Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulpvraagje ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Re: hulpvraagje ras

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Macaan schreef:Heb inderdaad ook wel aan golden gedacht, maar vind het 'logge' niet zo mooi van 'n golden (niet negatief bedoeld!!) Maar ik las nu dat je ook de koper/bruinkleurige heb en die zijn wat fijner.
Een rhodesian, voor zover ik weet, zijn die heel dominant en hebben echt een strakke hand nodig. Ik ben bang dat ik die niet genoeg kan geven. Heb wel ervaring met honden, maar als zijnde erfhonden en niet qua in huis echt...
Ik denk dat je het beeld hebt van een showlijn golden. Misschien is het kijken naar een werklijn golden wel de moeite waard. Die zijn een stuk atletischer en sportiever.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Macaan schreef:Maar ik zie n teckel nog niet zo snel canicross doen eigenlijk
Ik denk dat je met een goed gebouwd standaard teckeltje nog gek staat te kijken :wink:
Afbeelding
Macaan
Actief

Ongelezen bericht door Macaan »

M'n leven ziet er nu eigenlijk zo uit:

een paar keer in de week zit ik op de racefiets of zwembad (net waar ik zin in heb), verder loop ik nu ongeveer 5km hard (is nu 1x/week) en verder wandel ik veel. Ik probeer eigenlijk iedere dag (als ik niet actief sport) een uur (wordt meestal 1,5uur) te lopen. Loop zelf graag door het park of van die landpaadjes oid of het bos. Verder kijk ik graag series of lees ik graag.
Verder in de winter ga ik ipv op de racefiets naar het zwembad of de ijsbaan, maar het buiten lopen blijft.
Ik zou ipv in het zwembad zwemmen, graag zomerdag naar het IJsselmeer gaan, maar dat doe ik nu niet, omdat ik dat alleen niet leuk vind.
CaniCross/Triathlon enzo lijkt mee heel erg leuk, maar dit is even het beeld zoals het dus nu is.
Ik zit momenteel op appartement, maar ga verhuizen naar eengezinswoning met tuin (alleen), dus vind het ook fijn als het naast een kameraad ook een beetje beschermer/waker is (ook voor als je 's avonds de weg uit gaat alleen).
Wellicht geeft dit even een beter beeld van wat ik zoek in 'n hond.
Macaan
Actief

alm@ schreef:
Ik denk dat je met een goed gebouwd standaard teckeltje nog gek staat te kijken :wink:
haha top!

Maar als ik canicross ga doen, wil ik wel de echte variant doen, dus echt het samenwerken met de hond (trekken).

ik ga 's ff googlen naar de werklijn goldens :)
alm@
moderator

Macaan schreef:
alm@ schreef:
haha top!

Maar als ik canicross ga doen, wil ik wel de echte variant doen, dus echt het samenwerken met de hond (trekken).
Neen, dat is teveel gevraagd met die kippeborst :mrgreen:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Daar verkijk je je nog op.
Mijn ruwhaar zou het geweldig vinden.
Ze gaat af en toe wel eens mee hard lopen en vind dat prachtig.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Met wat je doet heeft een dalmatiër voldoende aan hoor :wink: duidelijkheid varen ze het beste op :mrgreen:
Afbeelding
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Eens met maureen een dalmaat past prima in dit plaatje. die van mij zijn rustig in huis, buiten kunnen ze lekker los gaan. Behendigheid en canicross vinden ze leuk. Liz is een echte waterrat en ligt erin zodra ze water ziet.

Ook in grote druktes is ze heel relaxt.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Afbeelding
Macaan
Actief

Ik heb een afspraak gemaakt bij de three turnips om te gaan kijken/ervaren, zit bij mij vlakbij en een goede vriendin van mij hielp daar vroeger altijd. Heeft dalmatiers en weimaraners.

is er verder iemand hier met Riesenschnauzer??
Macaan
Actief

zou wel leuk zijn btw als de dalmaat bij me zou passen, zie ze hier bij nergens eigenlijk.
Macaan
Actief

Ik zit nou te denken en kom het ook wel verschillende malen tegen....qua karakter ook...zou een Wetterhoun ook niet goed passen??
Wie heeft er ervaring met dit ras?
alm@
moderator

Macaan schreef:Ik zit nou te denken en kom het ook wel verschillende malen tegen....qua karakter ook...zou een Wetterhoun ook niet goed passen??
Wie heeft er ervaring met dit ras?
Marjoleine. Zij fokt ze ook :wink:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

en heeft nog een dametje over ;-)
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1357&hilit
In dit topic staat veel informatie over de Wetterhoun.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind de Duitse Staande het heel leuk doen in de canicross. Reuen kunnen patsers zijn maar ik ervaar ze eigenlijk als vriendelijke honden. Ze zijn actief maar ook dol op de bank.
Macaan
Actief

Manuma schreef:Ik vind de Duitse Staande het heel leuk doen in de canicross. Reuen kunnen patsers zijn maar ik ervaar ze eigenlijk als vriendelijke honden. Ze zijn actief maar ook dol op de bank.
Ja, heb ik ook naar zitten kijken. Vind ik ook een mooi ras om te zien. Weet alleen niet of ik echt goed met jachtdrift om kan gaan. Wil 'm graag los laten lopen en wordt altijd beetje nerveus van het idee dat ze opeens de latten kunnen nemen en weg zijn..(keer met onze appenzeller gehad, die was me voor en die stokdoof...kwam pas weer bij z'n zinnen dat de haas over de sloot sprong en zij middenin het perceel met melkkoeien stond....toen was 't (bij wijze van..) mama!!!! :LOL:. Toen maar extra rondje gemaakt, want m'n vader had 't toen gespot en die was niet zo happy haha. Dat is al jaar of 10 terug hoor)

Stom he...heb niet een duidelijke uiterlijke voorkeur :o. Gaat mij ook echt om het innerlijk wat het mooi maakt (oke..ik heb ook wel m'n grenzen haha). :goeie:
Manuma
Zeer actief

Macaan schreef:
Manuma schreef:Ik vind de Duitse Staande het heel leuk doen in de canicross. Reuen kunnen patsers zijn maar ik ervaar ze eigenlijk als vriendelijke honden. Ze zijn actief maar ook dol op de bank.
Ja, heb ik ook naar zitten kijken. Vind ik ook een mooi ras om te zien. Weet alleen niet of ik echt goed met jachtdrift om kan gaan. Wil 'm graag los laten lopen en wordt altijd beetje nerveus van het idee dat ze opeens de latten kunnen nemen en weg zijn..(keer met onze appenzeller gehad, die was me voor en die stokdoof...kwam pas weer bij z'n zinnen dat de haas over de sloot sprong en zij middenin het perceel met melkkoeien stond....toen was 't (bij wijze van..) mama!!!! :LOL:. Toen maar extra rondje gemaakt, want m'n vader had 't toen gespot en die was niet zo happy haha. Dat is al jaar of 10 terug hoor)

Stom he...heb niet een duidelijke uiterlijke voorkeur :o. Gaat mij ook echt om het innerlijk wat het mooi maakt (oke..ik heb ook wel m'n grenzen haha). :goeie:
Ik zie regelmatig een zwarte lopen en hij is echt bloedmooi. Ik vind ze kalm en toch actief, sportief en precies goed baasgericht. Ooit :I:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Een Airedale terrier :pffff:

Sportief, stoer, pit, maar ook lief en gemoedelijk. Prima hond om mee te canicrossen. Zelfstandig genoeg om zichzelf prima te redden als je eens wat langer weg bent, maar nog steeds redelijk baasgericht en trainbaar.
Verhaart nauwelijks (echt, het mag geen naam hebben). Moet wel 2x per jaar geplukt worden.
Heeft wel wat weg van de Riesenschnauzer, maar in mijn ervaring iets minder hyper dan de schnauzer die ik ken (maar één dus ik kan niet generaliseren)
Macaan
Actief

Ik zit nu nog op kantoor 4 dgn (2 om 2), maar het plan is straks om als energetisch diertherapeut te gaan werken (kom zelf van boerderij) en dan met kleine en grote huisdieren.
Dan wil ik ook graag dat hij/zij geschikt is om mee te gaan naar bedrijven (dan waarschijnlijk wel in auto blijvend daar of niet, weet ik nog niet) en dan ook een onderdeel kan zijn in het proces, maar ook voor mij als zijnde vast punt....een maatje dat je samen heen gaat en waarmee je ook echt die (energetische) connectie hebt....
en ook dat je tussendoor even lekker eruit kan...auto langs de weg bij bos ofzo en samen ff lekker wandelen, even weer aarden enz..
Wil ook deels dan vanuit huis doen.
Macaan
Actief

Manuma schreef:
Macaan schreef:

Ik zie regelmatig een zwarte lopen en hij is echt bloedmooi. Ik vind ze kalm en toch actief, sportief en precies goed baasgericht. Ooit :I:
dan heb jij het over Duitse Staander toch?
Manuma
Zeer actief

Nee, de Duitse Staande :mrgreen:
Macaan
Actief

:O: :oohja: :E:
Manuma schreef:Nee, de Duitse Staande :mrgreen:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

En een vizsla? Is makkelijker qua karakter als een Duitse staande en kan meestal iets makkelijker loslopen en is vaak makkelijker van het jagen af te houden. Daar zou ik bij de Duitse staande niet van uit gaan dat dat makkelijk is en met katten en andere kleine huisdieren is niet altijd een succes...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Macaan
Actief

laura23 schreef:En een vizsla? Is makkelijker qua karakter als een Duitse staande en kan meestal iets makkelijker loslopen en is vaak makkelijker van het jagen af te houden. Daar zou ik bij de Duitse staande niet van uit gaan dat dat makkelijk is en met katten en andere kleine huisdieren is niet altijd een succes...
:) ik ga het even nazoeken....

BEDANKT in ieder geval voor al jullie opties al!!! Ligt er puur aan dat ik alles zo leuk vind haha. Ik weet in ieder geval dat ik niet een hond moet hebben met een sterke jachtpassie (word ik nerveus van) of eentje die dominant is, als ik dan minder in m'n vel zit, gaat hij/zij mij beschermen (eerder gehad) en dat hoeft natuurlijk niet. Het is voor mij juist belangrijk dat de hond dan rustig blijft en ik daar dan ook minder last van heb..terwijl ik aan de andere kant juist weer sportief ben dus op canicross of steppen of agility ofzo uitkom.
Macaan
Actief

Ook wel aan een herplaatser gedacht hoor, maar ben een beetje huiverig voor teveel bagage. Ik weet dat ik daar niet zo'n ster in ben, als er echt problemen zijn met de hond.
Macaan
Actief

Wordt zo langzamerhand wel wijzer. Denk dat ik qua rasgroepen all wel wat kan uitsluiten 1,3,4,9 en 10). Kom er ook beetje uit dat ik eigenlijk iets van half gezinshond en half sportief type moet hebben :).
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Groep 9 is zo divers dat ik me afvraag of het terecht is ze allemaal al af te schrijven. Daar zitten namelijk ook heel sportieve hondjes tussen en ze zijn ook niet allemaal (heel) klein
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kelpie?
Macaan
Actief

Fotogravinnetje schreef:Groep 9 is zo divers dat ik me afvraag of het terecht is ze allemaal al af te schrijven. Daar zitten namelijk ook heel sportieve hondjes tussen en ze zijn ook niet allemaal (heel) klein
Het gaat mij in die groep ook niet echt om het sportieve hoor, want heb ook hele stoere chihuahua's gezien. Het is meer dat ze (correct me if i'm wrong) heel/graag vocaal zijn en dat vind ik niet prettig.
Macaan
Actief

Machie schreef:Kelpie?
Ja daar heb ik dus ook al aan gedacht en vind het ook hele mooie/stoere honden om te zien. Ben zelf opgegroeid op boerderij, dus die look bevalt me wel haha. Echter dan komt groep 1 toch weer in zicht :oohja: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”