Test is al een paar weken geleden gedaan, DA vond alleen de gluboline wat te laagjoyce83 schreef:Heeft de dierenarts geen uitleg gegeven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spanning in huis ( Iemand die bloeduitslagen kan lezen? )
Moderator: moderatorteam
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Re: Spanning in huis ( Iemand die bloeduitslagen kan lezen?
-
mirriejj
- Zeer actief
Wat ik lees hangt die AST er ook mee samen. Over een half uur hebben ze telefonisch spreekuur, dus dan kan ik bellen en duidelijkheid vragen.Hylos schreef:Ik heb er totaal geen verstand van hoor.
Maar de middelste kolom lijkt me "hoe het hoort" en de linker de uitslagen van jouw hond.
De waarde van C reactive protein springt er wel uit (in mijn leken ogen) .
Dat een ontsteking in de lever kunnen zijn? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/C-reactief_proteïne
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb er niet voor geleerd, maar meerdere waarden zitten best boven en onder het wenselijke. Hoop dat het spreekuur meer duidelijkheid geeft
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
misschien dat Inge.O er even wil naar kijken, ik zou er een bptje op wagen.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Alles rood gekleurd is afwijkend.
Ik zou de DA om uitleg vragen
Ik zou de DA om uitleg vragen
-
mirriejj
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Ik nietLizzie. schreef:misschien dat Inge.O er even wil naar kijken, ik zou er een bptje op wagen.doe maar een pb.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Kruimel53 schreef:Ik nietLizzie. schreef:misschien dat Inge.O er even wil naar kijken, ik zou er een bptje op wagen.doe maar een pb.

-
mirriejj
- Zeer actief
Nou ik heb de DA gesproken.
We hadden toen een vermoeden van schildklierproblemen, daarom hebben we dat getest. Waarop zij aangaven dat daar niets mis mee was. Nu blijkt dat alleen de T4 getest was, zij geven ook aan dat die iets te laag is, maar dat dit ook samen kan hangen met de lichte pancreasproblemen die hij vorig jaar heeft gehad. Zij hebben toen niet de TSH getest.
Wil ik meer zekerheid hebben over de schildklier, dan kan ik bloed laten prikken en ook de TSH laten controleren. Zij geven aan dat de ontstekingswaardes iets te hoog liggen maar dat dit ook te maken kan hebben met zijn pancreas die nog altijd een beetje sluimert.
Mijn vraag of dit samen kan hangen met de ziekte van lyme, geven zij aan dat die kans nihil is. Advies: nieuw bloedonderzoek met nogmaals ingezoomd op die pancreas en ook de schildklierwaardes beter onderzoeken.
We hadden toen een vermoeden van schildklierproblemen, daarom hebben we dat getest. Waarop zij aangaven dat daar niets mis mee was. Nu blijkt dat alleen de T4 getest was, zij geven ook aan dat die iets te laag is, maar dat dit ook samen kan hangen met de lichte pancreasproblemen die hij vorig jaar heeft gehad. Zij hebben toen niet de TSH getest.
Wil ik meer zekerheid hebben over de schildklier, dan kan ik bloed laten prikken en ook de TSH laten controleren. Zij geven aan dat de ontstekingswaardes iets te hoog liggen maar dat dit ook te maken kan hebben met zijn pancreas die nog altijd een beetje sluimert.
Mijn vraag of dit samen kan hangen met de ziekte van lyme, geven zij aan dat die kans nihil is. Advies: nieuw bloedonderzoek met nogmaals ingezoomd op die pancreas en ook de schildklierwaardes beter onderzoeken.
-
mirriejj
- Zeer actief
Volgende week kunnen we terecht bij een andere DA, zij gaan samen even het plaatje bekijken en zien of ook opnieuw de schildklier testen en evt ook de pancreas.
Nu heeft hij een T4 waarde van 11,5 en de DA gaf aan dat er dan zelden schildklierproblemen voorkomen, maar nu lees in op internet andere verhalen. Weet iemand dit?
We hebben vrijdag al een afspraak staan bij de holistische therapeut, maar ik twijfel of ik die wel door laat gaan, of eerst het bloed afwacht.
Nu heeft hij een T4 waarde van 11,5 en de DA gaf aan dat er dan zelden schildklierproblemen voorkomen, maar nu lees in op internet andere verhalen. Weet iemand dit?
We hebben vrijdag al een afspraak staan bij de holistische therapeut, maar ik twijfel of ik die wel door laat gaan, of eerst het bloed afwacht.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Alles wat rood is, is afwijkend. In de kolom ernaast staan de normaalwaarden.
De meeste rode vakjes zijn slechts kleine afwijkingen, maar mij vallen de lage trombocyten, lage lymfocyten en hoge TLI (pancreas) en CRP wel op. Lijkt me inderdaad goed om die pancreas nog eens te bekijken.
Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is!
De meeste rode vakjes zijn slechts kleine afwijkingen, maar mij vallen de lage trombocyten, lage lymfocyten en hoge TLI (pancreas) en CRP wel op. Lijkt me inderdaad goed om die pancreas nog eens te bekijken.
-
mirriejj
- Zeer actief
Dat hoop ik ook, ik vind het wel jammer dat de DA mij toen aangaf dat alles goed was in het bloed maar dat nu blijkt dat er gewoon punten zijn die beter bekeken hadden moeten worden.DeDiana schreef:Alles wat rood is, is afwijkend. In de kolom ernaast staan de normaalwaarden.
Gisteravond mocht hij voor de 2e keer weer mee trainen. Hij had niet meer kreupel gelopen en ook met het wandelen merkte ik niets meer op ( oke op de vacht na) Vorige week 2 rondjes gesprongen en toen gestopt en ook de dag erna niets aan de hand. Gisteren 3 kwart les mee gedaan en na het laatste rondje zag ik dat hij heel minimaal slomer weg liep en dus ook meteen aangegeven dat ik stopte. Daarna zwalkte hij een klein beetje, maar na wat gedronken te hebben trok dat gelukkig ook weer snel weg.
Een teken dat hij zich toch echt niet fit voelt, het is jammer dat ik hem in zo een situatie moet beschermen tegen zichzelf, want anders gaat hij maar door en door.
Tussen Juna en Tender is ook niets meer voorgevallen sinds ik dit topic heb geopend. We zitten er ook goed bovenop, maar tot nu toe lijkt de lucht geklaard.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ik vind van alles van de uitslagen, maar ben geen dierenarts. Ik zou er inderdaad wel een andere dierenarts naar laten kijken, want als én de uitslagen afwijkingen heeft én de hond is niet fit, dan is het naar mijn mening verstandig om verder te gaan zoeken wat er aan de hand is.
Alvleesklier, schildklier en leverwaardes geven (ik mijn ogen lichte) afwijkingen aan. Wat ik ervan weet is dat het allemaal wat afwijkend kan zijn los van elkaar als er ergens een ontsteking speelt, maar hoe dat dan nu zit? Ik zou er dus idd dieper induiken en het niet zomaar laten gaan..
Succes!
Alvleesklier, schildklier en leverwaardes geven (ik mijn ogen lichte) afwijkingen aan. Wat ik ervan weet is dat het allemaal wat afwijkend kan zijn los van elkaar als er ergens een ontsteking speelt, maar hoe dat dan nu zit? Ik zou er dus idd dieper induiken en het niet zomaar laten gaan..
Succes!
-
mirriejj
- Zeer actief
Er valt weinig meer na te kijken. Blijkbaar hebben ze mij gisteren de verkeerde uitslagen gestuurdMoniek B. schreef:Ik vind van alles van de uitslagen, maar ben geen dierenarts. Ik zou er inderdaad wel een andere dierenarts naar laten kijken, want als én de uitslagen afwijkingen heeft én de hond is niet fit, dan is het naar mijn mening verstandig om verder te gaan zoeken wat er aan de hand is.
Succes!
Nu dus de goede uitslagen en die zijn netjes...
Dus. Ik ben weer terug bij af
-
mirriejj
- Zeer actief
Nee hij was alweer 3 weken van de pijnstillers af toen het begon.Heavy schreef:Is dat gedoe tussen Juna en Tender begonnen toen hij aan de pijnstillers zat? Misschien dat hij daardoor anders rook voor Juna? Nu zit je dus met slechte vacht en sloomheid . Ben je van voer veranderd?
Ik ben 2 maanden terug van voer veranderd omdat hij slecht in de vacht begon te zitten en ik weet dat in eerste instantie aan het voer, hij had toen ook nog geen andere klachten. Toen begon hij ineens ook veel meer te ruiken en omdat ze alledrie enorm veel gras aten op het vlees, zijn ze nu weer een week terug op het oude voer.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja ik dan maar even als instabiele schildklierpatient zelf. Lage schildklierwaardes geven klachten. Maar ik heb bijvoorbeeld al binnen de normale marges klachten. Ik weet inmiddels binnen welke marges ik mij lekker voel, ondanks dat deze volgens het boekje eigenlijk te laag en te hoog zijn. Een afwijkend t4 zou moeten resulteren in naar meer onderzoek in ieder geval. Huisartsten bij mensen doen het vaak ook enkel op t4. Mijn ervaring daarmee is dat er een hoop geprutst dan wordt. Ik zelf kwam met extreme waardes als snel bij een endocrinoloog en mijn andere waardes zijn voor mij nog veel doorslaggevender namelijk. Ik zelf heb erg last van mijn spieren en veel pijntjes, dus kreupel lopen kan zeker een verschijnsel zijn bij een lage waarde naar mijn inziens (mijn eigen endocrinoloog wil daar ook niet zo veel mee, maar ik voel het in mijn beenspieren als mijn waardes zaken, mijn spiermassa is door de instabiliteit van de schildklier behoorlijk ingeperkt en ik moet er hard voor werken om dat enigszins op peil te houden.