Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lever ontsteking/hepatitis Het was hem niet gegund..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Herstel na ziekte. Advies gevraagd

Ongelezen bericht door DesireeB »

Net Maylo opgehaald. Jezus wat is hij opgeknapt van dat infuus.
Nog steeds wel een schim van wat hij 3 weken terug was maar duidelijk weer Maylo.
Heeft net flink gebunkerd van zijn blikvoer en vervolgens ook Izzy haar brokken maar gepakt want die had het toch laten staan(die denkt dat het feest blijft en maar kan blijven stelen van Maylo en zijn restjes krijgt).

Hij is goed aanspreekbaar en als ik de assistente moet geloven welke de hele dag met hem bezig is geweest kreeg hij zijn gevoel voor humor ook weer aardig terug, ook zijn infuus had hij eerst maar even doorgebeten. Hij was zo braaf dat hij geen kap om hoefde, daarna dus wel. :Q:

Voor de rest heeft hij zich de hele dag voorbeeldig gedragen, en ze zagen hem duidelijk opknappen, en dat was te merken toen ik hem ophaalde. Loopt een stuk vlotter, kijkt goed helder en luistert ook gewoon weer.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat hij opknapt, houden zo :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat een pech weer!
Beterschap!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het wat beter gaat, hoop dat er vooruitgang in blijft zitten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

En nu opzoek naar betaalbaar dieetvoer. Want die blikken bij de DA zijn 3,50 per stuk en daar mag hij er 4 van per dag.
Uiteraard niet erg als het niet anders is, maar wil toch liever brokken voor hem en als het goeiekoper kan heel graag.
Als iemand nog tips heeft voor voer is het welkom. Mag nier en leverdieet zijn, beide is goed gaf de DA aan.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Kolere zeg wat een nalatigheid van die eerste DA, beterschap voor hem ik kan je geen tip qua voer geven helaas.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Poeh heftig. Fijn dat hij nu weer wat opknapt!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat fijn dat hij weer wat opknapt!
Weet niet of het goedkoper is, maar Bandit (versvlees) heeft een nierdieet kvv. Ken een hond die het er echt heel goed op deed 2 jaar lang. En ik denk dat zelfs zelf samenstellen van barf sowieso een stuk goedkoper is (op barfplaats forum staat wel een handleiding voor een nierdieet) dan de blikken die je nu voert.
Maar ja dat is wel vers vlees en daar moet je wel aan willen dan. Nierdieet brokken ken ik geen ervaringen mee.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Fijn dat hij opknapt! Wat voor blikken kreeg hij bij de dierenarts? Hier staat onze corgi ook op een dieet. Officieel nierdieet tegen cystine stenen van Hills heb je in blik en brok vorm bij bv zooplus, topdierenshop.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

runninggirl schreef:Wat fijn dat hij weer wat opknapt!
Weet niet of het goedkoper is, maar Bandit (versvlees) heeft een nierdieet kvv. Ken een hond die het er echt heel goed op deed 2 jaar lang. En ik denk dat zelfs zelf samenstellen van barf sowieso een stuk goedkoper is (op barfplaats forum staat wel een handleiding voor een nierdieet) dan de blikken die je nu voert.
Maar ja dat is wel vers vlees en daar moet je wel aan willen dan. Nierdieet brokken ken ik geen ervaringen mee.
Is een optie,heb nu alleen even geen tijd om er goed in te duiken. Heb net nog even wat eten bij de dierenarts bijgehaald. Maylo eet nu dus gewoon weer goed, wel kleine beetjes steeds maar steeds een klein beetje maakt ook veel ipv 2 keer per dag de normale hoeveelheid. Gisteravond heeft hij nog 1,5 blik opgegeten.
Vanochtend weer een half blik en net 100 gram brokken die ik toch ook maar gehaald heb. Heb die brokken gelijk online besteld en kom nu op 1,70 euro per dag uit. Dat valt me alles behalve tegen, zeker in verhouding met 4 blikken per dag van 3,50 euro.

Ga er van de week even goed voor zitten, voorlopig redden we het nu wel dus heeft geen haast.

Inmiddels lijkt wel weer wat meer opgeknapt te zijn, slaapt wel nog veel maar als hij wakker is dan is hij ook wel redelijk goed wakker en reageert weer redelijk voor zijn doen normaal overal op.

Gister helemaal vergeten te vermelden maar woensdag hebben we weer controle, en ik kan dag en nacht bellen als er wat is want ze zijn er altijd en Maylo krijgt voorrang momenteel. Toch wel fijn als dat even tegen je gezegd wordt als je weg gaat.
Afbeelding
Biothane
WashBar
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Lever ontsteking/hepatitis

Ongelezen bericht door ranetje »

Heeft hij AB gehad (voor deze narigheid met de lever is ontstaan).
Toevallig net iemand gesproken waar de lever hevig opspeelde vanwege het gebruik van AB voor een longinfectie.
Ook de nieren kregen problemen (vanwege die lever)

Als dat zo is, schrijf dan de naam op van die AB en zorg dat hij dat nooit meer krijgt. :ok:

Ik hoop dat hij nu verder goed gaat herstellen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Heeft hij AB gehad (voor deze narigheid met de lever is ontstaan).
Toevallig net iemand gesproken waar de lever hevig opspeelde vanwege het gebruik van AB voor een longinfectie.
Ook de nieren kregen problemen (vanwege die lever)

Als dat zo is, schrijf dan de naam op van die AB en zorg dat hij dat nooit meer krijgt. :ok:

Ik hoop dat hij nu verder goed gaat herstellen
Die heeft hij inderdaad gehad, voor de blaasjes in zijn bek een kuur van 10 dagen, was breed spectrum hoe het precies heet moet ik thuis even op de factuur nakijken. Maar is wel iets om goed te onthouden inderdaad. Hier inderdaad ook nieren die afwijkende waarde hadden door de lever, op de echo zagen de nieren er gelukkig wel goed uit, alleen de lever was wat donkerder dan normaal, maar niet sterk vergroot en geen tumoren op te zien.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik gaf Kaya (nierprobleem) nierdieet van Hills en die is daar toen enorm van opgeknapt. Dat zijn dus gewoon brokken, te bestellen
via Zoo plus of bijna welke dierenwinkel dan ook (ook bij de DA verkrijgbaar, maar daar is het veel duurder).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mosquito1980
Zeer actief

Je kunt je DA om supplementen vragen voor de lever, die heeft het nl behoorlijk zwaar gehad :ugh:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Ik gaf Kaya (nierprobleem) nierdieet van Hills en die is daar toen enorm van opgeknapt. Dat zijn dus gewoon brokken, te bestellen
via Zoo plus of bijna welke dierenwinkel dan ook (ook bij de DA verkrijgbaar, maar daar is het veel duurder).
Dierenwinkels en tuincentra's in de omgeving hadden het niet. Ben dus naar de DA gegaan voor de aankomende paar dagen. Heb nu bij medicanimal.nl besteld, dat was het voordeligst gelijk maar kattenbrokken besteld want die bestel ik altijd via hun en ze hadden nu weer een kortingscode op de website staan met 15% korting op alles. Maylo krijgt nu Royal Canin Renal.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Re: Lever ontsteking/hepatitis Update

Vandaag op controle geweest met Maylo. Hij woog nog maar 23.6 kg vorige week vrijdag was dat nog 26.6. In totaal is hij nu dus al 5 kg kwijt van zijn oorspronkelijke gewicht 28,5 kg.

Ik had gehoopt op goed nieuws want het eten en drinken gaat wel goed en hij is iets meer zichzelf maar sinds gisteravond hij het weer wat minder. Eten en drinken blijft goed gaan maar hij lijkt weer slomer te worden en ook zijn temperatuur was wat hoger en sinds gisteravond heeft hij het ook een beetje benauwd en kucht af en toe wat, niet extreem maar wel wat. Longen en hart zijn beluisterd en da hoorde duidelijk de benauwdheid en ook zijn hartslag gaat een stuk sneller dan normaal.

Voor nu weer naar huis met opnieuw een antibiotica kuur. Vandaag heeft Maylo nergens echt zin in behalve eten en dat mag dus nog meer dan hij al kreeg, zoveel hij op kan mag hij nu eten want zijn gewicht is echt zorgwekkend nu.
Prednison kuur moeten we afmaken en volgende week weer op controle.

Heb nog even wat gelezen over ziekte van weil en ik verdenk hem nu hiervan, zou terug gebeld worden of dit ook gecheckt is met zijn bloedonderzoek maar ben nog niet gebeld. Dus bel ze morgen nog even.

Net zijn temperatuur opgenomen en dat was vanochtend nog 39.3 en bij de da 40.4 en nu dus 38.4. Hopen dat dit zo blijft en de antibiotica aanslaat.

Begin er langzamerhand zelf ook wel lichtelijk aan door te gaan, wat kan je je toch een zorgen maken om zo'n hond zeg. :ugh:
Afbeelding
Biothane
WashBar
mosquito1980
Zeer actief

Wat vervelend dat het niet beter wordt :(
Hoelang is hij nu ziek?
Als het hepatitis was oid zou het al aan de betere hand moeten zijn volgens mij :19:

Alex heeft een lever infectie gehad toen hij 5 maanden was, ik heb hem 10 dagen met tetracycline gespoten en daarna heeft hij het nog 10 dagen oraal gehad toen hij weer begon te eten. Hij heeft 10 dagen niets gegeten, ik gaf hem water met een beetje suiker en zout moest dat er in dwingen. Hij werd helemaal geel, urine was bruin en hij ademde heel moeilijk en rochelend. Maar hij is er weer bovenop gekomen :ok: (dit was dus 11 jaar geleden)
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Wat vervelend dat het niet beter wordt :(
Hoelang is hij nu ziek?
Als het hepatitis was oid zou het al aan de betere hand moeten zijn volgens mij :19:

Alex heeft een lever infectie gehad toen hij 5 maanden was, ik heb hem 10 dagen met tetracycline gespoten en daarna heeft hij het nog 10 dagen oraal gehad toen hij weer begon te eten. Hij heeft 10 dagen niets gegeten, ik gaf hem water met een beetje suiker en zout moest dat er in dwingen. Hij werd helemaal geel, urine was bruin en hij ademde heel moeilijk en rochelend. Maar hij is er weer bovenop gekomen :ok: (dit was dus 11 jaar geleden)
Da dacht ook dat het wel beter zou gaan. Eten en drinken gaat super maar lijkt wel alsof hij sinds gisteravond een terugval heeft incl het hoesten er nu dus bij.
En zoveel gewicht er af helpt dus ook niet helemaal lekker, ik vermoed dat hij niet genoeg vetten en eiwitten binnen krijgt nu maar hij mag ook vrijwel niks extra's. Ben nu van ellende maar begonnen met wat van zijn normale brok erbij te geven boven op de 100 gram extra brokken. Er is werkelijk niks meer van die hond over.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dees en Maylo schreef:Vandaag op controle geweest met Maylo. Hij woog nog maar 23.6 kg vorige week vrijdag was dat nog 26.6. In totaal is hij nu dus al 5 kg kwijt van zijn oorspronkelijke gewicht 28,5 kg.

Ik had gehoopt op goed nieuws want het eten en drinken gaat wel goed en hij is iets meer zichzelf maar sinds gisteravond hij het weer wat minder. Eten en drinken blijft goed gaan maar hij lijkt weer slomer te worden en ook zijn temperatuur was wat hoger en sinds gisteravond heeft hij het ook een beetje benauwd en kucht af en toe wat, niet extreem maar wel wat. Longen en hart zijn beluisterd en da hoorde duidelijk de benauwdheid en ook zijn hartslag gaat een stuk sneller dan normaal.

Voor nu weer naar huis met opnieuw een antibiotica kuur. Vandaag heeft Maylo nergens echt zin in behalve eten en dat mag dus nog meer dan hij al kreeg, zoveel hij op kan mag hij nu eten want zijn gewicht is echt zorgwekkend nu.

Heb nog even wat gelezen over ziekte van weil en ik verdenk hem nu hiervan, zou terug gebeld worden of dit ook gecheckt is met zijn bloedonderzoek maar ben nog niet gebeld. Dus bel ze morgen nog even.

Net zijn temperatuur opgenomen en dat was vanochtend nog 39.3 en bij de da 40.4 en nu dus 38.4. Hopen dat dit zo blijft en de antibiotica aanslaat.

Begin er langzamerhand zelf ook wel lichtelijk aan door te gaan, wat kan je je toch een zorgen maken om zo'n hond zeg. :ugh:
Arme schat :ugh:
Heel veel beterschap en zorg ook goed voor jezelf :J:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Dees en Maylo schreef:Vandaag op controle geweest met Maylo. Hij woog nog maar 23.6 kg vorige week vrijdag was dat nog 26.6. In totaal is hij nu dus al 5 kg kwijt van zijn oorspronkelijke gewicht 28,5 kg.

Doe ik. Jij ook hea :D Gelukkig nog maar 2 dagen werken en dan 2 weken vrij. Kan ik hopelijk ook even bijtanken.
Afbeelding
Biothane
WashBar
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Achos wat een ellende zeg, hopelijk gaat het snel beter met Maylo.
Wel goed dat hij in ieder geval wel wil eten en drinken, zeker nu dat ie helemaal geen reserves meer heeft.
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

NadiaBabs schreef:Achos wat een ellende zeg, hopelijk gaat het snel beter met Maylo.
Wel goed dat hij in ieder geval wel wil eten en drinken, zeker nu dat ie helemaal geen reserves meer heeft.
Gelukkig wel inderdaad. Da vertelde vandaag nog als hij dat nog steeds slecht gedaan had ze hem opgenomen hadden. Begin nu wel te merken ook dat hij het echt niet leuk meer vind daar. Zoveel gedoe steeds is hij wel een beetje klaar mee nu, wat volledig logisch en terecht is natuurlijk. Hij blijft wel altijd aardig, wat ze ook doen en hoeveel pijn het hem ook doet agressie kent hij wat dat betreft echt niet en tegenwerken doet hij ook vrijwel niet.
Afbeelding
Biothane
WashBar
NadiaBabs
Zeer actief

Nou ik kan me goed voorstellen dat ie het daar niet zo leuk meer vind :(:
Het is tijd om beter te worden, het duurt al behoorlijk lang geloof ik toch?
Geef hem maar een voorzichtige :lief:
Afbeelding
NadiaBabs
Zeer actief

En jij zelf kan je vakantie dalijk wel goed gebruiken denk ik. :mrgreen:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

NadiaBabs schreef:Nou ik kan me goed voorstellen dat ie het daar niet zo leuk meer vind :(:
Het is tijd om beter te worden, het duurt al behoorlijk lang geloof ik toch?
Geef hem maar een voorzichtige :lief:
Inmiddels zijn wel al 3 weken bezig.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dees en Maylo schreef:
Gollum schreef:

Doe ik. Jij ook hea :D Gelukkig nog maar 2 dagen werken en dan 2 weken vrij. Kan ik hopelijk ook even bijtanken.
Oh god ik ben na 2 dagen zieke hond al emotioneel instabiel. Kun je nagaan hoe jij je moet voelen..
Hopelijk kun je een beetje uitrusten in je vakantie.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Oh god ik ben na 2 dagen zieke hond al emotioneel instabiel. Kun je nagaan hoe jij je moet voelen..
Hopelijk kun je een beetje uitrusten in je vakantie.
Dat had ik de eerste dagen ook, en in gedachte heb ik ook wel 3 keer afscheid genomen van die dikkop. Inmiddels ben ik op het punt van we gaan door zolang hij nog wil. Als ik het idee heb dat het echt niet meer gaat dan doe ik hem meer plezier met afscheid nemen. Maar op dit moment is hij goed aanspreekbaar en eet nog steeds als een dijker.
Afbeelding
Biothane
WashBar
NadiaBabs
Zeer actief

En hoe gaat het nu?
Zit er inmiddels al verbetering in of is het nog hetzelfde?
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

NadiaBabs schreef:En hoe gaat het nu?
Zit er inmiddels al verbetering in of is het nog hetzelfde?
Wat lief dat je het vraagt.

Het lijkt erop dat de antibiotica aanslaat. Zijn temperatuur schommelt tussen de 38.3 en 38,8. Dat is voor Maylo een nette temperatuur die hond is altijd warm van zichzelf. Is nog wel vreselijk lui, en ook zijn poot begint af en toe pijn te doen omdat hij nu geen pijnstilling daarvoor mag.
Maar ik mag niet klagen. Hij is goed helder en heeft weer praatjes. Inmiddels eet hij echt super goed. Hij krijgt nu rijst en macaroni bij zijn brokken als energie bron omdat hij op alleen die nierdieet brokken echt niet aankomt. Maylo heeft nooit aanleg gehad om dik te worden maar nu mag er echt wel weer zsm 5 kilo aan.

Gister avond nog de Da gesproken over de telefoon ivm mijn vraag of er op op weil getest was. Dit was niet zo maar ze vermoeden dit ook niet en als het wel zo is dan is de behandeling die we nu volgen hier ook geschikt voor.

Het hoesten is gelukkig ook al wat afgenomen, hij hijgt nog wel af en toe wat maar dit is voornamelijk als hij buiten loopt en hij heeft dan ook last van zijn poot want die ontziet hij af en toe volledig. Dus mogelijk is dat ook deels de oorzaak van het hijgen.
Voor de rest is hij wel meer wakker dan een paar dagen terug, hij ligt er wel als een zoutzak bij maar is wel wakker en krijgt alles mee wat er om hem heen gebeurt.
Afbeelding
Biothane
WashBar
NadiaBabs
Zeer actief

Dat klinkt alvast een stukje beter gelukkig.
Wel sneu voor m natuurlijk dat z'n poot nu zoveel pijn doet, maarja dat is nu niet anders. :(:
Heeft ie misschien niet ook gewoon last van de warmte?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”