Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag jullie mening
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Graag jullie mening
Je kan duidelijk zien dat Gol het echt niet leuk vindt!
Ik snap niet dat ze liegen en dan dit filmpje op hun site zetten, beetje domme actie.
Ik zou het volgende keer gewoon zelf proberen zoals je schreef, kijken of dat beter gaat
Ik snap niet dat ze liegen en dan dit filmpje op hun site zetten, beetje domme actie.
Ik zou het volgende keer gewoon zelf proberen zoals je schreef, kijken of dat beter gaat
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Quoten doe ik even niet, maar ik ben het eens met Cleva.
Ik heb graag dat er eerlijk wordt gezegd wat er gemakkelijk ging en waar problemen waren.
Misschien toch maar zelf doen dan als je weet hoe het moet en je kunt het fysiek ook aan.
Ik kan er bij blijven als Ita wordt getrimd, dus ik heb er direct zicht op.... ze vindt het NIET leuk
Als dit filmpje reclame is op de site heeft de betreffende trimster ook iets niet helemaal begrepen.
Ik heb graag dat er eerlijk wordt gezegd wat er gemakkelijk ging en waar problemen waren.
Misschien toch maar zelf doen dan als je weet hoe het moet en je kunt het fysiek ook aan.
Ik kan er bij blijven als Ita wordt getrimd, dus ik heb er direct zicht op.... ze vindt het NIET leuk
Als dit filmpje reclame is op de site heeft de betreffende trimster ook iets niet helemaal begrepen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 08 sep 2016 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ik denk niet dat ze liegt, ik denk dat ze het echt niet door heeft gehad, anders zet je zo'n filmpje toch niet op je site?
Overigens herken ik het wel. Wij hadden een Westie die onmogelijk was met nagels knippen. Twee man sterk en een muilkorf, echt topsport was dat en hij brak gewoon door de muilkorf heen.
Bij de trimsalon nooit een probleem, zei ze.
Tot het een keer wel heel lang duurde voor ik hem op kon halen. Wat bleek; man was later thuis dan verwacht en zonder zijn hulp kreeg ze zijn nagels niet geknipt
Overigens herken ik het wel. Wij hadden een Westie die onmogelijk was met nagels knippen. Twee man sterk en een muilkorf, echt topsport was dat en hij brak gewoon door de muilkorf heen.
Bij de trimsalon nooit een probleem, zei ze.
Tot het een keer wel heel lang duurde voor ik hem op kon halen. Wat bleek; man was later thuis dan verwacht en zonder zijn hulp kreeg ze zijn nagels niet geknipt
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Doe dit maar, ze is oud genoeg om dingen niet leuk meer te hoeven vinden. Daar heeft ze recht op.Gollum schreef: Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ah nee, ik zou het zeker niet nog eens laten doen daar. Arme Gol, ik hou trouwens ook niet van fohnen, mijn haar droogt zo ook wel en die van de honden ook
Is dit veel beter dan een ouderwetse handdoek?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- kipo
- Zeer actief
Het grote voordeel is dat je écht bakken haar kwijt bent met die blazer.Rataplan schreef:Ah nee, ik zou het zeker niet nog eens laten doen daar. Arme Gol, ik hou trouwens ook niet van fohnen, mijn haar droogt zo ook wel en die van de honden ookIs dit veel beter dan een ouderwetse handdoek?
Ik was en blaas de honden 2x per jaar, Als de oude vacht in plukken uitsteekt en dan zijn de honden meteen die ouwe jas kwijt en ik heb niet wekenlang bossen haar in huis rondvliegen.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ah ok, ik snap het. Ik was mijn honden eigenlijk nooit.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb de waterblazer nooit op vol vermogen staan want dan maken ze echt een naar geluid.

-
Jetski
- Zeer actief
Hier ook een waterblazer.
Onze hond vindt het ook niet echt geweldig, vooral rond de hals en kop vindt ie minder, daar zet ik de blazer ook een stuk zachter.
Ik heb bij trim. Nl een speciale hoodie gekocht.
Deze doe je als een band om de kop (en dus oren) waardoor de hond niet zo veel herrie ervaart.
Werkt hier erg goed.
Onze hond vindt het ook niet echt geweldig, vooral rond de hals en kop vindt ie minder, daar zet ik de blazer ook een stuk zachter.
Ik heb bij trim. Nl een speciale hoodie gekocht.
Deze doe je als een band om de kop (en dus oren) waardoor de hond niet zo veel herrie ervaart.
Werkt hier erg goed.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Op zich vind ik het wel meevallen. Leuk vindt ze het niet, ze is gespannen, maar ik denk dat er weinig honden zijn die zoiets leuk vinden. Maar ik zie ook geen blinde paniek. Mocht je nog een keer terug gaan, dan kun je misschien vragen of ze één zo'n ding willen gebruiken ipv twee. En als je het zelf kan doen is het nog veel beter natuurlijk. Maar álle moeilijke situaties vermijden...dat lijkt me heel moeilijk.
De eerste keren dat ik Alfil waste in bad, zag hij er precies hetzelfde uit als jouw hond in het filmpje. Ik ben altijd relaxt en doortastend blijven doen, en nu begint hij het zelfs best fijn te vinden (lekker die massage!).
So wie so proberen niet je eigen angst of onzekerheid over te brengen op je hond.
De eerste keren dat ik Alfil waste in bad, zag hij er precies hetzelfde uit als jouw hond in het filmpje. Ik ben altijd relaxt en doortastend blijven doen, en nu begint hij het zelfs best fijn te vinden (lekker die massage!).
So wie so proberen niet je eigen angst of onzekerheid over te brengen op je hond.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Wow, dat is toch geen reclame voor je trimsalon? Ik vind niet dat je overdrijft hoor. Op het filmpje zie ik ook een hond die het helemaal niks vindt en het liefst weg wil maar dit niet kan en dus maar een beetje in elkaar gekropen blijft zitten met een hoop stresssignalen erbij. Of de trimmer ziet het gewoon niet of ze is niet eerlijk tegen je geweest, beide zou voor mij reden zijn voor een gesprek om uitleg te vragen daarover en mogelijk weg te blijven. Ik zou hier ook echt geen prettig gevoel bij krijgen.
Faye is nu een keer getrimd en daarbij gewassen en met waterblazer gedroogd. Ze vond het erg spannend en niet leuk. Ik was erbij, want mijn nichtje is trimster en konden we gelijk bijkletsen. Het was ook Faye haar eerste keer. We hebben haar niet als zielig hondje behandeld en zolang Faye redelijk rustig bleef hebben we doorgepakt. Bij de waterblazer liep haar emmertje een beetje over en toen heeft mijn nichtje nog heel kort het lijf gedaan met de waterblazer (enigzins positief afsluiten, dat tolereerde ze) en is ze gestopt. Mijn nichtje gaf ook aan dat dit geen vreemde reactie was, veel honden vinden het niet leuk. Maar ze was daar wel zelf eerlijk over én zag dat dus ook echt wel aan Faye. Gewoon rustig doorpakken, geduldig blijven en naderhand proberen positief af te sluiten. Voor mij geen reden om Faye niet nog eens te brengen, ze vindt het niet leuk maar is daarna vlot weer ontspannen en er wordt wel rekening met haar te gehouden. Maar daarover liegen of het niet eens zien? Dan zou ik daar snel klaar zijn..
Faye is nu een keer getrimd en daarbij gewassen en met waterblazer gedroogd. Ze vond het erg spannend en niet leuk. Ik was erbij, want mijn nichtje is trimster en konden we gelijk bijkletsen. Het was ook Faye haar eerste keer. We hebben haar niet als zielig hondje behandeld en zolang Faye redelijk rustig bleef hebben we doorgepakt. Bij de waterblazer liep haar emmertje een beetje over en toen heeft mijn nichtje nog heel kort het lijf gedaan met de waterblazer (enigzins positief afsluiten, dat tolereerde ze) en is ze gestopt. Mijn nichtje gaf ook aan dat dit geen vreemde reactie was, veel honden vinden het niet leuk. Maar ze was daar wel zelf eerlijk over én zag dat dus ook echt wel aan Faye. Gewoon rustig doorpakken, geduldig blijven en naderhand proberen positief af te sluiten. Voor mij geen reden om Faye niet nog eens te brengen, ze vindt het niet leuk maar is daarna vlot weer ontspannen en er wordt wel rekening met haar te gehouden. Maar daarover liegen of het niet eens zien? Dan zou ik daar snel klaar zijn..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou het ook zelf doen als je die mogelijkheid hebt. Dat steunt ook al wat bij enge handelingen en je kan zelf bepalen wanneer het genoeg is. Afgelopen weekend heb ik Joris en Finn ook gewassen en droog geblazen en Joris vond het verschrikkelijk. Wassen was al stom, maar dat blazen was helemaal niks. Ik kan dan voor mezelf beslissen dat ik zijn hals en nek gewoon nat laat. Dan ga ik hem niet pesten met dat geblaas rond z'n kop. Een trimster wil de klant toch netjes afleveren denk ik en niet zoals Joris eruit zag na z'n wasbeurt, de ene helft ontploft en de andere helft nog nat
Als je bij zo'n wasstraat gaat kijken moet je wel even kijken of hij wel goed blaast. Ben met Finn eens bij eentje geweest die er een föhn in had zitten, dus dat droogde voor geen meter (ja als ik nog tig euro's erin gooide misschien). Bovendien had deze ook heel veel shampoo in het water waardoor het uitspoelen veel langer duurde. Even met een paar cent testen dus of hij het goed doet
Als je bij zo'n wasstraat gaat kijken moet je wel even kijken of hij wel goed blaast. Ben met Finn eens bij eentje geweest die er een föhn in had zitten, dus dat droogde voor geen meter (ja als ik nog tig euro's erin gooide misschien). Bovendien had deze ook heel veel shampoo in het water waardoor het uitspoelen veel langer duurde. Even met een paar cent testen dus of hij het goed doet
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik vind het onsympathiek. De hond is duidelijk niet op zijn gemak, maar er wordt gewoon hard doorgeblazen en als die duidelijk om
wat bevestiging/hulp zoekt met zijn oogjes, dan is er geen enkel woord.
Buiten dat, is er dus gelogen, ook niet best, maar de omgang in het filmpje geeft voor mij de doorslag; ik wil niet dat mijn hond op
deze manier in het nauw gedreven wordt. Wat een naar gedoe.
Mijn hond zou er niet meer naartoe gaan.
wat bevestiging/hulp zoekt met zijn oogjes, dan is er geen enkel woord.
Buiten dat, is er dus gelogen, ook niet best, maar de omgang in het filmpje geeft voor mij de doorslag; ik wil niet dat mijn hond op
deze manier in het nauw gedreven wordt. Wat een naar gedoe.
Mijn hond zou er niet meer naartoe gaan.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat zou ik dan zéker gaan doenGollum schreef:Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.
De mijne zou niet meer naar een trimmer gaan waar ik er (de eerste keren) niet bij mag zijn, mijn vertrouwen zou daar echt niet groot genoeg meer voor zijn.
Eens. Ik krijg een beetje een idee dat ze dit wel normaal vinden en niet (meer) zien dat de hond in dikke stress zit.Habibi schreef:Maar een salon die aangeeft dat de hond het helemaal prima vindt (weet niet of het zo gebracht is?) heeft ofwel niet gezíén dat er stresssignalen zijn.
Of ziet honden die nog veel meer stress hebben en vinden dit meevallen.
Of ze zien het wel, maar hebben het om de een of andere reden niet eerlijk willen zeggen.
Alledrie de bovenstaande opties zouden mij eerlijk gezegd niet echt blij maken.
Verder eens met Cleva's betoog.
- iones
- Zeer actief
Het ziet er een beetje sneu uit, zoals de hond daar ineengedoken zit. Natuurlijk leert hij het alleen aldoende te verwerken, maar het zou misschien gemakkelijker zijn geweest als je zelf erbij was geweest en bij zijn kop had gestaan. Gewoon ter geruststelling.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik vind het een naar filmpje om te zien
Soms moet er wat gebeuren wat ze niet leuk vinden maar het is wel lullig dat ze de eerste ervaring met de waterblazer wel heel heftig maken door er 2 tegelijk te gebruiken.
Ik denk niet dat ik hem nog een keer zou brengen.
En ik zou een berichtje onder dat filmpje zetten dat hij het toch niet zo prima vond zo te zien
Soms moet er wat gebeuren wat ze niet leuk vinden maar het is wel lullig dat ze de eerste ervaring met de waterblazer wel heel heftig maken door er 2 tegelijk te gebruiken.
Ik denk niet dat ik hem nog een keer zou brengen.
En ik zou een berichtje onder dat filmpje zetten dat hij het toch niet zo prima vond zo te zien
-
Jonas26
- Zeer actief
Ik zou er klaar mee zijn als er gelogen wordt over hoe mijn hond het ervaren heeft 

- Arline
- Zeer actief
Ten eerste liegen ze tegen je door te zeggen dat Gol het prima vond en ten tweede snappen ze de ballen van honden wanneer ze zo'n anti reclame filmpje op hun site zetten. Voor mij 2 grote redenen om daar weg te blijven.
Fen liet ik ook wel eens ontwollen bij een trimster. Ze had een hekel aan dat getut aan haar lijf ook al zonder waterblazer, maar dat zei de trimster ook tegen mij en ik ben er ook een aantal keer bij geweest. Ze was even van het doorpakken en het is niet anders en dan was Fen braaf. Daar ben ik ook van, in fens geval dan. Dit vind ik een heel ander verhaal, er wordt alleen met 2! personen wild gewapperd en niemand is met de hond bezig.
Helaas woont de trimster die ik vertrouw 150km bij me vandaan nu ik verhuisd ben, dus doe ik het zelf. Als ik jou was zou ik het ook lekker zelf doen bij gol.
Fen liet ik ook wel eens ontwollen bij een trimster. Ze had een hekel aan dat getut aan haar lijf ook al zonder waterblazer, maar dat zei de trimster ook tegen mij en ik ben er ook een aantal keer bij geweest. Ze was even van het doorpakken en het is niet anders en dan was Fen braaf. Daar ben ik ook van, in fens geval dan. Dit vind ik een heel ander verhaal, er wordt alleen met 2! personen wild gewapperd en niemand is met de hond bezig.
Helaas woont de trimster die ik vertrouw 150km bij me vandaan nu ik verhuisd ben, dus doe ik het zelf. Als ik jou was zou ik het ook lekker zelf doen bij gol.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ik kon eerst het filmpje niet zien op de mobiel en dacht eerst dat met 2 blazers bedoeld werd dat 1 aan de ene kant stond te werken en de ander aan de andere kant van de hond. Niet echt geweldig fijne oplossing, maar misschien tijdsdruk?
Maar ik zie nu pas dat ze beiden aan dezelfde kant bezig zijn en elkaar daar ook nog mee in de weg zitten... Waarom in hemelsnaam
Dat is gewoon hondje pesten.
Maar ik zie nu pas dat ze beiden aan dezelfde kant bezig zijn en elkaar daar ook nog mee in de weg zitten... Waarom in hemelsnaam
Groetjes,
Wendy
Wendy
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nou, ik begrijp volledig dat je over de zeik bent van dit filmpje. Ik had maar een paar seconden nodig. De houding, de oortjes, de oogjes, de teentjes, de ademhaling, het tongelen, het bijten... bij mijn hond is dit paniek. Misschien geen blinde paniek, maar paniek desalniettemin.
Nu is paniek niet altijd te voorkomen. Sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Maar ik wil graag zelf bepalen of de paniek opweegt tegen dat wat er moet gebeuren, en zo ja hoe ik dat dan aanpak. En ik zou er zelf bij willen zijn om mijn hond te steunen.
Het feit dat de trimsters tekeer gaan met 2 blazers, dat ze het zelfs doodleuk gaan staan filmen betekent voor mij dat ze geen oog hebben voor de hond. Door vervolgens het filmpje ook nog eens zonder overleg op hun site te plaatsen gaan ze ook nog eens voorbij aan jou. En door tegen jou te zeggen dat het allemaal prima was nemen ze óf jou als klant niet serieus, óf demonstreren ze daarmee een grote onkunde als het gaat om het lezen van honden. Ik vermoed dat laatste. Hoe dan ook, het vertrouwen is op meerdere manieren beschaamd. Ik zou ze dat in niet mis te verstane bewoording laten weten en hier nooit meer terug komen.
Wat Gollums vacht betreft, als het echt nodig is hem weer te wassen zou ik het voortaan zelf doen of er in ieder geval bij blijven als hij naar de trimmer gaat. En kijken hoe je de ellende tot het minimaal noodzakelijke kunt beperken. Misschien is afdrogen met een handdoek ook wel genoeg, of gebruik je de waterblazer alleen om de hotspots droog te blazen. En misschien kan dat niet en moet het toch drooggefohnd worden, maar in ieder geval zou ik als ik jou was zelf die beslissing willen nemen!
Nu is paniek niet altijd te voorkomen. Sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Maar ik wil graag zelf bepalen of de paniek opweegt tegen dat wat er moet gebeuren, en zo ja hoe ik dat dan aanpak. En ik zou er zelf bij willen zijn om mijn hond te steunen.
Het feit dat de trimsters tekeer gaan met 2 blazers, dat ze het zelfs doodleuk gaan staan filmen betekent voor mij dat ze geen oog hebben voor de hond. Door vervolgens het filmpje ook nog eens zonder overleg op hun site te plaatsen gaan ze ook nog eens voorbij aan jou. En door tegen jou te zeggen dat het allemaal prima was nemen ze óf jou als klant niet serieus, óf demonstreren ze daarmee een grote onkunde als het gaat om het lezen van honden. Ik vermoed dat laatste. Hoe dan ook, het vertrouwen is op meerdere manieren beschaamd. Ik zou ze dat in niet mis te verstane bewoording laten weten en hier nooit meer terug komen.
Wat Gollums vacht betreft, als het echt nodig is hem weer te wassen zou ik het voortaan zelf doen of er in ieder geval bij blijven als hij naar de trimmer gaat. En kijken hoe je de ellende tot het minimaal noodzakelijke kunt beperken. Misschien is afdrogen met een handdoek ook wel genoeg, of gebruik je de waterblazer alleen om de hotspots droog te blazen. En misschien kan dat niet en moet het toch drooggefohnd worden, maar in ieder geval zou ik als ik jou was zelf die beslissing willen nemen!
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Wat Cleva zegt dus.
Ik zou er helemaal niet blij mee zijn als dat zo gaat met mijn hond en zeker niet als ze er daarna nog over liegen (of zo blind zijn dat ze het zelf niet zien).
Ik zou er helemaal niet blij mee zijn als dat zo gaat met mijn hond en zeker niet als ze er daarna nog over liegen (of zo blind zijn dat ze het zelf niet zien).
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit 
Ik zou Gol daar niet meer brengen. Zou het zelf doen of bij een andere trimsalon informeren of ze iets langer te tijd kunnen nemen voor haar met de waterblazer.
Ik zou Gol daar niet meer brengen. Zou het zelf doen of bij een andere trimsalon informeren of ze iets langer te tijd kunnen nemen voor haar met de waterblazer.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Al die geschoren hondjesHippo schreef:Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Bedankt allemaal voor jullie mening! Dat sterkt me wel.
Ik liet het filmpje gister ook aan mijn vriend zien en die ging ook gelijk uit zijn dak, en die is toch vrij nuchter verder.
Ik zit nu alleen even te bedenken wat en hoe ik iets tegen ze ga zeggen. Ik heb de neiging om direct onder het filmpje te reageren tot nu toe onderdrukt maar misschien ga ik dat nog wel doen. Als ik bel hebben ze denk ik geen idee wie ik ben of wie Gol is. Terug ga ik sowieso niet. Ik ga het zelf wel doen, hetzij bij een Ranzijn en sparen voor een waterblazer, Mika zou daar ook wel wat aan hebben.
Ik liet het filmpje gister ook aan mijn vriend zien en die ging ook gelijk uit zijn dak, en die is toch vrij nuchter verder.
Ik zit nu alleen even te bedenken wat en hoe ik iets tegen ze ga zeggen. Ik heb de neiging om direct onder het filmpje te reageren tot nu toe onderdrukt maar misschien ga ik dat nog wel doen. Als ik bel hebben ze denk ik geen idee wie ik ben of wie Gol is. Terug ga ik sowieso niet. Ik ga het zelf wel doen, hetzij bij een Ranzijn en sparen voor een waterblazer, Mika zou daar ook wel wat aan hebben.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Dit dus._Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.
Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.
Waar woon je?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat klinkt al een stuk vriendelijker ja. Ik woon in Zaandam.vosse schreef:Dit dus._Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.
Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.
Waar woon je?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zou ze een mailtje sturen. Met daarin precies hoe je dit ervaart en je bezwaren. Dat je hoopt dat ze daar iets mee kunnen en dat jij voortaan je business elders brengt. En of ze het filmpje van de site willen verwijderen.Gollum schreef:Bedankt allemaal voor jullie mening! Dat sterkt me wel.
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh, als dat mijn hond was had ik nu moordneigingen.Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond. Later hoorde ik tijdens een wandeling van de assistente dat Gol haar tijdens het wassen had proberen te bijten. Dat doet Gol niet als ze het prima vind. En net kwam ik een filmpje van Gol tegen toen ik even op hun site keek, ik kreeg er een beetje een rotgevoel van. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens en dacht oh, die hond vind het niet zo leuk. En toen zag ik ineens Gollums oogjes![]()
Nou ben ik soms wat hysterisch wat de honden betreft dus ik vraag me af wat jullie van het filmpje vinden.
Ik zie Gol haar nagels in de grond zetten om weg te komen en zodra ze doorheeft dat het niet lukt blijft ze zeer ongemakkelijk liggen. De nagels blijven de gehele tijd in de grond geklemd en haar staart tussen haar poten. Ik zie geen enkele geruststelling vanuit de trimsters en ze gaan met twee waterblazers tegelijk tekeer.
Is dat normaal? Stel ik me aan? Ik ben benieuwd. Klik hier voor het filmpje
Mijn honden zouden daar dus ook never nooit niet meer naartoe gaan, maar ik zou mijn honden sowieso never nooit niet naar een trimmer brengen, veel te veel horrorverhalen gehoord. Daarom zou ik ook nooit een niet-kortharige hond willen. En dan verbaast het me wel dat je je korthaar laat trimmen, dat is toch nergens voor nodig?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat. Met een beetje tijd en inzet kan je een hond aan van alles laten wennen. Ik doe nagels met een dremel, vroeger met Jack moest dat heel regelmatig, nu met mijn stel nog zelden, maar Lilo gaat direct blij en ontspannen op het hondenkussen liggen als ze dat ding maar ziet, en steekt dan nuffig een pootje uit. Niks angst voor dat ding. Dat krijg je als je een miljoen koekjes en goedzo's gescoord hebt door af en toe een duimnageltje wat af te laten vijlen. En Toto vindt het nog wel wat spannend, maar hij ziet hoe Lilo reageert en begint langzaam te snappen dat het iets is wat niet heel eng is en bergen koekies oplevert.Nanna schreef:Ik heb een waterblazer. En die maakt inderdaad een tyfusherrie![]()
Het is zaak om de hond daar met beleid aan te laten wennen; niet maar neerpleuren en blazen maar.
Ik begrijp dat je daar als trimsalon niet altijd maar tijd voor hebt maar om het dan voor te stellen als "ze vond het heerlijk" vind ik ook weer zowat. Dan lees je de hondentaal niet goed
Ik zou zelf een waterblazer kopen en haar dan daaraan op een rustige manier laten wennen.
Al mijn honden vonden het eerst een raar ding maar nu helemaal geen punt meer. Vooral Peer gaat er echt voor liggen
Vervelende dingen die je zelf kan doen, moet je lekker zelf doen. Veel fijner voor je hond en voor je gemoedsrust.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik wilde het niet zeggen, nadat ik die Facebook pagina door was gescrolled, maar inderdaad wat zagen die honden er allemaal verschrikkelijk uit zeg. Geen gezicht.wolvster schreef:Al die geschoren hondjesHippo schreef:Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit
Gr. Aniek