Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noorwegen // switch naar Denemarken, tips?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Re: Noorwegen // switch naar Denemarken, tips?

Ongelezen bericht door heimwee »

Inmiddels zijn we een week in Noorwegen. Genieten geblazen. Echter is het zeikweer. Echt non stop regen dat het giet. Heel erg jammer. Tot nu toe hebben we ons prima vermaakt maar dit nog 1.5 week (en dat zijn de voorspellingen..) en dan is de lol er toch wel snel af.

In Denemarken is het beter weer. We denken er dus overna om de laatste week van de vakantie in Denemarken te gaan doorbrengen.
We hebben alleen 0 info over Denemarken. En als we willen switchen moeten we snel beslissen.
Dus als jullie tips hebben? Fijne plekken om met hond te overnachten, leuke regio's om te bezoeken etc etc. We horen ze graag!

We hebben een tent bij, maar zijn hier in Noorwegen inmiddels geswitched naar trekkershutjes omdat telkens een zeiknatte tent inpakken en weer opzetten geen lol aan was.. Dus een leuk huisje oid is ook welkom in Denemarken!
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

De omgeving rond Silkeborg is prachtig. Mooie meren en veel bos.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

heimwee schreef:Inmiddels zijn we een week in Noorwegen. Genieten geblazen. Echter is het zeikweer. Echt non stop regen dat het giet. Heel erg jammer. Tot nu toe hebben we ons prima vermaakt maar dit nog 1.5 week (en dat zijn de voorspellingen..) en dan is de lol er toch wel snel af.

In Denemarken is het beter weer. We denken er dus overna om de laatste week van de vakantie in Denemarken te gaan doorbrengen.
We hebben alleen 0 info over Denemarken. En als we willen switchen moeten we snel beslissen.
Dus als jullie tips hebben? Fijne plekken om met hond te overnachten, leuke regio's om te bezoeken etc etc. We horen ze graag!

We hebben een tent bij, maar zijn hier in Noorwegen inmiddels geswitched naar trekkershutjes omdat telkens een zeiknatte tent inpakken en weer opzetten geen lol aan was.. Dus een leuk huisje oid is ook welkom in Denemarken!
Oi oi...wat jammer van het weer ! En ik lees even met je mee want wij gaan volgende week donderdag weg - de 18e -
Waar zit je ongeveer als ik vragen mag ?
Onze bedoeling is om als de kippen voorbij Lillehammer naar boven te kachelen namelijk.
Hopelijk is het vanaf vrijdag de 19 e wat mooier...

Ik hoop voor jullie dat Denemarken ook mooi is en dat je wat nodige tips krijgt.
Ik ben geen Denemarken kenner, dus aan mij heb je niets. sorry
heimwee
Zeer actief

Wij zijn ook (met een stop in Zweden) in een stuk door naar boven gereden.
Eerste stop: Skåbu een heel klein plaatsje aan het begin van de Jotunheimvegen -- prachtig!
We hebben vooral daarna veel getoured want jah regen
. Dus dan maar veel rijden. Daarna via de Grimsdalvegen richting Dovrefjell NP.
Toen via de Trollsteigenpas (iets te toeristisch maar wel mooie route erheen..) richting de fjorden.
Zitten nu ergens in een mooi hutje midden in de bergen.
De twijfel is nu: of zuidwaards de Hardangervida over en dan met de boot naar Denemarken.
Of schijt hebben aan het weer. Geen lange wandelingen en echt natuurproeven meer verwachten en gewoon lekker met de auto verder naar het Noorden toeren en van het landschap genieten..

Vanaf eind volgende week.moet t idd beter worden. Helaas moeten wij dan huiswaards. Hopelijk hebben jullie meer geluk!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

heimwee schreef:Wij zijn ook (met een stop in Zweden) in een stuk door naar boven gereden.
Eerste stop: Skåbu een heel klein plaatsje aan het begin van de Jotunheimvegen -- prachtig!
We hebben vooral daarna veel getoured want jah regen
. Dus dan maar veel rijden. Daarna via de Grimsdalvegen richting Dovrefjell NP.
Toen via de Trollsteigenpas (iets te toeristisch maar wel mooie route erheen..) richting de fjorden.
Zitten nu ergens in een mooi hutje midden in de bergen.
De twijfel is nu: of zuidwaards de Hardangervida over en dan met de boot naar Denemarken.
Of schijt hebben aan het weer. Geen lange wandelingen en echt natuurproeven meer verwachten en gewoon lekker met de auto verder naar het Noorden toeren en van het landschap genieten..

Vanaf eind volgende week.moet t idd beter worden. Helaas moeten wij dan huiswaards. Hopelijk hebben jullie meer geluk!
Als ik jou was zou ik over de Hardangervidda richting Denemarken gaan. De Hardangervidda is heel erg mooi. Wij hebben een paar jaar geleden ook alleen regen gehad in Noorwegen. Wij hadden besloten het uit te zitten en ineens was ik er helemaal klaar mee en toen zijn we in 1x naar Nederland gereden 1700km vanaf waar we zaten. Dat zou ik nu anders gedaan hebben. Lekker naar het iets betere weer en daar genieten.

Wel balen van het weer...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou naar de zweedse westkust gaan, omgeving tussen Oslo en Gotenburg. Erg mooi daar en de voorspellingen voor het weer zijn goed, afgezien van vrijdag en zaterdag.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Even 'n tip, kijk bij de supermarkt/benzine station even op de achterkant van de krant, daar staat de weersvoorspelling van het hele land in, ook voor 'n aantal dagen.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Let ook even op het nieuws, er zijn 'n aantal wegen,passen afgesloten ivm het weer. In de buurt van de Trollstigen dreigt er 'n stuk rots van de berg ( Mannen) af te schuiven, dal is geëvacueerd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
heimwee
Zeer actief

Hamilton schreef:Let ook even op het nieuws, er zijn 'n aantal wegen,passen afgesloten ivm het weer. In de buurt van de Trollstigen dreigt er 'n stuk rots van de berg ( Mannen) af te schuiven, dal is geëvacueerd.
Jeetje! Zal eens kijkennof ik vaker het nieuws een beetje kan volgen..

Dank voor jullie adviezen! We hebben uiteindelijk besloten ondanks de regen toch lekker in Noorwegen tr blijven. Het idee van kamperen zetten we in de koelkast. We gaan gewoon voor trekkershutjes. Als het een mooie plek is blijven we een paar nachten. Is het gewoon ok of hebben we zin rijden we iedere dag een paar uur.
Hebben besloten gewoon Noordwaards te gaan. De E6 en aanverwanten stellen hier toch al niks meer voor en geven genoeg prachtige uitzichten. We gingen voor ruig Noorwegen en Denemarken en Zweden vallen dan toch een beetje tegen..
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij zijn eerder terug van vakantie vanaf Engeland schotland.
Wij hebben verschrikkelijk weer ook achter de rug.
Een keer was het zo erg dat we om 5 uur s'morgens het noodnummer gebeld hebben omdat de camper bijna om ging door de wind. De storm was al vanaf 22:00 uur aan de gang, we zaten al klaar met spullen die we nodig hadden. Maar als we de deur open zouden maken zou die eruit klappen en konden we ook niet meer naar binnen. Dus noodnummer gebeld die ons aanrade 15 min nog te proberen te blijven zitten de piek was om 5 uur en daarna hebben we snel de blokken verwijderd en zijn we 50 meter werder net om een bocht gaan staan waar de camper beschutter stond. Dit was op eiland skye.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”