Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ierse setter Lucky vermist (overleden)

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ierse setter Lucky vermist

Ongelezen bericht door wolvster »

En daarbij: ik zie dat de (klein)dochter heel druk is met de vermissing van Lucky.
Het lijkt me onjuist dat de eigenaren het er maar een beetj er bij laten!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat zeg je nou eigenlijk? Eerst nee en dan ja? Ik vind het ook niet chique wat je doet.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Kells schreef:
Heavy schreef::19: wat bedoel je dan met : op het filmpje kun je wel zien dat de man het niet zo nauw neemt met de opvoeding?
Hij zegt daar zelf dat ze weleens hun neus achterna gaan. :wink:
Ik zeg dat ook over mijn honden :19: Vrij veel mensen noemen wel eens iets negatiefs over hun honden.
Kells schreef: Ik denk niet aan diefstal, maar eerder aan doodgereden en in de kadaverbak van de gemeente verdwenen of afgeschoten door een boer/jager die de loslopende honden in zijn veld zat was. Ik ken de eigenaar van de hond en in het verleden heb ik als regioleider al eens moeten helpen zoeken naar 1 van zijn vermiste honden in het Lauwersmeer. Die werd 2 uur na vermissing gevonden. Voor die man is dat de normaalste zaak van de wereld, voor mij dus niet. Filmpje, (hieruit blijkt dat de eigenaar het al niet echt nauw neemt waar het de opvoeding betreft:
Wanneer is het nou de normaalste zaak van de wereld? Als je al eerder een hond kwijt geweest bent?
Ik zou echt ziedend worden als ik jouw bericht met zelfs een filmpje erbij zou zien over mijn vermiste hond.

Stom dat WIOA er niet veel aan doet. Ze hebben de spullen en de organisatie weet maar al te goed hoe alles zou moeten.
Dat die moeder niets zegt over Lucky kan natuurlijk ook bewust zijn. Je hoeft natuurlijk niet overal je leed te spuien, krijg je ook weer rollende ogen van en soms heb je daar ook zelf helemaal geen zin in. Er bestaat zoiets als afleiding zoeken. Toen Uma kwijt was ben ik ook na zoveel dagen met mijn vriend uit eten gegaan om even aan iets anders te kunnen denken.
Manuma
Zeer actief

Kells schreef: Klopt en dat is in feite ook wat ik probeer uit te leggen. Een hondje wat bij mij niet luistert krijgt op de volgende wandeling een luisterbandje om en reken maar dat ze dat heel snel snappen. Deze ellende had hij kunnen voorkomen door zijn honden wat strakker op te voeden. Eendjes jagen, wild hetzen en hun eigen plan trekken doen die van mij niet. Als ik fluit hebben ze maar te komen. En o, voor we de discussie over het gebruik van stroombanden weer gaan krijgen, ik gebruik hem hoogst zelden. :wink:
:kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz:
Dat is niet waar. Cody, die luistert als een tiet zonder ooit stroom erop gezet te hebben, is ook vermist geraakt. Er kan altijd wat gebeuren met loslopende honden waardoor ze niet meer naar je terug kunnen of willen komen. De uren gaan dan veel te snel voorbij, je gaat op je wanhoop verder, je slaapt niet, eet niet, je denkt alleen maar aan wat er door je hond heen zal gaan. Waar zit je toch? Leef je nog wel? Zou ze te drinken kunnen vinden? Waar kan ik toch zoeken? Wie kan mij helpen? Wanneer stopt dit? Wanneer kom je weer thuis? Wanneer mag je weer een voerbak pakken voor haar en wanneer de riem? Na dagen en nachten zoeken ben je kapot en gebroken en twijfel je of je je verdere leven zonder je hond zal moeten leiden zonder te weten waar ze is en of het goed met haar gaat. Moet je weer andere dingen gaan doen dan zoeken en zoeken naar je trouwe vriendje? Je hebt je partner, familie, vrienden, je andere dieren verwaarloosd puur omdat je leven op dit moment enkel bestaat uit het terugvinden van je maatje. Schommelende emoties, pure wanhoop, hulpeloosheid, boosheid, zorgen. Waar doe je het beste aan? Hoe lang kun je nog doorgaan en blijven zoeken en hoe dan?

En dan zijn er van die mensen langs de zijlijn die er nog even bovenop durven te gooien dat je dan maar strakker had moeten opvoeden :kotz:
Wat is jouw rol eigenlijk in deze vermissing?
Mizzsylver schreef: Iedereen die zijn hond los laat heeft de kans dat die hond wegloopt, verdwaald of vermist raakt. Ook jij. Ongeacht hoe goed die hond normaal luistert of hoe strak hij opgevoed is. Ik hoop echt dat je het nooit hoeft mee te maken, de onzekerheid en angst zijn verschrikkelijk.
Nou inderdaad.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Een luisterbandje. Dat moet dan wel een toverbandje zijn. Het woord klinkt ook wel vriendelijk. Is dat bewust? Klinkt als een luisterdingetje uit de bieb. Maar het is dus een bandje waar stroom op staat zodra de hond niet doet wat er gewenst is of dingen doet die ongewenst zijn. Prima als het goed gebruikt wordt maar er zijn ook mensen die dat soort middelen niet willen gebruiken. Daarom ben je niet direct een slechte opvoeder. En ook met zo'n "luisterbandje" kan het mis gaan.

Er zijn natuurlijk ook onverschillige mensen waarvan de honden kunnen weglopen, maar ik krijg uit het filmpje in ieder geval niet de indruk dat het iemand is die onverschillig is al versta ik er weinig van :mrgreen: . Wel lijkt het me iemand die een zekere mate van vrijheid hanteert, en de honden vertrouwen geeft. Dat is ook een manier van honden opvoeden als is het wel een veel meer kwetsbare manier. En dan is het een vrij makkelijke inkopper om met een "zie je wel" houding te gaan roepen dat hij het niet goed doet.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Lijkt mij wel een sympathieke jachthonden man.
Niet zo'n jacht figuur van "ik bepaal en van je hip,pip, pip en zus en zo" en met een stroombandje wat uiteindelijk het werk moet doen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Muah ik vind het wel wat te makkelijk gezegd dat iedere hond weg kan lopen. In theorie is dat zo, en toch heb ik met alle honden (muv 1 exemplaar uit asiel) die ik heb gehad of wel eens uitlaat daar nooit angst voor gehad, en die zijn dan ook nooit weggelopen. Ik denk ook niet dat iedere forummer wandelt alsof de hond een keer kan weglopen. Ik in ieder geval niet. En ja tuurlijk, zeg nooit nooit, maar de kans is bij sommige honden wel echt heel erg klein.
Er zijn toch honden die daar vatbaarder voor zijn. Een hond die snel angstig is of een hond die een sterk jachtinstinct heeft bijvoorbeeld.
Deze zal zijn jachtinstinct achterna zijn gegaan :ugh:
Hilde
Zeer actief

Ik heb een stabiele reu die echt nooit zomaar de kuierlatten neemt. Hij kon (en kan :F:) me zeker wel eens negeren, maar hij bleef altijd in zicht. Tot er tot twee keer toe vuurwerk vlakbij hem gegooid werd. In blinde paniek weg gerend en vier uur later pas weer gevonden. Ook daarna ben ik niet meer bang geweest dat hij weg zou lopen. IEDERE hond kan weglopen, als er maar genoeg reden voor is. En dat kan inderdaad een loopse teef, jachtinstinct, angst of wat dan ook zijn. En je kan er lamg niet altijd wat aan doen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hilde schreef:Ik heb een stabiele reu die echt nooit zomaar de kuierlatten neemt. Hij kon (en kan :F:) me zeker wel eens negeren, maar hij bleef altijd in zicht. Tot er tot twee keer toe vuurwerk vlakbij hem gegooid werd. In blinde paniek weg gerend en vier uur later pas weer gevonden. Ook daarna ben ik niet meer bang geweest dat hij weg zou lopen. IEDERE hond kan weglopen, als er maar genoeg reden voor is. En dat kan inderdaad een loopse teef, jachtinstinct, angst of wat dan ook zijn. En je kan er lamg niet altijd wat aan doen.
Ik vraag me altijd af hoe dat kan, vuurwerk zo dichtbij gooien. Maar, tuurlijk zoals gezegd, iedere hond kan weglopen. Maar als ik met een whippet in een bos loop moet ik altijd in mijn achterhoofd houden dat de hond een keer achter een konijn aan kan. Net als dat een pitbull een keer hap kan zeggen in een hond. Het is prima als je dan het risico neemt om je hond toch los te laten, daar hang ik verder geen waardeoordeel aan. Maar je moet dan ook niet geheel verbaasd zijn als je de hond een keer kwijtraakt.
Ik heb zelf een hond die niet jaagt, geen reu is, sociaal is, en bij angst mij opzoekt en niet weg gaat rennen. De kans dat ze dus wegloopt is echt extreem klein. Het risico om haar los te laten en haar kwijt te raken is bij haar dus aanzienlijk kleiner dan wanneer iemand zijn Ierse setter die niet onder appèl staat los laat. Je neemt als baas dus wel meer risico.
Manuma
Zeer actief

Ik weet zeker dat Beau normaal ook zijn steun bij Hilde vindt. Elke hond kan weglopen en ik ben heel blij voor je dat het jou nooit overkomen is.
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Tjonge tjonge zeg. Hij is al wel heel lang weg. En weglopen van je hond kan Altijd wel een keer gebeuren.
Wij hebben een
Gordon Setter komt altijd (tot nu toe) netjes terug als ik hier roep. Maar gaat ook graag zijn neus achterna. Maar ook ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat hij een keer niet terug zal komen. Het blijft een jachthond zoals deze vermiste setter.

Dus ga er maar niet vanuit vind ik dat je hond voor de volle 100% ALTIJD gelijk terugkomt zal komen Hilde. Dit kan iedereen overkomen!!
Brindlecardi
Zeer actief

Heavy schreef:
Brindlecardi schreef:
Hilde schreef:Ik heb een stabiele reu die echt nooit zomaar de kuierlatten neemt. Hij kon (en kan :F:) me zeker wel eens negeren, maar hij bleef altijd in zicht. Tot er tot twee keer toe vuurwerk vlakbij hem gegooid werd. In blinde paniek weg gerend en vier uur later pas weer gevonden. Ook daarna ben ik niet meer bang geweest dat hij weg zou lopen. IEDERE hond kan weglopen, als er maar genoeg reden voor is. En dat kan inderdaad een loopse teef, jachtinstinct, angst of wat dan ook zijn. En je kan er lamg niet altijd wat aan doen.
Ik vraag me altijd af hoe dat kan, vuurwerk zo dichtbij gooien. Maar, tuurlijk zoals gezegd, iedere hond kan weglopen. Maar als ik met een whippet in een bos loop moet ik altijd in mijn achterhoofd houden dat de hond een keer achter een konijn aan kan. Net als dat een pitbull een keer hap kan zeggen in een hond. Het is prima als je dan het risico neemt om je hond toch los te laten, daar hang ik verder geen waardeoordeel aan. Maar je moet dan ook niet geheel verbaasd zijn als je de hond een keer kwijtraakt.
Ik heb zelf een hond die niet jaagt, geen reu is, sociaal is, en bij angst mij opzoekt en niet weg gaat rennen. De kans dat ze dus wegloopt is echt extreem klein. Het risico om haar los te laten en haar kwijt te raken is bij haar dus aanzienlijk kleiner dan wanneer iemand zijn Ierse setter die niet onder appèl staat los laat. Je neemt als baas dus wel meer risico.
Risico loop je altijd want het zijn en blijven honden. Jip is best angstig . Voor harde geluiden . Dus een onweersknal of luchtballon of schot van jachtgeweer zijn een risico . Ik probeer dat risico zo klein mogelijk te maken door niet te wandelen met onweer en als ik schoten hoor lijn ik hem aan maar meer kan ik niet doen . Ik ga hem het loslopen niet ontnemen .

Misschien dacht deze meneer ook wel een gebied met zo weinig mogelijk wild te hebben gevonden.
Het is goed dat je dat weet en daar rekening mee probeert te houden. Ik zal ook zeker niet zeggen dat het een hond als Jip dan maar niet los mag. Maar daarmee kan je wel zeggen dat het los laten van Jip dus meer risico met zich meebrengt dan het loslaten van een hond die niet bang is voor knallen. En zo brengt het los laten lopen van een hond die jaagt over het algemeen ook meer risico met zich mee. Het is niet erg, maar je maakt als baas wel die keuze. Het is dus niet zozeer dat het je altijd maar 'overkomt'.
Brindlecardi
Zeer actief

Manuma schreef:Ik weet zeker dat Beau normaal ook zijn steun bij Hilde vindt. Elke hond kan weglopen en ik ben heel blij voor je dat het jou nooit overkomen is.
Zoals gezegd, elke hond kan weglopen. Ook die van mij. Maar sommige honden hebben er heel wat meer de neiging toe, zoals gezegd jagers of angstige honden bijvoorbeeld. Je kan niet zeggen dat het bij het maltezertje van de buurman die braaf mee hobbelt, die nul ruimte neemt, nul behoefte heeft aan jagen, nul angsten heeft, de kans even groot is dat de hond kwijtraakt als wanneer je een jagende hond die continu alert is op de omgeving en af en toe terug komt als het hem uitkomt los laat.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

carina58 schreef:Tjonge tjonge zeg. Hij is al wel heel lang weg. En weglopen van je hond kan Altijd wel een keer gebeuren.
Wij hebben een
Gordon Setter komt altijd (tot nu toe) netjes terug als ik hier roep. Maar gaat ook graag zijn neus achterna. Maar ook ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat hij een keer niet terug zal komen. Het blijft een jachthond zoals deze vermiste setter.

Dus ga er maar niet vanuit vind ik dat je hond voor de volle 100% ALTIJD gelijk terugkomt zal komen Hilde. Dit kan iedereen overkomen!!
Hilde beweerd dat helemaal nergens. :U: sterker nog ze geeft aan dat ze haar hond ook al wel eens is kwijtgeraakt.
Ik vind het ook een klein beetje een onsmakelijk topic worden. Ik hou niet zo van eigen schuld dikke bult in dit soort gevallen en zeker niet zo prominent op social media.
Het is mij ook wel eens overkomen met mijn voormalige diensthond. Ik fietste 's ochtends voor dag en dauw langs een kanaal met mijn honden toen er plotseling een haas bijna in mijn wielen liep. Weg was hij. En gelukkig kwam hij anderhalf uur later plotseling weer opduiken. Ik had de hulptroepen al ingeschakeld ondertussen en was al dik in paniek.
Ik heb mazzel gehad. Cento was ook gewend aan een "luisterbandje" :roll: maar die had ie heus niet standaard om, en ook absoluut niet nodig.
Daarna heeft hij de rest van zijn leven probleemloos los gelopen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, ik hou niet zo van iemand dat soort dingen na dragen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Manuma schreef:Ik weet zeker dat Beau normaal ook zijn steun bij Hilde vindt. Elke hond kan weglopen en ik ben heel blij voor je dat het jou nooit overkomen is.
Ja, absoluut. Beter nog, er werd vuurwerk gegooid, ik riep hem, hij kwam en op het moment dat ik hem vast wilde pakken klonk de volgende knal. Dan is de verbinding tussen netjes terugkomen en dan weer vuurwerk snel gelegd en tegen leertheorieën kan geen enkele band op. 'Mijn hond komt bij mij bij angst' vind ik dan ook de ergste dooddoener ooit. Bij púre angst kan een hond dingen doen en verbindingen leggen die hij normaal nooit zou doen. Het is haast alsof er iets mis is tussen jou en de hond als je hond eens vermist is geweest. Komop zeg!

@Brindlcardi: Hoe dat kan? Nou, ze steken vuurwerk aan en gooien het. Ik weet niet precies hoe je dat niet kan snappen. Zeker jongeren die met vuurwerk rondhangen en stoer doen boeit het vrij weinig dat een hond daarvan onder de indruk is.

@Carina58: zou je alsjeblieft willen quoten waar ik zoiets schreef? Ik schrijf juist dat mijn hond ook eens weg is geweest en dat hij me in het verleden en heden ook wel eens 'niet heeft gehoord'. En dat iedere hond kan weglopen.
Afbeelding
carina58
Actief

Even teruggelezen Buskes klopt. Overheen gelezen.

Wil alleen maar aangeven dat dit iedereen kan overkomen. Maar hoop dat het mij bespaart blijf. Pff. Lijkt me verschrikkelijk. En ja voor de hond is het juist heel fijn om eens lekker los te rennen. Hij geniet en ik geniet als ik hem zie genieten.
carina58
Actief

Hilde schreef:
Ja, absoluut. Beter nog, er werd vuurwerk gegooid, ik riep hem, hij kwam en op het moment dat ik hem vast wilde pakken klonk de volgende knal. Dan is de verbinding tussen netjes terugkomen en dan weer vuurwerk snel gelegd en tegen leertheorieën kan geen enkele band op. 'Mijn hond komt bij mij bij angst' vind ik dan ook de ergste dooddoener ooit. Bij púre angst kan een hond dingen doen en verbindingen leggen die hij normaal nooit zou doen. Het is haast alsof er iets mis is tussen jou en de hond als je hond eens vermist is geweest. Komop zeg!

@Brindlcardi: Hoe dat kan? Nou, ze steken vuurwerk aan en gooien het. Ik weet niet precies hoe je dat niet kan snappen. Zeker jongeren die met vuurwerk rondhangen en stoer doen boeit het vrij weinig dat een hond daarvan onder de indruk is.

@Carina58: zou je alsjeblieft willen quoten waar ik zoiets schreef? Ik schrijf juist dat mijn hond ook eens weg is geweest en dat hij me in het verleden en heden ook wel eens 'niet heeft gehoord'. En dat iedere hond kan weglopen.

Sorry Hilde had het helemaal verkeerd gelezen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hilde schreef:

Pom is echt bomproof wat harde geluiden betreft, die kijkt nergens van op. Laatst liepen we in het bos en ik struikelde half over een tak. Maakte een beetje een raar geluid, helemaal niet hard of scherp. En ze neemt me toch een sprint.. Gelukkig is ze ook aartslui en na 50 meter was ze vasat moe, dus ze stopte, maar ik had haar nog nooit zo zien schrikken. En ze keek echt niet om, ja toen ze gestopt was. Dus ik zal nooit meer zeggen dat het mijn honden niet gebeurt want ze zijn gewoon niet 100% voorspelbaar
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Precies. Honden zijn geen robots en je kunt niet alles voorzien of voorkomen. Dat heeft niet zo veel met opvoeding of 'luisterbandjes' :ugh: te maken. Een hond kan schrikken van een andere hond die vervelend doet, een knal, een auto, gillende kinderen die aan komen rennen, en noem maar op. Betrouwbaar loslopen heeft niet alleen met appel te maken. En zoals Hilde ook al schrijft: een hond in paniek kan heel snel 'verkeerde' verbanden leggen en daardoor heel anders reageren dan hij duizend keer daarvoor gereageerd heeft.
Mijn honden komen ook naar mij toe als ze schrikken, maar wat als hetgeen waarvan ze schrikken tussen mij en hen in staat? Dan gaan ze misschien wel een keer de verkeerde kant op. Ik heb het - gelukkig in omheind gebied - ook wel eens meegemaakt met een opvanghondje dat werd opgejaagd door twee kwaaie herders. Die moest rennen voor zijn leven. Mijn opgejaagde opvanghond heeft zich uiteindelijk ergens in de bosjes verstopt en ik vond hem gelukkig na een minuut of 10 weer, maar in een open bos was hij misschien wel door blijven rennen. Dat soort dingen kunnen gebeuren voordat je het in de gaten hebt. Zowel bij honden die meer vrijheid krijgen als bij honden die volledig onder appel staan. Dat is geen kwestie van opvoeding of van 'luisterbandjes', maar dat is gewoon domme pech.

Verschrikkelijk dat ze hun hond al zo lang kwijt zijn zonder enig teken van leven. Hopelijk kom er snel een eind aan deze nachtmerrie.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Situaties waarin ze worden opgejaagd zijn heel naar. Schoondochter heeft ook een keer in paniek naar mij gebeld. Zij liep in een loslooppark bij haar huis in de buurt met Nola en ik met Shira in een ander park redelijk bij haar in de buurt. Nola was achterna gezeten door een grote hond en angstig weggerend en nu was ze weg. Ik ben direct naar de auto gerend om daarheen te rijden met Shira. Ed gebeld en die kwam vanaf huis daar naar toe. Dat duurde zo'n 20 minuten, en schoondochter was intussen aangesproken door mensen die gezien hadden dat Nola was opgevangen door andere mensen in het park en die hadden haar aangelijnd. Dus toen we daar aankwamen was ze al terug, maar echt die 20 minuten duren heel lang. Ik moet er niet aan denken hoe je je moet voelen als ze echt kwijt zijn.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zie net dat ze gevonden is. Helaas overleden
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat erg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat sneu :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Re: Ierse setter Lucky vermist (overleden)

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ach wat sneu, wat is er gebeurt?
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ohnee dat is niet hoe je je hond wil terug vinden :( Iemand enig idee wat er is gebeurt?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Kells schreef:Waarschijnlijk aangereden op de dag van vermissing. Ze is gisteren gevonden tijdens het hekkelen van de sloten. Ze lag op de plaats waar de andere hond eerder gevonden was.
Arme hond, ik hoop dat ze niet geleden heeft :roos:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Nee hoop ik ook niet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”