Tara schreef:Fijn dat je nog zo lekker vaak in discussie mag met dierenartsen. Ik zit er echt een beetje nijdig om te worden.
Tja, er was eigenlijk niet eens een discussie. Ik heb ook geen zin om een dierenarts de les te gaan lezen. Ik heb er niet voor geleerd. Maar ik vond het jammer dat ze er zo stellig over was. Ze zei wel dat ik voor het vaccineren een dierenarts moest vinden die er net zo over dacht als ik, dat wel.
Telgter Toller schreef:veel dierenartsen gebruiken de Lepto (weil) enting als oplosmiddel voor de cocktail. Dat hoeft echter zeker niet. De cocktail kan ook opgelost worden in fysologisch zout. Als je Lepto wil enten, lat de DA dan L2 bestellen, het is gewoon verkrijgbaar. Mijn tollers worden met L2 geënt, maar altijd separaat van de cocktail. Kennelhoest laat ik overigens niet enten.
Ik begreep van een andere dierenarts dat L2 eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft. Kan ik me ook voorstellen als ik lees hoeveel Weil types er zijn en dat er met L2 best nog kans is dat ze ziek worden. Ik zou dan eerder niet vaccineren denk ik.
Telgter Toller schreef:Je fokker heeft niet voor niets ent-adviezen meegegeven. Ga niet blind op wat de dierenarts zegt, denk zelf ook na en overleg met je fokker.
Nee, daarom heb ik dit topic ook geopend, om te zien hoe anderen daar over denken. Ik ga namelijk ook niet blind af op wat de fokker zegt en verdiep me graag zelf in alles. Maar goed, in dit geval best lastig, want verschillende fokkers en verschillende dierenartsen zeggen ook niet hetzelfde.
Ik had net een fijn telefoongesprek met een arts van Natuurlijk Gezonde Dieren (waar ik met Lou ben geweest ivm chemische castratie) en ik kan bij hun terecht om Millie te laten titeren. Ook geven zij de L4 niet als je dat niet wil (lijkt me toch vanzelfsprekend). Het kost wel 56,- exclusief eventuele vaccinatie, maar goed, dat hebben we er wel voor over