Vaccineren. Het vaccin is gericht op de virusstammen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.Badu schreef: & wat is dan logisch om te doen? Wel vaccineren of juist niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
L4, om te janken...
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: L4, om te janken...
-
63673J
Tja. Die keus maak je zelf. Of je dochters. Als enten nog relevant is natuurlijk.Heavy schreef:Het was 5 jaar geldig en meisjes kregen het met hun 14 begreep ik . Mijn dochters hebben ze in ieder geval niet gekregen .jvanringen schreef:Vaccineren. Het vaccin is gericht op de virusstammen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.Badu schreef: & wat is dan logisch om te doen? Wel vaccineren of juist niet?
Laatst gewijzigd door 63673J op 23 aug 2016 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
63673J
Je weet verder ook niks. Dat is altijd het lastige met verhalen op het internet.Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je bron jvanringen? Met de cijfertjes & herkomst. Of had je dat al gepost.. dan heb ik er overheen gekeken.jvanringen schreef:O echt? Doe ons es voor dan?korthaar schreef:
Staar je niet blind op nuchtere cijfertjes: er zou zo maar gecorrigeerd kunnen zijn met een farmaceutische mats factor.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar je kunt ook ff rondbellen. Ik had 4 da in de buurt die binnen 24 uur die de L2 hadden of konden bestellen.Nanna schreef:Angst. En de dierenartsen zeggen dat ze geen andere enting hebben.Hilde schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die de L4 laten zetten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
63673J
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26354426Badu schreef:Heb je bron jvanringen? Met de cijfertjes & herkomst. Of had je dat al gepost.. dan heb ik er overheen gekeken.jvanringen schreef:O echt? Doe ons es voor dan?korthaar schreef:
Staar je niet blind op nuchtere cijfertjes: er zou zo maar gecorrigeerd kunnen zijn met een farmaceutische mats factor.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
https://www.facebook.com/groups/322967551247441Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vind ik ook. Zou er een al dan niet genetische gevoeligheid voor het vaccin meespelen?Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
Zoiets is toch ook aan de orde bij collies bij bepaalde medicatie?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
jvanringen schreef:Je weet verder ook niks. Dat is altijd het lastige met verhalen op het internet.Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
Wat bedoel je met 'je weet verder ook niks' jvanringen?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit zijn niet de enige gevallen, er zijn er nog een paar meer. Zie hier: https://www.facebook.com/groups/3229675 ... 1/?fref=tsHeavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn me iets teveel 'probleempjes' met de L4. Als zelfs de da me afraad om deze te enten zal er daarnaast wel iets meer zijn dan verhaaltjes alleen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
sjm
- Zeer actief
Maar dan nóg mag een enting toch niet zoiets aanrichten? Hoe weet je nou van te voren of je hond daar zo op gaat reageren? Lekkere enting dan.. Een enting moet voor iedere, voor het oog redelijk gezonde, hond kunnen.wolvster schreef:Vind ik ook. Zou er een al dan niet genetische gevoeligheid voor het vaccin meespelen?Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zal wel een soort gevoeligheid meespelen ook. Maar dan nog heb ik ook hier op het forum weer kunnen lezen dat dierenartsen (mogelijke) reacties op het vaccin afdoen als "dat kan niet van de enting zijn" en "heb ik nog nooit gezien" en er vervolgens niets mee doen. Van veel reacties hoor je zo dus ook niks.Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
-
63673J
Over die honden niet.Badu schreef:jvanringen schreef:Je weet verder ook niks. Dat is altijd het lastige met verhalen op het internet.Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies.korthaar schreef: Staar je niet blind op nuchtere cijfertjes: er zou zo maar gecorrigeerd kunnen zijn met een farmaceutische mats factor.
- Rebble
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?

-
63673J
Bestaat er zoiets als een Lareb voor honden? Een instantie waar alle bijwerkingen worden geregistreerd bedoel ik.malinois schreef:Er zijn me iets teveel 'probleempjes' met de L4. Als zelfs de da me afraad om deze te enten zal er daarnaast wel iets meer zijn dan verhaaltjes alleen.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Naar mijn weten welmalinois schreef:Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Die waren al ziek & ten dode opgeschreven? Dat is niet wat ik lees. Maar goed, wat je zegt... je weet het niet... Evenmin weet je of de gevallen van weil veroorzaakt worden door vaccin of door viezigheid in water. 100% van de weil gevallen in honden waarvan ik heb gehoord, waren gevaccineerd...jvanringen schreef:Over die honden niet.Badu schreef:jvanringen schreef:Je weet verder ook niks. Dat is altijd het lastige met verhalen op het internet.Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Op verzoek van Sieneke heb ik het hier gepost.malinois schreef:Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Uiteraard!sjm schreef:Maar dan nóg mag een enting toch niet zoiets aanrichten? Hoe weet je nou van te voren of je hond daar zo op gaat reageren? Lekkere enting dan.. Een enting moet voor iedere, voor het oog redelijk gezonde, hond kunnen.wolvster schreef:Vind ik ook. Zou er een al dan niet genetische gevoeligheid voor het vaccin meespelen?Heavy schreef:Ik vind het wel heel opmerkelijk dat er duizenden honden geënt worden en niks mankeren en twee pups uit hetzelfde nest er zo aan toe zijn .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zij weet als geen ander de achterondinfo van de pups. Dat bedoelde ik. Ook vwb ouderdieren en gevoeligheid/erfelijkheid etc.Badu schreef:Op verzoek van Sieneke heb ik het hier gepost.malinois schreef:Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?

-
63673J
Ik heb geen idee of die honden al ziek waren en ten dode opgeschreven, of niet, of dat ze een genetische overgevoeligheid hadden voor bepaalde vaccinaties of niet. Maar dat lijken me wel belangrijke dingen om ergens centraal te registreren en te onderzoeken, ook van andere honden die dit vaccin krijgen, om iets zinnigs te kunnen zeggen over mogelijke risico's.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zoals ik het begreep zijn dit niet haar pups.malinois schreef:Zij weet als geen ander de achterondinfo van de pups. Dat bedoelde ik. Ook vwb ouderdieren en gevoeligheid/erfelijkheid etc.Badu schreef:Op verzoek van Sieneke heb ik het hier gepost.malinois schreef:Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah ok dan heb ik dat verkeerd begrepen!Maeve schreef:Zoals ik het begreep zijn dit niet haar pups.malinois schreef:Zij weet als geen ander de achterondinfo van de pups. Dat bedoelde ik. Ook vwb ouderdieren en gevoeligheid/erfelijkheid etc.Badu schreef:Op verzoek van Sieneke heb ik het hier gepost.malinois schreef:Zit/zat Sieneke hier niet op t forum?

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Registreren van bijwerkingen medicijnen voor honden verloopt via DA naar overheid. Manco is dat DA niet altijd even enthousiast is in het melden van bijwerkingen. Wat op zich niet gek is want DA maakt onderdeel uit van verdienmodel. DA is volledig afhankelijk van farmaceut. Rennen naar de overheid om bijwerkingen te melden is niet echt een beweging die gewaardeerd wordt door diezelfde farmaceut. Wat vaak wordt geopperd is: iets gegeten dat giftig is, rattengif? in tropisch gebied geweest (Frankrijk). Anyway, vaccin was het niet. Daarnaast treden bijwerkingen niet altijd stipt 10 uur na toedienen spuit op. Lastig te relateren daardoor.jvanringen schreef:Bestaat er zoiets als een Lareb voor honden? Een instantie waar alle bijwerkingen worden geregistreerd bedoel ik.malinois schreef:Er zijn me iets teveel 'probleempjes' met de L4. Als zelfs de da me afraad om deze te enten zal er daarnaast wel iets meer zijn dan verhaaltjes alleen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn niet haar pups & wat bedoel je met gevoeligheid/erfelijkheid?malinois schreef:Ah ok dan heb ik dat verkeerd begrepen!Maeve schreef:Zoals ik het begreep zijn dit niet haar pups.malinois schreef:Zij weet als geen ander de achterondinfo van de pups. Dat bedoelde ik. Ook vwb ouderdieren en gevoeligheid/erfelijkheid etc.Badu schreef: Op verzoek van Sieneke heb ik het hier gepost.
-
63673J
Dat schiet dus ook niet op dan.Badu schreef:Registreren van bijwerkingen medicijnen voor honden verloopt via DA naar overheid. Manco is dat DA niet altijd even enthousiast is in het melden van bijwerkingen. Wat op zich niet gek is want DA maakt onderdeel uit van verdienmodel. DA is volledig afhankelijk van farmaceut. Rennen naar de overheid om bijwerkingen te melden is niet echt een beweging die gewaardeerd wordt door diezelfde farmaceut. Wat vaak wordt geopperd is: iets gegeten dat giftig is, rattengif? in tropisch gebied geweest (Frankrijk). Anyway, vaccin was het niet. Daarnaast treden bijwerkingen niet altijd stipt 10 uur na toedienen spuit op. Lastig te relateren daardoor.jvanringen schreef:Bestaat er zoiets als een Lareb voor honden? Een instantie waar alle bijwerkingen worden geregistreerd bedoel ik.malinois schreef:Er zijn me iets teveel 'probleempjes' met de L4. Als zelfs de da me afraad om deze te enten zal er daarnaast wel iets meer zijn dan verhaaltjes alleen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Of t in de lijn zit dat ze gevoelig zijn voor entingen. Net als bijv collies?Badu schreef: Zijn niet haar pups & wat bedoel je met gevoeligheid/erfelijkheid?
Misschien een voorouder al eerder een entreactie gehad (niet specifiek op de L4) op een enting etc.
Als dat allemaal niet t geval is dan vind iig ik dit weer een bevestiging dat je heel ver van dit middel vandaan moet blijven