Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag jullie mening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Graag jullie mening

Ongelezen bericht door Lunatic »

Je kan duidelijk zien dat Gol het echt niet leuk vindt!
Ik snap niet dat ze liegen en dan dit filmpje op hun site zetten, beetje domme actie.
Ik zou het volgende keer gewoon zelf proberen zoals je schreef, kijken of dat beter gaat
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Quoten doe ik even niet, maar ik ben het eens met Cleva.
Ik heb graag dat er eerlijk wordt gezegd wat er gemakkelijk ging en waar problemen waren.

Misschien toch maar zelf doen dan als je weet hoe het moet en je kunt het fysiek ook aan.
Ik kan er bij blijven als Ita wordt getrimd, dus ik heb er direct zicht op.... ze vindt het NIET leuk :mrgreen:

Als dit filmpje reclame is op de site heeft de betreffende trimster ook iets niet helemaal begrepen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 08 sep 2016 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ik denk niet dat ze liegt, ik denk dat ze het echt niet door heeft gehad, anders zet je zo'n filmpje toch niet op je site?

Overigens herken ik het wel. Wij hadden een Westie die onmogelijk was met nagels knippen. Twee man sterk en een muilkorf, echt topsport was dat en hij brak gewoon door de muilkorf heen.
Bij de trimsalon nooit een probleem, zei ze.

Tot het een keer wel heel lang duurde voor ik hem op kon halen. Wat bleek; man was later thuis dan verwacht en zonder zijn hulp kreeg ze zijn nagels niet geknipt :devil:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Gollum schreef: Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.
Doe dit maar, ze is oud genoeg om dingen niet leuk meer te hoeven vinden. Daar heeft ze recht op.
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ah nee, ik zou het zeker niet nog eens laten doen daar. Arme Gol, ik hou trouwens ook niet van fohnen, mijn haar droogt zo ook wel en die van de honden ook :wink: Is dit veel beter dan een ouderwetse handdoek?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Rataplan schreef:Ah nee, ik zou het zeker niet nog eens laten doen daar. Arme Gol, ik hou trouwens ook niet van fohnen, mijn haar droogt zo ook wel en die van de honden ook :wink: Is dit veel beter dan een ouderwetse handdoek?
Het grote voordeel is dat je écht bakken haar kwijt bent met die blazer.
Ik was en blaas de honden 2x per jaar, Als de oude vacht in plukken uitsteekt en dan zijn de honden meteen die ouwe jas kwijt en ik heb niet wekenlang bossen haar in huis rondvliegen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ah ok, ik snap het. Ik was mijn honden eigenlijk nooit.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb de waterblazer nooit op vol vermogen staan want dan maken ze echt een naar geluid.
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Hier ook een waterblazer.
Onze hond vindt het ook niet echt geweldig, vooral rond de hals en kop vindt ie minder, daar zet ik de blazer ook een stuk zachter.
Ik heb bij trim. Nl een speciale hoodie gekocht.
Deze doe je als een band om de kop (en dus oren) waardoor de hond niet zo veel herrie ervaart.
Werkt hier erg goed.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Op zich vind ik het wel meevallen. Leuk vindt ze het niet, ze is gespannen, maar ik denk dat er weinig honden zijn die zoiets leuk vinden. Maar ik zie ook geen blinde paniek. Mocht je nog een keer terug gaan, dan kun je misschien vragen of ze één zo'n ding willen gebruiken ipv twee. En als je het zelf kan doen is het nog veel beter natuurlijk. Maar álle moeilijke situaties vermijden...dat lijkt me heel moeilijk.

De eerste keren dat ik Alfil waste in bad, zag hij er precies hetzelfde uit als jouw hond in het filmpje. Ik ben altijd relaxt en doortastend blijven doen, en nu begint hij het zelfs best fijn te vinden (lekker die massage!).

So wie so proberen niet je eigen angst of onzekerheid over te brengen op je hond.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wow, dat is toch geen reclame voor je trimsalon? Ik vind niet dat je overdrijft hoor. Op het filmpje zie ik ook een hond die het helemaal niks vindt en het liefst weg wil maar dit niet kan en dus maar een beetje in elkaar gekropen blijft zitten met een hoop stresssignalen erbij. Of de trimmer ziet het gewoon niet of ze is niet eerlijk tegen je geweest, beide zou voor mij reden zijn voor een gesprek om uitleg te vragen daarover en mogelijk weg te blijven. Ik zou hier ook echt geen prettig gevoel bij krijgen.

Faye is nu een keer getrimd en daarbij gewassen en met waterblazer gedroogd. Ze vond het erg spannend en niet leuk. Ik was erbij, want mijn nichtje is trimster en konden we gelijk bijkletsen. Het was ook Faye haar eerste keer. We hebben haar niet als zielig hondje behandeld en zolang Faye redelijk rustig bleef hebben we doorgepakt. Bij de waterblazer liep haar emmertje een beetje over en toen heeft mijn nichtje nog heel kort het lijf gedaan met de waterblazer (enigzins positief afsluiten, dat tolereerde ze) en is ze gestopt. Mijn nichtje gaf ook aan dat dit geen vreemde reactie was, veel honden vinden het niet leuk. Maar ze was daar wel zelf eerlijk over én zag dat dus ook echt wel aan Faye. Gewoon rustig doorpakken, geduldig blijven en naderhand proberen positief af te sluiten. Voor mij geen reden om Faye niet nog eens te brengen, ze vindt het niet leuk maar is daarna vlot weer ontspannen en er wordt wel rekening met haar te gehouden. Maar daarover liegen of het niet eens zien? Dan zou ik daar snel klaar zijn..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou het ook zelf doen als je die mogelijkheid hebt. Dat steunt ook al wat bij enge handelingen en je kan zelf bepalen wanneer het genoeg is. Afgelopen weekend heb ik Joris en Finn ook gewassen en droog geblazen en Joris vond het verschrikkelijk. Wassen was al stom, maar dat blazen was helemaal niks. Ik kan dan voor mezelf beslissen dat ik zijn hals en nek gewoon nat laat. Dan ga ik hem niet pesten met dat geblaas rond z'n kop. Een trimster wil de klant toch netjes afleveren denk ik en niet zoals Joris eruit zag na z'n wasbeurt, de ene helft ontploft en de andere helft nog nat :engel:
Als je bij zo'n wasstraat gaat kijken moet je wel even kijken of hij wel goed blaast. Ben met Finn eens bij eentje geweest die er een föhn in had zitten, dus dat droogde voor geen meter (ja als ik nog tig euro's erin gooide misschien). Bovendien had deze ook heel veel shampoo in het water waardoor het uitspoelen veel langer duurde. Even met een paar cent testen dus of hij het goed doet :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het onsympathiek. De hond is duidelijk niet op zijn gemak, maar er wordt gewoon hard doorgeblazen en als die duidelijk om
wat bevestiging/hulp zoekt met zijn oogjes, dan is er geen enkel woord.
Buiten dat, is er dus gelogen, ook niet best, maar de omgang in het filmpje geeft voor mij de doorslag; ik wil niet dat mijn hond op
deze manier in het nauw gedreven wordt. Wat een naar gedoe.

Mijn hond zou er niet meer naartoe gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:Bij Ranzijn kun je zelf je hond wassen en blazen, ik zit te denken om dat eens te proberen.
Dat zou ik dan zéker gaan doen :ok: . Wellicht bevalt het je prima en blijf je het zelf doen en anders kun je haar hopelijk rustig wennen aan dat herrieding waardoor ze ooit weer naar een trimsalon kan. Wél een andere trimmer: als ik dit filmpje van mijn hond had gezien (dan had mijn hart toch wel even gebroken) en mij was verteld dat ze het allemaal prima vond dan had ik me echt flink genaaid gevoeld :gvd: . En jouw gedachte bij het filmpje (blijf van mijn hond af!) kan ik me heel goed voorstellen :mann: .
De mijne zou niet meer naar een trimmer gaan waar ik er (de eerste keren) niet bij mag zijn, mijn vertrouwen zou daar echt niet groot genoeg meer voor zijn.

Habibi schreef:Maar een salon die aangeeft dat de hond het helemaal prima vindt (weet niet of het zo gebracht is?) heeft ofwel niet gezíén dat er stresssignalen zijn.
Of ziet honden die nog veel meer stress hebben en vinden dit meevallen.
Of ze zien het wel, maar hebben het om de een of andere reden niet eerlijk willen zeggen.

Alledrie de bovenstaande opties zouden mij eerlijk gezegd niet echt blij maken.
Eens. Ik krijg een beetje een idee dat ze dit wel normaal vinden en niet (meer) zien dat de hond in dikke stress zit.

Verder eens met Cleva's betoog.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het ziet er een beetje sneu uit, zoals de hond daar ineengedoken zit. Natuurlijk leert hij het alleen aldoende te verwerken, maar het zou misschien gemakkelijker zijn geweest als je zelf erbij was geweest en bij zijn kop had gestaan. Gewoon ter geruststelling.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik vind het een naar filmpje om te zien :ugh:
Soms moet er wat gebeuren wat ze niet leuk vinden maar het is wel lullig dat ze de eerste ervaring met de waterblazer wel heel heftig maken door er 2 tegelijk te gebruiken.
Ik denk niet dat ik hem nog een keer zou brengen.
En ik zou een berichtje onder dat filmpje zetten dat hij het toch niet zo prima vond zo te zien :(
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Ik zou er klaar mee zijn als er gelogen wordt over hoe mijn hond het ervaren heeft :roll:
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ten eerste liegen ze tegen je door te zeggen dat Gol het prima vond en ten tweede snappen ze de ballen van honden wanneer ze zo'n anti reclame filmpje op hun site zetten. Voor mij 2 grote redenen om daar weg te blijven.

Fen liet ik ook wel eens ontwollen bij een trimster. Ze had een hekel aan dat getut aan haar lijf ook al zonder waterblazer, maar dat zei de trimster ook tegen mij en ik ben er ook een aantal keer bij geweest. Ze was even van het doorpakken en het is niet anders en dan was Fen braaf. Daar ben ik ook van, in fens geval dan. Dit vind ik een heel ander verhaal, er wordt alleen met 2! personen wild gewapperd en niemand is met de hond bezig.
Helaas woont de trimster die ik vertrouw 150km bij me vandaan nu ik verhuisd ben, dus doe ik het zelf. Als ik jou was zou ik het ook lekker zelf doen bij gol.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik kon eerst het filmpje niet zien op de mobiel en dacht eerst dat met 2 blazers bedoeld werd dat 1 aan de ene kant stond te werken en de ander aan de andere kant van de hond. Niet echt geweldig fijne oplossing, maar misschien tijdsdruk?
Maar ik zie nu pas dat ze beiden aan dezelfde kant bezig zijn en elkaar daar ook nog mee in de weg zitten... Waarom in hemelsnaam :19: Dat is gewoon hondje pesten.
Groetjes,
Wendy
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, ik begrijp volledig dat je over de zeik bent van dit filmpje. Ik had maar een paar seconden nodig. De houding, de oortjes, de oogjes, de teentjes, de ademhaling, het tongelen, het bijten... bij mijn hond is dit paniek. Misschien geen blinde paniek, maar paniek desalniettemin.

Nu is paniek niet altijd te voorkomen. Sommige dingen moeten gewoon gebeuren. Maar ik wil graag zelf bepalen of de paniek opweegt tegen dat wat er moet gebeuren, en zo ja hoe ik dat dan aanpak. En ik zou er zelf bij willen zijn om mijn hond te steunen.

Het feit dat de trimsters tekeer gaan met 2 blazers, dat ze het zelfs doodleuk gaan staan filmen betekent voor mij dat ze geen oog hebben voor de hond. Door vervolgens het filmpje ook nog eens zonder overleg op hun site te plaatsen gaan ze ook nog eens voorbij aan jou. En door tegen jou te zeggen dat het allemaal prima was nemen ze óf jou als klant niet serieus, óf demonstreren ze daarmee een grote onkunde als het gaat om het lezen van honden. Ik vermoed dat laatste. Hoe dan ook, het vertrouwen is op meerdere manieren beschaamd. Ik zou ze dat in niet mis te verstane bewoording laten weten en hier nooit meer terug komen.

Wat Gollums vacht betreft, als het echt nodig is hem weer te wassen zou ik het voortaan zelf doen of er in ieder geval bij blijven als hij naar de trimmer gaat. En kijken hoe je de ellende tot het minimaal noodzakelijke kunt beperken. Misschien is afdrogen met een handdoek ook wel genoeg, of gebruik je de waterblazer alleen om de hotspots droog te blazen. En misschien kan dat niet en moet het toch drooggefohnd worden, maar in ieder geval zou ik als ik jou was zelf die beslissing willen nemen!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat Cleva zegt dus.

Ik zou er helemaal niet blij mee zijn als dat zo gaat met mijn hond en zeker niet als ze er daarna nog over liegen (of zo blind zijn dat ze het zelf niet zien).
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit :LOL:

Ik zou Gol daar niet meer brengen. Zou het zelf doen of bij een andere trimsalon informeren of ze iets langer te tijd kunnen nemen voor haar met de waterblazer.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Hippo schreef:Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit :LOL:

Ik zou Gol daar niet meer brengen. Zou het zelf doen of bij een andere trimsalon informeren of ze iets langer te tijd kunnen nemen voor haar met de waterblazer.
Al die geschoren hondjes :(
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Bedankt allemaal voor jullie mening! Dat sterkt me wel.
Ik liet het filmpje gister ook aan mijn vriend zien en die ging ook gelijk uit zijn dak, en die is toch vrij nuchter verder.

Ik zit nu alleen even te bedenken wat en hoe ik iets tegen ze ga zeggen. Ik heb de neiging om direct onder het filmpje te reageren tot nu toe onderdrukt maar misschien ga ik dat nog wel doen. Als ik bel hebben ze denk ik geen idee wie ik ben of wie Gol is. Terug ga ik sowieso niet. Ik ga het zelf wel doen, hetzij bij een Ranzijn en sparen voor een waterblazer, Mika zou daar ook wel wat aan hebben.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

_Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.

Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Dit dus.

Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.

Waar woon je?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

vosse schreef:
_Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.

Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Dit dus.

Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.

Waar woon je?
Dat klinkt al een stuk vriendelijker ja. Ik woon in Zaandam.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Gollum schreef:Bedankt allemaal voor jullie mening! Dat sterkt me wel.
Ik liet het filmpje gister ook aan mijn vriend zien en die ging ook gelijk uit zijn dak, en die is toch vrij nuchter verder.

Ik zit nu alleen even te bedenken wat en hoe ik iets tegen ze ga zeggen. Ik heb de neiging om direct onder het filmpje te reageren tot nu toe onderdrukt maar misschien ga ik dat nog wel doen. Als ik bel hebben ze denk ik geen idee wie ik ben of wie Gol is. Terug ga ik sowieso niet. Ik ga het zelf wel doen, hetzij bij een Ranzijn en sparen voor een waterblazer, Mika zou daar ook wel wat aan hebben.
Ik zou ze een mailtje sturen. Met daarin precies hoe je dit ervaart en je bezwaren. Dat je hoopt dat ze daar iets mee kunnen en dat jij voortaan je business elders brengt. En of ze het filmpje van de site willen verwijderen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond. Later hoorde ik tijdens een wandeling van de assistente dat Gol haar tijdens het wassen had proberen te bijten. Dat doet Gol niet als ze het prima vind. En net kwam ik een filmpje van Gol tegen toen ik even op hun site keek, ik kreeg er een beetje een rotgevoel van. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens en dacht oh, die hond vind het niet zo leuk. En toen zag ik ineens Gollums oogjes :jank:

Nou ben ik soms wat hysterisch wat de honden betreft dus ik vraag me af wat jullie van het filmpje vinden.
Ik zie Gol haar nagels in de grond zetten om weg te komen en zodra ze doorheeft dat het niet lukt blijft ze zeer ongemakkelijk liggen. De nagels blijven de gehele tijd in de grond geklemd en haar staart tussen haar poten. Ik zie geen enkele geruststelling vanuit de trimsters en ze gaan met twee waterblazers tegelijk tekeer.

Is dat normaal? Stel ik me aan? Ik ben benieuwd. Klik hier voor het filmpje
Oh, als dat mijn hond was had ik nu moordneigingen. :evil: En ik weet dat ik een tut ben met mijn beesten en tuurlijk soms moeten er dingen gebeuren die niet leuk zijn, maar dit is voor mij zo'n schooltandarts-situatie; machteloos, bang, vervelende dingen en niemand in de buurt die van je houdt.

Mijn honden zouden daar dus ook never nooit niet meer naartoe gaan, maar ik zou mijn honden sowieso never nooit niet naar een trimmer brengen, veel te veel horrorverhalen gehoord. Daarom zou ik ook nooit een niet-kortharige hond willen. En dan verbaast het me wel dat je je korthaar laat trimmen, dat is toch nergens voor nodig?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:Ik heb een waterblazer. En die maakt inderdaad een tyfusherrie :schrik:
Het is zaak om de hond daar met beleid aan te laten wennen; niet maar neerpleuren en blazen maar.
Ik begrijp dat je daar als trimsalon niet altijd maar tijd voor hebt maar om het dan voor te stellen als "ze vond het heerlijk" vind ik ook weer zowat. Dan lees je de hondentaal niet goed :neenee:
Ik zou zelf een waterblazer kopen en haar dan daaraan op een rustige manier laten wennen.
Al mijn honden vonden het eerst een raar ding maar nu helemaal geen punt meer. Vooral Peer gaat er echt voor liggen :cool2:
Dat. Met een beetje tijd en inzet kan je een hond aan van alles laten wennen. Ik doe nagels met een dremel, vroeger met Jack moest dat heel regelmatig, nu met mijn stel nog zelden, maar Lilo gaat direct blij en ontspannen op het hondenkussen liggen als ze dat ding maar ziet, en steekt dan nuffig een pootje uit. Niks angst voor dat ding. Dat krijg je als je een miljoen koekjes en goedzo's gescoord hebt door af en toe een duimnageltje wat af te laten vijlen. En Toto vindt het nog wel wat spannend, maar hij ziet hoe Lilo reageert en begint langzaam te snappen dat het iets is wat niet heel eng is en bergen koekies oplevert.

Vervelende dingen die je zelf kan doen, moet je lekker zelf doen. Veel fijner voor je hond en voor je gemoedsrust.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

wolvster schreef:
Hippo schreef:Ik heb trouwens met verbazing die FB pagina bekeken. Bijna alle katten met roofvogelhandschoenen, nog een Berner bij de waterblazer met erbij dat hij het wel lekker lijkt te vinden. Dan die Tervuerense herder van 20 mei, weet niet wat ze daarmee heeft gedaan, maar het ziet er niet uit :LOL:

Al die geschoren hondjes :(
Ik wilde het niet zeggen, nadat ik die Facebook pagina door was gescrolled, maar inderdaad wat zagen die honden er allemaal verschrikkelijk uit zeg. Geen gezicht. :schrik:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”