ook mensen zonder werk hebben een inkomen hoorWolfsblut schreef:Ook als je zelf ontslag neemt?Ja tuurlijk, iedereen heeft in Nederland recht op bijstandManuma schreef:Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW. Of bedoel je dat niet?Mits je geen partner hebt die meer dan bijstandsniveau verdient uiteraard.
Idd je krijgt het niet als je ontslag neemt.
Maar het kan zijn dat er andere redenen waren voor het ontslag bijvoorbeeld contract dat door werkgever al niet verlengd werd of dat de partner gewoon zorgt voor genoeg inkomen
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Paisley schreef:Ik zou zeker geen ontslag nemen van mijn baan die ik nu heb. Het is mijn droombaan en ik ben er financieel van afhankelijk.
Haha dan zou ik gewoon ontslag nemen.
Meneer of mevrouw de werkgever, ik heb uw geld niet nodig. U ziet mij nooit meer terug
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
moet je ook niet gaan aankloppen voor een uitkering.Ytje schreef:Ik twijfelde geen moment om ontslag te nemen van mn werk met geen vast contract toen onze pup kwam. Ik kon niet minder uur werken (36 uur zat ik op) en max 1 week vrij nemen.
Pup kan inmiddels zeer goed alleen thuisblijven. Makkelijk 4 uur zonder problemen en ben zelf druk aan het solliciteren. Wie hebben dat ook gedaan? Ontslag genomen voor pup?
Ps: Ik had dus geen vast contract.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Eigenlijk zou ik per 1 september stoppen met werken, ook omdat we nu een pup hebben. Maar mijn werk heeft gevraagd of ik tot 1 februari wil blijven en dat heb ik toch maar gedaan.
Ik heb hiervoor een half jaar geen werk gehad en ik vermaak me echt prima hoor zonder werk. Snap niet dat mensen zich vervelen ... ik snak naar meer tijd voor het huishouden, mezelf en vrienden. En dat terwijl ik mijn baan echt leuk vind. Maar ben enerzijds ook blij als het straks februari is; heerlijk een lege agenda! Hoewel die vaak ook weer snel genoeg vol is met van alles en nog wat. Vaak vraag je je uiteindelijk af 'waar haalde ik ooit tijd vandaan om überhaupt te werken?', haha.
Lang verhaal kort, ik zou wel ontslag nemen voor een pup. Maar in dit geval kon het nog goed geregeld worden met vrij vragen en dat vond ik ook voldoende.
Ik heb hiervoor een half jaar geen werk gehad en ik vermaak me echt prima hoor zonder werk. Snap niet dat mensen zich vervelen ... ik snak naar meer tijd voor het huishouden, mezelf en vrienden. En dat terwijl ik mijn baan echt leuk vind. Maar ben enerzijds ook blij als het straks februari is; heerlijk een lege agenda! Hoewel die vaak ook weer snel genoeg vol is met van alles en nog wat. Vaak vraag je je uiteindelijk af 'waar haalde ik ooit tijd vandaan om überhaupt te werken?', haha.
Lang verhaal kort, ik zou wel ontslag nemen voor een pup. Maar in dit geval kon het nog goed geregeld worden met vrij vragen en dat vond ik ook voldoende.
_Esmee
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Waar staat er dat Ytje dat ook doet?Marco88 schreef:moet je ook niet gaan aankloppen voor een uitkering.Ytje schreef:Ik twijfelde geen moment om ontslag te nemen van mn werk met geen vast contract toen onze pup kwam. Ik kon niet minder uur werken (36 uur zat ik op) en max 1 week vrij nemen.
Pup kan inmiddels zeer goed alleen thuisblijven. Makkelijk 4 uur zonder problemen en ben zelf druk aan het solliciteren. Wie hebben dat ook gedaan? Ontslag genomen voor pup?
Ps: Ik had dus geen vast contract.
Mijn nichtje heeft heel veel extra gewerkt en veel gespaard en heeft toen ook bewust gekozen om verlopig te stoppen met werken. Ik zou dat zelf niet kunnen en ben financieel afhankelijk van mijn werk.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Als ik een miljoen op de bank had misschien, haha!
Maar ik ben zzp'er en heb best veel klussen gemist door mijn pups.
Maar ik ben zzp'er en heb best veel klussen gemist door mijn pups.
- tobi__
- Zeer actief
Weet niet tegen wie je het specifiek hebt. Maar ik vind wel dat je voor elkaar moet zorgen in een relatie, en dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier. Ik zal wel een muts zijn, maar ik vind het fijn om voor de boodschappen en 'huishouden' te zorgen. En ik merk gewoon dat met een drukke baan dit echt in het geding komt.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Als je dan de financiële ruimte hebt, waarom zou je jezelf dan blijven voorbijlopen?
Wanneer ik een baan zou vinden met minder uren, bijvoorbeeld twee dagen, en een stuk dichterbij zou ik dat er wel bij willen doen. Maar ik heb het druk zat met het gewone leven en mijn vriend vind het prima om degene te zijn die fulltime werkt.
Iedereen blij toch
_Esmee
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat alles heel eerlijk is als dat door de partners samen zo is besloten.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Of nou de een of de ander thuis blijft en geen betaalde baan heeft, of dat ze beiden werken maakt daarbij helemaal niets uit.
Over het onderwerp zelf, ontslag nemen voor een pup?
Dat zou ik niet doen denk ik, als ik een baan had.
Aangezien ik AOW'er ben is dat geen onderwerp van zorg meer
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat zou ik niet doen. Enerzijds omdat we het inkomen niet kunnen missen, anderzijds omdat ik niet afhankelijk wil zijn van mijn partner. Ook vind ik mijn werk een verrijking, het is een uitdaging en je maakt van alles mee.
Overigens verveel ik me niet snel, dus ik zou me best vermaken. Maar je wereld wordt wel een stuk kleiner vind ik.
Overigens verveel ik me niet snel, dus ik zou me best vermaken. Maar je wereld wordt wel een stuk kleiner vind ik.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb werk gezocht waarbij ik honden mee mocht nemen...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Je moet er alleen mee oppassen als je onderling niks hebt laten vastleggen/niet getrouwd bent. Als je niks geregeld hebt onderling en uit elkaar gaat kan het maar zo zijn dat je met een pensioengat van 10 jaar zit en niet direct een baan hebt, dus in de bijstand. Geen leuk scenario maar het gebeurd toch met regelmaat dat men daar pas over nadenkt als de relatie voorbij is.tobi__ schreef:Weet niet tegen wie je het specifiek hebt. Maar ik vind wel dat je voor elkaar moet zorgen in een relatie, en dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier. Ik zal wel een muts zijn, maar ik vind het fijn om voor de boodschappen en 'huishouden' te zorgen. En ik merk gewoon dat met een drukke baan dit echt in het geding komt.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Als je dan de financiële ruimte hebt, waarom zou je jezelf dan blijven voorbijlopen?![]()
Wanneer ik een baan zou vinden met minder uren, bijvoorbeeld twee dagen, en een stuk dichterbij zou ik dat er wel bij willen doen. Maar ik heb het druk zat met het gewone leven en mijn vriend vind het prima om degene te zijn die fulltime werkt.
Iedereen blij toch
- tobi__
- Zeer actief
Heb je helemaal gelijk in. Werk zelf bij een sociale huurcorporatie en hoor daar veel te vaak zulk soort verhalen. Ook jonge stellen die 'opeens' uit elkaar gaan en waar de vrouw nergens recht op heeft, omdat ze niets hadden geregeld.Brindlecardi schreef:Je moet er alleen mee oppassen als je onderling niks hebt laten vastleggen/niet getrouwd bent. Als je niks geregeld hebt onderling en uit elkaar gaat kan het maar zo zijn dat je met een pensioengat van 10 jaar zit en niet direct een baan hebt, dus in de bijstand. Geen leuk scenario maar het gebeurd toch met regelmaat dat men daar pas over nadenkt als de relatie voorbij is.tobi__ schreef:Weet niet tegen wie je het specifiek hebt. Maar ik vind wel dat je voor elkaar moet zorgen in een relatie, en dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier. Ik zal wel een muts zijn, maar ik vind het fijn om voor de boodschappen en 'huishouden' te zorgen. En ik merk gewoon dat met een drukke baan dit echt in het geding komt.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Als je dan de financiële ruimte hebt, waarom zou je jezelf dan blijven voorbijlopen?![]()
Iedereen blij toch
_Esmee
-
Neeltje
Over dat pensioengat zo ik me niet zo'n zorgen maken.Brindlecardi schreef:Je moet er alleen mee oppassen als je onderling niks hebt laten vastleggen/niet getrouwd bent. Als je niks geregeld hebt onderling en uit elkaar gaat kan het maar zo zijn dat je met een pensioengat van 10 jaar zit en niet direct een baan hebt, dus in de bijstand. Geen leuk scenario maar het gebeurd toch met regelmaat dat men daar pas over nadenkt als de relatie voorbij is.tobi__ schreef:Weet niet tegen wie je het specifiek hebt. Maar ik vind wel dat je voor elkaar moet zorgen in een relatie, en dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier. Ik zal wel een muts zijn, maar ik vind het fijn om voor de boodschappen en 'huishouden' te zorgen. En ik merk gewoon dat met een drukke baan dit echt in het geding komt.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Iedereen blij toch
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Omdat?Neeltje schreef:Over dat pensioengat zo ik me niet zo'n zorgen maken.Brindlecardi schreef:Je moet er alleen mee oppassen als je onderling niks hebt laten vastleggen/niet getrouwd bent. Als je niks geregeld hebt onderling en uit elkaar gaat kan het maar zo zijn dat je met een pensioengat van 10 jaar zit en niet direct een baan hebt, dus in de bijstand. Geen leuk scenario maar het gebeurd toch met regelmaat dat men daar pas over nadenkt als de relatie voorbij is.tobi__ schreef:Weet niet tegen wie je het specifiek hebt. Maar ik vind wel dat je voor elkaar moet zorgen in een relatie, en dat doet iedereen op zijn/haar eigen manier. Ik zal wel een muts zijn, maar ik vind het fijn om voor de boodschappen en 'huishouden' te zorgen. En ik merk gewoon dat met een drukke baan dit echt in het geding komt.Marco88 schreef:ik denk niet dat het eerlijk is voor je partner dat jij leeft op zijn of haar geld, omdat jij niet wil werken.
Iedereen blij toch
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ik heb ontslag genomen omdat ik mijn werk haatte. En gelukkig weer nieuw werk gevonden 
Voor een pup zou ik het niet doen, daarom komt hier ook geen pup.
Toen Izzie kwam was ik in de gelukkige omstandigheid dat ik genoeg geld had om mezelf een paar maanden te bedruipen. Mocht er een bijkomen spaar ik eerst vakantiedagen en overleg ik of ik tijdelijk halve dagen kan werken. De uitlaters/oppassers willen er gelukkig prima twee uitlaten.
Ik heb het Izzie net gevraagd en ze is dol op haar Carnibest, overvloed aan kauwbotten en gelukkig ook op de oppas dus ze vindt het prima dat ik werk.
Voor een pup zou ik het niet doen, daarom komt hier ook geen pup.
Toen Izzie kwam was ik in de gelukkige omstandigheid dat ik genoeg geld had om mezelf een paar maanden te bedruipen. Mocht er een bijkomen spaar ik eerst vakantiedagen en overleg ik of ik tijdelijk halve dagen kan werken. De uitlaters/oppassers willen er gelukkig prima twee uitlaten.
Ik heb het Izzie net gevraagd en ze is dol op haar Carnibest, overvloed aan kauwbotten en gelukkig ook op de oppas dus ze vindt het prima dat ik werk.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ontslag nemen voor een pup zal ik nooit doen. Dan zal ik eerder mijn werktijden aanpassen als dat kan of een paar weken vrij nemen.

Groetjes,
Sandra
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat laatste is waar, maar het eerste is natuurlijk onzin.Cleva schreef:Omdat het ziekelijk is om je druk te maken over je pensioen als je 24 bent, bijvoorbeeld.Brindlecardi schreef:Omdat?Neeltje schreef: Over dat pensioengat zo ik me niet zo'n zorgen maken.
Dan mag je sowieso in je pootjes knijpen als je nog een zinnig pensioen krijgt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Alsof je niet over het nu kan nadenken als je ook over je toekomst nadenkt.Cleva schreef:Nee, echt. Ik vind dat je belachelijk ouwewijverig bezig bent als je je levenskeuzes inricht op een maximaal pensioen. Ik zou me verhangen als dat soort zaken de keuzes gingen bepalen.Brindlecardi schreef:Dat laatste is waar, maar het eerste is natuurlijk onzin.Cleva schreef:Omdat het ziekelijk is om je druk te maken over je pensioen als je 24 bent, bijvoorbeeld.Brindlecardi schreef: Omdat?
Dan mag je sowieso in je pootjes knijpen als je nog een zinnig pensioen krijgt.
Er is geen enkele garantie dat je überhaupt lang genoeg leeft om pensioen te halen. Je zorgt eerst maar dat je het nu goed hebt. Dat is ingewikkeld zat.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Maar dat zeg ik dus ook helemaal nietCleva schreef: Ik ben helemaal voor je zaakjes regelen maar dat is iets anders dan je volwassenheid verkwanselen aan alleen maar werken.
Als je in deze tijd nog fijn kan leven van één inkomen is dat heel erg mooi. En als je dan als partner liever thuis bent is dat ook prima. Maar het is niet tof als je die keuze hebt gemaakt, op papier niks met elkaar te maken hebt, en je gaat uit elkaar.... Dan heb jij je als thuisblijver iedere dag in het zweet gewerkt om het huishouden draaiende te houden, en aan het eind van de rit heb je geen rooie cent en heeft je ex een prachtig mooi zakcentje opgebouwd. Dus als je daarvoor kiest, zorg dan in ieder geval dat je op papier de dingen financieel ook gewoon vastlegt en bespreekt met elkaar. Of gewoon ja tegen elkaar zeggen bij het altaar. Dat is alles wat ik zeg
-
Neeltje
Dat kan allemaal wel, maar ik heb ook prachtbanen gehad waar gewoon geen pensioenregeling was en dan kom je weer eens in de WW en dan heb je ook geen pensioenopbouw. Wil je een goed pensioen opbouwen dan zul je nu ergens moeten gaan werken en daar 40 jaar blijven zitten, dan heb je een goede pensioenopbouw, maar dat is iets dat hedentendage nog maar zelden voorkomt en zo gauw je van baan verandert, heb je al een pensioenbreuk. Dus nee, om je leven te gaan opbouwen voor je pensioen, dan ben je echt verkeerd bezig. Dan kun je veel beter zelf geld opzij gaan zetten.Brindlecardi schreef:Maar dat zeg ik dus ook helemaal nietCleva schreef: Ik ben helemaal voor je zaakjes regelen maar dat is iets anders dan je volwassenheid verkwanselen aan alleen maar werken.![]()
Als je in deze tijd nog fijn kan leven van één inkomen is dat heel erg mooi. En als je dan als partner liever thuis bent is dat ook prima. Maar het is niet tof als je die keuze hebt gemaakt, op papier niks met elkaar te maken hebt, en je gaat uit elkaar.... Dan heb jij je als thuisblijver iedere dag in het zweet gewerkt om het huishouden draaiende te houden, en aan het eind van de rit heb je geen rooie cent en heeft je ex een prachtig mooi zakcentje opgebouwd. Dus als je daarvoor kiest, zorg dan in ieder geval dat je op papier de dingen financieel ook gewoon vastlegt en bespreekt met elkaar. Of gewoon ja tegen elkaar zeggen bij het altaar. Dat is alles wat ik zegen nee het is inderdaad geen romantisch of leuk onderwerp om bij een tripje Parijs eens te bespreken in het reuzenrad.
En hoe anderen het financieel regelen in een relatie, is helemaal aan hen en of ze beide gaan werken of één of geen van beide.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ontslag nemen kan ik niet doen omdat we de inkomsten nodig hebben. Wel heb ik het geluk met mijn collega's dat ik mijn verlof beide keren zo gunstig mogelijk heb kunnen opnemen voor de pups. Tevens kan ik ook een beetje vanuit thuis werken. Als we goed plannen dan is mijn man twee dagen doordeweeks thuis, als ik op die dagen hele dagen werk is er toch iemand thuis. Dan hoeft hij vaak pas rond 11 of 12 uur weg en zou ik bij de middag vrij dus maar een hele kleine tijd pup alleen thuis hebben zitten als ik die dagen de middag vrij kan zijn.
Wat we nu gedaan hebben bij de twee pups die we hebben gehad is dat we beide vakantie hebben gepakt. Eerst ik twee weken alleen, dan een week samen en dan mijn man een week alleen. Dan heb je vier weken om al iets op te bouwen met pup. Voor daarna afgestemd met collega's dat mocht het niet gaan ik dus flexibel aanwezig zou zijn. Voordeel is wel dat we mijn ouders ook nog als backup hebben.
Wat we nu gedaan hebben bij de twee pups die we hebben gehad is dat we beide vakantie hebben gepakt. Eerst ik twee weken alleen, dan een week samen en dan mijn man een week alleen. Dan heb je vier weken om al iets op te bouwen met pup. Voor daarna afgestemd met collega's dat mocht het niet gaan ik dus flexibel aanwezig zou zijn. Voordeel is wel dat we mijn ouders ook nog als backup hebben.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Nee, ik zou geen ontslag nemen voor een pup. Ben wel sinds we een hond hebben steeds minder gaan werken. Eerst fulltime toen kregen we een hond, een pup, en toen vier dagen ( hond mocht mee ) toen jarenlang drie dagen en nu sinds een paar jaar twee en een halve dag in de week. En dat vind ik heerlijk. Hond gaat nog steeds mee maar ik heb nu echt tijd voor alles. We hebben ook geen kinderen dus dat scheelt
Heb het met de nieuwe pup ook heel fijn kunnen regelen. Eerst 3 weken vrij en daarna halve dagen. Maar ik bof dan ook met zo'n baas daar ben ik me van bewust. Nieuwe pup is inmiddels wel al vier.
Heb het met de nieuwe pup ook heel fijn kunnen regelen. Eerst 3 weken vrij en daarna halve dagen. Maar ik bof dan ook met zo'n baas daar ben ik me van bewust. Nieuwe pup is inmiddels wel al vier.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
doe eens even niet zo gek. beetje de bijstand in om een pup op te voeden. dan mis je echt een paar draadjes hoormijke schreef:mijke schreef:Ook mensen zonder werk hebben een inkomen hoorWolfsblut schreef:Ook als je zelf ontslag neemt?Ja tuurlijk, iedereen heeft in Nederland recht op bijstandManuma schreef:Als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW. Of bedoel je dat niet?Mits je geen partner hebt die meer dan bijstandsniveau verdient uiteraard.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee, ik neem hooguit even vrij. Maar mn werk is nodig. Zonder werk geen geld = geen honden.