Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jones SJP's: update 20-08 2e A en foto's!
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Jones zijn knjv debuut (A diploma is binnen!)
Dank jullie wel 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bijzondere ventsamantha! schreef:Jones is sowieso een poepie![]()
Het is ook wel apart want het is een boterzacht hondje eigenlijk, ik moet heel voorzichtig met hem zijn want hij is snel onder de indruk.
Thuis ook, per ongeluk bijna op zijn pootje staan of de deur komt tegen hem aan en hij gilt al haha.
Met andere honden een doetje, heel onderdanig en hij staat nog dagelijks de andere heren te beklikken![]()
Maar dan breng je hem uit op zo'n wedstrijd en dan is ie ineens knoerhard.
Bij het over water moesten ze een steile kant op en door de bramen en dat doet hem dan 0,0! rent overal vol passie doorheen.
Met de sleep moet hij 300 meter compleet zelfstandig werken en hoewel het thuis dus een mama's kindje is is hij dan vol overtuigd van zichzelf en gaat hij full speed zonder enige aarzeling.
In werk dus heel zelfverzekerd en werkelijk nergens van onder de indruk, gewoon doen wat hij moet doen met veel plezier en passie.
Prachtig

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Wat goed zeg, gefeliciteerd! 

- samantha!
- Zeer actief
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Positively insane! Zo jong en dan al een KNJV-A diploma binnen halen... wow!
Ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen voor jullie, ik hoop op de Nimrod, dat zou toch wel echt heel gaaf zijn
Ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen voor jullie, ik hoop op de Nimrod, dat zou toch wel echt heel gaaf zijn

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- samantha!
- Zeer actief
Dank 
Er was gisteren iemand van het nieuws uit die regio met camera aanwezig bij de sleep (laatste A proef).
Hij heeft wat vragen gesteld over Jones en daar vertel ik uiteraard graag over.
En het mooie is dat "ons" moment dus op foto staat!
Het moment dat Jones terugkwam na een tijdje uit zicht te zijn geweest met de sleep.
Hij kwam terug met de eend en de keurmeester bij mij had geen ander commentaar doorgekregen van de andere keurmeesters dan: hij is er en heeft de eend opgepakt.
Dan is het dus bijna zeker dat het gelukt is, het moment van onze eerste KNJV proef samen en tevens het eerste A diploma:

Er was gisteren iemand van het nieuws uit die regio met camera aanwezig bij de sleep (laatste A proef).
Hij heeft wat vragen gesteld over Jones en daar vertel ik uiteraard graag over.
En het mooie is dat "ons" moment dus op foto staat!
Het moment dat Jones terugkwam na een tijdje uit zicht te zijn geweest met de sleep.
Hij kwam terug met de eend en de keurmeester bij mij had geen ander commentaar doorgekregen van de andere keurmeesters dan: hij is er en heeft de eend opgepakt.
Dan is het dus bijna zeker dat het gelukt is, het moment van onze eerste KNJV proef samen en tevens het eerste A diploma:

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Jones zijn knjv debuut (A diploma!) foto's pagina 2
Mooie foto's
Kletsnatte Jones en dan magienieteens schudden

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
- gemika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder
Zo mooi om te lezen, gefeliciteerd! De trots op je hond spat van het scherm, en terecht. Wat een topprestatie van Jones en natuurlijk ook van jou!
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wat knap, gefeliciteerd!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Samantha, sta jij nu gewoon in een spijkerbroek
? dat kan toch niet, waar is je groene broek?
ellen

ellen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat een prestatie, goed van julliesamantha! schreef:Absoluut!Budkes schreef:En wat hou je dan weer extra veel van je hond hè?samantha! schreef:Ja, een MAP is een meervoudige apporteerproef inderdaad!
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties![]()
Ik ben net pas wakker![]()
Gisteren had ik de nacht ervoor maar 3 uurtjes geslapen want ik moest 225km rijden om me om 7.00 te melden.
Dan zo'n lange spannende dag en om 18.00 weer 225km terug.
Ik was kapot haha.
Ik kan het nog nauwelijks bevatten! wat kan het toch snel gaan... je staat op om je 1e proef met Jones te lopen en je komt direct diezelfde dag al terug met het A diplomazo genieten die samenwerking!
Jones is sowieso een poepie![]()
Het is ook wel apart want het is een boterzacht hondje eigenlijk, ik moet heel voorzichtig met hem zijn want hij is snel onder de indruk.
Thuis ook, per ongeluk bijna op zijn pootje staan of de deur komt tegen hem aan en hij gilt al haha.
Met andere honden een doetje, heel onderdanig en hij staat nog dagelijks de andere heren te beklikken![]()
Maar dan breng je hem uit op zo'n wedstrijd en dan is ie ineens knoerhard.
Bij het over water moesten ze een steile kant op en door de bramen en dat doet hem dan 0,0! rent overal vol passie doorheen.
Met de sleep moet hij 300 meter compleet zelfstandig werken en hoewel het thuis dus een mama's kindje is is hij dan vol overtuigd van zichzelf en gaat hij full speed zonder enige aarzeling.
In werk dus heel zelfverzekerd en werkelijk nergens van onder de indruk, gewoon doen wat hij moet doen met veel plezier en passie.
Prachtig

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb hier nog niet gereageerd zie ik. Ga ik nu dus doen, want ik wil nog wel een keer extra vertellen hoe superknap ik het vind van Jones en van jou
Dat jullie het konden wist ik al lang, maar je moet het toch nog maar ffies doen en dat is nu dus op poging 1 gelukt. Ik ga ook maar vast aan het Jones-spandoek beginnen hahah!

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Super zeg! Gefeliciteerd! 

- samantha!
- Zeer actief
Haha nee, arm diermosquito1980 schreef:Mooie foto's![]()

- samantha!
- Zeer actief
Ja hoor! ik sta gewoon in een spijkerbroek!ellen en de birmanen schreef:Samantha, sta jij nu gewoon in een spijkerbroek? dat kan toch niet, waar is je groene broek?
ellen
Ik ben totaal niet modebewust en aan dat groen, groener, groenst doe ik dus ook niet mee.
Het is altijd lachwekkend om te zien, mensen totaal in het groen, peperdure outfits, maar zo vaak zie je dan dat de hond nieteens een simpel apport weet binnen te halen.
En juist daar gaat het mij om, hoe ik eruit zie maakt niet uit, het gaat om de hond en zijn prestaties en die zijn meer dan prima, daar hoef ik niet voor in het groen

- samantha!
- Zeer actief
Haha mocht het ooit zover komen zou ik dat speciaal voor die gelegenheid doen jaBudkes schreef:Die trekt ze aan op de Nimrod.

- samantha!
- Zeer actief
Haha thanks! ook voor het vertrouwen!sbientje schreef:ik heb hier nog niet gereageerd zie ik. Ga ik nu dus doen, want ik wil nog wel een keer extra vertellen hoe superknap ik het vind van Jones en van jouDat jullie het konden wist ik al lang, maar je moet het toch nog maar ffies doen en dat is nu dus op poging 1 gelukt. Ik ga ook maar vast aan het Jones-spandoek beginnen hahah!
Heb het er heel wat uurtjes met je over gehad haha.
Jones kan het inderdaad zo goed... als zaterdag een training was geweest zou ik zelfs niet helemaal tevreden zijn geweest want hij kan echt beter.
Maar goed, de keurmeesters waren tevreden en de complimenten stroomden binnen, hoogste cijfer op de dirigeer! het is gewoon sowieso een topper dus

En dit is wel goed voor mij, hopelijk de volgende keer wat minder zenuwen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wowww wat goed zeg!
: Pluimen voor knappe Jones (en voor jou natuurlijk ook) op zijn debuut
Gefeliciteerd

Gefeliciteerd

- samantha!
- Zeer actief
Hij is al een heel eind.Inge O schreef:Echt super![]()
!!
Wat moet hij nog kunnen voor de MAP dat hij nu nog niet kan?
Ik heb nog nooit een MAP-A proef gelopen (in het verleden met Macho wel MAP-B) maar de koppelwedstrijd van begin dit jaar was van soortgelijk niveau als een MAP-A proef en daar presteerde hij uitstekend.
Wat ik vooral moet gaan doen (en hem dus de mogelijkheid voor moet geven om te ontwikkelen) is vrijer laten werken.
Vooralsnog heb ik hem heel strak, dat moet ook wel want de dirigeer bij de knjv proef moet heel strak, ze moeten hoe dan ook op dat zitpunt zitten en het dirigeerwerk moet echt strak, zelfstandig "jagen" is absoluut not done en zelfinitiatief zien ze er liever ook niet, ze eisen zo ongeveer een robot-hond.
Hij mag vooralsnog dus weinig eigen initiatief gebruiken.
Maar bij de MAP gaat hij juist wel veel zelfinitiatief nodig hebben.
Ik heb voor die verschillende dingen waarvoor hij dat nodig heeft de basis al een beetje gelegd (en soms gebruik je het al zoals bij de verloren zoek en de sleep) maar hij mag nog meer zelfinitiatief gaan krijgen, hij "kent" alles wel al maar moet het zich nog wat meer "eigen" gaan maken.
Zodra hij zijn 2e KNJV-A heeft ga ik daar dus mee aan de slag, het "exacte" mag dan wat minder worden en hij mag meer zelf gaan meedenken en doen.
Maar daar hebben we ook nog ruim de tijd voor want stel dat het zo mooi gaat zijn dat hij dit jaar zijn 2e knjv A gaat halen... dan hebben we 2 jaar om te trainen voor de MAP want volgend jaar ga ik hem nog niet uitbrengen in de MAP.
Tenzij Jack dit jaar niet zijn 2e knjv A gaat halen maar ik ga er wel vanuit dat dat gaat lukken.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Voor de honden maakt het ook niks uit... die zien dat groen, groener, groenst toch nietsamantha! schreef:Ja hoor! ik sta gewoon in een spijkerbroek!ellen en de birmanen schreef:Samantha, sta jij nu gewoon in een spijkerbroek? dat kan toch niet, waar is je groene broek?
ellen
Ik ben totaal niet modebewust en aan dat groen, groener, groenst doe ik dus ook niet mee.
Het is altijd lachwekkend om te zien, mensen totaal in het groen, peperdure outfits, maar zo vaak zie je dan dat de hond nieteens een simpel apport weet binnen te halen.
En juist daar gaat het mij om, hoe ik eruit zie maakt niet uit, het gaat om de hond en zijn prestaties en die zijn meer dan prima, daar hoef ik niet voor in het groen

- samantha!
- Zeer actief
Dat ligt ook wel aan mij hoor!Inge O schreef:samantha! schreef:Hij is al een heel eind.Inge O schreef:Echt super![]()
!!
Wat moet hij nog kunnen voor de MAP dat hij nu nog niet kan?
Ik heb nog nooit een MAP-A proef gelopen (in het verleden met Macho wel MAP-B) maar de koppelwedstrijd van begin dit jaar was van soortgelijk niveau als een MAP-A proef en daar presteerde hij uitstekend.
Wat ik vooral moet gaan doen (en hem dus de mogelijkheid voor moet geven om te ontwikkelen) is vrijer laten werken.
Vooralsnog heb ik hem heel strak, dat moet ook wel want de dirigeer bij de knjv proef moet heel strak, ze moeten hoe dan ook op dat zitpunt zitten en het dirigeerwerk moet echt strak, zelfstandig "jagen" is absoluut not done en zelfinitiatief zien ze er liever ook niet, ze eisen zo ongeveer een robot-hond.
Hij mag vooralsnog dus weinig eigen initiatief gebruiken.
Maar bij de MAP gaat hij juist wel veel zelfinitiatief nodig hebben.
Ik heb voor die verschillende dingen waarvoor hij dat nodig heeft de basis al een beetje gelegd (en soms gebruik je het al zoals bij de verloren zoek en de sleep) maar hij mag nog meer zelfinitiatief gaan krijgen, hij "kent" alles wel al maar moet het zich nog wat meer "eigen" gaan maken.
Zodra hij zijn 2e KNJV-A heeft ga ik daar dus mee aan de slag, het "exacte" mag dan wat minder worden en hij mag meer zelf gaan meedenken en doen.
Maar daar hebben we ook nog ruim de tijd voor want stel dat het zo mooi gaat zijn dat hij dit jaar zijn 2e knjv A gaat halen... dan hebben we 2 jaar om te trainen voor de MAP want volgend jaar ga ik hem nog niet uitbrengen in de MAP.
Tenzij Jack dit jaar niet zijn 2e knjv A gaat halen maar ik ga er wel vanuit dat dat gaat lukken.![]()
Wel heel raar qua trainingsvolgorde, dat je eerst verondersteld wordt alle initiatief 'eruit te stampen' en als dat er goed inzit je hen weer moet aanleren om dat wél te nemen.
Ik hou natuurlijk met Jones ook wel een beetje een rare volgorde aan.
Normaal gezien ga je eerst voor de C/B, dan ga je workingtest en MAP-B lopen en daarna (vaak als de hond ook wat ouder is want zo snel krijg je een hond vaak niet op A niveau) ga je voor de A (als je dat al doet want het gros van de mensen komt er nooit).
Dat is ook hoe ik het met Jack gedaan heb! een B diploma behaald en toen wat workingtesten gaan lopen.
Gaat ook wel hoor, Jack heeft vorig jaar (ondanks dat hij wel "vrijheid" gewend is) ook gewoon een KNJV-A diploma gehaald.
Maar met Jones gaat het makkelijker omdat ik met hem nog niet zoveel vrij werk heb gedaan.
Dus het een sluit het ander zeker niet uit en het kan ook gewoon beiden maar ik heb met Jones dus besloten eerst die KNJV-A's te gaan halen, een KNJV-B vind ik met hem al niet interessant.
Juist omdat hij zo vroeg op niveau is wil ik gewoon van die KNJV proeven af zijn, als hij er nog een weet te halen kan ik daarna alle kanten op zonder ooit terug te hoeven naar die gestandaardiseerde proeven, iets wat ik wel zou moeten als ik eerst B had gedaan en daar workingtesten en MAP in was gaan doen.
En natuurlijk is alles wat ik doe ook maar experimenteel haha.
Dit zijn de eerste honden waarmee ik op dit niveau loop en de grote trainers heb ik 2 jaar terug allemaal gedag gezegd en ben zelf verder gegaan.
Maar goed, tot nu toe werpt het zijn vruchten af, we zien wel waar we stranden, lol hebben we in ieder geval

- samantha!
- Zeer actief
Haha inderdaad 
In het kort: (van laag naar hoog) C, B, A, gestandaardiseerde proeven.
Heb je een C mag je workingtesten in de C doen.
Heb je een B mag je workingtesten in de B doen, heb je 2 B's mag je MAP in de B doen.
Heb je een A mag je workingtesten in de A doen, heb je 2 A's mag je MAP in de A doen.
Met Jones begin ik dus bij die laatste regel, om te voorkomen dan ik vanuit workingtest B of MAP-B weer terug moet naar de gestandaardiseerde proeven om eerst weer een A te moeten halen om verder te komen.

In het kort: (van laag naar hoog) C, B, A, gestandaardiseerde proeven.
Heb je een C mag je workingtesten in de C doen.
Heb je een B mag je workingtesten in de B doen, heb je 2 B's mag je MAP in de B doen.
Heb je een A mag je workingtesten in de A doen, heb je 2 A's mag je MAP in de A doen.
Met Jones begin ik dus bij die laatste regel, om te voorkomen dan ik vanuit workingtest B of MAP-B weer terug moet naar de gestandaardiseerde proeven om eerst weer een A te moeten halen om verder te komen.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hey ik had je hier nog niet gefeliciteerd, bij deze dus
Maar uh, knjv en strak?

Maar uh, knjv en strak?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Bishy
- Zeer actief
Gefeliciteerd! Echt geweldig wat jij uit je honden weet te halen.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- samantha!
- Zeer actief
Dank jullie wel 

- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Altijd een genot jouw jachttopics 

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wow, dat is een knappe prestatie. Van harte gefeliciteerd.
Ik zie je nog staan met Macho in de bossen bij Nijmegen, zo groen als gras.
Volgens mij al weer een jaar of 8 geleden. Inmiddels ben je dus een stuk gevorderd.

Ik zie je nog staan met Macho in de bossen bij Nijmegen, zo groen als gras.