Ik geniet er nog wel van hoor! Als ik niet hoef te werken tenminste - de airco is daar volle bak aan de slag en je krijgt echt een klap als je van binnen weer naar buiten komt. Niet lekker.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het weer en hoe het ook nooit goed is...
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Het weer en hoe het ook nooit goed is...
Kan Jeroen je niet 's morgens buiten zetten en 's avonds weer naar binnenhalen? 
Ik geniet er nog wel van hoor! Als ik niet hoef te werken tenminste - de airco is daar volle bak aan de slag en je krijgt echt een klap als je van binnen weer naar buiten komt. Niet lekker.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Wij zijn op vakantie in Kroatie, daar is het iedere dag 30+ op het moment maar prima uit te houden omdat de luchtvochtigheid niet zo hoog is.
Tussen 1 en 5 ligt het leven hier stil, veel winkels zijn dicht (gaan om 5 weer open tot
dus passen wij onze uitstapjes daar ook op aan.
Wandelen met Tommy gaat qua tempo een tandje lager en minder ver. 's Middags vaak even naar het strand voor een plons en wat chillen.
Tussen 1 en 5 ligt het leven hier stil, veel winkels zijn dicht (gaan om 5 weer open tot
Wandelen met Tommy gaat qua tempo een tandje lager en minder ver. 's Middags vaak even naar het strand voor een plons en wat chillen.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
ja, op vakantie vind ik dit ook heerlijk weer! Maar nu... aan het werk blegh.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
De honden zijn net zo gek als altijd, maar ze moeten van mij rustig aan doen. Ik loop vooral met ze in de schaduw en binnen liggen ze bij de airco. Mijn vriend gaat s'morgens vroeg een flink stuk met ze lopen en overdag doe ik steeds een kort rondje in de schaduw over ons eigen land. En in de avond als het donker is doen we wel weer een lang stuk. Zo is het prima te doen. Binnen spelen ze sowieso nooit dus nu ook niet. Geef ze wat kauwbotten dan vermaken ze zich wel.
Mijn dwergbokje had het wel erg warm, hij stond te hijgen als een gek de stakker. Ik heb hem maar een parasol gegeven want hij heeft vanmiddag pas schaduw van de bomen. Het paard verhuis in vanmiddag ook weer voor het huis, dan kan hij ook in de schaduw staan. Hij had het nu nog niet echt te warm gelukkig.
Mijn dwergbokje had het wel erg warm, hij stond te hijgen als een gek de stakker. Ik heb hem maar een parasol gegeven want hij heeft vanmiddag pas schaduw van de bomen. Het paard verhuis in vanmiddag ook weer voor het huis, dan kan hij ook in de schaduw staan. Hij had het nu nog niet echt te warm gelukkig.
Laatst gewijzigd door Yara op 25 aug 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Windstil met een graad of 30.
Belle ligt de hele dag in de volle zon.
Suske loopt loops en al te drammen om haar gele ei.
Rare jongens die Romeinen
Belle ligt de hele dag in de volle zon.
Suske loopt loops en al te drammen om haar gele ei.
Rare jongens die Romeinen
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Oor en ik springen af en toe even onder de koude douche. Hele huis nat maar het helpt geweldig!
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
In mijn huis is het 21 graden. In huis zijn ze lekker aan het donderjagen met elkaar. Zodra ze buiten komen voor een plasje dan hangt de tong al vrij snel buitenboord

-
Manuma
- Zeer actief
Ik ging écht níet hardlopen hoorZamunda schreef:Ooooh, jij hebt dus ook twee dorpsidiotenManuma schreef:Normaal ligt Manu voor pampus met dit weer. Ik had ook al extra veel beweging gegeven zodat een paar dagen rustig aan wat minder impact zou geven. Helaas trekt meneer al zijn speeltjes tevoorschijn en laat hij duidelijk merken dat hij aan de bak wil dus ik heb gisteravond laat in het donker weer 7 km gelopen en ik mag straks weer. Zweeeeeet.
Uma is drama queen ten top uiteraard. Die ligt met haar dikke pens uitgestrekt op de vloer en heeft al 2 dagen niet bewogen tenzij ze de voerbak hoort bewegen
Ze is gisteravond wel mee geweest maar dat valt haar enorm zwaar natuurlijk! Hahaha, ik ben zo blij dat ik er geeneen tussen heb zitten die met dit weer aan de bak wil
. Maar veel plezier straks met hardlopen
.
Cody heeft natuurlijk nergens last van zeker?
Nee, Cody heeft nergens last van. Zelfs nu gaat hij het water niet in. Koelt Willem af in het water?
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Het weer en hoe het ook nooit goed is...
Lola heeft een kongijsje, dat was toch wel welkom geloof ik
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In huis hier is het redelijk koel al denkt Jan daar anders over ,die draait nachtdiensten dus die moet slapen overdag.
De honden zijn hier niet veel anders , ik loop vroeg in de ochtend met ze en dan zijn ze actief als anders.
Ik werk nu via een tropenrooster en ben lekker vroeg thuis en neem Micron nu niet mee naar werk.
De middagronde slaat Sien sowieso vaak over , dat mag ook gezien haar leeftijd na 12 jaar krijgen ze daar vrije keuze in bij ons
maar Lucie en Abra gaan nog graag mee net als Micron.
Abra en Micron nemen wel wat gas terug maar lucie gaat gewoon op volle toeren ook in de middag.
Af en toe neemt ze een plons en dan gaat ze weer verder.
Met recht dus een warmbloedige Braziliaanse
De honden zijn hier niet veel anders , ik loop vroeg in de ochtend met ze en dan zijn ze actief als anders.
Ik werk nu via een tropenrooster en ben lekker vroeg thuis en neem Micron nu niet mee naar werk.
De middagronde slaat Sien sowieso vaak over , dat mag ook gezien haar leeftijd na 12 jaar krijgen ze daar vrije keuze in bij ons
Abra en Micron nemen wel wat gas terug maar lucie gaat gewoon op volle toeren ook in de middag.
Af en toe neemt ze een plons en dan gaat ze weer verder.
Met recht dus een warmbloedige Braziliaanse

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Het zijn een stel zotten hier. Als ik even een boekje lees onder de parasol, gaat Damy pal naast me liggen. In de zon. Net zolang tot ik klaar ben met lezen
Noa sleept haar flosje overal mee en probeert 'm steeds dood te schudden. Waar die de energie toch vandaan haalt..
Ze zijn overigens geen fan van de ventilator. Dat blaast je haren in de war
Noa sleept haar flosje overal mee en probeert 'm steeds dood te schudden. Waar die de energie toch vandaan haalt..
Ze zijn overigens geen fan van de ventilator. Dat blaast je haren in de war
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Luna is de enige hier die verstandig is, die blijft overdag lekker binnen en gaat pas buiten liggen 's avonds als het afgekoeld is. De andere 2 willen gewoon volle bak spelen en gek doen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Vanmorgen een ronde gemaakt bij de waterplas in de buurt. De (nep)tollers stonden in no time in het water, de ridgeback moest daar even over denken. De honden op tijd weer thuis gebracht en ik zit met de honden fijn binnen waar het nog te doen is. Vanavond worden we wel weer actief.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Paco moest wel naar buiten, want die kan de boel niet 12 uur ophouden. Elco stond niet heel erg te springen om mee te gaan. Verstandige Elco
Paco heeft even flink geplast op het grasveld 50 meter van hier en was bij weer binnen te zijn. Ik zit ook nog te zweten van dat kleine wandelingetje. 5 graden verschil tussen binnen en buiten
- Hylos
- Zeer actief
Wij zijn voornamelijk in de tuin. Binnen sterf je heel langzaam(28.5c).
Buiten waait het tenminste nog een beetje.. dus lekker in de schaduw. Voor Xavi zet ik zo nu en dan de tuinslang even aan. De rest van de tijd ligt hij hier en daar wat, waakt wat bij de schuttingdeur of staat te zeuren bij de tuinslang.
Buiten waait het tenminste nog een beetje.. dus lekker in de schaduw. Voor Xavi zet ik zo nu en dan de tuinslang even aan. De rest van de tijd ligt hij hier en daar wat, waakt wat bij de schuttingdeur of staat te zeuren bij de tuinslang.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ari ligt eigenlijk overal, heeft er volgens mij niet zoveel last van. Wel is hij vaak op bed te vinden onder de plafondventilator. Zelf hebben we er weinig last van, dit is onze laatste week vakantie dus we 'moeten' gelukkig niks als we dat niet willen. Ik ben trouwens best gek op deze temperaturen.

- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Nee, al reageren ze wel heel verschillend op de warmte. Sypke zou het liefst de hele dag in de tuin in de zon liggen. Elske zoekt juist de koele tegels in de hal op. Ze zeuren wel een beetje aan het einde van de middag omdat we de middagwandeling wat later doen ivm de hitte.Zamunda schreef: Hebben (of zijn) jullie ook van die pieperds
?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Woensdag is t hier alweer 26 zegt de voorspellingNanna schreef:Maandag weer twintig graden. Het kan me niet snel genoeg maandag worden. En dat zeg ik niet snel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aan Basco merk ik niks.
Ik hou hem rustig en loop kortere stukken.
Vronie krijgt weinig werk van mijn vriend.
Als hij ergens heen moet krijgt ze bijna om de vijf minuten de kans om te drinken uit de waterfles.
Gisteren waren ze allebei wel heel blij met hun Kong gevuld met bevroren yoghurt.
Zelf moet ik niet zoveel.
Al heb ik vanmiddag een gordijn staan strijken met mijn stoomgenerator.
Dat was niet echt een slimme actie.
Maar de was droogt nu zo lekker snel.
Ik hou hem rustig en loop kortere stukken.
Vronie krijgt weinig werk van mijn vriend.
Als hij ergens heen moet krijgt ze bijna om de vijf minuten de kans om te drinken uit de waterfles.
Gisteren waren ze allebei wel heel blij met hun Kong gevuld met bevroren yoghurt.
Zelf moet ik niet zoveel.
Al heb ik vanmiddag een gordijn staan strijken met mijn stoomgenerator.
Dat was niet echt een slimme actie.
Maar de was droogt nu zo lekker snel.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier een bloedheet huis: beneden 30 graden, boven 33 graden
Puchu heb ik 3 x uit de bloedhete zon moeten halen en toen besloot hij maar in zijn warme fluffy mand te gaan liggen

Puchu heb ik 3 x uit de bloedhete zon moeten halen en toen besloot hij maar in zijn warme fluffy mand te gaan liggen
-
Sterre
Wat grappig toch dat hij zich net als Mojo een echte naakthond voelt. Tenminste zo lijkt het.Caro. schreef:Hier een bloedheet huis: beneden 30 graden, boven 33 graden![]()
Puchu heb ik 3 x uit de bloedhete zon moeten halen en toen besloot hij maar in zijn warme fluffy mand te gaan liggen![]()
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
in huis is het nu ook heet maar de dames lagen toch om beurten tussen de kussens in de bench en in de mand met dik kleed.
Als ze het te warm krijgen gaan ze languit op de vloer en als het echt te erg word kruipen ze onder het bed.Niet dat het daar minder warm is maar goed.
We zoeken het water op als we wandelen en anders alleen plasrondjes. Vanmorgen bij het meer geweest en echt iedere ingang die Kyra vond om te water te gaan lag ze er in, heerlijk!
Als ze het te warm krijgen gaan ze languit op de vloer en als het echt te erg word kruipen ze onder het bed.Niet dat het daar minder warm is maar goed.
We zoeken het water op als we wandelen en anders alleen plasrondjes. Vanmorgen bij het meer geweest en echt iedere ingang die Kyra vond om te water te gaan lag ze er in, heerlijk!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
T is hier binnen 1 graad kouder dan buiten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ziggy heb ik vanmiddag naar binnen geroepen, lag met zijn kontje heerlijk in de zon te bakken.
Rasta houdt zich lijdzaam rustig onder de plafondventilator.
Rasta houdt zich lijdzaam rustig onder de plafondventilator.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat of hij is gekSterre schreef:Wat grappig toch dat hij zich net als Mojo een echte naakthond voelt. Tenminste zo lijkt het.Caro. schreef:Hier een bloedheet huis: beneden 30 graden, boven 33 graden![]()
Puchu heb ik 3 x uit de bloedhete zon moeten halen en toen besloot hij maar in zijn warme fluffy mand te gaan liggen![]()
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hier merk ik weinig, de achterkant van het huis hier ligt op het noorden, en daar is het heerlijk toeven op warme dagen als deze. Dus in de ochtend een rondje en in de avond. Tussendoor maar P&P in de tuin.

Groetjes,
Sandra
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Owwww jaloers[Sandra] schreef:Hier merk ik weinig, de achterkant van het huis hier ligt op het noorden, en daar is het heerlijk toeven op warme dagen als deze. Dus in de ochtend een rondje en in de avond. Tussendoor maar P&P in de tuin.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Wat willen jullie dan veranderen? Ik zou het niet weten. Wij doen ons ding en de honden ook. Geen ontevreden gezichten.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik merkte vanmorgen dat Bo iets meer hijgde dan normaal. Maar dat kan ook komen doordat ik niet helemaal door ben gelopen naar haar lievelingsplekje omdat ik het al te warm vond worden en nog een eindje terug moest lopen.
Ik liep dus terug met een heeeeel sip hondje, sjok, sjok...
Verder ligt ze thuis nog graag in de zon. Niet de hele tijd maar afwisselend schaduw/zon, binnen/buiten.
En spelen wil ze ook steeds dus thuis is alles gewoon zoals altijd.
Ik liep dus terug met een heeeeel sip hondje, sjok, sjok...
Verder ligt ze thuis nog graag in de zon. Niet de hele tijd maar afwisselend schaduw/zon, binnen/buiten.
En spelen wil ze ook steeds dus thuis is alles gewoon zoals altijd.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh gut die Heavy, ik hoor het neusfluiten en piepen gewoon vanaf die foto
.
. Behalve dat Balou zich ook overdag inwikkelt? Zo gek is Lais dan nog net niet
.
.
Maar zelfs Ska wil niet met je mee naar buiten? Wat flauw
.
.
Of Willem het doet om het afkoelen weet ik niet, maar hij vindt het water wel erg leuk en gaat geregeld de vijver in om te drinken en een beetje te plonzen. Zijn hele kin/kaak/nek is dan altijd nat aan de onderkant (borst en buik ook)
.
.
!
Ha, dat is dus precies dezelfde combi als die ik hier heb: te warm voor de één, te koud voor de anderAntonetta schreef:Balou wikkelt zich ook met warm weer net als Mojo in/onder een dekentje Mowgli heeft het moeilijk en is een pieper voor haar zet ik de ventilator aan.
Hahaha, het zal weer eens nietMiranda schreef:Hier maar een piepert. Jeroen.
De honden houden zich redelijk koest, en ik lig onder een dekbedje te bibberen en mijn ziel in lijdzaamheid te bezitten want niemand wil met me mee naar buiten
Maar zelfs Ska wil niet met je mee naar buiten? Wat flauw
Oh gewoon lopen dus, ja dat is iets minder ergManuma schreef:Ik ging écht níet hardlopen hoor![]()
Nee, Cody heeft nergens last van. Zelfs nu gaat hij het water niet in. Koelt Willem af in het water?
Of Willem het doet om het afkoelen weet ik niet, maar hij vindt het water wel erg leuk en gaat geregeld de vijver in om te drinken en een beetje te plonzen. Zijn hele kin/kaak/nek is dan altijd nat aan de onderkant (borst en buik ook)
Ter Lais haar verdediging: overdag doet ze dat met deze temperaturen niet hoor, allen 's avonds en 's nachts.Lunatic schreef:De honden die nu nog onder een dekentje kruipen
![]()
Haha, wat heerlijkLunatic schreef: ik heb hun zwembad al 2 keer moeten vullen omdat ze er zo maf in doen dat ze al het water eruit gooien, bal gooi dan, toe nou, hup hup
AiCaro. schreef:Hier een bloedheet huis: beneden 30 graden, boven 33 graden![]()